Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees"]
Wat Albert van Es zegt, dat de verzuring samen hangt met de ligging van een zadel op Neve's rug, verklaart wel hoe ze zonder werk onder het zadel wel gewoon lekker los beweegt zonder spierpijn. En de man garandeert dus werkelijk een gezond veulen, daar is hij heilig van overtuigt.
[/quote]
Ik heb wat meer topics van je doorgespit over Neve (ben gewoon nieuwsgierig hoor, niet om te zeiken) en daarin schrijf je dat ze wel degelijk last heeft van haar schouder wanneer je haar aan het halster longeert. Of denk je dat die twee dingen los van elkaar staan?
[quote="Dees"]
Waarom ik zelf geen veulen wil fokken: wat moet ik met nog een veulen? Ik moet er de merrie nog minstens 1,5 jaar voor aanhouden, ik heb een te kleine box voor haar bevalling, dus dan moet ik verbouwen op stal. Neve heeft zuiver springbloed, ik zou er beter een springhengst bij kunnen zoeken, en ik spring zelf helemaal niet, dus wat wil ik met zo'n veulen/paard? Het dekgeld is een behoorlijke investering, ik zit financieel ook niet zo toppie tegenwoordig.
[/quote]
Hier kan ik alleen maar 'blij' om zijn, dat je geen veulen wilt fokken. Ik denk dat wanneer je alsnog merrie én veulen weg kan brengen, het een nog grotere klap is, emotioneel en (ook niet onbelangrijk) financieel.
[quote="Dees schreef:Ik heb paarden op om te rijden, en slechts 2 boxen achter huis (bewuste keuze). Ik zou haar best kunnen houden hoor, dan staat NEve op stal zonder ooit weer wat te hoeven doen. Maar wie doe ik daar een plezier mee? Mezelf niet.....
cornelie schreef:Andere zijstraat: hoe zit het dan bij rijden zonder zadel of boomloos/aangepast zadel? Of is het puur het gewicht dat er dan op zit? Een paard hier op stal heeft ook een korte rug en daarvoor is het zadel speciaal aangepast door van triest uit meppel.
Dees schreef:Ik heb een stal vrij voor d'r, ik heb een stukje land waar anders niets op loopt, ik heb een plekje in mijn hart voor d'r....
Waarom zou ik niet een veulentje van haar willen. Misschien heeft Albert van Es gelijk