Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ploef schreef:Jullie zullen wel denken waarom verkoop je een paard die zo veel voor je betekent? Dit heeft te maken met een verandering in mijn leven. Ik had altijd een 9 tot 5 baan en paard op pension, dat was een super tijd. Ik kon alles goed combineren en ik genoot er van. Kreeg ook goed les.
git schreef:ik heb een paard verkocht waar ik spijt van kreeg. In het begin kon ik het paard nog volgen, maar van de een op de andere dag was hij, en het huis waar hij stond,verdwenen. Huis gesloopt. Ik heb 10 jaar naar dit paard gezocht. Elk paard dat er ook maar enigszins op leek ging ik van dichtbij bekijken, en telkens was hij het niet.Tot ik 2,5 jaar geleden hier op bokt een foto tegenkwam en hem herkende. Via via heb Ik contact gezocht met de eigenaresse. Zij deed helemaal niets meer met het paard, woonde zelf vele kilometers van de pensionstal waar hij stond. Ik heb het paard ongezien terug gekocht. Toen hij eenmaal bij mij op de stoep stond viel me op dat hij niet helemaal zuiver liep. De hoefsmid had tijd voor hem op het moment dat hij hier 10 dagen was. Ze snijd in zijn hoef en zegt, laat de dierenarts maar komen. De dierenarts is gelijk gekomen en zei, laat hem maar inslapen.
Straal kanker op twee voeten, al onder de zool door.
Daarop heb ik contact opgenomen met de vorige eigenaresse, die meteen zei dat ik het paard niet in mocht laten slapen, mensen met kanker liet je immers ook niet zomaar inslapen.
Op dat moment was mijn besluit genomen. Hij zou hier nog een mooie tijd krijgen zolang het goed ging, ging het niet meer zou hij ingeslapen worden.
In totaal heb ik 41 dagen van mijn oude paardje mogen genieten.Ik heb echter wel voor hem mogen besluiten dat het genoeg was. Had ik hem niet gekocht had men deze keuze niet voor hem genomen en had hij moeten lijden.
Hoewel dit een dure 41 dagen voor mij geweest zijn ben ik zo blij dat ik dit voor hem heb kunnen doen.
Ik weet nu waar hij is, en ik weet dat hij geen pijn meer lijd.
Het niet meer hoeven zoeken heeft mij zo veel rust gebracht.
TS succes met het maken van jou beslissing.
Cayenne schreef:Tip: Als je wel besluit om hem terug te kopen, laat hem dan aub goed keuren! Je weet niet wat er in de tussentijd mee is gebeurd en het laatste wat je wilt is een kapot paard terug kopen waar je heel veel medische kosten aan hebt.
Ilsaaaa schreef:Kies met je gevoel, je verstand is om keuzes te begrijpen, niet om ze te maken.
Ik zeg doen! Als je iets echt wil kan het.
kamsel schreef:Cayenne schreef:Tip: Als je wel besluit om hem terug te kopen, laat hem dan aub goed keuren! Je weet niet wat er in de tussentijd mee is gebeurd en het laatste wat je wilt is een kapot paard terug kopen waar je heel veel medische kosten aan hebt.
Als je hem koopt om ‘s nachts weer lekker te kunnen slapen, is het zonde geld om hem te keuren.
Als ze rationeel besluit koopt ze hem sowieso niet.