[VOLG] Shetlander Lynn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisaguus

Re: [VOLG] Shetlander Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 13:27

Zal wat minder actief zijn aankomende weken. Ben op dit moment ziek en ik ga een paar weekjes weg. Lynn word verzorgt door stalgenootjes en haar verzorger. Ga haar wel heel erg missen hoorAfbeelding

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:59

Beterschap!

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 12:59

Gisteren een heerlijk rondje in de bak kunnen langelijnen. Met pionnetjes vlaggetjes en balkjes. sturen gaat steeds beter!

Binnenkort ga ik weer lekker aan de knutsel met Biothane. Een bitlooshoofdstelletje maken die als: sidepull, kaakgekruist en hackamore kan dus ben benieuwd :) Afbeelding

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 21:43

Nieuwe longeer singel en nieuw hoofdstel <3 Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:05

Wat een mooie pony is ze toch <3 . Echt tof wat je ook allemaal doet met haar +:)+

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 23:11

Lukasje schreef:
Wat een mooie pony is ze toch <3 . Echt tof wat je ook allemaal doet met haar +:)+

awhh dankjewel :)

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 11:39

Ik ben weer terug *\o/*
Gisteren gelijk weer een hele dag naar stal geweest. Lekker gepoetst, manen geknipt en even wat vrijheidsdressuur gedaan. Wat een regen zeg afgelopen tijd.

nieuwe kapsel

Afbeelding

regenboog

Afbeelding

ze krijgt zulke hoge billen :')

Afbeelding

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:49

Wat een leuk dier!
Die sidepull hoofdstel/kaptoom, maak je die ook op bestelling? :o

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:49

Hihi, zou ze een beetje overbouwd staan :)

matespony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:55

Leuke foto's!

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 17:27

Luca03 schreef:
Wat een leuk dier!
Die sidepull hoofdstel/kaptoom, maak je die ook op bestelling? :o

dankje wel <3 Ja zeker! @prettyshettiesshop op instagram op www.prettyshettiesshop.jouwweb.nl

Lukasje schreef:
Hihi, zou ze een beetje overbouwd staan :)

Ze is 2 dus momenteel is ze weer lekker aan het groeien haha

matespony schreef:
Leuke foto's!

dankjewel <3

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 17:34

Vandaag heb ik Lynn weer netjes bekapt begon allemaal weer wat lang te groeien. Gaat echt super snel rond deze tijd.
Daarna even een stukje gelangelijnt en dr toen even laten rennen. Daar was weinig voor nodig want ze was drukkkk. Morgen ga ik dr met byemite doen en dan weer een aantal dagen even niks. Alleen eten een wandelingetje of vrijheidsdressuur.Afbeelding

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 19:41

Afgelopen tijd vooral rustig aan gedaan met Lynny en ik heb ook wat nieuws.. Wij gaan verhuizen van stal! Heb een plekje gevonden die beter bij ons past. Ze komt te staan met 2 andere shetlanders in een weilandje met schuilstal en verder heb ik daar super fijne faliciteiten :o. Helaas heeft lynn de laatste tijd wel weer veel meer last van haar eczeem. Ze heeft haar billen opengeschuurd ondanks ze een eczeemdeken draagt. Even behandeld met betadine en vandaag honingzalf en hopen dat het snel beter is! Is in iedergeval al een stuk rustiger dan gisteren :)

Hier wat foto's van afgelopen tijd:

Even langs om te kroelen <3
Afbeelding

Voor het eerst Liggen op commando buiten de vertrouwde padock
Afbeelding

Op het blok staan
Afbeelding

Even douchen tijdens deze warme dagen
Afbeelding

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:21

Je bent ervan op de hoogte dat een exemer die tussen zon onder en op gang buiten staat ERG onverstandig is??

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 08:14

girlyggirl schreef:
Je bent ervan op de hoogte dat een exemer die tussen zon onder en op gang buiten staat ERG onverstandig is??

Vind deze reactie erg jammer. Heb alles over voor mn paardje maar dat is gewoon geen optie voor ons. Heb de mogelijkheid ook gewoon niet. En ze zou het echt niet waarderen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:05

lisaguus schreef:
girlyggirl schreef:

Vind deze reactie erg jammer. Heb alles over voor mn paardje maar dat is gewoon geen optie voor ons. Heb de mogelijkheid ook gewoon niet. En ze zou het echt niet waarderen.
r

Zo is het niet bedoeld, sommige mensen weten het niet.
Daarentegen vind ik de "is gewoon geen optie" ook niet waar..sorry. ik heb al 2x iemand zn exemer overgenomen doe het vreselijk (!) Vonden maar in zagen dat hun niet de juiste omstandigheden konden bieden en dus het beste voor het dier kozen met heel veel pijn.
Het "niet kunnen waarderen" vind ik ook wat, kinderen waarderen soms ook dingen niet maar toch zullen we voor ze moeten doen wat t beste is.
Conclusie, ik zou er alles aan doen om toch een plek te vinden waar ze snachts op stal gaat, continue jeuk is erger als pijn. Dit is geen aanval, waar jij ws anders over denkt, maar een mening van iemand met inmiddels wat ervaring en 2 compleet openliggende, ongelukkige ponys naar 2 prachtige ponys incl manen tot over schouder en geen exeemdeken nodig of enige jeuk, heeft gekregen. Doe ermee wat je wilt :o

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 16:18

girlyggirl schreef:
lisaguus schreef:

r

Zo is het niet bedoeld, sommige mensen weten het niet.
Daarentegen vind ik de "is gewoon geen optie" ook niet waar..sorry. ik heb al 2x iemand zn exemer overgenomen doe het vreselijk (!) Vonden maar in zagen dat hun niet de juiste omstandigheden konden bieden en dus het beste voor het dier kozen met heel veel pijn.
Het "niet kunnen waarderen" vind ik ook wat, kinderen waarderen soms ook dingen niet maar toch zullen we voor ze moeten doen wat t beste is.
Conclusie, ik zou er alles aan doen om toch een plek te vinden waar ze snachts op stal gaat, continue jeuk is erger als pijn. Dit is geen aanval, waar jij ws anders over denkt, maar een mening van iemand met inmiddels wat ervaring en 2 compleet openliggende, ongelukkige ponys naar 2 prachtige ponys incl manen tot over schouder en geen exeemdeken nodig of enige jeuk, heeft gekregen. Doe ermee wat je wilt :o

Van mij mag je zeker tips geven maar doe dat dan via prive en op een andere manier want dit kwam echt als aanval over.. Wil dit topic gewoon gezellig houden

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:50

Leuke pony! Fijn dat de kunstjes zo goed gaan! Ze ziet er goed uit!

Ik ga wel mee met mijn voorganger. Hier ook een probleemgeval. Een excemer 24/7 op een wei met gras, zelfs kort gras, is wel vragen om miserie. Dus ik zou ook aanraden pm deze beslissing nog eens rustig te herbekijken. Misschien dat en plekje waar ze s nachts op stal kan beter bij jullie past? :)

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 11:12

Poekkie schreef:
Leuke pony! Fijn dat de kunstjes zo goed gaan! Ze ziet er goed uit!

Ik ga wel mee met mijn voorganger. Hier ook een probleemgeval. Een excemer 24/7 op een wei met gras, zelfs kort gras, is wel vragen om miserie. Dus ik zou ook aanraden pm deze beslissing nog eens rustig te herbekijken. Misschien dat en plekje waar ze s nachts op stal kan beter bij jullie past? :)

Dankjewel :o
Als je alle redenen bekijkt waarom ik nu verhuis is dat logisch haha. Als ik ooit zo een optie krijg zo ik hem zeker pakken. Op dit moment heeft ze geen schuil mogelijkheid en word er brood bij gevoerd.. Ze krijgen ook alleen maar slootwater die niet goed door stroomt. Dus daarop ga ik nu al allemaal op vooruit. Ze staat nu ook op vol gras en op haar nieuwe plekje is het gras allemaal wat hoger en niet zo suikerrijk. Dat zou vast al heel erg helpen met de jeuk raad ik zo. Ga ergens binnenkort ook derfen lotion bestellen want die werkt ook top bij een exemer van een vriendin. Smeer nu ook vaker menthol gel in haar manen en voorpluk die schuurt ze sinds dien veel minder. Dus voor nu is het gewoon de beste keuze. Mag ik zoiets tegen komen zoals jullie vertellen zou ik het zeker gaan overwegen! Ik hoop dat jullie mijn keuze begrijpen

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 15:21

en ze staat <3 Heerlijk plekje is het allemaal aardige mensen ook zeker geen spijt van :) Afbeelding

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 15:30

Mijn shets zouden niet achter zo'n draadje blijven :+
Maar ziet er verder wel een fijn plekje uit!

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 16:15

Luca03 schreef:
Mijn shets zouden niet achter zo'n draadje blijven :+
Maar ziet er verder wel een fijn plekje uit!

haha nee klopt maar staat een dubbel hek dus ze kunnen er toch niet uit :P (2e hek komen ze echt niet doorheen :') ) We gaan er binnenkort ook nog een touwtje spannen

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 15:50

Gaat super op de wei. Ze heeft meteen al een vriendje gemaakt en staat nu gewoon rustig. Ze heeft zelfs liggen slapen vanochtend <3 Net even gepoetst en de padock wei en longeerbak verkend en nu staat ze weer lekker in de wei.Afbeelding

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 20:03

Afgelopen week lekker rustig aan gedaan. Het terrein verkend en wat vrijheidsdressuur gedaan. Volgende week maar weer eens een wandelingetje maken. Eerste keer poetsplaats was ze het echt niet mee eens :') Daarmee ook nog is een keertje oefenen dus :j Afbeelding

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 16:26

Gisteren voor het eerst bij de nieuwe stal een klein rondje lange lijnen buiten gedaan. Sommige stukjes waren wat spannend om alleen voorop te lopen, gelukkig was er een vriendin mee die er dan even voor of naast kon lopen op zulke stukjes (op bruggen, en langs andere paarden). Voor de rest deed ze het allemaal echt super braaf! Heel goed op stem commando. Gisteren ook spulletjes binnen gekregen die ik van mijn verjaardags geld had gekocht. Beenbeschermertjes (van de foto), rood dekje, zwart dekje (van de foto) en een bruin zweepje. Ook weer super blij mee. Vandaag laat ik dr weer lekker op de wei staan en morgen misschien ook wel ik ga het even aankijken. Was even de update van vandaag :)
Afbeelding