Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Voordat hij zijn nieuwe deken op kreeg (met alle mogelijke gevolgen van dien
) eerst maar eens oefenen
Apple schreef:En zo zijn we aangekomen begin oktober![]()
Een aantal doelen die belangrijk leken zo voor de winter hebben we gehaald:
-zonder eerst los te gooien kunnen rijden in de binnenbak
. De Dais aan de linkerkant (daar waren de emoes), Jimmy rechts schuin achter De Dais en vol goede moed gingen we langs de emoes
. Het toeval wilde dat er rechts van ons een meneer liep met zijn labrador, Jimmy heeft alleen de labrador rechts gezien en de emoes links zijn hem volkomen ontgaan
. Later alleen een klein schrikje van een hardloper die achterop kwam, begrijpelijk. 40 minuten weg geweest, goede ervaring voor iedereen
. Ergens halverwege vorige week deed Jimmy een serieuze zelfmoordpoging.
Gelukkig bleef hij rustig en tilde alleen af en toe zijn hoofd op om te kijken naar zijn been
) en heeft Jimmy zo ongeveer platgespoten. Vervolgens een deken over Jimmy's hoofd gelegd en de wederhelft heeft met de haakse slijper de tralie doorgeslepen zodat het been weer vrij kwam. De DA heeft voor de zekerheid nog een antibioticum en ontstekingsremmer gegeven en dat was dat. 

)
arm dier met zijn onhandige acties...
'

Om dat nog geen 20 minuten later te moeten terugnemen
(lang leve de longeerlijn). Thuis nog even gekeken of er ook linksom niets van kreupelheid te zien was
(ook niet met andere paarden in landjes ernaast). Nog een paar dagen wat rustig gelongeerd aan het halstertje en even los laten lopen in de binnenbak voordat ik er weer voor het eerst op ging, maar gelukkig niets te bespeuren van enige onregelmatigheid. De kogel is ook mooi dun na beweging.
. Ik heb er misschien 15 minuten opgezeten met de wederhelft en een stalgenoot toe kijkend en een continue 'zien jullie iets?' 'ik voel niets raars, zien jullie echt niets?'. Met Jimmy die zich waarschijnlijk af vroeg of de Onhandige Mensch het nu ook psychisch aan het verliezen was. De tweede keer er op heb ik al weer wat normaler kunnen rijden. Galopperen onder zadel gaan we volgende week weer eens proberen
(hoewel ze dat later nuanceerde naar 10
)
Dat is schrikken zeg! Wat een engeltje heeft hij bij zich dat de schade zo beperkt is. Lompe kleuter
Apple schreef:Hij is, denk ik, het hele incident al weer vergeten![]()
Ik sprak toevallig vanochtend iemand die aangaf dat deze fase vanzelf over gaat zodra ze ouder zijn dan 6 dus daar hou ik dan maar aan vast(hoewel ze dat later nuanceerde naar 10
![]()
)
Emj_23 schreef:Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn. Dan mag je nog blij zijn dat hij dit overdag heeft gedaan en niet midden in de nacht. Daar wil je toch niet aan denken...
Maar fijn dat het nu weer goed gaat, kan niet wachten op de volgende update.
Mooi is dat
De komende 17 jaar zou ik dan dergelijke stunts kunnen verwachten

Apple schreef:Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties
Emj_23 schreef:Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn. Dan mag je nog blij zijn dat hij dit overdag heeft gedaan en niet midden in de nacht. Daar wil je toch niet aan denken...
Maar fijn dat het nu weer goed gaat, kan niet wachten op de volgende update.
Dat was precies ons idee, gelukkig gebeurde het einde van de middag en niet ergens midden in de nacht![]()
@Ikke, met andere woorden: in sommige gevallen gaat dit helemaal nooit over en wordt het tijd bezorgd te worden zodra dit over gaatMooi is dat
![]()
Ik hoop trouwens dat toekomstige updates gewoon normale leuke updates zijn in de trant van 'buitenrit gemaakt', 'lekker gesprongen', 'voor het eerst naar het strand geweest' dat soort werk
Gelukkig is het bij wat kleine schade gebleven! Toch best wonderlijk, dat die kleuters vanalles uitspoken, maar vaak maar minieme (of zelfs geen) schade hebben.
Is ook goedgekomen 
Apple schreef:Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties![]()
Dat was precies ons idee, gelukkig gebeurde het einde van de middag en niet ergens midden in de nacht![]()
@Ikke, met andere woorden: in sommige gevallen gaat dit helemaal nooit over en wordt het tijd bezorgd te worden zodra dit over gaatMooi is dat
![]()
Ik hoop trouwens dat toekomstige updates gewoon normale leuke updates zijn in de trant van 'buitenrit gemaakt', 'lekker gesprongen', 'voor het eerst naar het strand geweest' dat soort werk