Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heleennn schreef:bruintje123 schreef:Maar dat is dan geen met pijn in het hart Eileen.
Dat is dan, ik ben blij dat hij opdondert want ik besteed mijn geld liever aan de kinderen aan vakanties en andere dingen dan aan mijn dier wat ik al 15 jaar heb, langer dan dat ik mijn man ken.
Dit is echt onbegrijpelijk. Met alle respect, maar dit vind ik ver over de schreef!! Je bloedeigen kinderen?! Waar ben je dan in godsnaam mee bezig

_Reneee schreef:Ik kan het best begrijpen. Als je maar geld hebt om één paard te onderhouden en graag wil rijden, dan zul je toch iets moeten. Ik zou het zelf niet kunnen en heb gelukkig de luxe dat ik een opvolger kan onderhouden, maar dat heeft niet iedereen.
jansje73 schreef:Sinds een paar maanden heb ik geen Fb meer op mjjn gsm. Daarom zit ik ook veel minder op Fb. Ja ook ik zag advertenties voorbij komen over ouderen paarden, dat is natuurlijk wel triest voor de paarden dat ze niet op hun oude dag mogen blijven bij hun baasjes.
Maar een week geleden hoorde ik van vrienden dat er een jonge bonte paardje werd aangeboden op Fb want die moest met spoed weg en wat het ergste was dat er ook in de advertentie erbij stond dat het paard ook geslacht mocht worden. Ik geloof dat het paard 3 jaar oud is.
bruintje123 schreef:Die advertentie heb ik ook gezien.
Hoop penny's die niet kunnen lezen bij elkaar was dat.
Was gewoon de verwoording voor paard heeft geen aantekeningen in het paspoort dus ja mag geslacht worden.
Vp was ook te hoog voor slacht dus een keer nadenken en de paniekzaaiers hadden het zelf geweten.
Anoniem schreef:En mensen met sportambities die hun oudere paard wegdoen omdat hij/zij dat niet meer aan kan maar wel prima recreatief gereden kan worden. Iets waar paard nog plezier in heeft maar de ruiter niet.
Hoe kijken jullie daar tegenaan dan?
toentertijd wilde ik graag in de dressuur sport actief blijven en heb ik een ander paard weer gekocht. Ondertussen heb ik geen paard meer en zou ik er wat voor geven om mijn eerste pony weer terug te hebben om lekker te knuffelen en af en toe een hobbel ritje te maken. llora schreef:<KNIP>
Soms zie je zelfs advertenties van paarden van 25 a 30 jaar. Dat vind ik heel erg.

Selka schreef:Roodvos, maar verkoop je ze dan of laat je ze gaan?
Ik heb hetzelfde meegemaakt maar mijn opvolger was 4 jaar oud. Zo 2 paarden binnen een jaar verloren. Maar no way dat ik paarden met pijn ga verkopen. Ik had ze erg graag als grasmaaier gehouden. Dan maar niet rijden. Helaas was zelfs dat niet mogelijk.

Charaz schreef:Caily schreef:Je weet nooit hoe de vork in de steel zit. Beter weg doen dan weg laten kwijnen.
Of zelf je verantwoordelijkheid nemen en het dier of ergens in pensioen zetten of in laten slapen.
Caily schreef:Je weet nooit hoe de vork in de steel zit. Beter weg doen dan weg laten kwijnen.
Amy schreef:Het gaat mij vooral om oude kapotte paarden. Een paard weg doen omdat je er niet meer oppast, geen klik mee hebt of die liever dressuurt terwijl jij liever springt, geen problemen mee.
Het gaat mij om de kansarme paarden, die gewoon nergens meer voor gebruikt kunnen worden.
Ik zag er gisteren 3 van eind 20, 30 voorbij komen. Dat vind ik heel kwalijk. Neem dan de beslissing om in te slapen.