Faitherr schreef:Ik vind dit een ontzettend interessant topic dus ik volg! Ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan vindt, aan de ene kant vind ik het ‘zonde’ als een top sport paard alleen zijn buitenritjes rijdt, maar het paard zal het een worst wezen lijkt mij, al ken ik ook een hoop paarden die toch wel ontzettend graag willen werken, halen die hun voldoening dan wel uit buitenritjes? (En natuurlijk is dressuur etc ook belangrijk om een paard te leren zichzelf zo voordelig mogelijk te dragen en hem te trainen om ons op zijn rug te hebben).
Ik heb overigens ook een niet voordelig gebouwd paard gekocht (haflinger) maar zou wel heel graag wedstrijden willen starten, zolang wij daar beide lol in houden en ze dit aankan, why not? Ik denk eerlijk gezegd dat zij niet genoeg mentaal uitgedaagd word bij iemand die enkel buitenritjes rijdt, ze is altijd zo blij als ze aan de slag mag.
Ik vind het moeilijk
Maar is werkeillig gelinkt aan alleen dressuur of alleen aan springen of voor meer variatie eventing of Working equitation?
Ik heb een atypisch sportpaard
namelijk een brutaal blij werkwillig ei, die zich altijd voor je inzet en de nodige grappige fratsen bezit, ze is superwerkwillig en die moet je echt wel bezig houden, maar bezig houden is een ruim begrip. Zij loopt ook als een echte tourist door de polder alles uitgebreid bekijkend, dat is ook bez ig zijn. Terwijl ze in haar werkijver ook vrolijk vliegende wissels springt als ze maar denkt dat je dat misschien vaagt en ahum... ook nog wel vaak met wat hoog kruis
en zo probeert ze alles voor je en dat voor een bolle kortpootpony die duidelijk geen top sportpaard is.