Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denisewinter

Re: Tips eerste keer kijken bij potentieel eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:28

Wat jammer dat deze niet gelukt is. Heel veel succes met zoeken. Ik ga je volgen heel benieuwd

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 18:34

Bedankt voor de tips! Pssm enzo let ik ook zeker op. Liefst pssm/cpl/zomereczeem vrij

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:08

Maddoxx schreef:
Bedankt voor de tips! Pssm enzo let ik ook zeker op. Liefst pssm/cpl/zomereczeem vrij

En geen been gebreken, gezond, braaf, betrouwbaar voorwaarts, kan alleen van stal af, gezellig voor zijn mens :list: := . En als je dat allemaal hebt geformuleerd kun je toe geven op puntjes, maar nooit op gezondheid en braaf zijn.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 19:10

Precies!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:51

Ik volg graag mee als je beslist om er een volgtopic van te maken TS :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:58

Heeft niemand van jullie een leuk passend paard te koop staan? O:)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:06

Laat het uitgezochte paard ook zeker even op harde en zachte volte ronddraven.

Stalgenootje heeft tinker gekocht zonder keuren en nu blijkt ze verbeend hoefkraakbeen te hebben wat eruit was gekomen bij keuring. Schijnen koudbloeden wel vaker last van te hebben volgens DA.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 22:59

soesita schreef:
Heeft niemand van jullie een leuk passend paard te koop staan? O:)

Slim! Wie weet :)*

Keuren ben ik sowieso van plan.

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:03

Haha zoals je weet heb ik mijn Tinker te koop staan, helaas is hij niet zo geschikt voor buitenritten :)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:13

Ik lees even mee! Rustig aan zo ook aan het rondkijken voor iets, zie hier zeker fijne tips voorbij komen!

Hopelijk vind je een geschikt maatje!

Mocht ik toevallig iets voorbij zien komen, stuur ik je wel eventjes pb!

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:59

Wat super leuk dat je een eigen paard krijgt TS! PSSM1 is nogal een dingetje bij tinkers en vaak gaat er minimaal een week er overheen voordat je de uitslag binnen hebt van het laboratorium. Wellicht is er iets mogelijk van een aanbetaling van tevoren zodat de tinker niet in de tussentijd verkocht wordt aan iemand anders. Mocht je overgaan tot koop. Ik volg graag mee.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 00:02

Kendra schreef:
Ik verkoop vaker dan dat ik koop, dus ik lees dit topic met veel interesse.
Wij verkopen altijd eerlijk. 100%. Ik heb dus ook een enorme voorkeur voor eerlijke kopers :-).
Die zeggen waar ze naar op zoek zijn en ook wat ze graag willen; zelf het paard uit de wei halen, vrij bewegen, poetsen, zadelen, rijden, .....
Ik weet dat er ook andere verkopers zijn, maar ik ga er nog steeds van uit dat de meeste mensen - net als ik - graag een beetje willen verdienen maar ook vooral een goede plek zoeken voor hun paarden.
Misschien misschien moet je om te beginnen maar gewoon eerlijk zijn. Als je een verkoper treft die het niet zo nauw neemt kom je daar snel genoeg achter.

Wordt ingewikkeld toch vaker verkopen dan kopen? Koopt een ander ze dan?Ze zullen toch gekocht moeten worden als je ze wilt verkopen?

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 00:10

Rizette schreef:
Kendra schreef:
Ik verkoop vaker dan dat ik koop, dus ik lees dit topic met veel interesse.
Wij verkopen altijd eerlijk. 100%. Ik heb dus ook een enorme voorkeur voor eerlijke kopers :-).
Die zeggen waar ze naar op zoek zijn en ook wat ze graag willen; zelf het paard uit de wei halen, vrij bewegen, poetsen, zadelen, rijden, .....
Ik weet dat er ook andere verkopers zijn, maar ik ga er nog steeds van uit dat de meeste mensen - net als ik - graag een beetje willen verdienen maar ook vooral een goede plek zoeken voor hun paarden.
Misschien misschien moet je om te beginnen maar gewoon eerlijk zijn. Als je een verkoper treft die het niet zo nauw neemt kom je daar snel genoeg achter.

Wordt ingewikkeld toch vaker verkopen dan kopen? Koopt een ander ze dan?Ze zullen toch gekocht moeten worden als je ze wilt verkopen?

Want veulentjes komen uit de boerenkool ? :D :D :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 11:28

Ik vind eigenlijk maar bar weinig binnen mijn "eisen", zijn ze toch te veel of is het er gewoon de tijd niet voor? Ik krijg ook nauwelijks reactie op mijn oproepjes op Facebook, bokt en marktplaats.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:44

Maddoxx schreef:
Ik vind eigenlijk maar bar weinig binnen mijn "eisen", zijn ze toch te veel of is het er gewoon de tijd niet voor? Ik krijg ook nauwelijks reactie op mijn oproepjes op Facebook, bokt en marktplaats.

Het is er de tijd niet voor aangezien de paarden nu overal op de wei kunnen,dan zijn de kosten minder en staan ze niet in de weg. In het najaar als alles weer op stal moet,komen er meer te koop en zijn de prijzen lager.En ook is er voor paarden die goed te berijden zijn in de zomer veel werk.Dus die worden dan niet te koop gezet.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 11:45

anjali schreef:
Maddoxx schreef:

Het is er de tijd niet voor aangezien de paarden nu overal op de wei kunnen,dan zijn de kosten minder en staan ze niet in de weg. In het najaar als alles weer op stal moet,komen er meer te koop en zijn de prijzen lager.En ook is er voor paarden die goed te berijden zijn in de zomer veel werk.Dus die worden dan niet te koop gezet.

Hmm klinkt logisch inderdaad.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:59

Wat is je budget staan zat tinkertjes te koop die aan die eisen voldoen maar daar hangt vaak een prijskaartje aan.

Laat je ook niet leiden door foto’s naja een beetje mag wel maar een paard dat op de foto geen WoW geeft maar wel aan alle eisen voldoet gewoon eens gaan kijken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:05

butengeweun schreef:
Wat is je budget staan zat tinkertjes te koop die aan die eisen voldoen maar daar hangt vaak een prijskaartje aan.

Laat je ook niet leiden door foto’s naja een beetje mag wel maar een paard dat op de foto geen WoW geeft maar wel aan alle eisen voldoet gewoon eens gaan kijken.

Van een mooi bord kun je niet eten,zegt men wel eens.En niet elk paard is fotogeniek.Je doel is toch niet een fotomodel te hebben maar een gebruikspaard.Tenzij je reclamefoto's maakt voor je beroep of zo.Overigens gaat elk paard er mooi uitzien bij door een liefdevolle verzorging.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:08

anjali schreef:
Maddoxx schreef:

Dat is de theorie van 15 jaar geleden :D Die geldt niet meer. Er zijn gewoon niet zoveel fijne brave paarden meer en als ze ze zijn, dan kosten ze wat meer geld.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:09

Hoop tips heb je al gehad.
Neem iemand mee die niets verder met het paard van doen heeft, die persoon kijkt heel anders naar de tinker dan jijzelf.
Als ze niet willen dat jij de tinker laat keuren lekker laten staan, mag je wel keuren ga dan niet naar hun eigen dierenarts maar naar een ander.
Beslis niet na 1x keer kijken, maar ga 2 of 3 keer kijken, je zal zien dat je dan elke keer weer andere dingen je gaan opvallen.
En inderdaad trap er niet in dat er nog zoveel kopers zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:11

Ik moet zeggen (ik ben ook aan het rond kijken) dat de prijzen nu ontzettend hoog zijn. Het paard dat ik nu heb kun je niet meer kopen voor die prijs, je betaalt haast het dubbele of het driedubbele, en dan spreek ik over prijsklasse B/C 4 jaar geleden. Mijn eisen liggen zelf niet belachelijk hoog maar bevind mezelf toch al in de hogere prijsklasse. Wat zoek je zoal in een paard TS? Misschien kan ik wat mee kijken voor je? Moet het perse een Tinker zijn?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 12:14

Mijn budget is 2500-3000. Ik heb op dit moment 4000 gespaard voor alleen de aanschaf, maar daar zit de keuring en transport en dergelijke ook bij.

Even opnieuw nog eens wat ik zoek:

-koudbloed (of ijslander)
-Merrie of ruin
-1.35m+
-Braaf alleen op buitenrit, max 15 jaar (ongeveer)
-Geen pssm/zomereczeem/cpl

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:20

Klinisch keuren ligt rond de 100 euro, RX keuren (zowel benen als rug) ligt tussen de 200-300 euro dacht ik. (Ik heb laatst 230 euro betaalt, maar wel in de kliniek)

Ik vind je eisen niet hoog liggen, ik kijk mee rond voor je! Als ik iets tegekom dan stuur ik je wel een pb :)
Horse sale/paarden kopen en verkopen is een groep op Facebook waar echt heel veel paarden op staan. Zeker een aanrader.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 12:23

Bedankt voor de tips en het mee zoeken!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:28

Dat hij alleen mee op buitenrit moet kunnen, dat sluit al een heleboel paarden uit.En koudbloeden zijn wel eigenwijs. Als die iets niet zien zitten,dan zijn ze vrijwel niet te overtuigen.