SusanH schreef:Zoals het er nu staat komt het (sorry ts) een beetje verwend over. Als je straks echt gaat werken zul je ook meer uren gaan maken en dingen moeten laten schieten. Als je een andere opleiding wil gaan doen idem dito. Ik denk dus dat de echte twijfel hem niet zit in je paard, maar dat er iets anders achter zit. Als het namelijk iets is wat je wel graag zou willen dan zou je het er wel voor over hebben om je tijd anders in te delen. Ik heb geen verstand van masters (bestond nog niet in mijn tijd) en wat wel en niet verstandig is in jouw werkveld. Maar neem de tijd om een weloverwogen beslissing te maken. En kies iets waar je iig de eerstkomende jaren fijn op je plek zit.
Ik vind dat niet verwend.....
Jezelf vragen stellen 'over hoe iedereen het nu eenmaal doet' en het misschien anders willen vind ik goede vragen om aan jezelf te stellen.
Veel mensen worden geboren, gaan naar school, gaan werken, gaan schulden aan of maken hoge kosten (hypotheek/ kinderen/ auto's/ bezittingen) waardoor ze moeten blijven werken en er niet aan kunnen ontsnappen.
De vraag of ze dat wel of niet willen kunnen ze zichzelf niet meer stellen, ze zitten vast....
Ts kan zichzelf deze vragen wel stellen. Een goed stel hersenen heb je altijd lol van, master of niet.
Zelf zou ik meer naar de inhoudelijke kant kijken; loop je warm voor de materie die je nu studeert?
Inspireert dat je wanneer je bedenkt hoe je dat later zelf zou willen invullen qua werk? Of blijft het stil tussen je oren?
Als je er niet uitkomt... zou je dan eens een jaar de pauze-knop kunnen induwen? Beetje soulsearchen? Wat zegt je moeder?
Uiteindelijk is er maar 1 ding van belang, jouw leven. Dus als jij gelukkiger wordt met een stel briljante hersenen achter de kassa en in een klein huurhuisje, dan staat je dat vrij. Maar vergeet niet dat je dat stel hersenen ook in kunt zetten voor tal van andere zaken die buiten de gebaande paden liggen... ik geloof meer in de maakbaarheid van het leven en niet zozeer in de layout die iedereen trouw volgt.