Wat zou jij nog graag voor geks willen doen met je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: Wat zou jij nog graag voor geks willen doen met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:23

Haha wat een leuke dingen staan hier tussen!

Ik heb een misschien te ''simpele'' voor de dingen die hier voorbij komen, maar ik wil graag een keer Z starten met mijn pony (Mochten we ooit op dat niveau aan komen) :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:33

Ik heb al heel wat dingen met mijn grote bonte vriend gedaan. Maar zou nog wel eens een keer iets leuks willen doen.

Namelijk een oud bankstel regelen en hem op de bank laten zitten.(In de hoop dat ik naast zijn dikke kont pas) en ernaast gaan zitten zodat ik hem een knuffel kan geven. Dan is het net of je echt naast je grote vriend zit. In plaats van staand een knuffel geven.

Klinkt onlogisch, maar lijkt me geweldig omdat het speciaal is op die manier ofzo.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:37

Jolien87 schreef:
Offtopic hoor, maar als je deze topictitel vanuit je ooghoek leest met daaronder het woord 'sekte' van een andere topictitel dan kun je heel gekke dingen lezen, zo blijkt. 8)7

idem hier :-)

te paard naar het werk, en dan paardlief lekker laten rondscharrelen over het terrein, zodat ik tijdens lunchpauze even kan gaan knuffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:38

Ik wil nog wel eens een huis waar de weide grenst aan het huis zelf, zodat je in de zomer het raam open kan zetten en ponylief met zijn hoofd binnen kan komen staan om te schooien voor een appeltje :')

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:39

Blijheid schreef:
Ik wil nog wel eens een huis waar de weide grenst aan het huis zelf, zodat je in de zomer het raam open kan zetten en ponylief met zijn hoofd binnen kan komen staan om te schooien voor een appeltje :')

Dat zou wel leuk zijn. Alleen ben ik bang geen raam over te houden als meneer zijn hoofd naar binnen wil steken :o

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:42

In een film spelen met mn twee pony’s. Sprookje ofzo iets. Dat ik in zo’n mooie lange jurk in een bos vol met sneeuw.. Heeeerlijk *\o/*

Tessell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:47

Mijn gym docent vroeg de een-na-laatste les van het jaar wat we de laatste les van jaar wilden doen. Ik zei toen volmondig paardrijden. Hij vond het goed als ik zelf het paard regelde. Ik baal nog altijd dat ik dat niet heb kunnen doen, omdat ik geen trailer had om mijn paard mee te krijgen naar school. Was leuk geweest op zo'n perfect voetbalveld.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:53

Afbeelding
Afbeelding

●Door de Mcdrive kunnen we afvinken
○Ik zou mn paard wel willen trainen als drugspaard en dat je dan op Schiphol bij de gate controle loopt haha. Zo hilarisch lijkt me dat
○Iets realistischer is met de paarden naar Ameland op vakantie

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:55

Pro tip: als je een auto laat bestellen moet de mcdrive jouw eten leveren... :')

Maar ik wil serieus heel graag een keer met mijn paard gaan zwemmen omdat ze behalve dat ik het leuk vind zelf ook heel erg van water houdt!

Dat golfveld idee... _O-

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:58

Keertje met de paarden in een groot bed slapen :Y) :')

En met ze over de hele wereld kunnen vliegen om op de mooiste plekjes te komen. Afgelopen vakantie zat ik zo vaak: goh dit zouden ze echt moeten zien, dit zouden ze ook mooi vinden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:32

Voor de mensen met Efteling ideeën, ze zoeken nu iemand voor stunts te paard :))
Ik zeg sla je slag!

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 22:49

RedKiwi schreef:
3. Dit is hét plan: wil de GR5 doen met mijn merrie, dus je start in Hoek van Holland en eindigt in Nice (Zuid Frankrijk), maar laatste stukje gaat door de Alpen en dat is niet bepaald geschikt voor paarden, dus we kunnen ook eindige in Geneve/Chamonix. Ik zoek eigenlijk nog iemand om het samen mee te doen (vriendlief wilt best te voet mee maar dat is niet hetzelfde), dus als iemand binnenkort tijd over heeft...

Ik lees ook meestal mee, maar dat lijkt me echt geweldig!
Ik wil ook al superlang een trektocht maken, dusja echt een droom voor mij.
Count me in *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 23:16

SusanH schreef:
Voor de mensen die een keer op de baan willen galopperen, bij hc de Schalm in Renswoude kan dit op een galoppeerbaan van zand, rondje is 1 km. Wel terrein kosten. Maar dan kun je wel een keer vol gas :j

Ja, diepte-investering! Kostte enkele jaren geleden 5 euro.....
Zal iets duurder zijn nu, maar zal niet schokkend zijn.
Je kan er ook (basic) kamperen; ben je er twee dagen (of nog langer).

Voor de rest, tja....
Wadden-eilanden? Terschelling, check
McDrive? Check
Drie landenpunt Vaals? Check
Strandrit? Check, diverse stranden Ik wil eigenlijk nog een keer van Hoek van Holland naar den Helder, over het strand...
Zwemmen? Check, zowel meertje (de Schalm) als de zee (Schouwen)
Ergens op de Veluwe tegen een wandelaar zeggen dat je onderweg bent naar Maastricht en dan de waarheid spreken? Check, al kon ik helaas niet de hele route meerijden.

Helaas voor de GR5 voorlopig geen tijd, anders zou ik er serieus over na willen denken.

Iemand nog andere leuke ideeën voor trektochten?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:18

@ikke heb je geen ambities voor de golfbaan :D :+

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:24

Paard mee naar werk doe ik regelmatig, ik werk op een manege en mijn pony staat daar in de buurt.
Ik wilde al heel lang een stuk rijden met hond en paard, dat heb ik dit voorjaar gedaan. Paar weken terug hebben we de hond in laten slapen.
Handpaardrijden in alle gangen kan ik ook afvinken.

Trektocht staat nog wel op m'n lijstje

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:34

Naskapower schreef:
Paard mee naar werk doe ik regelmatig, ik werk op een manege en mijn pony staat daar in de buurt.
Ik wilde al heel lang een stuk rijden met hond en paard, dat heb ik dit voorjaar gedaan. Paar weken terug hebben we de hond in laten slapen.
Handpaardrijden in alle gangen kan ik ook afvinken.

Trektocht staat nog wel op m'n lijstje

Mag dat ook de hond van een ander zijn? Check :D
Kleine waarschuwing voor die trektocht: dat smaakt naar meer, elke keer weer......

En natuurlijk wil ik al die maffe dingen nog vaker doen want intussen heb ik een ander paard en die heeft nog niet zoveel afgevinkt :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:25

Trektocht zou ik ook willen doen! :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:48

Afbeelding

Paard mee naar werk..

Check... :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:52

Oliiviia schreef:
RedKiwi schreef:
3. Dit is hét plan: wil de GR5 doen met mijn merrie, dus je start in Hoek van Holland en eindigt in Nice (Zuid Frankrijk), maar laatste stukje gaat door de Alpen en dat is niet bepaald geschikt voor paarden, dus we kunnen ook eindige in Geneve/Chamonix. Ik zoek eigenlijk nog iemand om het samen mee te doen (vriendlief wilt best te voet mee maar dat is niet hetzelfde), dus als iemand binnenkort tijd over heeft...

Ik lees ook meestal mee, maar dat lijkt me echt geweldig!
Ik wil ook al superlang een trektocht maken, dusja echt een droom voor mij.
Count me in *\o/*

Mochten jullie toch besluiten om door de Limousin te trekken kunnen jullie bij ons een echte stop houden. Caravan voor de twee amazones en terrein voor de paarden. :j

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:07

Koper schreef:
Een rondje over de baan voor tribunes met publiek op Ice Horse. Desnoods alleen in stap :Y)

Dit ja!!!! Tolten op het ijs!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:20

Santiago de Compostela staat hier ook op het lijstje, liefst met eigen paarden, anders met huurpaarden.

En hier de NL variant van worden <3 Die Duitsers zijn zo fantastisch wappie <3
https://www.kavallerieverband.de/

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:46

Ik bedenk me net dat mijn paard van mijn werk komt. Ik heb hem van mijn baas gekocht. Telt dat ook haha.

Door Mac drive met mijn zusjes paard ook al gedaan.

Laptop slopen met paard is ook leuk.(Laptop stond al 2 jaar kapot te wezen en heb al die tijd al een andere).

Wedstrijd tegen twee paarden, ik op skeelers was ook erg leuk om te doen. Ging echt super hard.

Een golfbaan omploegen met mijn lompe tinker zou ook erg gaaf zijn inderdaad. (Zijn hoeven passen mijn handen met open vingers onder. En ben een jongen met dunne lange vingers.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:47

ikke schreef:

Met eigen paard? Zo niet, bekijk het topic in mijn onderschrift even ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:58

Anoniem schreef:
ikke schreef:

Met eigen paard? Zo niet, bekijk het topic in mijn onderschrift even ;)

Ja, eigen paarden en dan eigenlijk naar Yorkshire, maar of dat gaat lukken zal nog moeten blijken na de brexit.

RedKiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:10

[/quote]

Helaas voor de GR5 voorlopig geen tijd, anders zou ik er serieus over na willen denken.

Iemand nog andere leuke ideeën voor trektochten?[/quote]

GR5 moet nog iets meer voorbereiding in gaan zitten, dus zou heel graag in de tussentijd een week lang door de Ardennen gaan trekken. Ik denk dat dat prima te regelen is met een groepje, paar trailers en dan naar België afreizen en een weekje genieten. De manege waar ik vroeger in België heb gereden (bij Maastricht in de buurt) deed dat standaard eens in het jaar organiseren, dus kan daar nog vragen of ze leuke routes hebben. In de Ardennen ook ponykampen gedaan en dat was wel echt leuk door de bossen crossen!