Even de pennysite gecheckt ;)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:56

Rina:

Beste redactie, Vanaf welke leeftijd mag je op een Tinker rijden? Groetjes van Cindy

Vanaf 3 jaar, Cindy. Net als bij de meeste andere rassen.
hier gingen mij de nekharen van overeind staan, meeste rassen wat nou meeste rassen elk ras gewoon Boos!

Mijn pony Smooky is nu ong. 9 jaar. Op welke leeftijd is een pony toe aan pensioen? Ik dacht ongeveer 20 jaar maar weet het niet zeker. Groetjes Anna

toen dacht ik gelijk nou daisy je hoeft nog maar 2 jaar Tong uitsteken Haha! ik heb er nl een van 18

maar de site is lollig te lezen.[/quote]

Hoop dat ze bedoelen sommige rassen inrijden als ze ouder dan 3 jaar zijn. Sommige rassen zijn toch later rijp?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:17

imker schreef:
Lieve penny, waarom heeft het ene paard wel witte voetjes en het andere paard niet?????

Omdat sommige paarden zo ongeduldig waren om de wereld te zien dat ze niet wilden wachten met geboren worden totdat ze helemaal geschilderd waren

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:14

Is er niemand die eraan denkt dat sommige van die vragen wel menis zijn en sommige van die kinderen hulp nodig hebben? Oké ik geef toe hoor er staan er echte hilarische tussen. maar ik heb zo eens een verhaal meegemaakt en dan is het niet grappig meer.
De huisbaas van mijn vriend had 3 dochtertjes ze wilden een ponny. Hup de 2 oudste toen 6 en 8 gingen 5 dagen op ponnykamp en daarna kochten ze de ponny die ze voor die 5 dagen gehad hadden. Ze hadden nooit erder gereden. En wat was dit? Een fjord van net 3 jaar en net ingereden voor de ponykampen. Het was een mooi beestje een ruintje. Maar niemand in de famieli echt niemand kende wat van paarden. Na een maand stond de huisbaas bij mij aan de deur. Kom je eens met me mee als die knol (en das netjs gezegd want hij zei nog heel wat andere dingen) bij jouw ook zo doet draai ik hem de worsten in hij heeft de meisjes er al ontelbare keren afgegooid. Dat van de worst indraaien weet ik nog steeds niet of hij dat meende. maar goed ik ging meer. Komen we op het weitje aan erg klein en daar reden ze dus met die Fjord. De vader ging em even opzadelen voor me. Juist de vader. ik schrok wel even. Bit verkeerd in het dekje onder het zadel lag zowat dubbel van de plooien erin. Aansingelen? waarom losjes kan toch ook. Op het moment zelf stak zelf 1 ook niet door zijn hoofdstel.Ik was echt geschrokken. Na alles goed voorgedaan te hebben ging ik een ritje maken. Tja niks speciaal eigenlijk gewoon een jong dier dat graag vooruit wilde en nu al de trukjes kende om zijn ruitertjes af te werpen. Scherpe bochten maken plots halthouden en af en toe een bok. Ik heb hen toen uitgelegd dat er niks mis was met de pony gewoon dat die nog te jong was voor hun zonder hulp. ik heb toen een kennis daarheen gestuurd die hun heeft geholpen met de verder opleiding van het beestje en zover ik weet hebben ze hem nog en gaat alles nu goed. Het is al zo een dikke 3 jaar gelden. Weet je als zo een mensen dan hulp vragen weet ik niet ofhet goed is ze uit te lachten. misschien eerst uirzoeken of er niks te erg aan de gang is.
Ik zie die vragen van die meisjes al voor me
Beste Penny mijn pony bokt steeds (wat wil je met een dekje dat meer op een origamie kunstwerk lijkt)
Mijn Ponny stopt steeds en dan val ik (tja als je achterover hangt ik draf en zijn bit bijna tot aan zijn oren trekt)
Ik wil ma zeggen ordeel niet te snel somige van deze meisjes hebben echt hulp nodig. Somige echter zijn echt hilarisch Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:18

ja dat is idd heel moeilijk om via internet te beoordelen wat nu menis is en wat niet

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:24

Yep dat bedoel ik dus

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:26

gelukkig geven de sites (penny en bokt) vaak wel goede info. Nu maar hopen dat ze dat dan aannemen. meer kun je vaak niet doen. Maar goed vaak de manier waar het op geschreven is is wel triest maar toch lachen.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:56

ach ik ben ook klein geweest... en lid van de penny... en ja ik heb ook wel eens brieven gestuurd....

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:08

Ik ben ook jaren lid geweest ik keek er echt naar uit als het bald in de bus viel. Heb nooit geschreven maar het had gekunt ja. Sommige uitspraken zijn echt gewoon schattig maar sommige gewoon tegen het dierenbeulen aan. maar ja daar hoef je niet jong voor te wezen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:11

Hoi, mijn naam is Suzan. Ik heb een lievelingspaard genaamd Companion. Het vervelende is dat hij boert. Nou is mijn vraag; wat kan je er aan doen? Groetjes Suzan Haha!

Ik heb een Shetlandpony en ik rij er al op vanaf 1 jaar en 4 maanden. Maar ik rij maar een half uurtje en ze vindt rijden leuk. Maar is dat erg? Groetjes Shirley Ik heb een 2 jaar oude arabier en daar rijd ik B dressuur mee. Nu is mijn vraag, kan ik al gaan springen of moet ik even wachten? Tot hoe oud dan? Groetjes van Janneke

Meiden, als ik jullie vragen lees krijg ik spontaan kippevel! Ik hoop maar dat het grapjes zijn omdat jullie zo graag in deze rubriek willen... Maar voor het geval het dat niet is. Je mag ABSOLUUT NIET op een pony rijden die zo jong is. Een pony moet in ieder geval 3 jaar zijn voor hij bereden kan worden. Als je eerder begint is dat ontzettend slecht voor je pony en zal hij heel snel slijten. Zelfs als je pony het leuk lijkt te vinden is op zo’n jonge pony rijden gewoon dierenmishandeling! Zet die dieren alsjeblieft zo snel mogelijk op een weiland met andere paarden en laat ze nog genieten van hun jeugd. In ieder geval tot ze 4 jaar zijn en dan maar heel hard hopen dat ze geen schade ondervonden hebben van het te vroege rijden....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:25

gouda schreef:
Rina:

Beste redactie, Vanaf welke leeftijd mag je op een Tinker rijden? Groetjes van Cindy

Vanaf 3 jaar, Cindy. Net als bij de meeste andere rassen.
hier gingen mij de nekharen van overeind staan, meeste rassen wat nou meeste rassen elk ras gewoon Boos!

Mijn pony Smooky is nu ong. 9 jaar. Op welke leeftijd is een pony toe aan pensioen? Ik dacht ongeveer 20 jaar maar weet het niet zeker. Groetjes Anna

toen dacht ik gelijk nou daisy je hoeft nog maar 2 jaar Tong uitsteken Haha! ik heb er nl een van 18

maar de site is lollig te lezen.

Hoop dat ze bedoelen sommige rassen inrijden als ze ouder dan 3 jaar zijn. Sommige rassen zijn toch later rijp?
[/quote]

ja het was laat Slapen ik had nog niet eens aan de ijslander gedacht die nog later word ingereden Bloos , maar ik doelde op het fenomeen van inrijden op 2 jarige leeftijd omdat men niet kan wachten om op hun paard te gaan zitten. maar je hebt gelijk sanex, weet je ik heb zelf quarters en van die zegt men ook altijd dat je ze eerder kan inrijden vandaar dat ik die kant opdacht (ik ben het daar nl niet mee eens).

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:35

xKatleentjex schreef:
Misshien eens sturen:

"hallo allerleukste penny! Ik heb een shethengst waar ik dresuur mee rijd. Ik kom al bijna met mijn voeten aan de grond, maar zolang dat niet is kan ik nog zonder zadel rijden. Hij is megacool en lief en ik heb hem in mijn eentje leren steigeren en dat is heel cool OK dan! . Maar ik zit met een probleem. Als ik rij, dan steigert hij heel vaak, weet jij hoe dat komt? Ook is het vervelend als ik aan het poetsen ben en ik vergeet dat ik mijn hand niet omhoog mag doen, want moet die steigeren heb ik verteld. Hij is me ook al een paar keer in de rug gesprongen maar dat doet ie omdat ie me graag heeft Lovers .
Maar omdat ie zoveel steigert is hij moeilijk aan de teugel te rijden. Daarom rij ik hem nu met slof en stang en sporen en zweep, en dat gaat redelijk goed, maar hoe voorkom ik dat mijn sporen wondjes maken in de buik? Ik probeer hem al minder hevig te maken door geen brokken meer te geven, en alleen 's morgens en 's avonds een halve snee hooi. hele vele groetjes van een megapaardenfreek en hoefjes van mijn supershet

ik ben benieuwd van voor een antwoord ik krijg, volgens mij sturen ze de DB op me af
Haha!

whahaha geweldig OK dan! Haha! OK dan!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:43

Als een oude pony een hele week op stal staat is het dan goed om hem een keertje er uit te halen in de week? Dat heb ik gedaan. Kan hij daar kreupel van worden? Groetjes

*kan er niet mee lachen*

Ik heb een Shetlandpony en ik rij er al op vanaf 1 jaar en 4 maanden. Maar ik rij maar een half uurtje en ze vindt rijden leuk. Maar is dat erg? Ik heb een 2 jaar oude arabier en daar rijd ik B dressuur mee. Nu is mijn vraag, kan ik al gaan springen of moet ik even wachten? Tot hoe oud dan? Groetjes van

*KAN ER HELEMAAL NIET MEE LACHEN* Frusty Stoom uit je oren (hoop dat dit bericht niet serieus was )

Alinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 21:46

De juf zei dat ik het bekstuk per ongeluk had losgemaakt in plaats van de keelriem. Wat is een bekstuk? Cynthia

Wij zijn Timo en Gaby. We hebben altijd al willen weten of het niet zielig is als je op een paard rijdt. Groetjes Timo en Gaby

Waar dient een zweetdeken voor? Clary

Hey, ik ben Esmey. Ik ben een echte paardengek. Ik heb zelf geen pony of verzorgpony, maar ik ga wel vaak naar pony’s toe. Zo, nu genoeg gekletst; hier komt mijn eerste vraag: Waarom heten paardenbloemen ”paardenbloemen”, terwijl ze giftig zijn voor paarden?

Hoi beste Rakker en Penny. Mijn lievelingspony is helemaal bruin maar net naast zijn schoft (waar een drukking kan komen) zit iets wits. Kan het een drukking zijn? Ik ging er met een borstel overheen en toen rilde hij! Is dat een drukking want ik durf het niet aan mijn juf te vragen. Ik lijk wel een wijsneus want ik ben een beginner. Mara

Wij zijn Marcelle en Soraya. Bij ons in de buurt woont een pony en die zit onder het zand. Wij denken dat hij niet goed wordt verzorgd. Als wij er wel eens komen zien we nergens paardenvoer liggen. Hij eet alleen maar vers gras. Soms doen we net alsof we paarden zijn en we hinniken dan naar hem en rennen met hem mee. Het is een Shetlander. Hij drinkt ook vies water. Nou, er ligt gras in en er zwemmen vieze beestjes in. Groetjes Soraya en Marcelle

Waarom doen manegepaarden vervelend met opzadelen en eigen paarden niet? Doei, Sofie

Waarom mag je niet met een losse singel rijden. Dat is toch veel lekkerder voor je pony? Miranda

Deze vind ik wel geinig Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:14

Hoi Penny,

Ik rijd Z dressuur met mijn arabische hengst, maar met het aan de teugel rijden loopt hij achter de loodlijn. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb het nu maar geprobeert op te lossen met een slofteugel en sporen. Dat werkt wel een beetje, maar hij begint nu ook steeds te steigeren. Wat moet ik doen?

Groetjes Marije + hoefjes Black Beauty.

Zal ik hem opsturen Haha! ?

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:26

Wat voor bit kan je het beste bij een C pony gebruiken? Wat is beter? Havervlokken of wortels of appels? Nou, dit was Jilly en alvast de bokkies voor Rakker!

He Verward

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:33

Haha ik zit me weer dood te lachen achter de computer. Ik ga ook maar eens op die site kijken. dan val ik compleet van mijn stoel Haha!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:36

Wat moet ik doen als mijn pny bij zijn neus kale plekjes krijgt? Er staat een pony in de wei die een week geleden schurft heeft gehad. Zou mijn pony dat ook kunnen krijgen?

neuh... Tong uitsteken

Ik heb een vraag. Is een paard/pony een herkauwer?

Hoi Penny, Ik wil samen met mijn beste vriendin een fokkerij met Shetlanders of mini-Shetlanders beginnen. Hoe moet ik beginnen?

Lachen

Hoi Penny! Mijn vraag is: als een Shetlander groter is dan 1.15, valt dat dan onder de Shetlander of pony? Groetjes Wenda

Dan is het een paard !

[i]Hey Penny, Ik heb een Ierse Volbloed en zij kan niet longeren.

Nou jaaaa !!! een paard dat niet kan longeren ! ga je geld terug vragen Haha!

Mag je in de sneeuw zonder zadel met een Exmoor rijden. Daag, alvast bedankt,

Neeee! alleen als het warm is met zadel op een Dartmoor !

Mijn verzorgpony heeft 2 losse voorhoefijzers. Haar hoef is er helemaal overheen gegroeid. kan ik nu nog rijden?

Ach gut
Laatst bijgewerkt door Kikka op 12-02-04 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:38

haha en ik had vroeger ook de penny agenda... en penny schoolspullen.... dit in een ver grijs verleden hoor.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:54

Anskar_lief schreef:
Hey Penny, Ik heb een Ierse Volbloed en zij kan niet longeren.

Nou jaaaa !!! een paard dat niet kan longeren ! ga je geld terug vragen Haha!

Hela, die van mij kan dat ook nog niet, maar ik ben het hem aan het leren Haha!

Afbeelding

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:35

Ik sta op nummer 1 bij biks/wortels en wormespuiten vangen Haha!
Weet alleen niet waar ik dat andere spel kan vinden die jullie allemaal spelen... Verward
Laatst bijgewerkt door Scylla op 12-02-04 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:36

graciaxxx schreef:
haha en ik had vroeger ook de penny agenda... en penny schoolspullen.... dit in een ver grijs verleden hoor.....

Vorig jaar zeker...
Ik geef eerlijk toe. Elk jaar trouw de penny agenda

Dat geloof je toch niet Scheve mond

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:38

Anskar_lief schreef:

[i]Mijn verzorgpony heeft 2 losse voorhoefijzers. Haar hoef is er helemaal overheen gegroeid. kan ik nu nog rijden?

Ach gut

Auw! Boos!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:59

Scylla schreef:
Weet alleen niet waar ik dat andere spel kan vinden die jullie allemaal spelen... Verward

Haha de smiechten Tong uitsteken Ze zetten gewoon iedereen op 1!

Ik stond op nummer 1 ook!
Zullen we een bokt record maken Tong uitsteken ik had volgens mij 75 seconden ik zal het nog een keer gaan doen! Knipoog

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:00

Fleury"]
[quote="Scylla schreef:

Zullen we een bokt record maken Tong uitsteken ik had volgens mij 75 seconden ik zal het nog een keer gaan doen! Knipoog
[/quote]

Ik had ook 75 sec Verward Huilen Was ik helemaal blij, kom ik hier achter, is mn avond gelijk verpest Huilen Huilen Tong uitsteken

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:03

Scylla"]
[quote="Fleury"][quote="Scylla schreef:

[/quote]

Ik had ook 75 sec Verward Huilen Was ik helemaal blij, kom ik hier achter, is mn avond gelijk verpest Huilen Huilen Tong uitsteken
[/quote]

Aaaaaaaaah sorry Ach gut *LOL*