Nala schreef:Ik ben echt nog niet van plan met medicatie aan de gang te gaan. Misschien volgend jaar, maar dan moet ze dit jaar ook echt compleet over de zeik gaan, wat ik niet verwacht.
Dit product kun je ook niet echt scharen onder de noemer "medicijnen".
Confidence EQ is een gel die aan de binnenkant van de neusvleugels aangebracht wordt, bootst het natuurlijke signaal na dat merries aan zogende veulens geven. Dit natuurlijke signaal wordt in werking gezet via feromonen. Deze feromonen zorgen ervoor dat het paard gerustgesteld wordt
Het paard herkent de feromonen via speciale sensoren in de neus.
Deze signalen worden direct doorgestuurd naar de hersenen waar deze geïnterpreteerd worden.
Het paard herkent instinctief het signaal, waardoor zijn spanningsniveau zal dalen en zijn focus en leervermogen zal toenemen. Het paard krijgt dus instinctief een geruststellend signaal bij een spanningsmoment en zal daarvan leren.
De gel moet een half uur voor het "spannende moment" aan de binnenkant van de neusvleugels worden aangebracht (dus half 12) en werkt dan 2,5 uur lang. Kan zonodig herhaald. het middel wordt niet in het bloed opgenomen en is dopingvrij.
kan ook worden ingezet bij transport, wedstrijden, zadel- en verkeersmak maken etc.
Het lijkt me echt wel een goed middel en vroeg me af of er al iemand was die hiermee ervaring heeft.
Mijn paarden reageren vooruitlopend op de jaarwisseling ook niet erg op afzonderlijk geknal maar ik kreeg van de stalhouder filmpje toegestuurd vorig jaar toen het vuurwerk net was losgebarsten waarbij ik toch veel gedraai in de stal en opengesperde neusgaten zag. Geen van allen gingen echt door het lint, maar veel waren wel erg onrustig. Er is toch iets gebeurd in stal waarbij de jonge merrie daags na de jaarwisseling kreupel was. Niet ernstig, maar toch.. Dat wil ik liever voorkomen dit jaar.