Vergoeding 1,5 week voor 2 paarden zorgen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:04

PrinceAmos schreef:
Ook ik ben 1 van die mensen die dat zei. Maar dat mag toch? Jullie bokkers hoeven mijn mening daarvoor niet af te kraken of er een oordeel over te hebben. Want dat is mijn mening.. persoonlijk zou ik denken, als ik die uren ga werken zou ik er ook geld voor krijgen. En zonder geld kan je niet leven (zoals ik dat wil), dus moet je toch wat.

Ik heb een keer een weekend gepast op een stal, van donderdag avond tot maandagochtend. Hierbij beheerde ik de stal, van 10 paarden op een dag krijgen tot de verkoop van de paarden. Hier heb ik €500 voor gekregen.

In mijn ogen is het zo, als ze iemand moeten inhuren moeten ze ook betalen. Wat een ander daar van vind ja.. leef en laat leven.

ik vind het persoonlijk ook wel anders als je op het bedrijf van iemand past dan wanneer je op de "hobby" van iemand past.
Bij een bedrijf zou ik daar ook voor betaald willen worden. Maar dan is het m.i. ook geen vriendendienst meer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:13

Toen ik nog op pension stond kreeg de eigenaar een flinke operatie en kon twee maanden niet de paarden binnen zetten en voeren.
Zonder tegenprestatie heb ik dat toen samen met de dochter gedaan.
Ging om ongeveer 40 paarden.
In de ochtend deden andere dat.
En de 23'00 ronde nog weer andere.

Belofte was een keer een bbq op zijn kosten.
Hartstikke gezellig toch.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:17

bruintje123 schreef:
Toen ik nog op pension stond kreeg de eigenaar een flinke operatie en kon twee maanden niet de paarden binnen zetten en voeren.
Zonder tegenprestatie heb ik dat toen samen met de dochter gedaan.
Ging om ongeveer 40 paarden.
In de ochtend deden andere dat.
En de 23'00 ronde nog weer andere.

Belofte was een keer een bbq op zijn kosten.
Hartstikke gezellig toch.

Wat zijn jullie toppers met zijn allen!! _/-\o_
Zal een goede pensionhouder zijn dat zijn klanten hem zo waarderen!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:20

Dat was echt een geweldige!! Plek.
Paarden stonden er perfect bij.
Zomer en winter dagelijks in een droge wei.
Altijd goede controle.
Bak altijd fijn gesleept.
Echt alle moeite deed hij.
Er keer dan wat terug doen is dan echt zo'n kleine moeite als je dat met iedereen verdeelt. :j

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:21

Leffroi schreef:
Ik mag dan een nuchtere, plattelands, 'boeren'vrouw zijn, maar wat is er nou zo raar aan een vriendendienst? Dat ze je dan iets willen geven moeten ze geheel zelf weten, maar om nou te zeggen 'voor 50 euro kom ik mijn bed niet uit'.. Asociaal. Je bent niet in loondienst. Daarbij komt dat TS het schijnbaar al die jaren met plezier deed, anders doe je zoiets niet zo lang. Dàt de eigenaren haar er nu iets voor willen geven is alleen maar tof. Maar het blijft tenslotte 'maar' het verzorgen van dieren. Uiteraard, hier komt veel verantwoordelijkheid bij kijken, maar het is nou niet zo dat alles nieuw is voor TS.

De mentaliteit van soms, daar sta ik echt versteld van. Want stel je voor dat je iets voor een ander zou doen.

_/-\o_ _/-\o_

Dus dat!

Stel je voor dat je iemand helpt vanuit je hart (voor dieren). Ik heb regelmatig opgepast op dieren van andere maar no way dat ik daar geld voor wilde, als ik eens hulp nodig had hielpen zij mij weer uit de brand. Zoals het imo hoort.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:21

Qerty schreef:
Leffroi schreef:
Ik mag dan een nuchtere, plattelands, 'boeren'vrouw zijn, maar wat is er nou zo raar aan een vriendendienst? Dat ze je dan iets willen geven moeten ze geheel zelf weten, maar om nou te zeggen 'voor 50 euro kom ik mijn bed niet uit'.. Asociaal. Je bent niet in loondienst. Daarbij komt dat TS het schijnbaar al die jaren met plezier deed, anders doe je zoiets niet zo lang. Dàt de eigenaren haar er nu iets voor willen geven is alleen maar tof. Maar het blijft tenslotte 'maar' het verzorgen van dieren. Uiteraard, hier komt veel verantwoordelijkheid bij kijken, maar het is nou niet zo dat alles nieuw is voor TS.

De mentaliteit van soms, daar sta ik echt versteld van. Want stel je voor dat je iets voor een ander zou doen.

Ik was een van die mensen die schreef dat ik voor 50 euro niet anderhalve week lang 2x mijn bed uit zou komen.
Misschien komt dat omdat ik een plattelandse, ontnuchterende stadsvrouw ben en als zzp'er dat geld in iets meer dan een uur ergens anders kan verdienen, maar vind niet dat het met mijn mentaliteit te maken heeft.

Een vriendendienst vraag je toch geen geld voor? Voor een vriendendienst kom ik voor nop mijn bed uit.
Ik zou met alle liefde de paarden van de buurman willen verzorgen, zeker als ik dat al jaren doe. En dankbaar zijn als hij me na afloop een envelopje toe stopt zelfs al zit daar gewoon een ansichtkaartje in.
Maar een bedrag ga ik echt niet noemen, want dan is het geen vriendendienst meer, maar werk.

Maar je komt je bed er niet voor uit. En als het zo'n opgave is, doe het dan niet, TS doet het met plezier. Dát ze dan wat krijgt is alleen maar mooi meegenomen. Ik heb ook genoeg opgepast op andermans paard, kat, hond en volgens mij zelfs goudvis. Ik heb zelfs de hond van mijn collega bijna 2 week in huis gehad toen zij op huwelijksreis ging + haar hond naar het altaar begeleid. Waarom? Als vriendendienst, omdat ik het ze gun. En ik heb een prachtig cadeau gekregen + een leuke ervaring.