welke prijsklasse voor een paard dat puur voor buitenritten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: welke prijsklasse voor een paard dat puur voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:34

Suoerpony ook dat kan ik je vaak al vooraf wel vertellen of een pony dit nodig heeft of niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:50

StalNollie schreef:
Suoerpony ook dat kan ik je vaak al vooraf wel vertellen of een pony dit nodig heeft of niet.

Ja, dat is heel knap en ik hoor van alles over paarden. Maar ik luister daar niet naar. Bij ons is of wordt alles gewoon braaf. Heb allemaal paarden met een verhaal en kan wel rekening houden met wat een verkoper zegt of wat er in het verleden is gebeurt, maar ik leef nu.

De enige keer dat we het niet 100% voor elkaar kregen, waren we al 3 jaar bezig en bleek het paardje na steeds weer zoeken, toch wat ernstige dingen te mankeren en is hij ingeslapen.

Je leest gewoon heel veel onzin bij verkoop verhalen. Juist bij de goedkopere klasse. Maar 1000 euro meer uitgeven en denken dat je dan klaar bent is gewoon ook niet zo. De verkoper vind een paard dan wel of niet braaf en de verkoper maakt een prijs naar zijn eigen gevoel. Maar een prijs zegt helemaal niks, tenzij je veel handel doet en je paarden goedkoop kan laten staan.
Verder kosten paarden alleen maar veel geld en verdien je er niks aan.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:49

elnienjo schreef:
Een pensionklant bij ons had een ex-renpaard gekocht voor een toen relatief laag bedrag. Niet goed genoeg voor de race of de fok, maar wel een zalig buitenrij paard! Ik reed dat paard bij en de eerste keer naar 't bos was ik bang dat ie aan de kletter zou gaan, maar ze was juist verrassend makkelijk terug te nemen na een lekker stukje rengalop. Letterlijk veel toeters en bellen gewend ook. Geen idee of zoiets anno nu nog op de kop te tikken valt?

Die zijn zeker nog te vinden!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:32

00000000 schreef:
elnienjo schreef:
Een pensionklant bij ons had een ex-renpaard gekocht voor een toen relatief laag bedrag. Niet goed genoeg voor de race of de fok, maar wel een zalig buitenrij paard! Ik reed dat paard bij en de eerste keer naar 't bos was ik bang dat ie aan de kletter zou gaan, maar ze was juist verrassend makkelijk terug te nemen na een lekker stukje rengalop. Letterlijk veel toeters en bellen gewend ook. Geen idee of zoiets anno nu nog op de kop te tikken valt?

Die zijn zeker nog te vinden!

Heb even gekeken en idd: https://www.ehorses.nl/meer-volbloeden- ... 00021.html
Maar 900 britse pond. Als ie geen verborgen gebreken heeft zou het mij een ideaal paard lijken.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:15

De markt ligt gewoon momenteel heel hoog. 5 jaar geleden had je voor dit budget iets leuks, nu moet je het dubbel uitgeven...

Ik heb mijn zoektocht naar een 2de paard gewoon stopgezet tot de markt terug zakt of ik ineens veel meer op de bankrekening heb staan.

00000000

Re: welke prijsklasse voor een paard dat puur voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:58

Voor interesse ex renpaard kun je me een Pb sturen