Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paardje87 schreef:Ilana1234 schreef:Afstand voor verplaatsen zou niet eens zo erg zijn, als het paard maar eerlijk word behandeld. Mijn zus haar levenswens goed te doen zou voor mij al heel veel betekenen. Ik reageer straks verder.
Als dat zo is heb ik een stal vlak naast mijn huis waar letterlijk alles uit handen wordt genomen voor je, en de prijs is maar 180,- voor een ponybox en 220 voor een paardenbox. Ik sta er zelf ook met mijn paard en ze komen daagelijks buiten op weiland van 08:00-19:00. Stuur mij anders een PB'tje want ik woon niet ver van je af als ik moet afgaan op wat je zei van omgeving Haarlem.
paardje87 schreef:Ik zal nog even de stal aanvullen van informatie voor je TS. Dan kun je voor jezelf kijken of het je wat lijkt en als je wilt mij een PB te sturen wanneer je hoofd er naar staat, ik snap dat alles misschien even iets te veel kan worden.
Het is een gemiddelde stal qua grote (21 paarden).
De paarden staan het hele jaar door op het weiland en er is altijd vol op gras beschikbaar. De 21+- paarden zijn opgedeeld in 5 grioepen. Ze staan dus in groepen van 4-5 paarden per groep. Mijn paard zelf staat in een groep met 3 andere paarden op een weiland van zeker 120X100 dus volop de ruimte.
Eigenlijk wordt alles je uit handen genomen, er wordt voor je gemest, gevoerd, binnen en buiten gezet etc.
De paarden stallen zijn ook ruim 3,5X3,5 als ik het goed zeg. We hebben ook 2 bakken maar ik las dat je geen rij-plannen hebt dus dat is misschien onnodige informatie. Maar voor het geld krijg je hier enorm veel. Ook zou ik zelf je met alle liefde zo af en toe willen helpen omdat ik op 3 minuten afstand woon, maar het is wat jezelf fijn vindt!
Ik zelf sta hier sinds oktober en heb niks te klagen, het is ook zeker niet dat ik reclame wil maken voor de stal maar ik hoop jou een beetje uit de brand te helpen met meedenken. En al lijkt jou deze stal niks weet ik misschien nog wat andere stallen in omgeving.
Als je meer wilt weten, laat het mij maar weten
Ilana1234 schreef:Ik heb er dus echt geen verstand van. Ik voel me zo schuldig, maar ik durf gewoon niet met een paard wat al ruim 2 weken stilstaat op stal te gaan wandelen langs de weg. Stel je voor dat hij er van door gaat.
xyzutu2 schreef:Ilana1234 schreef:Ik heb er dus echt geen verstand van. Ik voel me zo schuldig, maar ik durf gewoon niet met een paard wat al ruim 2 weken stilstaat op stal te gaan wandelen langs de weg. Stel je voor dat hij er van door gaat.
Ook echt niet gaan proberen!
Er zijn zoveel ervaren paardenmensen die al niet met zo'n bom durven te wandelen (en terecht) dat je dat als leek al helemaal niet moet gaan proberen.
Eigenlijk zijn er nu maar 2 dingen belangrijk:
- een nieuwe stal vinden waar bij zoveel naar buiten kan dat hij niet meer gestresst is
- vervoer naar die stal regelen. Misschien willen de mensen van die nieuwe stal hem zelf wel ophalen, en anders zijn er hele goede paardentaxibedrijven die professioneel het paard van A naar B voor je vervoeren. Ik zou een paardentaxi aanraden, dan zit je niet met het zoeken van een trailer, auto met trekhaak plus iemand met het geschikte rijbewijs en ben je van alle problemen af. Ik ken een paar betrouwbare paardentaxibedrijven die zelfs hun eigen paard wel mee willen nemen als reismaatje in de trailer, en anders zullen anderen hier in dit topic ook vast nog wel goede adresjes weten.
Aangezien het een wedstrijdpaard is zal hij waarschijnlijk geen problemen met trailers hebben, het enige is dat het handig is als iemand hem op de dag van de verhuizing vantevoren even flink zijn energie eruit laat rennen in de longeercirkel, dan gaat hij waarschijnlijk wat rustiger de trailer in.
Lily_Fee schreef:Ilana1234 schreef:Ik ben net naar het ziekenhuis geweest, gaat steeds slechter. De hartslag wordt trager en zwakker. Ik hoop toch zo dat ik haar nog kan spreken. Laatste echte goede ogenblik was afgelopen vrijdag, toen heeft mijn moeder haar nog naar Pier gebracht. Ze had niet veel energie meer en die avond ging het steeds slechter. En kwam ze weer in het ziekenhuis terecht. Nu zal ze er niet meer levend uitkomen ben ik bang. In december reed ze nog gewoon dagelijks en ineens 11 januari werd ze onwel.. en de rest weten jullie. De K heeft keihard toegeslagen de tweede keer. Ze heeft de alles zwaarste behandeling gehad wat dus geen zin heeft gehad. Ik zit in Noord Holland omgeving rond Haarlem.
Ha TS,
Wat een mega nare situatie. Heel veel sterkte voor jou en je familie.
Misschien kan ik je verder helpen. Ik woon in Haarlem, ben docent paardenhouderij (universitair geschoold en vijf jaar werkervaring) en 25 jaar oud. Misschien kan ik iets voor de betekenen, zoals bijvoorbeeld bijrijden, maar ook helpen met een eventuele verkoop of verplaatsing van het paard. Misschien gewoon eens een lijstje maken wat je opties zijn, wat dit betekent voor het paard en iemand die met een schuin oog meekijkt die verstand heeft van de paardensector en paardenwelzijn. Stuur maar een bericht als je eventueel interesse hebt.
Amado schreef:TS, misschien is 24/7 buiten een optie? Dan ben je niet verplicht elke dag te komen. Paard lief kan dan staan en gaan wat ie wilt