[Volg] Van slachtpaard naar...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje8

Re: [Volg] Van slachtpaard naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:41

Idd jammer dat we geen updates krijgen.
Ben wel benieuwd hoe het ondertussen gaat.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:12

Komen er nog updates? Anders ontstip ik weer :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:46

ts zal zelf wel een update geven als ze daar tijd en zin in heeft ;)

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:11

Ik ben erg benieuwd hoe dit afgelopen/verlopen is.
Ik volg

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:38

Wat ziet hij eruit. Heel sneu. Dat had zover niet mogen komen. Fijn dat hij nu bij jou is. Ben nieuwsgierig hoe het nu gaat.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:39

wat sneu |( wat fijn dat je hem hebt kunnen kopen hij treft maar met zon baasje

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 10:54

Ik moet de tijd hebben om te updaten. Op Facebook heb ik 2 foto's geplaatst met een zin. Hier zijn mijn updates wat langer en uitgebreider.
Ik was vergeten hoe demanding en kortzichtig bokt kan zijn.

Graag wil ik benadrukken om geen heksenjacht op de fokker te openen. Via Facebook lijken mensen dit te snappen, hier op bokt blijkt dit wat moeilijker.
Ik krijg ook privé berichten met die man zijn gegevens en allerlei verwensingen/bedreigingen richting hem én mij.
Doe maar niet. Helpt ook niet echt met mijn zin om hier verder te updaten.
Ik heb dit topic aangemaakt om te laten zien hoe het paard het nu heeft niet om mensen aan te vallen.
Misschien wat naïef van me achteraf gezien.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:31

Niet gedemotiveerd raken alsjeblieft. Ik lees stil mee en ben heel benieuwd hoe het gaat (maar wacht heel rustig af tot je tijd en zin hebt iets te posten).

Ik vind het super tof dat je de zorg op je genomen hebt en kijk uit naar je volgende stappen/succes

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:39

Naar de slacht?!
Jezus man, daar was geen fatsoenlijk lappie vlees meer vanaf te halen... had oude eigenaar nog mogen bijbetalen aan de slachter ;(
Ik eet graag (paarden)vlees, maar t vlees van zo'n mager dier zal niet lekker zijn.

Wat mooi TS dat je je aan dit avontuur gewaagd hebt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:43

Ania schreef:
Ik moet de tijd hebben om te updaten. Op Facebook heb ik 2 foto's geplaatst met een zin. Hier zijn mijn updates wat langer en uitgebreider.

Graag wil ik benadrukken om geen heksenjacht op de fokker te openen. Via Facebook lijken mensen dit te snappen, hier op bokt blijkt dit wat moeilijker.
Ik krijg ook privé berichten met die man zijn gegevens en allerlei verwensingen/bedreigingen richting hem én mij.
Ik heb dit topic aangemaakt om te laten zien hoe het paard het nu heeft niet om mensen aan te vallen.

Ben een stille volger van je topic maar hier schrik ik nogal van.

Jij update wanneer het jou past toch?

En wie haalt het in zijn hoofd om überhaupt op te zoeken wie het paard gefokt heeft en dan ook bedreigingen gaan uitten.

Ik hoop dat je alsnog wil updaten wanneer het jou uit komt.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:43

ElizeVdS schreef:
Niet gedemotiveerd raken alsjeblieft. Ik lees stil mee en ben heel benieuwd hoe het gaat (maar wacht heel rustig af tot je tijd en zin hebt iets te posten).

Ik vind het super tof dat je de zorg op je genomen hebt en kijk uit naar je volgende stappen/succes

Precies dit, laat je niet demotiveren door ongezouten (naïeve) meningen! Het gros dat je alleen maar prijst nu is ook het volk dat zich over het algemeen op de vlakte houdt. Ga zo door! Wij wachten rustig af. Respect voor je goeie zorgen! +:)+

Herfstdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:48

Ania schreef:

Ik begrijp ontzettend goed dat zowel de fokker/oude eigenaar maar ook jij geen zin hebben in een rel. Paard is in goede handen en ben heel benieuwd hoe het verder met hem gaat nu! Ik ben ook een meelezer en vind jou updates heel inspirerend, je hebt helder voor ogen hoe dit paard weer op de been te helpen, ik kan daar persoonlijk een boel van leren.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:04

blijf alsjeblieft updaten!!
ja je hebt er azijnzeike.. tussen zitten maar ook genoeg volgers (en stille volgers) die heel graag willen zien hoe deze mooie man weer opknapt!!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:18

Die eerste foto, schitterend paard! :wow: Wat verschrikkelijk om hem zo aan te treffen, gelukkig is hij nu weer fijn bij jou. Ik ben heel benieuwd hoe hij weer opknapt!

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:23

Och....Dat iemand het zover kan laten komen... Ik lees hier excuses dat de eigenaar misschien niet goed in zijn vel zat... Belachelijk, dat betekent niet dat je een paard of welk dier dan ook maar aan zijn lot over kan laten...
Hier is geen enkel excuus voor.

TS wat fijn dat het paard weer zo opknapt en dat je hem die kans geeft. Echt super :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 11:53

Dank voor de lieve berichten. Ik update verder:

7 Juli:
Het aankomen gaat nu een stuk trager, in de eerste maand vlogen de kilo's eraan, nu lijkt zijn lichaam gewend aan het constante aanvoer van voer en merk je het verschil in aankomen nauwelijks. Aangezien hij er nog lang niet is ben ik begonnen met het bijvoeren van maisbrok speciaal voor paarden.
Ik merk wel dat hij zijn eten rustiger opeet zonder dat de helft uit zijn mond valt en ook het grazen gaat beter. De keuze om een tandarts erbij te laten komen is verstandig geweest.

Ik heb hem nu onder behandeling bij een Paarden Bewegings Therapeut van Moravita. Hij heeft door zijn verwaarlozing en bloedarmoede/leverbeschadiging toch een klap opgelopen in zijn lichaam wat zich uit in net niet helemaal lekker lopen. Ook zijn droge huid (voelt als perkament op sommige stukken) is een gevolg van een slechte lever en slechte doorbloeding.
De eerste sessie bestond vooral uit de doorbloeding op gang te helpen zodat alles wat losser wordt. Huiswerk meegekregen om hem te rekken en te strekken op dagelijkse basis en we zijn nu bezig met masseren en fixeren en werken aan de lange lijnen om hem te ondersteunen in het dragen van zijn eigen lichaam.

16 Juli:
Vandaag heeft hij zijn 2e behandeling gehad en ik kan zeggen dat het daadwerkelijk helpt, hij lijkt het ook beter toe te staan, ook hij heeft door dat het helpt. Hij lijkt losser te bewegen en de strakke spieren lijken losser. Ook aan de lange lijnen is hij actiever en is hij werkwilliger.

Afbeelding

22 Juli:
De behandelingen maken van alles in het lichaam los want nu begint hij zijn manen te schuren en zijn rechterachterbeen is een explosie van mok over het gehele pijpbeen.
Daar maar een goeie vettige en naar vis ruikende mok-creme voor gekocht en deze smeer ik om de dag in. Zijn manen en staart behandel ik vanaf het begin met kokosolie vermengd met eucalyptusolie, dat helpt maar dan mag ik geen dag overslaan.
Kleine terugslag dus, maar ook dat hoort erbij.

Tevens nieuw dekentje gekocht:
Afbeelding

21 Augustus:
Hij zit beduidend beter in zijn vel (letterlijk want de stukken die als uitgedroogd leer aanvoelden zijn nu bijna helemaal weer soepel)
Hij eet beter (lijkt nu te weten dat zijn tanden weer recht zijn, is niet meer zoekend), loopt beter (mag nog steeds verbeteren, maar de spieren trekken minder in beweging), ziet er voller en gezonder uit en hij begint zich weer een baasje te voelen. Uit zich helaas ook in puberaal gedrag en wat dominantie richting mij en zijn kudde. Je kunt merken dat hij de laatste jaren niet tot nauwelijks in handen is geweest. Hij is vergeten wat zijn plek is en daar moet ik hem keer op keer aan herinneren.

Inmiddels hebben we er ook weer een paar keer op gezeten voor de afwisseling van de lange lijnen en hij lijkt het geweldig te vinden, aangezien ik mezelf op dit moment te zwaar voor hem vind heb ik er een jong smal meisje op gezet. Hij kan zichzelf nauwelijks dragen. Laat staan een volwassene.

Afbeelding
Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:57

Wat een wereld van verschil al, in zo'n relatief korte tijd. Goed bezig! Ben heel nieuwsgierig naar hoe hij er nu aan toe is.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:59

Mooie update! Paard lijkt op de foto's al een stuk beter

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:16

Wauw wat een verschil! Vat fijn dat je dit met ons wil delen! <3

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:25

gave update!

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:36

Wauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:37

Hier nog een volger. Arme ... :(:)

Jeetje wat is die afgetakeld zeg ;( . Was een prachtige hengst. Nog steeds hengst of was hij ondertussen toch geruind?

Fijn dat hij nu bij jou staat en hij lijkt goed op te knappen :)

Denk dat je met trots van de eigenaar de spijker op zn kop slaat. Maar hij was ook zo trots op zn prachtige paarden. Jammer dat zijn ego in de weg stond toen hij het blijkbaar allemaal niet meer aan kon.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 27-02-18 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam vervangen door puntjes

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:42

Prachtige update weer <3 ik vind het super knap wat je allemaal voor en met hem doet!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:44

Zo leuk om te volgen, heel erg bedankt voor de update! :D

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:46

Wat heeft hij een geluk nu bij jou te zijn.
Zo,n verschil al in korte tijd! Mooi om te zien.