Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[***] schreef:Zijn er ook mensen met een fit en gezond paard die er wel eens last van hebben? Of kan je je dan makkelijker motiveren omdat het niet uitmaakt wat je doet?

mijn paarden zijn 2 prachtige wezens met een geweldig karakter. Ik vind het eigenlijk heel erg dat ik in de winter niet zo van ze kan genieten en dat ik zorg voor frustraties. Dat verdienen ze allebei niet. Ik zou willen dat ik iets meer geduld heb en een positievere kijk naar mijn paarden. Soms denk ik, waar doe ik het nou eigenlijk allemaal voor. Gelukkig zijn er ook wel momenten waarvan ik geniet. Bijvoorbeeld gisteren als ze samen als een idioot door de bak sprinten
ik zou het allemaal meer los moeten laten. Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan 
Woensdag was het regenachtig. Gisteren wou ik mijn paard longeren, maar eenmaal binnen poetsen en bijna schemeren (heb gewoon bak licht) niet gedaan. Vandaag lukt het rijden ook niet, ik moet hele dag werken, dus vanavond kunnen we de stallen doen. Morgen hebben we dan wel les, maar het paard dat ik les heb heeft vorige week voor het laatst wat gedaan. Die ik maandag gereden heb is mijn andere paard
karuna schreef:Wat mij overigens heeft geholpen in laatste besluit met paarden, ik hd de mogelijkheid jonge tinker heel eind verderweg te stallen bij bekenden. Die de zorg volledig overnamen. Daar kon ik gewoon niet veel heen. Toen is echt duidelijk geworden het is ok. Zij hebben ook voor nieuw baasje gezocht. Was het niet bevallen was hij zo weer terug geweest.
Misschien is dat een ideetje?
En ik zou ze wel missen ... Maar of er ooit een nieuwe komt als deze er niet meer zijn dat weet ik nog niet.
Die luxe heb ik dan weer wel als ik zelf niet moet werken.
JoycexEnya schreef:Ik heb deze week alleen maandag gereden, terwijl ik op de planning had staan om te rijden om de dag met mijn paarden. Er is niks van gekomen. Dinsdag zat ik op de bank te eten en toen kwam ik er niet meer afWoensdag was het regenachtig. Gisteren wou ik mijn paard longeren, maar eenmaal binnen poetsen en bijna schemeren (heb gewoon bak licht) niet gedaan. Vandaag lukt het rijden ook niet, ik moet hele dag werken, dus vanavond kunnen we de stallen doen. Morgen hebben we dan wel les, maar het paard dat ik les heb heeft vorige week voor het laatst wat gedaan. Die ik maandag gereden heb is mijn andere paard