Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Change3x schreef:Als je paard zo stijf is/spierpijn heeft na al een beetje draven aan de longe denk ik toch meteen aan extreme verzuring van de spieren of iets anders vervelends. Dit hoort namelijk niet, ook niet bij een paard die van ver komt. Ik snap dat dat niet leuk is om te horen, maar ik vind ook je dat niet moet negeren.
Heb je al eens een uitgebreid bloedonderzoek laten doen? Daar zou zoiets wel uit moeten komen.
Wat krijgt ze eigenlijk aan voer?
Stripe000 schreef:Dalencia![]()
Die ken ik nog uit mindere tijden!
Top om te zien dat ze het zo goed heeft nu bij je.
jsofie schreef:Ik moest echt 3 x kijken naar haar leeftijd. 22 had ik ook geloofd .
Hopelijk hersteld ze snel weer naar een goede conditie.
Is een bloedonderzoek naar tekorten een idee?
Loei schreef:Wat leuk Kristy, dat je zelf weer een paard hebt! Waar sta je gestalt? In Nijverdal?
(Ik ben trouwens Iris, met de fries waar je wel eens geinteresseerd in was om af en toe te rijden maar ging niet door)
Kristy1998x schreef:Vind haar persoonlijk zelf niet geheel op een paard van 22 lijken. Wel ergens rond de leeftijd van 14-17 als ik zo vanaf foto's zou kijken zonder het paard te kennen.
Bloedonderzoek is recent gedaan bij vorige eigenaar voordat ze bij mij kwam. Deze kwam goed naar boven. De worminfectie en het erg weinig krijgen van hooi heeft haar een flinke klap gegeven. Dit was overigens niet bij de vorige eigenaar, die hebben het beste met haar voort. Ze stond voor zover ik weet in bruikleen/lease en is daar, zoals bovenstaande foto laat zien, verwaarloosd. De oude eigenaren hebben haar na kennisgeving hiervan direct terug gehaald. En nu is ze dus bij mij terecht gekomen en gaat ze al fijn vooruit.jsofie schreef:Ik moest echt 3 x kijken naar haar leeftijd. 22 had ik ook geloofd .
Hopelijk hersteld ze snel weer naar een goede conditie.
Is een bloedonderzoek naar tekorten een idee?
Citaat:Ook geef je aan dat ze weinig werk aan kan.
Citaat:Even ter vergelijking een foto van mijn pup toen hij net 3 was geworden en een flinke worminfectie had. Hij was mega afgevallen: (Ik zet ze in een spoiler omdat ik jouw topic niet wil bevuilen met mijn foto's):
Change3x schreef:Ik vind het wel jammer dat je je zo aangevallen voelt. Je kunt hoog of laag springen maar er zou na 3 maanden gewoon meer verbetering moeten zijn.![]()
Ik heb er overigens ervaring mee, ondervoed paard gekocht die onder de schimmel en luizen zat en daarnaast allemaal tekorten had (uitkomst na bloedonderzoek). Zelfs zo ondervoed dat hij niet meer kon groeien (was een 3 jarige). Na 3 maanden zag hij er toch echt veel beter uit dan de jouwe. Bij een paard in de groei verwacht je dat hij eerst groeit voordat hij aankomt, dus het was een extra uitdaging. Jouw merrie had er gewoon al beter uit moeten zien. Het is jammer dat je alle tips en adviezen van anderen afwimpelt.
Sterre98 schreef:Nee niet stoppen! Ik vind het interessant om te volgen
Shanna7836 schreef:Niet stoppen met updates plaatsen! Ik vind het fijn en interessant om dit te volgen, aangezien ik in hetzelfde schuitje zit met mijn 12 jarige ruin, ook hij heeft een worminfectie gehad en ziet er daardoor arm bespierd en wat schraal uit. Ik ben momenteel met hem aan het opbouwen in spieren met goed voerwellicht kunnen wij onze ervaringen delen!
Change3x schreef:Als je een topic opent over het ‘herstel’ van een paard dan kun je verwachten zulke reacties te krijgen, vooral als er niet voldoende vooruitgang is. Hier laat ik het bij, het is zonde om hierin energie te steken.![]()
Ik wens jullie veel succes en hopelijk snel een nog gezondere merrie toe.