Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CharmingS schreef:Dat zijn dus die mensen die niet hebben gezien dat het een ruiterpad is.. Niet er van uit gaan dat mensen alles weten, maakt het een stuk makkelijker voor jezelf.
En nee dat is zeker niet verantwoord, maar lijkt me niet dat je als moeder je kind expres in gevaar gaat brengen..
CharmingS schreef:maar lijkt me niet dat je als moeder je kind expres in gevaar gaat brengen..
CharmingS schreef:Anoniem schreef:
Dit vind ik echt zo'n ontzettende doodsdoener en heel kort door de bocht...
Nee dit is gewoon zoals het is..
Het is en blijft de verantwoordelijkheid van de ruiter dat die zijn of haar paard onder controle heeft, anders heb je niets in een openbaar bos of weg te zoeken.. Het moet voor iedereen leuk en veilig blijven. Anders moet je lekker op stal blijven..
Het bos is namelijk voor iedereen, en een ruiterpad wil niet zeggen dat daar geen fietsers of wandelaars mogen komen.. Ik zou er als wandelaar ook niet voor kiezen trouwens om op een ruiterpad te wandelen, maar soms zie je het paaltje over het hoofd. Vind het sowieso onverantwoordelijk om hard over een pad te galloperen waar je geen overzicht hebt..
En een paard is ook onbetrouwbaar op de openbaren weg aangezien het een vluchtdier is, als jouw paard opeens ergens van schrikt in de sloot, en hij springt de weg op heb jij een probleem en is het jouw schuld.. Heb het zien gebeuren, paard schrok van een lintje in de sloot er zat nog een fietspad tussen, maar paard sprong in volle paniek de weg op.. Resultaat flinke kettingbotsing en 2 ambulances, amazone beweerde trouwens ook dat paard "bomproof"was..
Anoniem schreef:Zeker, maar je kan niet alles trainen. In de zin van 'voor alles is een eerste keer'. Het rekening houden met elkaar is ver te zoeken voor een aantal hier blijkbaar...
Anoniem schreef:Zeker, maar je kan niet alles trainen. In de zin van 'voor alles is een eerste keer'. Het rekening houden met elkaar is ver te zoeken voor een aantal hier blijkbaar...
Fennadev schreef:Mijn pony kijkt gelukkig inmiddels nergens meer van op. Alleen dat automatische grasmaaiers eng zijn dat krijg ik er echt niet uit. Ik liet hem tijdens het wandelen, dus aan de hand, eens snuffelen aan zo'n ding en toen kreeg hij gras tegen zijn snufferd gespoten door dat ding. Daar is ie toen zo van geschrokken dat ie die dingen gewoon eng vindt. Maar mensen vindt ie alleen maar leuk. De idioten achter het stuur zijn wat minder, vrachtwagens die mij met 60 km/h op nog geen meter afstand passeren terwijl 5 meter verder er een oprit was waar ik kon gaan staan. Daar word ik niet blij van en Alex ook niet. Daarnaast laat ik juist fietsers schrikken, aangezien hij die heeft geadopteerd als kudde. Dus hij wil nog wel eens er keihard achteraan galopperen als we een fietser of groepje fietsers tegenkomen.
Ik vind grote paarden op ruiterpaden ook vervelend, want die maken behoorlijke kuilen waar ik vervolgens met mijn wielen van de sulky doorheen stuiter. Dus zo vaak ga ik het bos niet in.
Anoniem schreef:Nou, kinderen met schepjes richten anders ook behoorlijke schade aan...
Ibbel schreef:Ja, dat ook, honden achter bomen, ik weet niet waarom mensen dat niet in de gaten hebben. Als zij mij niet meer kunnen zien, kan ik hun ook niet meer zien. Simpel toch?
Sintara schreef:wow Hennie! Dat vind ik toch wel knap van ze hoor! Ik denk niet dat veel paarden ze dat zouden nadoen.
Maar inderdaad, je kan niet altijd alles oefenen en voor zijn.
Hier stond er laatst nog een paard een beetje angstig in de berm te wachten om over te steken, ging een langsrijdende auto nog toeteren ook. Wil je perse een ongeluk ofzo? Zelf zou ik zo´n beestje altijd voor laten gaan, al is het maar omdat ik hem niet door mijn voorruit wil hebben. Die halve minuut kan ik altijd missen hoor..
Goof schreef:Ik vind niet dat je kan verwachten dat de hele wereld rekening met je houdt, zeker als het mensen in hun eigen tuin betreft.
Als je je in het verkeer begeeft hoop ik dat iedereen kiest voor veiligheid, dus niet toeteren, te hard passeren en ruimte geven etc, maar verder ligt het bij jou en kan je niet verwachten dat iedereen alles stopt omdat jij eraan komt.
Nant schreef:Koper schreef:Mijn paard is overigens voor andere paarden soms ook een bron van stress, zo blijkt. Niet elk paard is töltproof. Wist ik veel
JaHier kwam ik ook achter.
Maar zelfs als je rustig stapt zijn er paarden die een IJslander levensgevaarlijk vinden.
Mijn IJsco kijkt dan altijd om zich heen wat er zo vreselijk eng is