Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cayenne schreef:En wat is een bijzonder kleurtje? Tegenwoordig zie je steeds meer valken en palomino's dat ik een schimmel of mooie donkerbruine eigenlijk een stuk meer bijzonder vind
Dees schreef:Er zijn maar weinig pony's in de E-maat die 15K gaan opleveren.
Dan kunnen ze nog zo mooi zijn en nog zo Z1-lopen, er is bar weinig vraag naar die dieren.
Was een heel ander verhaal als het een D-pony zou zijn geweest.
Gini schreef:Dus voor een paard dat een B-proefje kan lopen en zijn voeten over een laag sprongetje kan tillen moet je aan een prijsklasse vanaf 10.000 euro denken? Jeetje, ik moet dringend simpele huis, tuin en keukenpaarden gaan fokken.
Ok, misschien dat het kleurtje de prijs wel wat omhoog kan halen, maar ik vind het best wel gek dat sommigen hier zeggen dat TS een lange eisenlijst heeft. Voor mij is dit de absolute basis in een paard: stap, draf en galop kunnen, voltes kunnen draaien, 80 cm kunnen springen zonder benen te breken en op buitenrit gaan zonder te moeten vrezen voor lijf en leden. Dat is de definitie van een fijn recreatiepaard en dat moet echt wel onder 10.000 euro te vinden zijn.
haffiefreak schreef:Cayenne schreef:En wat is een bijzonder kleurtje? Tegenwoordig zie je steeds meer valken en palomino's dat ik een schimmel of mooie donkerbruine eigenlijk een stuk meer bijzonder vind
Cremmelo, roan, perlinno vindt ik ook apart.
Gini schreef:Dus voor een paard dat een B-proefje kan lopen en zijn voeten over een laag sprongetje kan tillen moet je aan een prijsklasse vanaf 10.000 euro denken? Jeetje, ik moet dringend simpele huis, tuin en keukenpaarden gaan fokken.
Ok, misschien dat het kleurtje de prijs wel wat omhoog kan halen, maar ik vind het best wel gek dat sommigen hier zeggen dat TS een lange eisenlijst heeft. Voor mij is dit de absolute basis in een paard: stap, draf en galop kunnen, voltes kunnen draaien, 80 cm kunnen springen zonder benen te breken en op buitenrit gaan zonder te moeten vrezen voor lijf en leden. Dat is de definitie van een fijn recreatiepaard en dat moet echt wel onder 10.000 euro te vinden zijn.
haffiefreak schreef:fjordnina schreef:Kijkend naar je naam en je profiel schat ik in dat ee koudbloedje geen no-go voor je is? In dat geval kun je voor wat schappelijkere prijzen shoppen. Een tinker zou je met al je wensen incl. kleurtje bijv. wel rond de € 5000,- kunnen vinden. Een fjord heb je ook in bijzondere kleurtjes en zitten dan rond de 3000,-
Het kleurtje is ook niet het belangrijkste.
Een leuke bonte of grote haflinger/fjord/tinker is ook goed
Bloodymary schreef:Rubio schreef:Wat een prijzen worden hier genoemd![]()
Mijn paard (niet te koop) voldoet aan het lijstje van TS, inclusief het bijzondere kleurtje, en toen wij hem kochten was de vraagprijs €3200,-.
Nu is dat al bijna 8 jaar geleden, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat voor zo'n paard de prijs in 8 jaar tijd bijna 3x zo hoog is geworden.
Nou, daar schrik ik ook van! Ik heb een KWPN-er die aan het lijstje voldoet op de kleur na (al is hij wel heel mooi bruin met witte sokjes en bles) en die heb ik vier jaar geleden gekocht voor € 3.250. Toen was hij 6.
lucifertje schreef:Gini schreef:Dus voor een paard dat een B-proefje kan lopen en zijn voeten over een laag sprongetje kan tillen moet je aan een prijsklasse vanaf 10.000 euro denken? Jeetje, ik moet dringend simpele huis, tuin en keukenpaarden gaan fokken.
Nee, want ze heeft later haar eisen aangepast. Haar eerdere eisen waren anders dan wat er nu staat. Zo krijg je een discussie die gebaseerd is op andete feiten waardoor dit hele topic nutteloos wordt.
Buiten dat, het budget wat ze heeft en voor wat zij zoekt is realistisch.
Jennyj01 schreef:Ts wat jij zoekt is een goed allround leerpaard. Die zijn niet goedkoop. Tegen de 10.000,- moet je dan wel rekenen. Je kunt ook je geld in jezelf investeren. Veel (privé) lessen en jezelf bijscholen. Dan kun je wat makkelijker, en vaak goedkoper, wat vinden.
safina schreef:Gini schreef:Dus voor een paard dat een B-proefje kan lopen en zijn voeten over een laag sprongetje kan tillen moet je aan een prijsklasse vanaf 10.000 euro denken? Jeetje, ik moet dringend simpele huis, tuin en keukenpaarden gaan fokken.
Ik denk dat het een heel goed idee is om eenvoudige huis, tuin en keukenpaarden te gaan fokken. Want dat gebeurt veel te weinig. Een allround paard met een redelijke stokmaat, een fijn, koel karakter, correcte bouw en vrij van gebreken kan je echt met een lantaarntje zoeken tegenwoordig. En de prijzen daarvoor zijn ook niet meer als 5 jaar terug. Ik geloof heus wel dat TS iets onder de 10.000 kan vinden, maar als ze dat speciale kleurtje wil dan is er echt niet zoveel keuze op de markt.
Bedenk ook: wie zo'n fijn paard heeft, wil het vaak niet meer kwijt.
MVasbo schreef:Wow, de prijzen dan mensen hier noemen. Zou denken dat alle Nederlanders geld schijt. Ik heb mijn z1 paard 2 jaar geleden gekocht voor 5k. Harstikke braaf en voor onzekere mensen.
De paarden zijn er wel, je moet gewoon goed kijken. Op sporthorses staan er heel veel tussen 5-10k. Van 10-20k wil ik wel een paard die best goed kan lopen.