Klacht door onbekenden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:36

Kun je daar echt melding van doen? Doen ze daar iets mee? Hier ook mensen die mijn paardjes voeren. Ondanks briefjes met uitleg aan het hek. Na mijn vakantie ga ik een extra draad spannen maar het is te debiel voor woorden dat ik hun land kleiner moet gaan maken omdat mensen ze perse willen voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:39

SVRL schreef:
xyzutu2 schreef:
Top! +:)+

Heb je ook meteen officieel jouw klacht ingediend over de persoon die jouw paarden voert waardoor jouw pony steeds hoefbevangen is?

Heb het gevraagd ja, maar daar wilde ze niet op in gaan.

Een klacht indienen is toch geen vraag? Dat jouw Shetlander te vaak gevoerd wordt staat ook los van deze zaak die tegen jou werd gemaakt. Of heb je die twee dingen in het gesprek aan elkaar gekoppeld en gevraagd of de klager ook de voerder was? Want dat is geen klacht, plus dat het logisch is dat ze daar niet op antwoorden aangezien ze de identiteit van de klager beschermen.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:39

Misschien een optie om bordjes op te hangen? Zodat desbetreffende persoon weet dat deze paarden genoeg te eten en drinken krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:44

xyzutu2 schreef:
Heb je ook meteen officieel jouw klacht ingediend over de persoon die jouw paarden voert waardoor jouw pony steeds hoefbevangen is?

Heb het gevraagd ja, maar daar wilde ze niet op in gaan.[/quote]

Een klacht indienen is toch geen vraag? Dat jouw Shetlander te vaak gevoerd wordt staat ook los van deze zaak die tegen jou werd gemaakt. Of heb je die twee dingen in het gesprek aan elkaar gekoppeld en gevraagd of de klager ook de voerder was? Want dat is geen klacht, plus dat het logisch is dat ze daar niet op antwoorden aangezien ze de identiteit van de klager beschermen.[/quote]

Ik heb echt gevraagd of ik klacht kon indienen tegen de persoon die voert, wat volgens haar geen zin had. Ik heb ook gevraagd of ik klacht kon indienen tegen de persoon die mij aangegeven heeft en daar wilde ze niet op in gaan.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:46

Fijn dat alles in orde is gevonden en je nu weet dat ze dan niet meer komen kijken als er weer zo'n bericht komt.
Hoewel ik echt snap dat je even geschrokken/boos bent denk ik dat je er wel wat te heftig in staat.
Ik weet dat je alles voor je knapperds over hebt en er alles aan doet om ze het naar de zin te maken.
Een voorbijganger weet dat niet en kan dat ook niet weten zonder het eerst te vragen. Maar dat vragen is net wat tegenwoordig niet zo makkelijk meer kan helaas. Ik heb dat zelf ooit gedaan en ben toen asociaal behandeld en heb toen 144 gebeld (wat dus ook helemaal terecht bleek) Mensen die niet goed voor hun dieren zijn gaan dat bij een normale vraag ook niet toegeven natuurlijk.

Ik heb liever dat ze 1x teveel bellen voor een dier waarvan alles gewoon dikke prima is dan 1x te weinig en een dier zo wel leed heeft.

Zouden ze voor Joker bellen dan weet ik dat alles prima in orde is.. wie weet kan uk er misschien nog iets aan veranderen om het nog beter te doen maar misschien ook niet.
Ik zou even balen/schrikken maar wetende dat alles goed is liever de controle hebben waardoor je het sowieso kan bewijzen.

Qua voeren zou ik inderdaad eens kijken naar meer maatregelen. Want het is niet ok hoe slecht het telkens gaat door dat gevoerd van een ander :n

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:48

Ik vind het juist goed dat mensen zich bekommeren om dieren. Nu hadden ze het mis, maar laatst las ik van een situatie die echt onthoudbaar was. Volgens mij heeft Paard zoekt baas daar nog een aantal van opgevangen.
Dierenleed kan alleen voorkomen worden door goed op te letten. En als je niks van paarden weet en je ziet de schuilstal niet snap ik best dat ze denken dat het niet goed zit. Waarschijnlijk wilden ze juist goed doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:57

SVRL schreef:
Ik heb ook gevraagd of ik klacht kon indienen tegen de persoon die mij aangegeven heeft en daar wilde ze niet op in gaan.

Dat kan gelukkig niet, anders zou niemand meer bellen als ze zich zorgen maken.

Ikzelf heb 2x controle gehad, eenmaal betrof het een opgevangen verwaarloosd paard.
Snap prima dat mensen daarover belde, dat zou ikzelf ook gedaan hebben als ik een paard in die toestand ergens in de wei zou zien staan.
Meerdere mensen hadden toen gebeld, maar na die ene controle werden de mensen netjes verteld dat het paard juist daar stond om opgeknapt te worden.

De andere x omdat ik mijn toenmalige bevangen paard buiten op een stuk zand had staan.
Zij had een bak water en een bak waar meerdere keren per dag (beetjes) hooi in werd gedaan.
Mensen maakte zich zorgen dat het paard de hele dag op zand stond zonder eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:17

SVRL schreef:
Ik heb ook gevraagd of ik klacht kon indienen tegen de persoon die mij aangegeven heeft en daar wilde ze niet op in gaan.

Waar zou je dan een klacht over in willen dienen tegen die persoon? Dat die te goed op mogelijk paardenleed let? Of wil je een officiele klacht indienen tegen die persoon indienen omdat hij/zij niet bij jou heeft aangebeld?

Een klacht indienen omdat vreemden jouw paarden bijvoeren waardoor ze ziek worden kan trouwens altijd, en kan ook zin hebben omdat je dan aan dossieropbouw doet, voor het geval dat je over een paar jaar alsnog de dader ontdekt. Ze zullen alleen niet morgen met een heel team op de stoep staan om de dader te gaan zoeken, maar een dossier kan heel nuttig zijn, alleen al in het gesprek met de dader omdat je kunt aangeven dat jij met de dierenbescherming al sinds x op zoek bent naar degene die jouw paarden ziek maakt.
Reken er alleen wel op dat als jij klaagt omdat mensen jouw paarden aaien/voeren, de eerste vraag terug is of je er wel hebt gezorgd dat de paarden op voldoende afstand van de erfgrens staan en of er ook bordjes hangen met het hoe/wat/waarom van het niet aaien/voeren etc, gewoon omdat gezond verstand vaak efficienter is bij het oplossen van problemen dan inmenging van dierenbescherming/politie.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:26

SVRL schreef:
daffodil schreef:
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Het is toch juist goed dat er gekeken wordt? En je kunt toch makkelijk laten zien/uitleggen dat ze het prima hebben? Ik snap niet zo goed waarom je gelijk in je wiek geschoten bent.

Als je je niet schuldig voelt of bent, hoef je ook niet in de verdediging is mijn beleving. Dan leg je gewoon uit dat het anders in elkaar steekt dan dat het blijkbaar voor een buitenstaander lijkt.

Ik voel me helemaal niet schuldig, kan alleen niet tegen onrecht en deze klacht is gewoon onrecht. Zelfs mijn dierenarts, waar ik vanmorgen contact met had, vindt dit een onterechte klacht.

Onterecht....in dit geval wel, ja. Omdat het bij jou in orde is thuis voor de paarden. Maar in hoeveel gevallen is het niet zo? Dan is het toch juist goed, dat dit gecontroleerd wordt ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:29

Wat ik me wel afvraag in dit verhaal: de shet raakt regelmatig hoefbevangen waar de wandelaars de schuld van krijgen, maar je paarden staan wel op een wei, voormalig voetbalveld zelfs, en kunnen een bos in, waar ze zich rond kunnen eten met gras en bladeren en noten? Of lees ik dat verkeerd?

BigOne

Re: Klacht door onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:33

Een klacht indienen tegen diegene die in principe het beste met je dieren voorheeft ? Nu snap ik echt wel waarom mensen je niet rechtstreeks aanspreken, tjemig wat ben jij een hittepetit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:34

8nnemiek schreef:
Wat ik me wel afvraag in dit verhaal: de shet raakt regelmatig hoefbevangen waar de wandelaars de schuld van krijgen, maar je paarden staan wel op een wei, voormalig voetbalveld zelfs, en kunnen een bos in, waar ze zich rond kunnen eten met gras en bladeren en noten? Of lees ik dat verkeerd?

Mijn paarden staan op een zandpaddock en krijgen 3de snede hooi. Daarnaast is hun voer aangepast aan insuline gevoelige paarden. Ze hebben een strook gras, waar ze in de zomer af en toe een klein uurtje op mogen. Aangezien er aan de rand eiken staan, mogen ze daar niet meer op zodra de eikels vallen. In het bos staan er geen bomen die vruchten verliezen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-02-20 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:36

bigone schreef:
Een klacht indienen tegen diegene die in principe het beste met je dieren voorheeft ? Nu snap ik echt wel waarom mensen je niet rechtstreeks aanspreken, tjemig wat ben jij een hittepetit.

Nogmaals, ik kan niet tegen onrecht. Wie mij onterecht beschuldigd, kan dit soort reactie van mij krijgen.

Luna2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:37

Fijn dat het nu van de baan is.
Nog een kleine tip mocht er nog ooit zoiets voorvallen. Zie het niet als een klacht die tegen jou gedaan wordt, maar als een melding van iemand.
Het is feitelijk ook een melding, geen klacht wanneer iemand 144 belt. Dat scheelt misschien in hoe het op jou over komt en voelt het wat minder bedreigend.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:46

SVRL schreef:
Nogmaals, ik kan niet tegen onrecht. Wie mij onterecht beschuldigd, kan dit soort reactie van mij krijgen.

a: je weet niet of je bent beschuldigd
b: iemand maakte zich zorgen om je paardjes en heeft de instantie gevraagd even er naar te gaan kijken.

Dus er is nu nada noppes niks aan de hand en jij vindt dat die melders op hun vingers getikt moeten worden omdat het achteraf onterecht is geweest dat zij zich zorgen maakte.

Melders krijgen een berichtje terug dat alles in orde is en worden bedankt voor hun waakzaamheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:51

SVRL schreef:
bigone schreef:

Misschien ook iets verder kijken dan je neus lang is en niet alles op jezelf betrekken, het feit dat je je da al hebt gebeld, op hoge poten waarschijnlijk omdat er iemand zou komen om je paardjes te controleren geeft aan dat je toch niet zo zeker van je zaak was. Waarom zou je anders je da bellen voor bevestiging dat ze het goed hebben. Een melding over dieren is nooit een aanval maar een zorg naar dieren.
Je zegt dat ze op een oud voetbalveld staan, besef je wel dat daar altijd heel veel meststoffen en andere zaken op word gestrooid om het gras groen en goed groeiend te houden, een hb shet heeft daar echt niets op te zoeken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:00

Ach ja zulke dingen gebeuren, hier ook de dierenbescherming wel eens gehad.
Maar dat vind ik niet erg, ze komen kijken, alles is natuurlijk prima in orde en ze gaan weer.
Je kan je heel druk maken, maar daar heb je alleen jezelf mee, zelfs als ze het doen uit pesterij hebben ze dan juist bereikt wat ze willen dus laat je niet gek maken.
Wat betreft het voeren snap ik dat je je druk maakt, je wil niet dat je pony ziek wordt.
Wij hebben een camera bij het hek geplaatst na meerdere keren gewaarschuwd te hebben dat ze niet mogen voeren, dat heeft wel geholpen, ze konden het niet meer stiekem doen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:07

Jor1988 schreef:
Misschien heeft iemand tips om paddocks beter droog te krijgen?

Ophogen en goed draineren. Hier nooit natte voetjes maar je moet wel Willen investeren want iets goed voor elkaar hebben kost wel wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:14

bigone schreef:

Nogmaals, ik kan niet tegen onrecht. Wie mij onterecht beschuldigd, kan dit soort reactie van mij krijgen.[/quote]
Misschien ook iets verder kijken dan je neus lang is en niet alles op jezelf betrekken, het feit dat je je da al hebt gebeld, op hoge poten waarschijnlijk omdat er iemand zou komen om je paardjes te controleren geeft aan dat je toch niet zo zeker van je zaak was. Waarom zou je anders je da bellen voor bevestiging dat ze het goed hebben. Een melding over dieren is nooit een aanval maar een zorg naar dieren.
Je zegt dat ze op een oud voetbalveld staan, besef je wel dat daar altijd heel veel meststoffen en andere zaken op word gestrooid om het gras groen en goed groeiend te houden, een hb shet heeft daar echt niets op te zoeken.[/quote]

Dat veld werd al meer als 10 jaar niet meer gebruikt om op te voetballen en was een complete wildernis toe ik het 4 jaar geleden aangeboden kreeg. Niks teveel aan meststoffen dus.
En wat ben jij een gemeen mens zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:18

MirandaFuego schreef:
Maar dat vind ik niet erg, ze komen kijken, alles is natuurlijk prima in orde en ze gaan weer.
Je kan je heel druk maken, maar daar heb je alleen jezelf mee, zelfs als ze het doen uit pesterij hebben ze dan juist bereikt wat ze willen dus laat je niet gek maken.
Wat betreft het voeren snap ik dat je je druk maakt, je wil niet dat je pony ziek wordt.
Wij hebben een camera bij het hek geplaatst na meerdere keren gewaarschuwd te hebben dat ze niet mogen voeren, dat heeft wel geholpen, ze konden het niet meer stiekem doen.

Mijn paarden staan uit zicht. De enige die weten dat ze er staan zijn de mensen van de voetbalclub, die weten dat er thuis een stal is, mijn naaste buren, die ook weten dat ik een stal heb en eventueel mensen die aan de andere kant van het veld wonen, maar die komen amper daar. Ik kan gerust uren bij mijn paarden zitten, zonder een mens te zien.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:19

Sorry hoor TS, maar je gaat hier wel heel erg tekeer. Ik denk ook dat je het veel te persoonlijk opneemt en dat zegt iets over jouw onzekerheid (in zijn totaliteit) en niet iets over mij of de melder.
Ik begrijp dat mensen liever anoniem melden dan een tirade van jou over zich heen te krijgen, gezien je reacties hier.

Als jouw paarden niks tekort komen en het goed hebben, maak je dan niet zo druk! Plaats hier anders eens foto's van de huidige situatie, misschien kunnen wij dan begrijpen waarom dit is gebeurt of jou sterken in jouw mening dat er niets aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:21

Tatyana schreef:
Sorry hoor TS, maar je gaat hier wel heel erg tekeer. Ik denk ook dat je het veel te persoonlijk opneemt en dat zegt iets over jouw onzekerheid (in zijn totaliteit) en niet iets over mij of de melder.
Ik begrijp dat mensen liever anoniem melden dan een tirade van jou over zich heen te krijgen, gezien je reacties hier.

Als jouw paarden niks tekort komen en het goed hebben, maak je dan niet zo druk! Plaats hier anders eens foto's van de huidige situatie, misschien kunnen wij dan begrijpen waarom dit is gebeurt of jou sterken in jouw mening dat er niets aan de hand is.

De politie heeft bevestigd dat er niets aan de hand is, heb de mening van bokt niet nodig.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:22

Oef TS.. even je zelf in die ander verplaatsen in plaats het geheel op je zelf te betrekken. Iemand maakt zich zorgen en meldt dit. Niet meer en niet minder. Dat jij je daardoor aangevallen voelt is vervelend, maar als je kunt laten zien dat alles goed is, kan de politie of de boa dit gewoon weer terug koppelen aan de melder. Probleem opgelost.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:24

SVRL schreef:
Tatyana schreef:

De politie heeft bevestigd dat er niets aan de hand is, heb de mening van bokt niet nodig.

Prima, ga dan ook niet zo los en open geen topic... :)*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:25

SVRL schreef:
MirandaFuego schreef:

Mijn paarden staan uit zicht. De enige die weten dat ze er staan zijn de mensen van de voetbalclub, die weten dat er thuis een stal is, mijn naaste buren, die ook weten dat ik een stal heb en eventueel mensen die aan de andere kant van het veld wonen, maar die komen amper daar. Ik kan gerust uren bij mijn paarden zitten, zonder een mens te zien.

Ik begrijp niet wat je hiermee wil zeggen?
Als je bedoelt dat je het niet zelf constant in de gaten kan houden, daarom hadden wij ook een camera, wij weten wel wie voeren maar ze zeggen meestal dat ze het niet meer doen en doen het dan toch.