Mode in de paardenwereld!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 02:28

Mijn moeder kocht in de jaren zeventig al mooie getailleerde rijjasjes bij Van Huet in Amsterdam en ze had leren rijlaarzen. Van die stijve kachelpijpen zonder rits. Die laarzen zijn trouwens nog steeds in goede staat, mijn zus heeft ze een aantal jaren geleden nog gedragen.
Verder gebruikte ze vilten sjabrakken en van die zware (groene) canvas dekens. En ik kan ik me nog goed de beige ribbel rijbroeken en de rieten zweepjes herinneren uit mijn eigen ponylessen. En inderdaad, de koordsingels!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 06:01

Het is nog niet zo heel lang dat je die eigen costumable caps en rijlaarzen hebt. Je kan het zo gek als je wilt en ze maken het voor je. :=

Rijbroeken met siliconen ipv een zitvlak.

Ik moest laatst werken op concours en zag de broertjes Nicola en Olivier .. Moest even 5 keer kijken en dan vooral de sponsor :Y) Wel gaaf tho.

Jeans rijbroeken had ik ook op en duur.

astridastrid

Re: Mode in de paardenwereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:02

Jaaa de trend van modetinten rond 2000! Eerst was het turquoise, toen werd het “pink pony”. In het begin nog met bandages, niemand wist precies hoe het moest hahaah! Gelukkig tegenwoordig meer met beschermers (wel duurder).

En die caps met die kinbakjes hahah! DAT zag er pas echt niet uit!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:34

De lage neusriem had iedereen ook vroeger, hij is een tijd weggeweest... maar je ziet hem nu ook weer steeds meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:38

c_alsemgeest schreef:
Ellen_ov schreef:
De rijlegging! Ik denk dat die veel groter gaat worden en de rijbroek minder populair maakt, al denkn ik niet dat de rijbroek helemaal zal verdwijnen

Ja maar die dingen vind ik echt wel een uitvinding :+: zitten zo lekker...
Alleen hebben de meeste weer geen zakken zodat ik in de zomer weer na moet denken waar ik mijn telefoon laat op buitenrit :+

Decathlon heeft er een met een zak :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:58

ja kreeg ook een PM van iemand dat pikeur ze ook heeft... ik = blij :')
Waar ik ook blij mee ben is dat de plastron al een tijdje niet meer verplicht is bij dressuur... man man man wat een ellende vond ik die dingen. Voelde me altijd zo benauwd :') Zat helemaal niet strak maar het zat gewoon tussen mijn oren denk ik :+

Hebben jullie trouwens vroeger ook zo'n prachtig stübben zadel gehad, met oranje/bruine kussens en zwarte/donkerbruine bovenkant? Mijn springzadel een stübben siegfried was zon exemplaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:02

Wij hebben er 1 gehad, paar jaar terug verkocht en er een nieuwe Prestige Roma voor terug gekocht. Zit veel fijner. Wat een plank om op te zitten was dat zeg. Maar niet stuk te krijgen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:22

Die jasjes met afritsbare mouwen (waren best hip rond 2000).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:42

ja had ik ook, jas en bodywarmer in 1 :')

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:11

Lees ik toch gewoon dat ik niet meer hip ben met mijn geruite sokken :')

Ik kan me ook nog herinneren dat we ineens allemaal gelpads gingen gebruiken onder het zadel. En de thermolaarzen met nepwol voering en klittenband.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:59

Dee_Es schreef:

Ik kan me ook nog herinneren dat we ineens allemaal gelpads gingen gebruiken onder het zadel. En de thermolaarzen met nepwol voering en klittenband.

Wat dacht je van te pas en te onpas oberal bont onder gebruiken.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:36

_Nicky schreef:
Ja die inderdaad! Of die dekjes met allerlei Disney figuren

Ik gebruik nog steeds een zadelhoes met tasmainian devil erop :=

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:55

Ellen_ov schreef:
Ik heb nog steeds een ruitjesbroek in de kast, nauwelijks gedragen want hij is wat te krap maar vind de broek erg mooi :D

Nessie schreef:
Ik heb zowel bij die van Opal Equestrian als Aztec Diamond een vak voor mijn telefoon zitten. De rijlegging is echt een perfect item! Ik reed al langer in leggingbroeken, maar nu zijn ze er speciaal voor ontwikkeld.

De ruitjesbroek was inderdaad ook echt een trend, zoveel mensen hadden er 1.

Ik heb de losse vakken gezien in die rijleggings maar glijd je telefoon daar niet vanzelf wat uit tijdens het rijden?
Een heuptasje is ook een optie maar dat vind ik zo warm en klef worden op de heupen gegeven moment.

Ik train er zelf wel mee, dan blijft de telefoon gewoon netjes zitten.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:04

Dee_Es schreef:

Die thermolaarzen gebruik ik nog steeds hoor, zijn heerlijk warm :')

Visann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:10

:') Caps met kin beschermers

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:34

De tijd dat Harry's Horse nog betaalbaar en simpel was.
Van die dunne dekjes waarvan de punt elegant naar beneden liep achteraan.
De koordsingels idd en de frontriemen met een bitje in het midden of kleine diamantjes.

De ribbroeken vond ik eerlijk gezegd echt geweldig :D
En de intreden van de ruitjesbroeken, heb bij eentje zitten janken dat ie de vuilbak in moest :')
En van die vormloze, suède chaps wat een crime was om goed aan te krijgen met die klittenband :')

En op de ponyclub van die vormloze sweaters, ruit gestikte bodywarmers, ...

En nu idd de hype van overal bont onder of aan, alles zo anatomisch mogelijk, ....

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:55

c_alsemgeest schreef:
De lage neusriem had iedereen ook vroeger, hij is een tijd weggeweest... maar je ziet hem nu ook weer steeds meer.

Inderdaad haha, ik ben er nooit van afgestapt en was aangenaam verrast toen de paardenwinkels wonder boven wonder echt hoofdstellen gingen verkopen met een lage neusriem die ook een beetje hip zijn (met lakjes of steentjes, onderlegd, etc). Het waren er dan wel maar 2 of 3 maar ze waren er wel! Heb tot nu toe nog geen nieuwe gekocht maar dat de optie er tenminste is, vind ik wel leuk. Dat was lang verleden tijd geweest, terwijl het vroeger eigenlijk een vaak gebruikte optoming was.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:07

Waar de trend van de caps nu naartoe gaat met die extreem brede klep blijf ik toch liever achterwege :+

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:09

Bij sommige dingen besef ik nu pas dat ze totaal uit de mode zijn. Ik heb nog steeds een ruitjesbroek en was mij echt niet opgevallen dat die niet meer verkocht werden eigenlijk. Verder heb ik voor mijn pony ook zo'n frontriem met koperen blokjes, vind dat veel mooier als die bling bling. Nooit geweten dat ik 10 jaar achterliep, wist niet dat het ooit in de mode geweest was haha.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:14

Die koperen blokjes zie je nog wel bij springpaarden

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:16

met koperen blokjes zijn inderdaad nog te koop :j

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:41

Ik ben sowieso niet zo modegevoelig. Ik koop wat ik nodig heb en voornamelijk praktisch is mbt wassen. Ik wil niemand beledigen maar als ik paard en ruiter voorbij zie komen in matchende kleurtjes, krijg ik er toch een beetje een ANWB-stelletjes gevoel bij.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:54

Lindaonline schreef:
Ik ben sowieso niet zo modegevoelig. Ik koop wat ik nodig heb en voornamelijk praktisch is mbt wassen. Ik wil niemand beledigen maar als ik paard en ruiter voorbij zie komen in matchende kleurtjes, krijg ik er toch een beetje een ANWB-stelletjes gevoel bij.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Oke als puber heb ik daaraan meegedaan. Maar ik moet echt dringend die setjes gaan verkopen die ik al jaren niet gebruik. Maar als ik zie wat een geld daarin steekt, en hoe weinig ik het gebruikt heb, doodzonde... :=

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:59

Zijn jeansbroeken uit? Ben juist zo blij dat ik e 1 heb gevonden en wil er nog graag 1 in maat 44, zonder die siliconen troep haha. Ik draag altijd jeans dus ook met paardrijden ;)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:05

_Tristan schreef:
Happy Valley truien in alle kleuren. Iedereen had er een vroeger op de manege met verschillende paarden printen.

[ Afbeelding ]

Ik heb er nog steeds een, en in de winter gaat hij lekker weer aan. Ooit eens gekocht van mijn verjaardags centjes. Want iedereen had er een, dus ik moest er ook een!
Een donkerblauwe met de afbeelding van de rechtse trui in de bovenstaande foto.
Trui is inmiddels zeker 12 jaar oud, en de rits heb ik een keer een nieuwe in gezet. Zit nog altijd lekker.