Bestaan er geen recreatiepaarden meer?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SjonnieZ

Berichten: 2424
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Bestaan er geen recreatiepaarden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:54

Sportpaard is een relatief begrip.

Ik heb een 3,5 jarige gekocht die te koop stond als sportruin (springgefokt). Dit vanwege zn nuchtere karakter. Ik laat hem/leidt hem heel bewust op tot all round recreatie paard.
Dit betekent dat hij wel eens een dressuurproefje onderling loopt, een cross lesje volgt en met mij lekker veel naar buiten gaat en schriktrainingen volgt.
Ik durf hem bom proof te noemen, in zoverre als dat bestaat.
Inmiddels is hij bijna 6, beheerst bijv stap draf en galop, wijken/ zijgangen achterwaarts en omdat het handig is bij het buitenrijden, de Galopwissel.

Hiermee heeft hij hetzelfde niveau van menig sportpaard van zijn leeftijd.

Jessix

Berichten: 16506
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:14

rien10 schreef:
Als je wedstrijden rijdt, laten we even voor het gemak stellen ZZ-L en je verdient je brood er NIET mee, dan ben je recreatie ruiter.
Overdag op kantoor/werkplaats/ziekenhuis/school/uni/whatever, savonds bij je paard ter recreatie.
Ankie is geen recreatie ruiter, Bianca ook niet, Imke, Tineke, Edward en Hans-Peter ook niet.
Mijn dochter wel. Ze studeert en start Z1. Dus is ze recreatie ruiter, die lekker aan het sporten is met haar pony.

Hier geef ik je gelijk in. Je bent allemaal recreatie ruiter tenzij je, je brood er mee verdient. :j

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:21

rien10 schreef:
Als je wedstrijden rijdt, laten we even voor het gemak stellen ZZ-L en je verdient je brood er NIET mee, dan ben je recreatie ruiter.
Overdag op kantoor/werkplaats/ziekenhuis/school/uni/whatever, savonds bij je paard ter recreatie.
Ankie is geen recreatie ruiter, Bianca ook niet, Imke, Tineke, Edward en Hans-Peter ook niet.
Mijn dochter wel. Ze studeert en start Z1. Dus is ze recreatie ruiter, die lekker aan het sporten is met haar pony.

Dat verschil wordt meestal eerder prof vs amateur genoemd.
Met recreatiepaard wordt meestal een paard bedoeld waar vooral buitenritten mee gemaakt worden.
Iedereen kan natuurlijk zijn eigendefinities hanteren, maar dat maakt de commuicatie niet gemakkelijker.
Imo is er niks op tegen om te zeggen dat een amateur op een sportpaard rijdt en het is ook niet gek dat een profruiter recreatiepaarden opleidt.

rien10
Berichten: 14845
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bestaan er geen recreatiepaarden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:23

Ja, Sclimpre, ik snap wat je zegt. Je hebt een punt.

Karen1987

Berichten: 247
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Overal

Re: Bestaan er geen recreatiepaarden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:42

Ik denk dat het belangrijkste punt in deze discussie wel naar boven is gekomen in dit topic: als verkoper wil je graag zoveel mogelijk voor je paard ontvangen. Dan helpt het om je paard als sportpaard in de markt te zetten. (ook als deze nog helemaal niet in de sport heeft gelopen. In dat geval kan je opnoemen op welk niveau het paard zou kunnen presteren, of welke oefeningen het allemaal beheerst)

Als ik mijn paard nu zou willen verkopen, zou ik er ook bij zetten dat we M1 dressuur mogen starten en dat ze een keertwending of travers kan, noem maar op. Als je in de advertentie al zou vermelden dat ze al 2 jaar niet is uitgebracht en we voornamelijk in de bak en buiten trainen, wordt het paard direct minder waard, (ook al is ze gigantisch verbeterd in de afgelopen tijd).

Mijn paard is een typisch recreatiepaard: ze vindt buitenritten fantastisch, springt graag een keertje en een wedstrijdje af en toe is ook prima. Persoonlijk denk ik dat dit voor veel meer paarden geldt. Hartstikke leuke basis-paarden, maar als je adverteert met sportpaard, krijg je er meer geld voor.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Bestaan er geen recreatiepaarden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:49

Ik vind een sportpaard een paard met een type karakter en gangen of sprongen.

Een basispaard die ook wel een nette wedstrijd kan lopen en wel nuchter is in zijn hoofd, zie ik eerder als allround te koop.

rien10
Berichten: 14845
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:54

"Te koop: allround sport E pony. Z1 + winst bij de paarden en heeft aanleg voor het hogere werk qua verzameling. Begin van de pirouette, passage, piaffe en vliegende wissels is gemaakt. Maakt een leuke sprong. Kent het begin van lange teugelwerk. Meermaals Nederlands Kampioen carrousel rijden.
Braaf, maar pittig op buitenrit. Is bovendien een fotogenieke blikvanger. Geen kinder pony. Hogere prijsklasse."


Versus:

"E pony. Wordt in de dressuur uitgebracht. Springt goed, maar heeft geen parcours of concours ervaring.
Vraagprijs E xxxx"


Bedoelen jullie bovenstaande? Ik beschrijf nu naar waarheid de pony van mijn dochter op twee manieren. En nee, hij is ECHT NIET te koop. Maar bij wijze van voorbeeld. :D 't kind zou me vermoorden! }> (en terecht).
Maar het gaat mij dus meer om de beschrijving.

Bij de bovenste beschrijving zou ik afhaken als ik een recreatie pony zoek. Bij de tweede zou ik wel onderzoeken of het wat is voor mij.

Karen1987

Berichten: 247
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Overal

Re: Bestaan er geen recreatiepaarden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:59

@Rien10 klopt, als koper ben je op zoek naar een omschrijving zoals je tweede verhaal.

Stel dat jij je pony tóch zou verkopen, dan kies je waarschijnlijk voor omschrijving nr 1, omdat je er dan meer geld voor kan vragen. ( geld is niet altijd de belangrijkste motivatie, dat snap ik)

anjali
Berichten: 15320
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:04

"Vroeger"ging het zo dat een paard als recreatiepaard werd aangeboden wanneer hij iets ging mankeren waardoor hij afgekeurd werd voor de sport.

rien10
Berichten: 14845
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:08

Ik vind dat mensen die een fijn, goed en betrouwbaar recreatie paard zoeken, waar je dus ontspannen mee het bos ik kan gaan, een paard dat stilstaat bij oversteken, een paard dat een beetje makkelijk zit, kortom; een gezond, fijn opgevoed en afgericht dier, veel en veel te weinig geld willen betalen. Waarom mag zo'n paard, waarmee je je tussen het verkeer begeeft, waar je uren per dag, jaren lang plezier van hoopt te hebben nou "niks" kosten? € 5.000,-- voor een goed recreatie paard is duur? En € 5.000,-- voor een sportpaard goedkoop? Ik vind dat altijd zo raar. Goede recreatiepaarden vind ik zwaar onderschat. Ik zou er wel wat voor overhebben om een goede te vinden.

rien10
Berichten: 14845
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:08

anjali schreef:
"Vroeger"ging het zo dat een paard als recreatiepaard werd aangeboden wanneer hij iets ging mankeren waardoor hij afgekeurd werd voor de sport.


Yep, en dan kon je je kreupele Jodocus na een jaar wegdoen.

Mondy

Berichten: 11891
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:10

Wat nog mooier is is de opmerking een goed tehuis is belangrijker dan de prijs. Echter wel met kleine lettertjes dat die prijs niet onder een bepaald bedrag mag komen.
En besluit je een paard te kopen dan is dat wel met een hoop op en aanmerkingen met wat de nieuwe eigenaar qua verkoop wel of niet mag doen.

Ik heb in mn zoektocht ook gehad dat ik aangaf voor een bepaalde prijsklasse iets te zoeken. Wel western dus wist al dat t lastig zou zijn. Krijg ik paarden doorgestuurd met een prijsklasse een "tikkeltje" (veel) boven mn budget. Als ik dat netjes aangaf kreeg ik een tirade met dat ik niks zou vinden in mijn prijsklasse.

Tegenwoordig zie je de meest bizarre prijsklasse en advertenties voorbij komen, ook voor paarden met een bemerking/beperking.

Sowieso is een recreatie paard zoeken wat onbegonnen werk lijkt t wel. Als ik zie wat we voorbij zagen komen onder de noemer braaf en recreatie paard :D

anjali
Berichten: 15320
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:17

rien10 schreef:
Ik vind dat mensen die een fijn, goed en betrouwbaar recreatie paard zoeken, waar je dus ontspannen mee het bos ik kan gaan, een paard dat stilstaat bij oversteken, een paard dat een beetje makkelijk zit, kortom; een gezond, fijn opgevoed en afgericht dier, veel en veel te weinig geld willen betalen. Waarom mag zo'n paard, waarmee je je tussen het verkeer begeeft, waar je uren per dag, jaren lang plezier van hoopt te hebben nou "niks" kosten? € 5.000,-- voor een goed recreatie paard is duur? En € 5.000,-- voor een sportpaard goedkoop? Ik vind dat altijd zo raar. Goede recreatiepaarden vind ik zwaar onderschat. Ik zou er wel wat voor overhebben om een goede te vinden.

Je hebt zeer zeker gelijk. Maar het is nu eenmaal zo dat veel ruiters een paard willen waarmee ze de Olympische Spelen gaan winnen.En voor die droom willen ze wel betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:19

Eh Haha, ik ben zelf niet op zoek naar een paard, maar moest er gewoon aan denken toen ik voor de lol marktplaats door zat te spitten :)
@Rien10 dat dus. Zelfde voorbeeld van mijn shetlander:
Hele lieve shetlander te koop. Super braaf met kinderen. Super geschikt als eerste wedstrijdpony, beheerst alle oefeningen tot de M.
The truth: Hele lieve shetlander te koop. Super geschikt voor kinderen. M’n nichtje kan nog niet zo goed recht zitten, en als ze scheef zit laat de pony zowel travers als schouderbinnenwaarts zien. :')

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:29

Zelf vind ik karakter belangrijker dan papier, maar op vandaag moet je zelfs op een buiten rij paard goed papier zitten en ze betalen graag voor papier. Karakter komen ze later pas achter. Zit nu zelf in verkoop dillema ik weet niet eens meer wat een nette prijs is want je ziet dingen langs komen nou daar vallen mijn schoenen van uit

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:34

rien10 schreef:
Ik vind dat mensen die een fijn, goed en betrouwbaar recreatie paard zoeken, waar je dus ontspannen mee het bos ik kan gaan, een paard dat stilstaat bij oversteken, een paard dat een beetje makkelijk zit, kortom; een gezond, fijn opgevoed en afgericht dier, veel en veel te weinig geld willen betalen. Waarom mag zo'n paard, waarmee je je tussen het verkeer begeeft, waar je uren per dag, jaren lang plezier van hoopt te hebben nou "niks" kosten? € 5.000,-- voor een goed recreatie paard is duur? En € 5.000,-- voor een sportpaard goedkoop? Ik vind dat altijd zo raar. Goede recreatiepaarden vind ik zwaar onderschat. Ik zou er wel wat voor overhebben om een goede te vinden.



ik wil best meer geven hoor maar ze zijn er niet of 1.000 wachtenden voor u.....

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:35

Karen1987 schreef:
Ik denk dat het belangrijkste punt in deze discussie wel naar boven is gekomen in dit topic: als verkoper wil je graag zoveel mogelijk voor je paard ontvangen. Dan helpt het om je paard als sportpaard in de markt te zetten. (ook als deze nog helemaal niet in de sport heeft gelopen. In dat geval kan je opnoemen op welk niveau het paard zou kunnen presteren, of welke oefeningen het allemaal beheerst)

Als ik mijn paard nu zou willen verkopen, zou ik er ook bij zetten dat we M1 dressuur mogen starten en dat ze een keertwending of travers kan, noem maar op. Als je in de advertentie al zou vermelden dat ze al 2 jaar niet is uitgebracht en we voornamelijk in de bak en buiten trainen, wordt het paard direct minder waard, (ook al is ze gigantisch verbeterd in de afgelopen tijd).

Mijn paard is een typisch recreatiepaard: ze vindt buitenritten fantastisch, springt graag een keertje en een wedstrijdje af en toe is ook prima. Persoonlijk denk ik dat dit voor veel meer paarden geldt. Hartstikke leuke basis-paarden, maar als je adverteert met sportpaard, krijg je er meer geld voor.


Ik zou het er idd ook bij zetten.. Ik ben een amateur met een sport paard, die ook van een buitenrit/afwisseling/grondwerk houd.. Maar ik zou het ook in de advertentie zetten dat het paard alle oefeningen tot Z zwaar kent.. Maar ik verkoop mijn paard nooit.. ;)

mascha_king

Berichten: 176
Geregistreerd: 24-06-14
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:37

Ik heb een leuk paard te koop, 10 jarige ruin, kwpn, niet zo heel ervaren in de ring, loopt L1, is braaf en makkelijk in de omgang. Laad en los in mn eentje,wassen en braaf bij smid en vooral; eerlijk karakter! Vp 4000. Maar iedereen die reageert verwacht een hoog opgeleid paard voor dat geld... vraag ik dan toch zo veel te veel?? Oke , het is een schimmel en hij is AL 10,moet nog wat leren, maar hij is gezond en braaf... ik vraag me werkelijk af wat de mensen willen dan.. mn Z tinkers verkoop ik veel makkelijker voor veel meer geld... verklaar t maar eens ????

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:41

mascha_king schreef:
Ik heb een leuk paard te koop, 10 jarige ruin, kwpn, niet zo heel ervaren in de ring, loopt L1, is braaf en makkelijk in de omgang. Laad en los in mn eentje,wassen en braaf bij smid en vooral; eerlijk karakter! Vp 4000. Maar iedereen die reageert verwacht een hoog opgeleid paard voor dat geld... vraag ik dan toch zo veel te veel?? Oke , het is een schimmel en hij is AL 10,moet nog wat leren, maar hij is gezond en braaf... ik vraag me werkelijk af wat de mensen willen dan.. mn Z tinkers verkoop ik veel makkelijker voor veel meer geld... verklaar t maar eens ????

Mensen willen geen braaf paard maar paard dat iets gepresteerd heeft. Verder kijken ze niet maar ze willen dan wel naar buiten . Vaak is zo een paard nog nooit terrein afgeweest maar dat snappen ze niet geloof ik

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:42

Klijntje schreef:
fransje23 schreef:
Ik heb gewoon een recreatiepaard hoor :j
Krijg sowieso vaak jeuk bij de term "sportpaard"... Teveel mensen nemen zichzelf te serieus.

Er wordt overal met superlatieven gesmeten...
Iets is niet gewoon grappig, maar ‘hilarisch’, niet gewoon goed maar ‘briljant’ en een paard is niet meer gewoon leuk, maar een (toekomstige) ‘topper’.
Ik word daar zelf een beetje moe van, maar in een tijd waarin het ene na het andere ‘de 10 meest extreme... vul maar in’ filmpje op YouTube wordt verslonden, krijg je een correct maar verder weinig opvallend huis-tuin-en-keuken paard misschien niet gauw verkocht?
Terwijl juist zo’n paard goud waard is, denk ik.


Kunnen wij niet met zijn 3en op 1 stal gaan staan :P . Ben het zo met jullie eens.

Ik speur wel eens tussen de haflingers maar die titels alleen al... -O-
Voor de fjorden heb ik wat fokkers op FB...die adverteren gewoon normaal, daar zou ik zo een paard kopen.

Prijzen voor Tinkers weet ik niet beter dat die rond de 3 a 4 duizend liggen.


rien10 schreef:
Als je wedstrijden rijdt, laten we even voor het gemak stellen ZZ-L en je verdient je brood er NIET mee, dan ben je recreatie ruiter.
Overdag op kantoor/werkplaats/ziekenhuis/school/uni/whatever, savonds bij je paard ter recreatie.
Ankie is geen recreatie ruiter, Bianca ook niet, Imke, Tineke, Edward en Hans-Peter ook niet.
Mijn dochter wel. Ze studeert en start Z1. Dus is ze recreatie ruiter, die lekker aan het sporten is met haar pony.


Precies wat ik ik ook altijd zeg. Ik heb op internet de definitie van Sport en Recreatie wel eens opgezocht en hier op Bokt gepost.

Maar sport klinkt natuurlijk vele malen interessanter dan recreatie en mensen willen graag interessant doen want dat geeft aandacht.

En van de termen Bloedmooi en Blikvanger krijg ik ook altijd jeuk. Ik bepaal zelf wel of ik hem bloedmooi vind of een blikvanger

mascha_king

Berichten: 176
Geregistreerd: 24-06-14
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:46

keona schreef:
mascha_king schreef:
Ik heb een leuk paard te koop, 10 jarige ruin, kwpn, niet zo heel ervaren in de ring, loopt L1, is braaf en makkelijk in de omgang. Laad en los in mn eentje,wassen en braaf bij smid en vooral; eerlijk karakter! Vp 4000. Maar iedereen die reageert verwacht een hoog opgeleid paard voor dat geld... vraag ik dan toch zo veel te veel?? Oke , het is een schimmel en hij is AL 10,moet nog wat leren, maar hij is gezond en braaf... ik vraag me werkelijk af wat de mensen willen dan.. mn Z tinkers verkoop ik veel makkelijker voor veel meer geld... verklaar t maar eens ????

Mensen willen geen braaf paard maar paard dat iets gepresteerd heeft. Verder kijken ze niet maar ze willen dan wel naar buiten . Vaak is zo een paard nog nooit terrein afgeweest maar dat snappen ze niet geloof ik



Nee idd, maar mijne gaat wekelijks, zo dan niet vaker mee naar manege of privestal in de buurt om te rijden aangezien ik geen bak thuis heb. Dus wel vaker op verplaatsing, en ook af en toe op wedstrijd, ja hij is nog groen maar daar is de prijs naar, dacht ik... bij goed huis nog wel bespreekbaar, zeker! Dus mocht iemand interesse hebben...

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Bestaan er geen recreatiepaarden meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:58

Masha_king ik vind het een nette en schappelijke prijs! Zo’n paard zocht ik eigenlijk voor dat bedrag inderdaad. In mijn zoektocht naar paarden was er nauwelijks iets te koop rond die prijs. Het begon allemaal vanaf +- 7500 tot 15.000 en zoveel budget had ik niet.

Ik ben maar een simpele recreatieruiter met relatief weinig ervaring. Maar goed blijkbaar reizen de prijzen de pan uit :')

Terwijl met een budget 2/3000 moet er toch echt wel iets leuks te vinden zijn lijkt mij. Mijn eerste pony (wel al 17) heeft €1700 gekost inclusief alle toebehoren. Helaas heb ik haar in moeten laten slapen anders had ik nog steeds lol met haar gehad!

anjali
Berichten: 15320
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:59

keona schreef:
mascha_king schreef:
Ik heb een leuk paard te koop, 10 jarige ruin, kwpn, niet zo heel ervaren in de ring, loopt L1, is braaf en makkelijk in de omgang. Laad en los in mn eentje,wassen en braaf bij smid en vooral; eerlijk karakter! Vp 4000. Maar iedereen die reageert verwacht een hoog opgeleid paard voor dat geld... vraag ik dan toch zo veel te veel?? Oke , het is een schimmel en hij is AL 10,moet nog wat leren, maar hij is gezond en braaf... ik vraag me werkelijk af wat de mensen willen dan.. mn Z tinkers verkoop ik veel makkelijker voor veel meer geld... verklaar t maar eens ????

Mensen willen geen braaf paard maar paard dat iets gepresteerd heeft. Verder kijken ze niet maar ze willen dan wel naar buiten . Vaak is zo een paard nog nooit terrein afgeweest maar dat snappen ze niet geloof ik

Met het beroemde paard de Sjiem kon niet eens een buitenrit gemaakt worden.Dat was echt een sportpaard.Echter zijn er maar weinig ruiters geschikt voor zo'n paard.Wel tracht men tegenwoordig dergelijke prijzenwinnaars te fokken,omdat daar het grote geld zit.Voor de recreatieve ruiter gaat men niet fokken want daar is veel minder te verdienen.

Hutcherson

Berichten: 7479
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:14

Elvirawortel schreef:
Hutcherson schreef:
Koop anders gewoon een veulen en leidt het zelf helemaal op tot wat je graag wilt hebben? Ik kocht ook een 11 maanden oud veulen en nu issie 5 en issie helemaal mijn ding. Alles zelf geleerd en nu lekker samen lessen en bosritten. Top. En goedkoop in aankoop. Wellicht zit er wat potentie is maar niks moet.


Daar zeg je wat. Heel veel mensen kunnen helemaal niet zelf een paard opleiden, maar vinden zichzelf dus danig goed dat ze denken dat het wel te kunnen. Zou deze ontwikkeling ertoe leiden dat er veel paarden door amateurs opgeleid worden en daardoor gedragsproblemen krijgen?


Het is geen rocket science?
Je moet wel veel ervaring hebben (met paarsen uberhaupt) en keuzes durven maken tijdig hulp inschakelen en consequent zijn maar ik heb mijn paard ook zelf opgeleid als beun de haas / amateur. Hij heeft geen gedragsproblemen hoor? Geen stalgebreken? Hij vind grote werktuigen spannend op de weg maar verder geen problemen. Oh en hij vindt longeren vrij saai maar dat heeft ie van zn vrouwtje.
Ik denk dat als je toegewijd vmbent er wat van te maken, dat je een fantastische toekomst tegemoet gaat met je paard. Helemaal volgens jouw wensen.
Zoals: ik wil geen sloom paard, hulp geven = reactie. Dat zit erop. Soms iets te. En nu lessen we lekker om dat beter te krijgen en dat gaat tot nu toe super.

rien10
Berichten: 14845
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:16

mascha_king schreef:
Ik heb een leuk paard te koop, 10 jarige ruin, kwpn, niet zo heel ervaren in de ring, loopt L1, is braaf en makkelijk in de omgang. Laad en los in mn eentje,wassen en braaf bij smid en vooral; eerlijk karakter! Vp 4000. Maar iedereen die reageert verwacht een hoog opgeleid paard voor dat geld... vraag ik dan toch zo veel te veel?? Oke , het is een schimmel en hij is AL 10,moet nog wat leren, maar hij is gezond en braaf... ik vraag me werkelijk af wat de mensen willen dan.. mn Z tinkers verkoop ik veel makkelijker voor veel meer geld... verklaar t maar eens ????

Klinkt als een paard en een prijs waarvoor ik een afspraak met je zou maken. Als ik een recreatie paard zou zoeken. :)