Rijd jij ook zo graag buiten? Meld je!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:35

Ik meld me hier ook, leuk! Ik rijd met mijn IJslander +- 2x per week en eigenlijk altijd lekker buiten. Doe hem er geen plezier mee om in de bak aan de slag te gaan want dat vind hij gewoon niks aan :P

Wij hebben hier gelijk het bos naast onze plek, omgeving Veenendaal en vanuit daar kan ik de Utrechtse Heuvelrug op richting Amerongen etc.

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88140
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:42

Hier ook een fanatieke buitenrijder met de Veluwezoom als achtertuin
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:03

Vandaag weer heerlijk in Den Treek een rondje van bij elkaar 10.6 km gemaakt *\o/* heerlijk stil en rustig puur genieten.

Afbeelding

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:24

Maak mij maar jaloers hoor <3


Afbeelding


Dit was mijn uitzicht vandaag := gelukkig al wel beter als op de vorige stal :):)

hoikimmmy

Berichten: 934
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:28

Mijn merrie is nog wat in de uittestfase. Heb haar nu 2 maand maar mijn bedoeling is om straks veel buiten te rijden.
Ze staat vlakbij Drents Friese wold maar zou graag eens richting utrecht of veluwe gaan. Jullie fotos zien er allemaal zo aantrekkelijk uit. :9

Voor nu rijden we eerst nog in de bak en de wei en kleine stukjes naar buiten.
Afbeelding

Getup

Berichten: 8375
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:29

aanspanningen zijn voor veel paarden toch heel spannend.
Zet onze welsh A ook regelmatig voor de kar,maar heb er met mijn vorige paard echt nooit achteraan durven rijden. Savana maakt het niets uit.

Leuk, al die verschillende wegen en omgevingen!

Vandaag een ronde van 16 km gedaan.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nala

Berichten: 8215
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:29

Afbeelding
Afbeelding

Hier ook vandaag onderweg met een stalgenootje! Lekker de benen strekken na een lange uni dag.

Jets

Berichten: 3561
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:44

ElviraKelan schreef:
Jets schreef:
Leuk elvira! Als je bij dat stukje muur over de vecht kijkt zie je aan de overkant de plek waar ik winnie heb staan :)

Zo’n vermoeden had ik al :D
Waar heeft jouwe gestaan voor de verhuizing? Eigenaar vd paarden en ik hadden het er vanmorgen over :)


We zijn 2 jaar geleden van stal verhuisd, 700 meter verderop haha. Winnie heeft sinds haar derde altijd op plekjes daar in de straat gestaan :j

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:16

ElviraKelan schreef:
Jets schreef:

Zo’n vermoeden had ik al :D
Waar heeft jouwe gestaan voor de verhuizing? Eigenaar vd paarden en ik hadden het er vanmorgen over :)


We zijn 2 jaar geleden van stal verhuisd, 700 meter verderop haha. Winnie heeft sinds haar derde altijd op plekjes daar in de straat gestaan :j


Aahhh wel super dus ;)

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:21

Oooh heerlijk maddox
Gewoon geen chaps aan maar gaan met die banaan :)
Dat vind ik nog altijd het lekkerste. Ik heb gewoon al mijn spullen compleet. Ook vanmiddag toen ik les op Kelan had mijn chaps gewoon aan gehad ook iets van respect voor onze instructrice maar bij 20+ graden trek ik ze al niet meer aan op Kelan :) mij te warm. Ook pas later mijn rijspullen aangeschaft (ik ben er een poosje uit geweest ivm privé redenen)

Verder geniet ik van alle mooie plaatjes van jullie tochten

Vraagje... lees hier van Jets en ik meen Karin dat jullie meedoen aan de vierdaagse. Hoe bereiden jullie zoiets voor en hoe lang rijd je met de 4daagse? Gewoon nieuwsgierige interesse :D

S_imonee

Berichten: 3847
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:24

Hier nog een buitenrijliefhebber!
Ik rijd 2/3 keer per week met mijn draver Casanova. Nu het 's avonds langer licht is, ga ik wel wat vaker op pad. Ik kan er zo van genieten <3

Afbeelding

Edit: wij gaan ook de Eper paardenvierdaagse rijden!
Ik rijd eigenlijk het hele jaar door zoals ik elke week ook rijd. Ik heb dit jaar niks bijzonders gedaan qua trainen. Wij rijden altijd ritten van 20+ km.
De ritten van de vierdaagse zijn ook rond de 20 km op een dag :)

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:28

Vandaag gezorgd voor wateroverlast in de Maasduinen :D

Afbeelding

Voor het eerst met hoefschoenen een flink stuk gegalopeerd. En de hoge berg op in galop. Ons tempo gaat langzaam omhoog 8-) het word nog wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 05:49

Wat leuk zeg al die reacties! :D

Buiten rijden is toch wel heel erg fijn! Hebben jullie altijd een standaard route in je hoofd of stap je op en zie je wel waar je terecht komt? Zijn jullie paarden op buitenrit altijd braaf en kun je ook ver alleen naar buiten? Of moet je altijd met z'n 2en?

Gaan jullie met de trailer op pad of vanuit stal. Wij hebben geen trailer. Dus rijden gewoon in de buurt. :)

Stukje van onze achter tuin


Afbeelding

Getup

Berichten: 8375
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 06:49

Ga vaak alleen en bedenk ter plekke,waar ik heen ga. Ligt er ook aan,hoeveel tijd ik heb.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 06:52

Doordat we altijd met z’n tweetjes rijden spreken we van te voren wel af waar wij heen rijden.
Al kunnen ze alle twee ook apart van elkaar op buitenrit.
Kelan is altijd braaf wel is hij wat minder braaf als Elvira in 1 keer uit het zicht verdwijnt. Maar dan is hij voor mij nog prima te hanteren. Is ook geen paardje wat opzettelijk je er af zal lanceren. Mooiste voorbeeld is denk ik toen ik een keer zonder zadel op hem reed hij super verbaasd keek toen ik mijzelf er af liet glijden. Of de keer dat hij wat minder braaf was en ik mijn bovenlip had ontveld doordat ik vol met mijn lippen op zijn hals kwam, hij was er zelf volgens mij van geschrokken :+
Elvira is wat minder braaf. Vind nog best wat dingen spannend maar wel hanteerbaar.
Wij kunnen best ver naar buiten.
Wij rijden idd vanaf de boerderij en geen trailer.

En bij jou?

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:07

ElviraKelan schreef:
Oooh heerlijk maddox
Gewoon geen chaps aan maar gaan met die banaan :)
Dat vind ik nog altijd het lekkerste. Ik heb gewoon al mijn spullen compleet. Ook vanmiddag toen ik les op Kelan had mijn chaps gewoon aan gehad ook iets van respect voor onze instructrice maar bij 20+ graden trek ik ze al niet meer aan op Kelan :) mij te warm. Ook pas later mijn rijspullen aangeschaft (ik ben er een poosje uit geweest ivm privé redenen)

Verder geniet ik van alle mooie plaatjes van jullie tochten

Vraagje... lees hier van Jets en ik meen Karin dat jullie meedoen aan de vierdaagse. Hoe bereiden jullie zoiets voor en hoe lang rijd je met de 4daagse? Gewoon nieuwsgierige interesse :D


Yep, Jetske en ik doen volgende week mee aan de Eper4daagse van 4 t/m 7 juni, erg leuk om te doen!

Kom vrijdagavond de 7de kijken naar de intocht door het centrum van Epe, dan rijden we (me to) met een groep van zo'n 400/450 paarden door het centrum van Epe, altijd erg leuk!

En hoe wij ons voorbereiden? Heeeeeeeeel maar dan ook heeeeeeeeel veel buitenritten maken en ook wel langere afstanden van 20/25 kilometer!

Vanavond gaan Jetske en ik een rondje van zo'n 11 /12 kilometer maken in het Staphosterbos, heerlijk!

Aelin
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:32

Hallo,

Ik rijd ook bijna altijd buiten!
Ik heb een draver. Ik rijd gemiddeld 1,5 tot 3 uur per keer buiten. en dat ong 3x per week.
De ene keer wat rustiger de andere keer flink op tempo.
Mijn rijgebied is nu Wassenaar / Scheveningen.
Volgende week verhuis ik mijn paard naar Voorhout, dus dat zal ik iet meer over straat moeten voordat ik bij het duin of strand ben.

Afbeelding

Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10443
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:34

Ik houd van (ver) dwalen. Heel soms bedenk ik een route. Maar vaak alleen als ik tussendoor wil lunchen. Daar zijn 2 heerlijke plekken voor in de buurt. Boerderij mossel en de Pannoramahoeve. Kun je ook makkelijk je paard kwijt in een wei, stal of paddock.

Dwalen gaat vooral heel goed met s_imonee! Haha

Ook ik doe mee aan de Eper paardenvierdaagse!

En ga bijna nooit met de trailer weg maar dat komt omdat je hier echt niet uitgereden raakt!

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:42

Op de vorige stal was het wel bedenken hoe ik wilde rijden. Maar nu op de nieuwe stal ken ik de weg nog niet dus dan is het dwalen haha.

Isabel_k

Berichten: 4774
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:42

Heerlijk! Ik rij met mijn fjord ook veel buiten. Zeker nu ze ouder wordt en de bak niet meer zo lekker gaat.

Vroeger woonde ik in Zeeland en gingen we heerlijke strandritten maken. Nu moet ik het doen met dijken.

We wonen nu in de randstad en moeten eerst een stukje door een nieuwbouwwijk óf een winkelcentrum. Maar als je daardoorheen bent kan je zeker voor Dordrechtse begrippen prima rijden.

Mijn paard is een 23 jarige fjord die heel braaf is, maar wel ontzettend fel. Zeker nu ze eigenlijk door haar ouderdom iets minder gereden kan worden. Maar leg dat maar eens aan haar uit. :+
Afbeelding

Ik ben nu mijn jongste paard aan het inrijden en het is de bedoeling dat hij ook naar buiten gaat. Al is hij ook bedoeld voor bakwerk. Ik vind het allebei leuk!

Getup

Berichten: 8375
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:45

T een sluit het ander niet uit,toch :D . Die van mij doet het dressuurmatig erg goed.

Fjorden zijn vaak zo lekker fanatiek he


Strand,echt mijn droom. Ga eens n mini vakantie plannen,want het is 3 uur rijden naar het strand ,helaas

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:47

Buiten rijden is toch wel heel erg fijn! Hebben jullie altijd een standaard route in je hoofd of stap je op en zie je wel waar je terecht komt?

-meestal begin ik gewoon en dan zie ik wel.
ik rij al jaren in dezelfde omgeving en heb alles al gezien.
helaas zijn er hekken om en dieren in ons favoriete gebiedje gekomen -O-


Zijn jullie paarden op buitenrit altijd braaf en kun je ook ver alleen naar buiten?

-kan beide! maar liefst samen, zoveel gezelliger!

Of moet je altijd met z'n 2en?

-er zijn wat leeftijdsgenoten verhuisd of gestopt met rijden, zo jammer! gelukkig komt er eentje weleens met de trailer naar mij toe en heb ik nog wat verzorgpaarden in andere bossen! (tijd voor een trailer eigenlijk)
als ik alleen moet dan neem ik tegenwoordig mijn te dikke shet als handpaard mee

Kidde
Berichten: 3483
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Rijdt jij ook zo graag buiten? Meld je!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:58


S_imonee

Berichten: 3847
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:12

@Shirley: Dwalen zijn wij heel goed in ja :+

Ik rijd altijd alleen en bedenk ter plekke waar ik heen ga. Als ik met de trailer op pad ga, heb ik vaak wel iets in mijn hoofd. Maar 9 van de 10 keer veranderd dat als ik op de plek van bestemming of al onderweg ben.
Cas is altijd heel braaf. Hij heeft natuurlijk wel eens zijn momentjes, maar dat mag ook.

Sabbientje

Berichten: 4735
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:12

Mijn man en ik rijden ook erg graag buiten.
Nu het weer langer licht is en het weer beter word rijden we meerdere keren per week buiten.
We hebben keus tussen polder, bos, strand en duinen.

Vorig jaar moesten we verhuizen met de paarden en hebben toen besloten dat mogelijkheden tot buitenrijden hoog op het lijstje stond.
En toen kwamen we onze huidige stal tegen waar alles wat we zochten was. Dus we genieten met volle teugen.


Afbeelding