Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Feralynnx schreef:oke oké, mensen vinden het niks, en mensen zeggen wat ik moet doen. Ik ga nog een paar keer langs om te kijken hoe die er dan bij staat. Als ze nog steeds weinig water en zo heeft ga ik kijken of ik contact kan zoeken met de eigenaar anders laat ik het gewoon lekker
Ninx schreef:Palmera schreef:Het probleem is alleen dat er te vaak leken zijn die denken dat er wat aan de hand is. Daarnaast ben ik helemaal niet verplicht aan een vreemde uit te leggen waarom mijn paard die vliegendeken omheeft en zieliger is zonder dat ding. Hou nou toch op!
Stuur dan maar gewoon de dierenbescherming voorbij, dat kost minder tijd dan 100 leken.
Dus er staan jaarlijks 100 mensen over je vliegendeken te zeuren?
Even in alle redelijkheid: hoe vaak komt dat nou voor?
We moeten niet zo verzuurd lopen doen zeg.
chanicha schreef:Dus m.a.w. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken, bah wat een zuurpruimen zitten er hier zeg!
Kleine moeite om dat even uit te leggen, al is er in mijn ogen geen uitleg voor een aangebonden pony zónder water in de zon.
Eens kijken als je paard in de sloot ligt of iets dergelijks of je ook zo azijnpisserig reageert als ze aan de deur komen.
Ik trek me hier terug.
maximuss schreef:@ margot mora: jij hoeft die redenen echt niet te weten, dat zijn jouw zaken niet... Ik hoef tegenover jou geen verantwoording af te leggen ivm mijn paarden.
Als er iets mis is dan hoor ik dat van de buren, de vaste dagelijkse wandelaars en andere mensen die ik ken en waarvan ik weet wat ik aan ze heb. Ik heb daar echt geen toevallig voorbijkomende tiener voor nodig...
Margot_Mora schreef:@maximuss ik ga niet voor die pony's 144 bellen want die krijgen al de hulp die ze horen te krijgen en ik waarschuw mensen op de manege altijd meteen. en heb het altijd juist gehad. en daarbij ik ben 16 dus geen 12 of 14.
Lusitana schreef:Margot_Mora schreef:@maximuss ik ga niet voor die pony's 144 bellen want die krijgen al de hulp die ze horen te krijgen en ik waarschuw mensen op de manege altijd meteen. en heb het altijd juist gehad. en daarbij ik ben 16 dus geen 12 of 14.
Jij hoeft je ook niet te verdedigen of verantwoording af te leggen. Het gaat niet om jou persoonijk of maximuss persoonlijk, het is iets dat gewoon bestaat, mensen die zich zorgen maken of dieren te hulp willen komen en eigenaren die zich ergeren daaraan, vooral als het onterecht is en daar kunnen we het gewoon over hebben in het algemeen.
Het is gewoon zo dat tieners nog veel moeten leren, maar wel snel met een oordeel klaar staan. Dit merk je als paardeneigenaar. Maar tieners leren hun oordeel bijstellen juist doordat ze onderzoekend zijn. Ik zie dat zelf niet zo negatief als dat anderen het kunnen ervaren. (Met name in de vakantie tijden...
maximuss schreef:@ hoe fijn dat jij op een manege blijft rijden waar er dagelijks kreupele pony's zijn... Dat zegt veel over de kwaliteit van de manege. Vind jij dat ineens wel normaal omdat het over een manege gaat??? Een manege waar er altijd kreupele pony's zijn is wel een zaak voor 144, die mogen ze echt wel eens onderzoeken op langdurige verwaarlozing en mishandeling...
@ lusitana: het gaat er mij om dat iedereen direct spoken ziet en eigenlijk niet goed weet waarover ze spreken. Stel objectief vast dat er verwaarlozing is en dan mag je van mij de paus bellen maar ga niet uit van één momentopname en een (subjectieve) indruk... Omdat je toevallig paarden hebt moet je uitleg geven en je verantwoorden, dat klopt toch niet. Ik ga me toch ook niet moeien met hoe iemand bv met zijn/haar kinderen omgaat op straat (tenzij bij duidelijke, objectief waarneembare mishandeling) gewoon omdat het niet 100% naar mijn zin is?
Palmera schreef:Ik sluit me toch echt aan bij Maximus. Het is toch niet normaal dat je als paardeneigenaar verantwoording moet afleggen aan een snotneus? Dat je tig keer het hoe en waarom je iets doet moet uitleggen aan een kind die ongevraagd je terrein opkomt? Ze geeft toch geen cursussen paardverzorging, of wel?
Ik werd er zelf ook vreselijk moe van altijd.
#TS: niet mee bemoeien is en blijft mijn tip. Behalve bij extreme nood. En dat lijkt dit me niet.
Palmera schreef:Ik sluit me toch echt aan bij Maximus. Het is toch niet normaal dat je als paardeneigenaar verantwoording moet afleggen aan een snotneus? Dat je tig keer het hoe en waarom je iets doet moet uitleggen aan een kind die ongevraagd je terrein opkomt? Ze geeft toch geen cursussen paardverzorging, of wel?
Ik werd er zelf ook vreselijk moe van altijd.
#TS: niet mee bemoeien is en blijft mijn tip. Behalve bij extreme nood. En dat lijkt dit me niet.