[VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 03:18

Libera schreef:
Gucci_ schreef:
Mooi dat ik dit tegen kom! Ik had gisteren toevallig gereageert op een ander topic over emigreren en net nog met m'n familie erover een manege te beginnen in Amerika. $ 20 a €16,25 ? vind ik wel veel voor een baaltje hooi!
Ik heb een aanbieding gekregen om er te komen werken (in de buurt van Ocala), maar weet niet welk visum ik daarvoor moet aanvragen... Ben wel benieuwd hoe het daar zit, hebben ze daar ook maneges zoals hier waar ze lessen geven op lespaarden en pensionstalling? Of hebben de meeste mensen hun paard toch aan huis omdat de huizen met grond/weide daar veel goedkoper zijn dan in Nederland?

Het is echt niet waar dat al het land hier goedkoper is hoor! Ja, in the middle of nowhere, net als in NL. Maar daar zijn dan weer geen banen en geen werk, dus beetje lastig wonen zonder inkomsten ;)

Plus dat je natuurlijk niet op ieder stukje land een paard mag dumpen, in mijn dorp moet je bijv. een minimum van 1 acre per paard hebben. Maar paarden hebben is super duur hier, dus neem maar een grote zak geld mee...



Inderdaad wat hierboven gezegt word. Misschien ergens midden in Texas waar geen kip woont kun je goedkoop grond krijgen. Over het algemeen heb je wel vaker meer ruimte en land dan in Nederland. Maar om paarden te houden hier in Florida heb je een flinke zak geld nodig. Weet niet hoe het zit in andere staten. Het hooi is reteduur, de dierenarts, de hoefsmid is gemiddeld $200 per 8 weken voor 4 hoefijzers. Stalling start vanaf ongeveer $500 per maand. Maar daar zit vaak niet alles bij inbegrepen. En de paarden zelf zijn gewoon echt duur. Vooral de sportpaarden. Visum is heel lastig te krijgen. Je werkgever moet een visum aanvragen. Wat veel geld kost voor hun. Je kunt op een visa waiber 3 maanden naar usa. Maar absoluut niet werken.

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 03:26

Gucci_ schreef:
Mooi dat ik dit tegen kom! Ik had gisteren toevallig gereageert op een ander topic over emigreren en net nog met m'n familie erover een manege te beginnen in Amerika. $ 20 a €16,25 ? vind ik wel veel voor een baaltje hooi!
Ik heb een aanbieding gekregen om er te komen werken (in de buurt van Ocala), maar weet niet welk visum ik daarvoor moet aanvragen... Ben wel benieuwd hoe het daar zit, hebben ze daar ook maneges zoals hier waar ze lessen geven op lespaarden en pensionstalling? Of hebben de meeste mensen hun paard toch aan huis omdat de huizen met grond/weide daar veel goedkoper zijn dan in Nederland?


Je zou op een visa waiver naar Ocala kunnen voor 3 maanden. Maar dan mag bij de douane niets erop lijken dat je gaat werken of geld gaat verdienen. Je kunt bijvoorbeeld als working student gaan, en onderling afspreken wat je verdient met je baas. Het is een leuke ervaring denk ik. Maar bedenk wel dat professioneel groomen echt totasl anders is dan gewoon met je eigen paardjes tutten. Je moet non stop flink de pas erin hebben. Als 9 paarden achter elkaar gereden worden a 45 minuten per paard heb je je handen vol. Je moet goed kunnen plannen. Ook qua verzorging moet alles tip top. Heel goed poetsen, naverzorgen, goed opletten op het tuig, wondjes, kreupelheid, verdikkingen, etc. En je baas is vaak een gevalletje apart heb ik gemerkt in de paardenwereld haha. Je moet echt goed met kritiek om kunnen gaan. Maar je komt met een hoop kennis terug!

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 03:29

Libera schreef:
Ben hier beland als stalruiter/groom :D

Ik kon idd ook geen 35k neertellen voor een paard, dus heb een broodmare lease gedaan en mn eigen gefokt. Mocht ik bij iemand stallen in ruil voor het trainen van hun paarden. Dus redelijk goedkoop kunnen doen destijds :)
Tweede paard heb ik een beetje geluk mee gehad, en hulp bij aanschaf ;)


Daar denk ik dus ook weleens aan. Dat broodmare lease. Een mooie merrie leasen voor een seizoen om een veulen te fokken. Maar moet ik dan voor een hengst kiezen die in de USA staat? Zou ik dan bijvoorbeeld Totilas of zoiets kunnen gebruiken

Supervixen

Berichten: 12998
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 06:43

Wat meten mensen hier met een dubbele standaard. Natuurlijk, de paarden worden top verzorgd. Maar als ik het goed begrijp komen ze dus zelden tot nooit buiten. Hoogstens apart van elkaar even in een paddock. Trieste zaak. Als een bokker in Nederland zijn paard zo zou stallen wordt er moord en brand geroepen, maar nu horen we alleen maar ooohh en aahhh omdat het er allemaal zo prachtig uit ziet. Zal die paarden een worst wezen of er wel of geen strootje op de grond ligt. Zij staan de hele dag binnen im een stal zonder goed contact met soortgenoten.

Zinzi_jewel

Berichten: 8888
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:12

Vindt het heel logisch dat je een miljoenen paard geen uren in een paddock zet .
En zo gaat dat in NL ook met de sportpaarden .
Spring paarden zijn ze iets fkexibeler mee .
Maar ook ik werkte op een grote stal
Springpaarden
En er was maar een enkeling die los in de paddock mocht
4 kant ingepakt
En dan een half uurtje / uurtje
Daarin tegen wel minimaal 3 keer per dag de stal uit .
Handstappen , hand grazen en werk onder zadel .
Wij hadden als groom gemiddeld 4 paarden per dag .
Je vaste paarden waarvoor je alles deed .
En die paarden zijn evengoed blij .

Kinke

Berichten: 20602
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:53

Dat ligt er maar net aan, als Carl Hester z'n dure dressuurtoppers gewoon in de wei kan zetten bij elkaar en er ook buitenritten mee maakt, dan moet het bij andere paarden ook lukken. Alles op stal houden is gewoon not done.

Libera

Berichten: 4000
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:03

Je kunt alle hengsten gewoon gebruiken, maar als ze niet in de US staan ben je op diepvries sperma aangewezen. Hoeft geen probleem te zijn, word heel veel gedaan hier!

Kwa buitenstaan... ik denk dat deze paarden niet een heel ander leventje hebben dan menig sport paard in NL... ze komen er meerdere keren per dag uit, en in die hitte zijn ze vaak blij om weer op stal te mogen. Kunnen ze lekker bij de ventilator in de schaduw staan :)
Veel paarden zijn daar ook alleen voor het wedstrijd seizoen, en gaan thuis, de rest van het jaar, wel gewoon in de wei volgens mij.

Anoniem

Re: [VOLG] Het leven als groom in wellington Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:40

Super interessant, ik volg!