Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VogeltjeM schreef:Fijn dat jullie hebben kunnen praten. Het kernpunt hierin lijkt me dat jullie beiden even belangrijk zijn en niet dat jij het onderspit delft omdat jij het kind bent en de ander de ouder. Dat is lastig als dat in jullie verdere relatie wel zo is.
Hebben jullie het twistpunt nu losgelaten, oftewel er is geen probleem meer?
AmoorM schreef:Ze gaan nu rond half 11 tot z'n 18:00/19:00 naar buiten op de paddock. Het liefst ziet hij ze dan om uur of half 5 voor het voeren naar binnen gaan. Maar dit kan ik ivm werk echt niet waarmaken. Hij ook niet. Als ik dan vraag hoe hij het dan wil regelen heeft hij geen oplossing. Dus nu is het gedoogd, maar toch blijft hij in gesprekken vaak terug komen daarop. Daardoor heb ik dus ook altijd het gevoel dat ik moet haasten om 5 uur om naar huis te gaan, om te kleden en naar stal want de paarden moeten naar binnen. Ik heb daardoor altijd z'n opjaag gevoel. We hadden afgesproken dat hij alles regelt met buiten staan (afspraken)en ik met voer. Dus ik geef gewoon aan wat ik kan doen en probeer niet inhoudelijk in discussie te gaan.
AmoorM schreef:Het is vooral 'n lastige omdat discussie op dit punt niet zo goed mogelijk is. Het loopt vaak uit op drama/ruzie. Daarom ook de vraag: accepteren hoe het nu gaat of stoppen. Ik kan geen mensen veranderen.
Diegene blijft erbij dat veel buiten (8 - 10 uur) niet goed voor het paard is, wil hierin niet schikken. (ook op mijn dagen niet) Vindt 4 uur per dag acceptabel. Dus het voorstel wat hier iemand deed om dan ertussen in te gaan zitten wordt hier mee gelijk van tafel geveegd. Door door te duwen en m'n zin door te drukken dan ga ik ook niet lekker naar m'n paard. Snappen jullie?
Ik ben in tussen zo ver dat ik die 4/6 uur akkoord vindt, maar het volgende spookt door mijn hoofd:
Met 10 uur buiten kan ik alles zelf doen, ben ik op niemand aangewezen. Dat is dus een zekerheid dat ze naar buiten komt dagelijks. Met 4/6 uur ben ik aangewezen op m'n stalgenoot, wat overigens prima gaat. Maar als 10 uur ook prima zou zijn, dan vind ik een keer 4/6uur ook niet heel erg, dan weet ik mocht er iets gebeuren ik het zelf kan oppakken. Zelfde als verhuizen (stal waar dat erbij in zit) een optie zou zijn, dan weet ik dat we dat als 'backup' zouden kunnen hebben. Diegene heeft buiten staan gewoon niet zo hoog in het faandel als ik. Ik weet 1000 procent zeker dat hij het allerbeste met het paard voor heeft en echt denkt dat dit het beste is.
Ons paard heeft erge maagzweren gehad. Daardoor weer koliek etc. Dieren arts wist niet zeker of ze er wel boven op zou komen. Vreselijke tijden en het vooral het bericht dat je hoort dat ze misschien niet beter ging worden. Maar nu is ze helemaal opgeknapt. Ik heb het met de da over buiten staan gehad en ik had verwacht dat ze echt pro buiten staan zouden zijn. Dat eigenlijk helemaal niet. Tijdens haar ziekbed moest ze zelfs binnen blijven omdat ze zo erg afviel. Maar de da gaf nu als advies, bij weinig gras 5 uurtjes en bij veel gras mag ze langer. Maar omdat de weides dicht gingen stonden ze op de paddock, dit zou eerst tijdelijk zijn. Maar ze doet het hier zo goed op, dat we haar eerst op de paddock laten. Met onbeperkt hooi.