[VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:44

Gaat hier bij mij toch ook wel de buitenrijd zin van kriebelen hoor. :j
Hier regen, regen, regen... en alleen ff tussendoor met de hondjes op pad geweest.
Fijn hoor dat het zo lekker gaat! Ik lees nog steeds met plezier mee.

Piekosjj

Re: [VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 10:18

Gewoon gaan Jo! :D wij hebben gister ook in de regen gereden, regenjas aan en je merkt er amper wat van!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:10

Ik zag je foto’s voorbij komen, lekker dat je zo veel hebt gereden! Jaloers op je lange ritten en leuk om zo mee te kijken op IG :D nog geen sneeuw in het vooruitzicht hier, hoe is dat bij jou? Ik ben aan de andere kant wel blij zonder gladde ijswegen, hoeven de hoefschoenen met studs niet gebruikt te worden.

Zit aan studie ethologie te denken, wordt redelijk dichtbij op Linköping Universitet gegeven en veel thuisstudie. Eerst nu 1,5 maand level D van SFI en dan hopelijk in maart slagen voor de test en weer verder :)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:12

Vind de regen ook niet zo erg, lekker dag het wat koeler is voor de teddybeer :D

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 15:38

Nee er is echt helemaal geen sneeuw in het vooruitzicht. Het is koud vandaag (-5 ofzo) maar zonnig waardoor het toch wel voelt als lente! Je hoort ook met de dag meer vogeltjes fluiten. Van mij mag die echte winter wegblijven en de lente gewoon lekker doorzetten :j

Interesant, ethology! Is de studie in het engels of in het zweeds? Voor Zweedse studies moet je nl geloof ik gymnasium lvl 2 halen, dat zal nog wel eventjes duren. Ik studeer nu SAS Grund (middelbare school niveau zweeds) maar ik zou eigenlijk wat meer moeten gaan studeren. Het gaat niet zo hard meer als toen ik nog dagelijks naar sfi ging! Maarja, druk met werk / studie / paarden / etc etc etc :+

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:53

Piekosjj schreef:
Gewoon gaan Jo! :D wij hebben gister ook in de regen gereden, regenjas aan en je merkt er amper wat van!

Haha, als het zo makkelijk was! Maar misschien ooit weer. :D :D

Wat kom je zoal aan wild tegen onderweg, trouwens? En hoe alert zijn de paarden erop? Mijn merrie is nl. een heuse wildlife spotter. :7

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:13

Je hebt het gewoon te druk met je leuke leven. Daar is niets mis mee ...

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 17:55

We zien eigenlijk weinig wild, maar het is er zeker wel. Zo nu en dan zien we wat herten. Ook zitten er veel zwijnen in het gebied. Ook schijnen er lynxen en eland rond te lopen, te zien aan de voetsporen en van wildcamera's. Nu is het vooral meer oppassen voor jagers want het jachtseizoen is volop aan de gang :+

Vandaag een lange dag gehad op school en bezig geweest met het palperen van paarden en honden, dus voelen waar bepaalde botten en spieren zitten. Ook hebben we nog even geoefend met het opmeten vd hartslag met stetoscoop, wat natuurlijk altijd goed van pas komt - zeker voor mijn aankomende project!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 22:05

Na een drukke werk en schoolweek vandaag een dagje vrij en er gebruik van gemaakt door weer heerlijk door het bos te gaan struinen. Uiteindelijk 15 km gelopen en voel me weer helemaal opgeladen! Het bos geeft me zoveel energie :+:
Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:04

Mooi bos! Kan me voorstellen dat het energie geeft. Heel mooi.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 11:45

Oepsie, al een tijdje niets gepost. In de tussentijd zeker niet stilgezeten :D

We zouden eigenlijk vorig weekend op wedstrijd gaan, maar de ondergrond was zo slecht (ijs en hard gevroren modder ipv sneeuw) dat Josefin had besloten niet te gaan. In plaats daarvan gaan we zeer waarschijnlijk naar endurance Epe in april, dat vind ik stiekem ook wel heel leuk :))

Wel gaaf nieuws, want een van mijn foto's is gepubliceerd op de website (en social media) van Endurance World, wat de grootste nieuws websites is van de sport! Echt ontzettend gaaf dus! De foto is hier te vinden: https://www.facebook.com/enduranceworld ... =3&theater :)

Ook ben ik gister met een paar vrienden van stal naar een lezing van twee Amerikaanse endurance ruiters geweest, wat ontzettend leerzaam en inspirerend was. Zit echt helemaal vol motivatie daarvoor!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:31

Goed bezig!

Gefeliciteerd met de plaatsing van je foto, die is ook supergaaf.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:08

Dat is ook wel een hele mooie foto. Prachtig!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:51

Prachtige foto <3

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 23:35

Bedankt allemaal! :+:

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 21:15

Gister (uiteraard :D ) weer een heerlijke dag op stal gehad! De ochtend begonnen met een chill ritje op Abbe. Hij had de dag ervoor 3.5 km gegalopeerd met een andere ruiter, maar voelde nog ontzettend fijn en fris aan, dus dat is een goed teken dat alles weer de goede kant op gaat met hem!

Daarna heeerlijk aan de hand gewerkt met Gamgee! Gamgee staat al een tijd stil en is dus een beetje een explosief, maar hij komt langzaam weer wat terug in het werk dus is het weer wat veiliger om met hem aan de slag te gaan. Ik ga in mei een grondwerk/liberty cursus volgen met hem, dus er moet natuurlijk wel even geoefend worden :D Ik had verwacht dat hij aardig zou rondvliegen, maar hij was ontzettend braaf en we hebben samen ontzettend fijn gewerkt en uiteraard heeeel veel geknuffeld en gekriebelt :+:

Afbeelding
Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 12:27

Hallo allemaal!

Van het weekend heb ik mijn langste rit ooit gemaakt: 33 km samen met Abbe. We hebben veel gegallopeerd, wat behalve super leuk is ( :D ) ook natuurlijk een erg goede oefening is. Hij was echt heeeerlijk te rijden en heb hem hele stukken gewoon met een los teugeltje kunnen rijden, al kletsend met iedereen. We voelde ons allebei na die 33 km nog hartstikke fit, dus dat was een goede test voor onze aankomende endurance wedstrijd eind april! De wedstrijd zal over 40 km zijn met een pauze halverwege :)

Zoals altijd weer een 'in between the ears':
Afbeelding

En een blij koppie achteraf :+:
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:01

Dat klinkt weer helemaal lekker. Bofkont.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:40

Wat een geniaal hoofdstel zalig al die kleurtjes bij elkaar

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 14:40

Ja leuk is die he Carineken! Aan de andere kant heeft ie weer andere kleurtjes :D

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:14

Heerlijk, wat fijn dat het zo goed gaat!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 19:47

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 20:06

Leuk weetje: Gister vertelde de eigenaar dat Gamgee Crabbet gefokt is. Crabbet arabieren staan bekend om hun atletische vermogen, vnl in de endurance sport, en dat ze er vaak niet zo 'typisch' Arabisch uit zien maar een stuk voller en korter. Gamgee zelf ziet er meer uit als een pony met zijn rechte neus, ronde billen en lage staartimplant, dus toen ze me het vertelde verbaasde me het eigenlijk niks! Hij heeft 73% Crabbet en lijkt erg veel op zijn vader:
Afbeelding

Gamgee:
Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:15

Wow die omgekrulde oortjes, dat is bijzonder!
Hij lijkt inderdaad wel wat op zijn pappa.
Mooi hoofd heeft hij.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-20 15:20

Hallo allemaal, ik gooi m'n eigen topic weer 'ns omhoog :))

Na mijn vorige post waarin ik zei dat ik m'n langste rit ooit heb gemaakt, hebben we twee weken geleden een trainingsrit gereden van 50 km. Zo! Dat word de komende tijd niet overtroffen denk ik! Ik was niet helemaal voorbereid op die 50 km, want meestal gaan we dan met twee groepen ruiters en rijd je dus per ruiter 25 km terwijl het paard 50 km doet. Maar de dag van te voren kreeg ik dus te horen dat het eigenlijk wel de bedoeling was dat ik de hele 50 km met Abbe zou rijden :+ Best een beetje zenuwachtig was ik, zou het wel goed gaan, zou ik niet te vermoeid worden in de tweede ronde, etc etc. Was achteraf echt helemaal nergens voor nodig want Abbe deed het zo ontzettend geweldig en ik heb twee heeeerlijke rondes gereden en was eigenlijk helemaal niet eens zo heel moe achteraf!

100% genieten <3
Afbeelding

Het beste uitzicht :D Abbe loopt het liefst voorop, en dan kan je echt wel het meest genieten van de mooie natuur om je heen!
Afbeelding

En een heeeel blij paard achteraf. Hij was nog hartstikke fit en ik was echt kei trots op 'm!
Afbeelding