Hoe begroet jou paard je

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

x_eva_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:07

die van mij kijkt om als ik hem roep en dan trillen soms zijn neusgaten(zachtjes hinniken) voor de rest blijft hij rustig dat was bij mijn oude verzorgshetje wel anders....hij kwam al hinnkend aangalopperen, dat was altijd zo grappig om te zien!!

XanthaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:08

Jolynn begint al te hinniken als ze mijn auto hoort!!
Lex hinnikt als hij mijn stem hoort, maar niet altijd

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 00:58

Hij kijkt me aan met een blik van "Sh*t, ik moet weer aan het werk* Haha!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 01:03

Mijn paard zou zó de penny in kunnen... Haha! Als ze in de wei staat raced ze al naar het hek als ze me hoort aankomen op mijn brommertje...Staat ze al in stal,dan krijg ik zo'n gezellige brom naar mijn hoofd geslingerd...Met daarop een uitgebreide kroelsessie...
Als ik weer wegga en ze staat in de wei rent ze mee...Super is dat...(Ik kan de penny ook wel in... Haha! )

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:53

Bij mijn verzorghafkes staan er 2 buiten die komen aanlopen en kijken meteen met de oortjes naar voren..
De veulens worden druk in stal hinniken zachtjes en in de stal drachtige mutsen begint eerst elianne dat is een jaarling die hinnikt en de recht volgt Haha!
En ze hinniken eerder al maar da hoor ik niet altijd want dan zit ik nog op me scooter (kom ik aangereden :hihihihi

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:10

Als ik op stal kom dan fluit ik altijd en reageert Piropo met een enorme brul, gevolgd door wat gemompel Haha!
En dan moet ik eerst altijd even de stal in, even kroetsen, dan blijft hij mompelen, als ik dan even later mijn spullen ga pakken en weer terugkom krijg ik altijd weer een hinnik van hem. Hij kan me namelijk ook zien lopen door het andere stalpad, door een klein raampje aan de achterkant van zijn stal kan hij alles in de peiling houden, het leuke vind ik altijd als ik hem roep, dan kan ik zien wat hij doet, eerst gaan die oren naar achteren.. ik hoor haar toch????? en gaat hij door het raampje kijken en dan zie je die neusgaten bewegen..
Ook als hij buiten staat en ik roep hem. (tenzij hij net buiten staat en geniet van al die merrieluchtjes).
Nou heb ik al met al wel een heel aanhankelijk paard hoor Knipoog

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:51

De mijne begroet me niet. Hij staat er namelijk nog geen dag en heeft nog niet helemaal in de gaten dat ik zn nieuwe baasje ben geloof ik (maar dat wel die lieverd die hm zn voer geeft Knipoog).

We zullen zien hoe mn pony me later gaat begroeten...

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:54

kwadraatje schreef:
de mijne, laat een zacht gehinnik horen wat eigenlijk niet op hinneken lijkt, meer een soort "huhuhhu" maar dan niet hard en door gehinnenkt. (ik hoop dat jullie me begrijpen, want ik kan het niet beter uitleggen zo Bloos ) ze doet overigens wel haar oortjes naar voren als ze me hoort/ziet

Mijne doet dat dus ook.. dan roep k dr en dan schrikt ze op en dan gaat ze ook huhuhuhuhhuhuhhhhuuu roepen.. zon soort zachte hinnek... ZOO schattig!!!!!
Lovers Schijnheilig

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:29

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:26

Nee hoor, Dartmoor is niet de enige. De mijne roepen Iaaaaa.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:09

Die van mij kijkt meteen over de staldeur als hij mij hoort. Als ik er te lang over doe om bij hem te komen en met hem te kroelen dan gaat hij brommen. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:13

Zorro slaapt altijd als hij op stal staat en moet ik hem wakker maken. Als ik bijvoorbeeld eerst met iemand sta te praten voordat ik hem gedag zeg dan hinnekt hij zachtjes en dan steeds harder.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:28

merano kijkt altijd blij als ik kom en steekt vervolgens zijn neus hoopvol door het gat waar zijn voer doorheen komt!!!
hihihi

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:08

Daisy herkent volgens mij m'n auto (ik heb een diesel Haha! misschien dat t daardoor komt ) want als ik naast de stal parkeer, komt ze meteen met dr koppie uit de stal, om ingespannen naar buiten te kijken. En als ik dan uitstap, krijg ik een hinnik naar m'n oren waar m'n trommelvliezen van springen Haha!

Oh en wat ook zo lief is, als ik haar heb gelongeerd laat ik haar uitstappen aan de longe, en als ze dan klaar is zeg ik "Kom maar!" en dan gaat ze altijd heel zacht hinniken... Lachen

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:39

als ik terug van school kom, en ik maak de poort dicht, hij ziet me dan niet, dan hinnikt ie meestal Haha! soms zachtjes maar soms ook wel hard Haha!:D

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:04

hij hinnikt als een gek of briest en steekt gelijk zn koppie uit
zn stal ! als zijn buurvrouw annex grote liefde weg gaat om te rijden ofzo dan gilt hij als een gek dus haar vind tie waarschijnlijk leuker Verdrietig hahaahah

in de wei is het anders meestal sukkelt tie wel naar me toe of staat heel stom te flemen maar meestal denkt tie ja doei ik blijf lekker staan!!!

heerlijk paard echt mijn vriend!!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:53

Adri hinnikte erop los. NIet te geloven: dat beest riep heel de buurt bij elkaar als hij maar het geluid van mijn brommer hoorde. En kwam dan in volle galop naar het hek gestormd (af en toe werkte de rem dan niet meer en ging hij onderuit, het sukkeltje Ach gut ). Zelfs nu al ik hem ga bezoeken bij zijn nieuwe eigenaar roept hij me toe als ik zijn naam roep. Bij zijn nieuwe eigenaar doet hij het natuurlijk ook, en die is nu veel belangrijker dan ik, want dan gaat al zijn aandacht naar haar toe en sta ik erbij voor l u l Schijnheilig .

Licor is veel subtieler. Als hij op stal staat staat hij vaak te maffen, en dan kijkt hij gewoon van 'Oh ja, jij weer', als ik dan nog eens terugkom met een halster mompelt hij me toe. Vaak zonder geluid, zodat ik enkel die neusgaatjes snel op en neer zie gaan Lovers .
Op de wei hinnikt hij wel vaak en komt soms in stormgalop naar me toe Hyper! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:37

Ze blijft hinniken als ik de poort uitkom net zolang tot ik dr aandacht geef....echt zoooooo schattig.

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:11

Ze hinnikt heel vaak, en komt altijd meteen met haar hoofdje naar me toe en staat te schrapen voor haar deur en wil gelijk geknuffeld worden:) Lovers

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:07

Fellor schreef:
Ze blijft hinniken als ik de poort uitkom net zolang tot ik dr aandacht geef....echt zoooooo schattig.

Dat is een heel goed teken Mera!!!!!!
Nijntje hinnikte hier heel wat af per dag. Als ze je hoort aankomen, als ze je ziet aankomen, als je haar uit het land gaat halen, dan komt ze je hinnikent te gemoet lopen en vooral als ze eten krijgt Haha!.

De paarden staan aan huis en ze weten precies wat er gaat gebeuren als we naar achter gaan. Bij Koos zie je alleen zijn neusvleugels bewegen en gemommel hoor je. Opa (pensionpaard) hinnikt wel en Lisenka hinnikt luid en duidelijk. Van de pony's hoor je Jopie blerren en Sil hoor je even later blerren.

llleoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:55

ik roep mijn pony dan hinnikt ze of ze is me al voor dat ik haar wil roepen en dan hinnikt ze en dan druk ik mijn hand op haar neus Lovers kan ze even ruiken en loop ik weg meestal vind ze het niet zo leuk als je haar helemaal gaat knuffelen het is geen knuffeldier en dan gaat ze helemaal achter in staan omdat ze een beetje schrikachtig is!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:02

Ligt eraan welk tijdstip het is. Als het 's morgens heel vroeg is (bijv. 5 of 6 uur). Dan kijken ze me allebei aan van.. wat mot jij hier zo vroeg?
Als het wat later op de morgen is gaat de ene hinniken (niet van blijdschap hoor, maar meer van : Waar blijft mijn voer???) en die andere staat heel opgewekt voor de staldeur te kijken (wederom in verwachting van het voer).
Als ze in de wei lopen overdag kijken ze me wel even aan, maar zijn verder alleen in het gras of in de omgeving geïnteresseerd. Als het 's avonds voertijd is komen ze natuurlijk wel heel enthousiast.

Het is wel leuk als ik op een wedstrijd ben. Als ik er eentje van de 2 meeneem en die andere blijft alleen op de trailer achter, en ik kom terug na het rijden, dan hinnikken ze wel. Ik denk ook hier dat ze niet zo speciaal blij zijn dat ik weer terug ben, maar wel dat hun trailermaatje terug is.

Hmz, volgens mij zijn ze niet zo happy met mij Haha! !

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:20

Bij mij ligt het er ook wel een beetje aan welk tijdstip ik kom!

als ik 's morgens vroeg kom kijkt ie me echt aan van wat doe jij hier nou zo vroeg, ik heb geen zin in de onzin en zeker niet zo vroeg Haha!

als ik 'smiddags over 's avonds kom dan steekt ie zijn hoofd naar buiten en hinnikt ie 9 van de 10 keer en dan loop ik om naar binnen en doe dan mijn kast open (hij krijgt dan altijd wel iets lekkers) en dan hinnikt ie nog een keer Lovers

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:47

Quicky, de shetlander begint nu meer en meer te "brommen" als er beweging is buiten en als m'n dochtertje buitenkomt krijgt ze af en toe een ware hinnik van 'r pony'tje OK dan! . De fjord doet "hiiiihihihihihih" en komt in sneltempo aangerend waarbij hij wel 's durfd de bocht te missen en op z'n bek te gaan. Hij ligt dan effe suf te kijken om zichzelf snel samen te rapen en te komen zien wat voor lekkers er te verdienen valt Vingers aflikken
De tinker kan héél discreet zijn, maar zo, ééns in de zoveel tijd gaat ie luidkeels staan gillen als hij mij ziet thuiskomen van school van de kids te gaan ophalen s'middags of om vier uur Knipoog. Hij heeft zo'n stoere diepe hinnik Lovers M'n bink .... zwijmel Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:08

Gillian hinnikt heel diep en zwaar, als ze mij in het oog krijgt, verder gaat ze staan maaien met een voorbeen Verward

Verder herkent ze mijn auto en komt aandraven als ze op het land of in de bak staat Lachen

Als ik fluit, komt ze ook of begint te hinniken als ze me niet kan zien.