karuna schreef:Wat mij overigens heeft geholpen in laatste besluit met paarden, ik hd de mogelijkheid jonge tinker heel eind verderweg te stallen bij bekenden. Die de zorg volledig overnamen. Daar kon ik gewoon niet veel heen. Toen is echt duidelijk geworden het is ok. Zij hebben ook voor nieuw baasje gezocht. Was het niet bevallen was hij zo weer terug geweest.
Misschien is dat een ideetje?
Je bedoelt voor mij? Om te kijken of ik het ga missen?
Is geen optie, ga ze niet meer verhuizen (tenzij echt noodzakelijk), zijn ze te oud voor geworden en hebben ze teveel handleiding voor (qua voeding ed)
En ik zou ze wel missen ... Maar of er ooit een nieuwe komt als deze er niet meer zijn dat weet ik nog niet.
@ Linde99 : fijn dat het herkenbaar is. Is het geen optie om richting volpension te gaan kijken? Dan heb je dat voeren en mesten'probleem' niet en kan je de tijd echt in je paarden steken. Maar een drukke stal en dukke pistes ed is inderdaad ook niet motiverend. Hebben we hier ook wel een beetje last van maar ik probeer dan op de tijden te gaan dat 'iedereen' op school zit
Die luxe heb ik dan weer wel als ik zelf niet moet werken.
Maar het is inderdaad proberen tevreden te zijn met de kleine dingetjes, al begrijp ik zeker dat dit in je hoofd niet altijd makkelijk is want daar heb ik zelf ook heel erg last van.
@ JoycexEnya : ook 'fijn' dat je het herkent. Natuurlijk is het voor niemand echt fijn, maar ik ben toch blij dat ik niet alleen zit met die gedachten en het soms moeilijk heb om mij toch te motiveren. Maar ook bij jou is het natuurlijk ook zo dat veel tijd en verplichting zit in de verzorging. Dat speelt natuurlijk ook mee ... als je die tijd niet kwijt zou zijn, zou het dan voor jou verschil maken?
En ik herken het ook, heel veel willen en (grote) doelen hebben, maar tegelijk geen zin om er aan te werken want het zal waarschijnlijk toch niet lukken ... Zo wil ik ook heel graag weer rijden, maar zit ik steeds te denken "wat als die schrikt, wat als dit, wat als dat". En dat werkt natuurlijk niet maar veranderen is ook niet makkelijk.
Bij mij zit het dan echt met mijn gezondheid, had ik mij min of meer kunnen verzoenen met het idee dat we gingen wandelen en daarvan genieten en op die manier echt kilometers maken, zit ik momenteel met een scheenbeenvliesontsteking (waarbij het waarschijnlijk zo is dat de ontsteking van in het voorjaar nooit volledig weggeweest is) en door wat praten komt dit door de wandelingen (normaal komt dit enkel voor bij lopers ed, maar als je er gevoelig voor bent kan het met wandelen ook) en moet ik mijn afstanden drastisch verminderen tot op een punt dat ik geen last meer heb, en kijken of ik daar vanaf weer kan opbouwen, heel rustig. Maar de HA had er een hard hoofd in dat ik nog 10 km zou kunnen wandelen .. En mijn doel was eigenlijk dag- en trektochten .. dus jippie
Dus vanaf nu ga ik met nog minder tevreden moeten zijn