Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Mer1980 schreef:Terwijl ze verder bomproof is alleen sensibel.
Dit kan dus niet.
De definitie van sensibel is 'uiterst gevoelig (voor indrukken)' (bron: Van Dale).
Bomproof is juist niet onder de indruk raken van verschillende prikkels.
Als koper zou ik dus niet weten wat te verwachten. Uiteraard kan je een paard trainen richting het ene of het andere, maar ik zou willen weten wat de aard van het paard is, hoe het paard van nature reageert.
Shanna7836 schreef:Zoektochten zijn altijd moeilijk.... Ik ben in 2015 thuisgekomen met een paard, wat alles was wat ik niet wilde maar uiteindelijk de liefde van mijn leven en mijn maximale droompaard geweest. Helaas is hij overleden op 3,5 jarige leeftijd eind 2016.
Maar goed. Voor mij juist omgekeerd. Zit te twijfelen of ik mijn paard juist ga verkopen in 2020. Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn. Is een Johnson x Duntroon ruin. Staat in mijn profiel. 1,68 hoog. L dressuur geklasseerd door vorige eigenaar. Maar ik werk ook aan M oefeningen met hem inmiddels. Gaaf paard. Maar alleen voor zekere ruiter met zachte hand. Is een extreem sensibel paard en voelt zijn ruiter haarfijn aan.
Seltje schreef:Ik zou het in je advertentie gewoon zo zetten Mer:
Bomproef/niet gevoelig op omstandigheden buiten: trekkers/bruggen/...
Wel gevoelig op ruiter, zachte hand en been nodig.
Shanna7836 schreef:Shanna7836 schreef:Zoektochten zijn altijd moeilijk.... Ik ben in 2015 thuisgekomen met een paard, wat alles was wat ik niet wilde maar uiteindelijk de liefde van mijn leven en mijn maximale droompaard geweest. Helaas is hij overleden op 3,5 jarige leeftijd eind 2016.
Maar goed. Voor mij juist omgekeerd. Zit te twijfelen of ik mijn paard juist ga verkopen in 2020. Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn. Is een Johnson x Duntroon ruin. Staat in mijn profiel. 1,68 hoog. L dressuur geklasseerd door vorige eigenaar. Maar ik werk ook aan M oefeningen met hem inmiddels. Gaaf paard. Maar alleen voor zekere ruiter met zachte hand. Is een extreem sensibel paard en voelt zijn ruiter haarfijn aan.
Ter toevoeging nog 3 foto's.
Ik heb juist erg veel vraag gehad naar dit paard toen hij nog in de actieve verkoop stond. Maar meesten bleken te onervaren uiteindelijk, ze zochten meestal een ongecompliceerd paard en tja, deze is gewoon heel sensitief. Daarintegen niet kijkerig. Heel geconcentreerd op ruiter maar spiegelt ergik kan zelf prima met hem overweg maar heb besloten voor een wat jonger dier te gaan. Dus ik ga hem doorrijden, ook buiten, en dan een match voor hem zoeken die net zo verliefd op hem wordt als ik ben. Of misschien dat hij het nog wel zo leuk gaat doen dat hij mag blijven
[ [url=m/4Tl9G9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zE6qpr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VYaeNG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mer1980 schreef:Nou het is dus zo, je kan met haar het bos in, bruggen over, tussen de fietsers, trekkers vrachtwagens, gillende kinderen, honden, paraplu's, zelf alleen trailer lade MAAR, als jij één keer een schop(je) geeft of klemt met je been gaat ze dus rennen van paniek. En dan bedoel ik dus echt rennen. Als jij als ruiter niet klemt en niet bonkt of rare bewegingen maakt is het een broodnuchter paard. Hoe moet ik dat dan omschrijven? Er zijn nu 7 kijkers geweest, 5 zijn er vanaf gelazerd / of net kunnen vangen en 2 konden er perfect mee rondsturen. Mijn bijrijdster rijdt er zonder zadel mee als een schaapje, maar bij mij gaat ze aan de kletter. Tsja zeg het maar.... Ik heb het dus maar sensibel genoemd.
CalipsoLover schreef:Maar zijn er bepaalde voorspellingen voor de paardenmarkt of de prijzen nog gaan dalen of heeft niemand daar een zicht over? Ik weet wel weer veel mensen die zich in de sport begeven en klagen over de prijzen omdat alle goede paarden vaak verkocht worden naar het buitenland en de goede paarden hier schaarser worden. Ik zag dat iemand €5000 een lage prijsklasse noemde. In mijn oren klinkt 5000 een normale prijsklasse en eerder alles onder de 3000-4000 lage prijsklasse. Mijn budget is een maximum van 7500 als ik nog even doorspaar, is dat dan een lage prijsklasse?Want dit was 4 jaar geleden al de hogere prijsklasse.
UltimOo schreef:Ik heb ook een fijn dier in de verkoop.
Z2 geklasseerd, 7 jaar, mega braaf/ongecompliceerd, veel wedstrijd ervaring, en super makkelijk te rijden.
wel voor diegene met een iets hoger budget.