Oude paard terugkopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horzieloverr

Re: Oude paard terugkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:21

Ik zou het doen als jouw vriend er op gegeven moment ook achter staat. Beter dat je hem koopt en er later achter komt dat het toch echt niet te doen is en hem alsnog verkopen dan dat je hem zonder een keer proberen uit het oog verliest en er heel veel spijt van krijgt. Succes met de beslissing maken!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:31

Als het financieel gezien lukt, zou ik het doen. Ik denk dat het anders altijd aan jezelf zou blijven knagen!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:34

Laura_ schreef:
Als het financieel gezien lukt, zou ik het doen. Ik denk dat het anders altijd aan jezelf zou blijven knagen!

Dit dus! :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:08

Als het paard niets mankeert en je kunt het financieel trekken, dan zou ik ook kopen!

Ik heb vorige week mijn bijrijpaard laten gaan om mijn droompaard te kopen, maar ik had het er maar wat moeilijk mee. Ondanks dat mijn bijrijpaard mij nooit zou kunnen geven wat ik zoek in een paard, ben ik onwijs om haar gaan geven. Laten gaan was echt een k*t moment, beter kan ik het niet uitleggen. Omdat ook zij verkocht werd (vertelde de eigenaresse pas nadat ik de aankoopkeuring voor mijn nieuwe paard al had geregeld) en nu naar een handelaar is gegaan, maak ik me ontzettend zorgen over hoe ze terecht zal komen. Ik voel me schuldig dat ik haar niet gekocht heb, dat ze nu door al haar angsten moet, zonder iemand in de buurt die haar begrijpt.
Ik hoop haar te kunnen blijven volgen en misschien ooit terug te kunnen kopen (als ik daar de ruimte voor heb) voor nu was 3 eigen paarden op vol pension gewoon niet te doen en ik kon mijn droompaard niet laten lopen voor een paard waar nogal wat aan mankeert (vooral tussen de oren, maar ook lichamelijk niet rad).

Dus ik zou echt je paard terug kopen als je de mogelijkheden daarvoor hebt.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:37

Ik sluit me aan bij mijn voetgangers. Als het half kan, terugkopen! Je hartzeer spat van het scherm :(:)

Wat eerder ook al gezegd is volgens mij, wie weet kan je hem iets verder weg zetten op een betaalbare volpensionstal en dat je er zelf in het weekend heen gaat, bij wijze van. Dan heb je geen enorme tijdsinvestering, niet te duur, paard krijgt z'n verzorging en iedereen is blij :D

Je situatie is niet veranderd, maar je bent er volgens mij wel achter gekomen dat dit niet de beste oplossing was. Dat zal je man toch ook zien.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 23:19

Ploef schreef:
Jullie zullen wel denken waarom verkoop je een paard die zo veel voor je betekent? Dit heeft te maken met een verandering in mijn leven. Ik had altijd een 9 tot 5 baan en paard op pension, dat was een super tijd. Ik kon alles goed combineren en ik genoot er van. Kreeg ook goed les.

Hoi TO, ik zou niet alleen dat paard maar ook dat leven terug willen hebben als ik jou was! :7
Succes met je keuze(s)!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 23:30

Natuurlijk moet je er goed over nadenken, maar veel mensen herkennen het en weten dat je achteraf altijd spijt kan houden als je het niet doet.

Werk, bedrijf, gezin, paarden. Het kost altijd geld en tijd. Wij hebben ons soms in allerlei bochten gewrongen en niet altijd een standaard leven gehad, maar dat is een keus die je maakt.
Ik hoor heel vaak; ik heb geen tijd en of geld voor een paard. Maar het is vaak ook echt heel graag willen en er dingen voor laten.

Qua tijd, ik zou echt iets als een paddock paradise achtig iets zoeken of een 24/7 buiten met stabiele kudde en fijne schuilstal. Kan je paard mooi lekker bewegen en is hij niet zo afhankelijk van jou. Veel paarden worden er ook relaxed van als ze 24/7 kunnen bewegen, goed hooi krijgen en niet te rijk bijgevoerd.

Als je niet te fanatieke wensen hebt, hoeft het ook niet schreeuwend duur te zijn. Ik heb totaal geen behoefte meer aan wedstrijden en die kosten ook veel geld. Ik doe niet mee aan trends qua spullen en koop alleen wat nodig is en vervang wanneer iets kapot is. Maar heb wel in alle jaren een behoorlijke zadelkamer opgebouwd. Het hoeft ook allemaal niet in 1 keer.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 00:21

ok, ik SNAP je gevoel,
maar denk ook eens hieraan: de reden waarom je nu twijfelt is niet omdat er bij JOU iets veranderd is, maar puur het feit dat het paard te koop staat. Alle redenen waarom je hem verkocht hebt, zijn nu nog steeds van toepassing. Draai het om, wat had in jouw situatie veranderd moeten zijn om aan de huidige eigenaresse te vragen of ze hem weer aan jou zou willen terug verkopen?

heel eerlijk? Doe het niet. ja, je krijgt spijt, ja, het voelt ongetwijfeld als een tweede keer afscheid moeten nemen. maar wees ook eerlijk tegenover jezelf en je mogelijkheden. Het is echt niet per se zo dat jouw ex-paard een verschrikkelijke toekomst tegemoet gaat als hij niet bij jou is....

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 04:43

Ik heb destijds mijn verzorgpony terug gevonden en terug gekocht ^&+. Ze was 21 en ze kon niet meer bereden worden, maar mijn god wat was ik blij. Mijn vriendin weer bij mij terug. Ze is uiteindelijk 34 geworden. Ik heb haar nooit meer bereden, maar wat een levensvreugde gaf zij mij. En ik vond het iedere cent waard. Het lijkt me toch dat je man ziet wat het met je doet/ gedaan heeft. Ik zou het er zelf voor over hebben. Puzzelstukjes die op zijn plek vallen en meant to ben heb ik bij mijn jonge paard. Dit gevoel is nog heftiger dan de liefde die ik voor mijn oude paard heb. Zij zijn de reden dat ik eet wat er in de aanbieding is. Koop alleen afgeprijsde kleding/schoenen voor mezelf en ben iedere dag blij met ze. Ook de dagen dat ik niet rij.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 04:43

Ik dacht een andere smiley te plaatsen maar deze is ook leuk

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 05:58

Als je dit paardje echt wil, het financieelkan dragen, een bijrijder vindt en stevig in je schoenen naar je man kan staan.. Doen! Als je nu al zo’n fijne nieuwe eigenaar had en het al zo moeilijk vond, wordt het bij de volgende niet minder. Je twijfels liggen ook niet bij het paard, maar bij de omstandigheden.. maar die kun je aanpassen aan wat nodig is!
Sommige kansen krijg je geen tweede keer meer.
succes met de beslissing!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 06:24

Laten staan en loslaten. Als het nu al zo veel moeite kost om deze beslissing te nemen vraag ik mij af of je er uiteindelijk wel gelukkig van wordt. De behoefte aan een paard is er niet, het is dit paard of niet lees ik. Aangezien je eigenlijk geen tijd hebt en ook niet financieel heel veel ruimte hebt bekruipt mij het gevoel dat je dit paard na verloop van tijd weer zult verkopen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:12

Dus als je man wat enthousiaster had gereageerd, was ie er al geweest?
Maar hij heeft wel gelijk dat jij toentertijd de beslissing hebt gemaakt en er eigenlijk niks veranderd is. Dus rationeel gezien is het simpel.
Echter, als jij slapeloze nachten hebt lijkt het mij niet moeilijk..
Maar ik ben wel van mening dat je er of volledig voor moet gaan of helemaal niet. Niet terughalen om dan zelf een baasje te zoeken, dat is alleen extra rondzeulen met dat dier.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:36

git schreef:
ik heb een paard verkocht waar ik spijt van kreeg. In het begin kon ik het paard nog volgen, maar van de een op de andere dag was hij, en het huis waar hij stond,verdwenen. Huis gesloopt. Ik heb 10 jaar naar dit paard gezocht. Elk paard dat er ook maar enigszins op leek ging ik van dichtbij bekijken, en telkens was hij het niet.Tot ik 2,5 jaar geleden hier op bokt een foto tegenkwam en hem herkende. Via via heb Ik contact gezocht met de eigenaresse. Zij deed helemaal niets meer met het paard, woonde zelf vele kilometers van de pensionstal waar hij stond. Ik heb het paard ongezien terug gekocht. Toen hij eenmaal bij mij op de stoep stond viel me op dat hij niet helemaal zuiver liep. De hoefsmid had tijd voor hem op het moment dat hij hier 10 dagen was. Ze snijd in zijn hoef en zegt, laat de dierenarts maar komen. De dierenarts is gelijk gekomen en zei, laat hem maar inslapen.
Straal kanker op twee voeten, al onder de zool door.
Daarop heb ik contact opgenomen met de vorige eigenaresse, die meteen zei dat ik het paard niet in mocht laten slapen, mensen met kanker liet je immers ook niet zomaar inslapen.
Op dat moment was mijn besluit genomen. Hij zou hier nog een mooie tijd krijgen zolang het goed ging, ging het niet meer zou hij ingeslapen worden.
In totaal heb ik 41 dagen van mijn oude paardje mogen genieten.Ik heb echter wel voor hem mogen besluiten dat het genoeg was. Had ik hem niet gekocht had men deze keuze niet voor hem genomen en had hij moeten lijden.
Hoewel dit een dure 41 dagen voor mij geweest zijn ben ik zo blij dat ik dit voor hem heb kunnen doen.
Ik weet nu waar hij is, en ik weet dat hij geen pijn meer lijd.
Het niet meer hoeven zoeken heeft mij zo veel rust gebracht.
TS succes met het maken van jou beslissing.

Niemand reageert hier verder op maar wat een naar verhaal zeg. Heb je eindelijk na 10 jaar zoeken je maatje teruggevonden moeten jullie meteen weer defintief afscheid nemen. Je verhaal raakte me. Weet niet hoe lang het geleden is maar veel sterkte er nog mee..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:39

Tip: Als je wel besluit om hem terug te kopen, laat hem dan aub goed keuren! Je weet niet wat er in de tussentijd mee is gebeurd en het laatste wat je wilt is een kapot paard terug kopen waar je heel veel medische kosten aan hebt.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:41

Kies met je gevoel, je verstand is om keuzes te begrijpen, niet om ze te maken.

Ik zeg doen! Als je iets echt wil kan het.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:49

Heb je misschien al een update voor ons over de situatie TS?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:53

Ik zou het doen. Als je het niet doet krijg je eeuwig spijt..
En als het qua tijd/financiën lastig is kun je een bijrijder zoeken, misschien eentje die wat bijdraagt. En mocht het écht niet gaan, kun je hem weer verkopen (en dan weet je, als je geluk hebt, waar hij blijft).
Wat misschien ook nog een optie is, is om hem bij een manege te stallen en hem in de lessen mee te laten lopen, in ruil voor korting op het stalgeld? Dit kan natuurlijk niet op iedere manege en is ook zeker geen optie voor iedere manege, maar als dit een oplossing zou zijn is het altijd te proberen natuurlijk.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:22

Ik heb al 2x n paard teruggekocht, en 2x n pensionpaard dat te koop stond, gekocht. Het ene pensionpaard is gebleven en is mijn "once-in-a-lifetime horse", de andere zijn intussen echter opnieuw verkocht omdat de situatie niet veranderde en ze hier toch maar stonden te staan, en die van mij staan aan huis, dus goedkoper en handiger. Het ene paard kwam zo'n 8 jaar geleden nog eens te koop na n val van de eigenares, heb ik uiteindelijk niet teruggekocht, en eigenares heeft hem nu toch nog, al 10 jaar inmiddels, en is er super blij mee.

Als die eigenares altijd goed geweest is met t paard, zal ze ook wel n goed plekje zoeken ervoor.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:40

Cayenne schreef:
Tip: Als je wel besluit om hem terug te kopen, laat hem dan aub goed keuren! Je weet niet wat er in de tussentijd mee is gebeurd en het laatste wat je wilt is een kapot paard terug kopen waar je heel veel medische kosten aan hebt.

Als je hem koopt om ‘s nachts weer lekker te kunnen slapen, is het zonde geld om hem te keuren.
Als ze rationeel besluit koopt ze hem sowieso niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:49

Toen ik mijn paard terugkocht heb ik hem ook laten keuren omdat ik gewoon wilde weten wat ik kocht. Wist wat ik had verkocht maar ze was toch een poosje weggeweest. Had haar dus zowiezo gekocht maar just to be sure waar ik aan begon heb ik haar toen wel laten keuren (kwam ze glansrijk door trouwens). Klinische keuring dan weliswaar maar gezien leeftijd en doel van dit paard was meer ook niet nodig plus dat ik al wel wist hoe het er van binnen uitzag want dat was juist reden van verkoop geweest.

Mijn man reageert ook nooit echt enthousiast als ik iets koop maar hij weet wel dat ik niet zonder kan tja en tegenhouden kan hij het toch niet want het is a. mijn geld b. mijn beslissing. Als hij een andere auto wil kopen doet hij dat uiteindelijk ook al zou ik het geen goed plan vinden. Nu vind ik dat nooit een goed plan want ik vind een auto een auto maar hij houdt van autos }:0 :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:06

Ilsaaaa schreef:
Kies met je gevoel, je verstand is om keuzes te begrijpen, niet om ze te maken.

Ik zeg doen! Als je iets echt wil kan het.

Makkelijk praten maar ze hebben het financieel niet breed als dit paard er komt
Ik zou het niet doen.
Een paard kost nu eenmaal veel geld en moet altijd veel geld bijgelegd worden
En als je nu al met angst praat dit of dat tja...!

Je zou wel actief mee kunnen zoeken naar een huisje als ze eigenaren dat oke vinden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:35

Ik zou zeggen alle voor en tegen op 2 verschillende papiertjes zetten.
En deze dan naast elkaar houden.
Dan kun je met verstand en je gevoel kiezen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:41

kamsel schreef:
Cayenne schreef:

Als je hem koopt om ‘s nachts weer lekker te kunnen slapen, is het zonde geld om hem te keuren.
Als ze rationeel besluit koopt ze hem sowieso niet.

Maar als je hem koopt om lekker te kunnen slapen en al snel blijkt dat er van alles mis is, slaap je slecht door de (geld)zorgen.

MirtheTJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:30

Ik zeg altijd waar een wil is is een weg.