[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:58

Boras schreef:
Precies. Eens met rien10.

Het dringt niet door en dat gaat ook niet gebeuren. Een dikke helaas.voor die goede vriend het paard.

Bied geen podium. Negatieve aandacht is ook aandacht.


Dringt zeker door. En bepaalde dingen vind ik ook heel goed hoor. Maar ik hoef het niet in iedere reactie te horen ;) jij zou ook neit 100 keer iets willen horen. Na 2 keer weet je het ook wel. En ik ben niet een penny meisje wat niet weet wat ze doet. Dus ik hoef ook geen ongevraagd advies te hebben.

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:59

Veel plezier met je maatje, hij is ook gekeurd neem ik aan?? Omdat je zei dat diegene die mee was zei dat het een goed paard was en je daar op vertrouwde? Maar los van alles want hij is er, toch zou ik voor die paar centen wat een echo kost even wat extra aandacht aan dat been met verdikking geven, je kunt beter zeker weten dat het niets is dan dat er toch een lichte beschadiging zit die straks chronisch word en je weinig meer met hem kunt doen, word je paard ongelukkig van. Dieren en vooral paarden zijn knetterhard voor zichzelf en laten pas pijn zien wanneer het al veel te veel pijn doet en vaak de aandoening erg is. Doe er mee wat je wil (doe je toch wel , is je goed recht) maar even een controle door een echo kan alleen de da je geven en niet al die mensen om je heen met echo ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:00

Isabel schreef:
Wat is er eigenlijk precies allemaal aan de hand met hem? Als je volledig bent in je verhaal krijg je misschien meer begrip en passende adviezen.



Er is niets met hem aan de hand. Ja beetje last van evenwicht en aanleuning is lastig met rijden. Voor de rest is er niets mis.

Ja z'n pees is iets wat dikker, dit is wss vocht. En zakt af. Houd hier ook rekening mee, koel regelmatig.

Daarbij heb nergens om advies gevraagd.

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:01

rien10 schreef:
Sheehan schreef:
Wat naar om te lezen dat jij zo eigenwijs bent. Heb je geen geld voor een DA? Je paard heeft hoogstwaarschijnlijk pijn en is ongelukkig. Maarja. Als baasje maar gelukkig is he.

Maar ook naar om te lezen dat iedereen zo doordramt. Laat het los, laat het gaan :D


Nou dit ja.

Je kan/mag je mening geven en daarna mag ts weten wat ze er mee doet.
Dat eeuwige doordrammen heeft echt geen zin en is alleen maar vervelend.

Isabel

Berichten: 2273
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:01

Marije_1997 schreef:
Isabel schreef:
Wat is er eigenlijk precies allemaal aan de hand met hem? Als je volledig bent in je verhaal krijg je misschien meer begrip en passende adviezen.



Er is niets met hem aan de hand. Ja beetje last van evenwicht en aanleuning is lastig met rijden. Voor de rest is er niets mis.

Ja z'n pees is iets wat dikker, dit is wss vocht. En zakt af. Houd hier ook rekening mee, koel regelmatig.

Daarbij heb nergens om advies gevraagd.

Wat zijn dan de andere bemerkingen waar je het over had?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:02

bigone schreef:
Veel plezier met je maatje, hij is ook gekeurd neem ik aan?? Omdat je zei dat diegene die mee was zei dat het een goed paard was en je daar op vertrouwde? Maar los van alles want hij is er, toch zou ik voor die paar centen wat een echo kost even wat extra aandacht aan dat been met verdikking geven, je kunt beter zeker weten dat het niets is dan dat er toch een lichte beschadiging zit die straks chronisch word en je weinig meer met hem kunt doen, word je paard ongelukkig van. Dieren en vooral paarden zijn knetterhard voor zichzelf en laten pas pijn zien wanneer het al veel te veel pijn doet en vaak de aandoening erg is. Doe er mee wat je wil (doe je toch wel , is je goed recht) maar even een controle door een echo kan alleen de da je geven en niet al die mensen om je heen met echo ogen.



Dat weet ik allemaal. Ik ga binnenkort een afspraak maken voor sowieso een gebitscontrole en doe ook even vraag naar een algemene check up zeg maar. Soort apktje. Da heeft em ook al gezien, was er alleen niet bij toen. Moet ook gewoon werken. Het was sowieso m'n plan al om er naar te laten kijken hoor, maar zolang hij er geen pijn van ondervind ga ik ook niet per direct alles stop zetten etc. Houd er natuurlijk wel rekening mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:03

Isabel schreef:
Marije_1997 schreef:


Er is niets met hem aan de hand. Ja beetje last van evenwicht en aanleuning is lastig met rijden. Voor de rest is er niets mis.

Ja z'n pees is iets wat dikker, dit is wss vocht. En zakt af. Houd hier ook rekening mee, koel regelmatig.

Daarbij heb nergens om advies gevraagd.

Wat zijn dan de andere bemerkingen waar je het over had?



Niets?

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:10

Marije_1997 schreef:
bigone schreef:
Veel plezier met je maatje, hij is ook gekeurd neem ik aan?? Omdat je zei dat diegene die mee was zei dat het een goed paard was en je daar op vertrouwde? Maar los van alles want hij is er, toch zou ik voor die paar centen wat een echo kost even wat extra aandacht aan dat been met verdikking geven, je kunt beter zeker weten dat het niets is dan dat er toch een lichte beschadiging zit die straks chronisch word en je weinig meer met hem kunt doen, word je paard ongelukkig van. Dieren en vooral paarden zijn knetterhard voor zichzelf en laten pas pijn zien wanneer het al veel te veel pijn doet en vaak de aandoening erg is. Doe er mee wat je wil (doe je toch wel , is je goed recht) maar even een controle door een echo kan alleen de da je geven en niet al die mensen om je heen met echo ogen.



Dat weet ik allemaal. Ik ga binnenkort een afspraak maken voor sowieso een gebitscontrole en doe ook even vraag naar een algemene check up zeg maar. Soort apktje. Da heeft em ook al gezien, was er alleen niet bij toen. Moet ook gewoon werken. Het was sowieso m'n plan al om er naar te laten kijken hoor, maar zolang hij er geen pijn van ondervind ga ik ook niet per direct alles stop zetten etc. Houd er natuurlijk wel rekening mee.

Goed plan , zou wel die echo doen en algemene check is prima. Want het dier kan ook in het verleden een schop of iets dergelijks hebben gehad, vocht is toch een teken van een irritatie. Kan niks zijn , kan ook een griffelbeentje met beschadiging zijn. Ze kunnen niet praten dus aan jou de taak om uit te sluiten dat er wel iets aan de hand is. Wanneer je naar de praktijk gaat zou ik even aangeven dat je een extra onderzoek op dat been wil en komt hij op stal dan even kijken of er mobiele apparatuur beschikbaar is. Veel succes met je paard, erg leuk dier.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:13

Marije_1997 schreef:
bigone schreef:
Veel plezier met je maatje, hij is ook gekeurd neem ik aan?? Omdat je zei dat diegene die mee was zei dat het een goed paard was en je daar op vertrouwde? Maar los van alles want hij is er, toch zou ik voor die paar centen wat een echo kost even wat extra aandacht aan dat been met verdikking geven, je kunt beter zeker weten dat het niets is dan dat er toch een lichte beschadiging zit die straks chronisch word en je weinig meer met hem kunt doen, word je paard ongelukkig van. Dieren en vooral paarden zijn knetterhard voor zichzelf en laten pas pijn zien wanneer het al veel te veel pijn doet en vaak de aandoening erg is. Doe er mee wat je wil (doe je toch wel , is je goed recht) maar even een controle door een echo kan alleen de da je geven en niet al die mensen om je heen met echo ogen.



Dat weet ik allemaal. Ik ga binnenkort een afspraak maken voor sowieso een gebitscontrole en doe ook even vraag naar een algemene check up zeg maar. Soort apktje. Da heeft em ook al gezien, was er alleen niet bij toen. Moet ook gewoon werken. Het was sowieso m'n plan al om er naar te laten kijken hoor, maar zolang hij er geen pijn van ondervind ga ik ook niet per direct alles stop zetten etc. Houd er natuurlijk wel rekening mee.


De algemene check up zou je al zo veel langer geleden al doen had je gezegd? Gelukkig zit je er zelf wel drie keer per week op zonder dat je voor 100% zeker weet dat hij zich gezond voelt. Fijn voor jou dat je niet met een dikke teen naar de dokter gaat, maar jij kunt voor jezelf beslissingen maken en dit paard is afhankelijk van jou. Stop dan ook aub met updates plaatsen tot dat je met 100% zekerheid hier kan zeggen dat hij inderdaad geen pijn ervaart, want jij kunt natuurlijk ruiken dat hij daar geen pijn heeft.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:55

Auch, dezelfde TS als van het topic over verveling op stal tegengaan. Ik snap dat het niet leuk is wat er allemaal wordt gezegd, maar ik hoop oprecht voor je paardje dat je wat van de adviezen en tips meeneemt. En het geeft niks dat je het bij je eerste eigen paardje allemaal nog niet weet, er zit hier een bak ervaring op bokt, maak er gebruik van!

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:55

Bij het zien van de foto's en de informatie die je geeft, gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.

De stand van de koten zou mij niet bevallen. Dit hoort niet. Verdiep je eens in DSLD/ESPA en kijk dan nog eens goed naar je paard. De manier waarop hij op rust staat vind ik ook zorgwekkend.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:20

Marije_1997 schreef:
Sasqiua schreef:
Bij het zien van de foto's en de informatie die je geeft, gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.

De stand van de koten zou mij niet bevallen. Dit hoort niet. Verdiep je eens in DSLD/ESPA en kijk dan nog eens goed naar je paard. De manier waarop hij op rust staat vind ik ook zorgwekkend.


Dat interesseert me helemaal geen flikker wat jij vind. Heb al eerder gezegd heb geen behoefte aan ongevraagd advies. De hoefsmid corrigeert em voor. En de manier waarop hij op rust staat is gewoon normaal.


Nou nou.. men heeft de beste bedoelingen he! In ieder geval met je paard ;) om dan zo te reageren, siert je niet!

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:22

Oi dit mag ook wel wat vriendelijker.

Snap dat je gefrustreerd door eerdere reacties en mensen die doordrammen.

Maar mensen proberen nog steeds wel jou te helpen.

Kinke

Berichten: 20587
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:24

TS meldde eerder al dat dit een normale hoefstand is omdat paard uit Spanje komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:26

Kinke schreef:
TS meldde eerder al dat dit een normale hoefstand is omdat paard uit Spanje komt



Dat heb ik nooit gezegd. Wel dat het in Spanje normaal is dat ze hoog op de hoeven staan. Inmiddels is ie al gecorrigeerd hoor. Ik ben geen een of andere blonde kip zonder kop die maar wat doet, ik vraag constant advies aan de mensen om me heen, dat hoef ik dan ook hier niet als ik er niet om vraag.

Amado
Berichten: 1344
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:28

Marije_1997 schreef:
Sasqiua schreef:
---


Dat interesseert me helemaal geen flikker wat jij vind. ---[/quote]

Van hieruit dan dus ook de vraag van andere Bokkers of je daadwerkelijk 22 bent.
Iedereen heeft hier het beste met jouw paard voor, je zou op zijn minst eens kunnen kijken naar de adviezen en daar wat mee doen. Zo van je af bijten is totaal niet nodig en dat helpt jou en je paard ook echt niet verder.

Kinke

Berichten: 20587
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:30

ik geef je geen advies, ik meld even wat je er over gezegd hebt, ik had er namelijk in het begin van het topic een opmerking over gemaakt. Overigens, als jij dan zegt "er wordt vanzelf iets aan gedaan of niet' dan kun je reacties verwachten.

xPabloBokt

Berichten: 9510
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:44

Ik ga hier geen vrienden mee maken maar waar bemoeien jullie je in hemelsnaam allemaal mee?

Dit vind ik echt randje obsessief en internetpesten. Paard is TS haar eigen verantwoordelijkheid en ik vind de reacties hier verder gaan dan goedbedoeld advies. TS wordt hier nu aangesproken op dat ze onvriendelijk reageert, maar ik vind sommige reacties hier ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Niemand kent de TS persoonlijk en dan toch zo hard oordelen. Ik vind het knap dat mensen hier precies lijken te weten hoe TS haar paard verzorgt.

Typisch gevalletje keyboard warriors dit. Jammer.

RianneH

Berichten: 28282
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:48

Moderatoropmerking:
Letten jullie erop dat het geven van advies vrij staat, maar ook het aannemen van dat advies niet verplicht is.
Wel is het de bedoeling respectvol met elkaar om te blijven gaan, en welke keuze dan ook te respecteren. Dit geldt uiteraard voor beide kanten.

Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 14:49

xPabloBokt schreef:
Ik ga hier geen vrienden mee maken maar waar bemoeien jullie je in hemelsnaam allemaal mee?

Dit vind ik echt randje obsessief en internetpesten. Paard is TS haar eigen verantwoordelijkheid en ik vind de reacties hier verder gaan dan goedbedoeld advies. TS wordt hier nu aangesproken op dat ze onvriendelijk reageert, maar ik vind sommige reacties hier ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Niemand kent de TS persoonlijk en dan toch zo hard oordelen. Ik vind het knap dat mensen hier precies lijken te weten hoe TS haar paard verzorgt.

Typisch gevalletje keyboard warriors dit. Jammer.



Thanks voor je reactie hoor!! Maar ik denk dat het beter is dat hier niet meer gereageerd word. En als eventueel een mod dit leest dat deze een slotje plaatst. Ik probeer mezelf steeds in te houden, maar voel me dan toch weer verplicht om me te verdedigen ofzo?

Als ik toch wel weer een topic wil maken over m'n paardje, dan maak ik wel een nieuwe, waar met een schone lei gestart kan worden met updates. Want dat vind ik wel leuk om te doen.

rien10
Berichten: 14824
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:32

xPabloBokt schreef:
Ik ga hier geen vrienden mee maken maar waar bemoeien jullie je in hemelsnaam allemaal mee?

Dit vind ik echt randje obsessief en internetpesten. Paard is TS haar eigen verantwoordelijkheid en ik vind de reacties hier verder gaan dan goedbedoeld advies. TS wordt hier nu aangesproken op dat ze onvriendelijk reageert, maar ik vind sommige reacties hier ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Niemand kent de TS persoonlijk en dan toch zo hard oordelen. Ik vind het knap dat mensen hier precies lijken te weten hoe TS haar paard verzorgt.

Typisch gevalletje keyboard warriors dit. Jammer.

Precies. (Dus 1 vriend) ;)

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:19

Marije_1997 schreef:
Kinke schreef:
TS meldde eerder al dat dit een normale hoefstand is omdat paard uit Spanje komt



Dat heb ik nooit gezegd. Wel dat het in Spanje normaal is dat ze hoog op de hoeven staan. Inmiddels is ie al gecorrigeerd hoor. Ik ben geen een of andere blonde kip zonder kop die maar wat doet ik vraag constant advies aan de mensen om me heen, dat hoef ik dan ook hier niet als ik er niet om vraag.



Vind je het eigenlijk gek dat mensen dit wel denken?

Ik ben absoluut geen internet held, en ik heb er ook geen baat bij om mensen advies te geven. Ik werk zelf in een kliniek, zit zowel in de kleine huisdieren als in de grote. Geloof mij al ik vertel dat ik al heel wat leed heb gezien. Mensen die ALLES over hebben voor een dier wat uiteindelijk niet mee te redden valt, maar ook mensen die een gezond dier met een allergie oid in willen laten slapen ‘ omdat dat zoveel energie en geld gaat kosten’

Hier op bokt zitten voornamelijk mensen die hun hart zouden geven voor hun paard, onder andere ik. Begrijp je dan dat dit mensen boos maakt of dat er dan frustratie los komt?

Als je een dier hebt, moet je er voor zorgen. Hij kan niet praten, en misschien geeft hij ook wel geen pijn aan? Doet de mijne ook niet. Maar als jij dit paard jou beste vriend durft te noemen, kom dan nu ook voor hem op, en maak een simpele echo of foto van dat been en laat het even navoelen.

Wie weet scheelt het je straks een hoop verdriet.

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:30

Ik snap de opmerking’ het is haar paard’ nooit zo.

‘We’ staan hooi over de hekken van de Oostvaarderplassen te gooien, maar zodra een paard een zichtbare eigenaar heeft, mogen we er niets van vinden.

Waarom zijn de pension-paarden zo aan de grillen en kunde van de eigenaar overgeleverd?

TS, lees je nog eens een keer rustig in, er staat hier echt heel veel goed advies. Het is niet erg als je je misschien wat verkeerd hebt ingelezen, maar leer van je foutjes. Ik leer ook nog elke dag na 35 jaar paarden, en zeker ook op bokt!

Tatyana

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:51

Nielojram schreef:
Ik snap de opmerking’ het is haar paard’ nooit zo.

‘We’ staan hooi over de hekken van de Oostvaarderplassen te gooien, maar zodra een paard een zichtbare eigenaar heeft, mogen we er niets van vinden.

Waarom zijn de pension-paarden zo aan de grillen en kunde van de eigenaar overgeleverd?

TS, lees je nog eens een keer rustig in, er staat hier echt heel veel goed advies. Het is niet erg als je je misschien wat verkeerd hebt ingelezen, maar leer van je foutjes. Ik leer ook nog elke dag na 35 jaar paarden, en zeker ook op bokt!


*irritatie-modus aan*

Ik val ook niet onder de 'we' van de oostvaardersplassen. Ook daar vind ik het ronduit asociaal dat mensen menen rechten te hebben en dus zomaar hooi over de hekken te gaan gooien. Ook dat is niet aan ons maar aan de eigenaren van de paarden en het natuurgebied.

Altijd maar dat toe eigenen van zaken die ons niets aangaan en het doordrammen van meningen. Ik merk wel dat dat steeds meer gebeurt, in de paardenwereld, maar ook daarbuiten. Mensen denken echt dat ze het recht hebben alles maar van iedereen te vinden en daar nog naar te moeten handelen ook.

*irritatie-modus uit*

Zo even mijn frustratie kwijt, ik hoop dat TS verstandige keuzes maakt op basis van alle info die ze zelf heeft en die ze op verschillende manieren heeft verworven. Je kan wel lezen dat ze d'r best doet en alles op z'n tijd. Dat been valt er heus niet morgen onder vandaan en al staat die morgen wel op 3 benen met een peesblessure ook dan is het niet aan ons om daar wat van te vinden en ga ik er vanuit dat TS doet wat zij het beste acht voor haar paard.

*edit, dit is trouwens op niemand persoonlijk gericht maar puur mijn irritatie t.o.v. alles wat ik om me heen zie, lees en hoor.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:58

Ik wil die aan en uit knop ook!

Nee zonder grap.. met BENEN kloot je niet en neem je geen enkel risico... daar blijf ik bij.