Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Francieen schreef:Hooi allemaal! We hebben toch besloten dr niet te verkopen. Ze gaat wss naar Mn opa van 95. Die heeft ook een pony die snel bevangen is en zo kunnen ze goed samen op rantsoen
tiwi1969 schreef:Op zich een prima oplossing om twee pony’s met een zelfde zorgbehoefte samen te zetten. Wel vind ik de leeftijd van je opa een puntje van zorg. Kan hij de zorg voor zulke special-needs pony’s nog aan? Of woont hij in de buurt en kan jij hem daarmee helpen?
mijn ervaring met oude mannetjes is dat ze de zorg graag doen zoals ze van vroeger gewend zijn en niet makkelijk meer meegaan met de nieuwste inzichten.
Maar jij kent je opa het beste...
capopjekop schreef:Fijn dat het zo opgelost kan worden en fijn dat je opa nog zo fit is. Ga jij wel de zorg coördineren tot dat de pony pijnvrij is? Ik ken je opa niet maar is hij op de hoogte wat een hoefbevangen pony nodig heeft? De meeste oude hobbyboeren die ik ken zijn voorbeeld niet echt van een hoefsmid om de 6 a 8 weken bellen. Terwijl dat voor zo'n pony nodig is. Die denken dat komt vanzelf weer goed.
Het is even generaliseren wat ik doe dus excuses als hij anders is. Maar ik wil het toch even aangekaart hebben.
bigone schreef:Een hoefbevangen dier kan zeker wel op het land, maar dan heel gedoseerd en met de fructaanindex achter de hand.