hwn schreef:Mocht iemand een adresje weten in België (of Noord-Frankrijk, zitten dicht tegen de grens aan), dan hoor ik het graag, ben ook voorzichtig op zoek voor een vriend van mij, die ze hier zal stallen.
Bedoel je alpacafokkers? Ik ken er wel een paar in België. Ik zal even kijken waar ze precies zitten.
Op 8 en 9 februari is er trouwens ook een show in Drachten, voor de liefhebbers. (Er komen dit keer alleen geen belgische dieren vanwege blauwtong.)
Edit:
Alpaca Tumulus zit in Gingelom in België, zij hebben tegenwoordig ook een spinnerij. Mijn moeder brengt altijd grote partijen wol daarheen en afgelopen jaar zijn ze bij ons komen scheren. Erkende fokker bij de AAB (Alpaca Association Benelux).
Dan heb je Alpaca Farm t' Steeke in Castelre, Nederland, net op de grens van België. Zij hebben onder andere ooit alpaca's bij ons gehaald (we hebben ook een gedeelde dekhengst) en zij doen ook veel met (handgemaakte) alpacaproducten. Ook een paar jaar een erkende fokker bij de AAB.
Beide zijn erkende fokkers en wij kennen ze redelijk goed, daar kun je gezonde en geregistreerde dieren kopen.