Wat kreeg jij met je pony mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Wat kreeg jij met je pony mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:21

Eerste pony een halster + touw
Tweede pony een halster + touw, hoofdstel met bit en ( niet passend) zadel.
Derde paard een halster + touw en de reis met import kosten zaten in de aankoopprijs.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:36

Ik verkoop nog wel eens wat en ze krijgen altijd een nieuw halster met hun naam erop mee, bijbehorend touw, paspoort en een tientje voor het geluk (in het paspoort). Als de verkoop in de winter is, krijgen ze de deken ook mee. Moet ik wel zeggen dat mijn paarden doorgaans niet voor een 'paar' duizend verkocht worden....en vind ik dat je het paard dan wel op een fatsoenlijke manier mag afleveren. Die paar tientjes doen het dan niet en de nieuwe eigenaar kan het halster met naam vaak goed waarderen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:07

Bij mijn laatste helemaal niets,hij stond zonder halster in de wei en daar heb ik hem zelf uitgehaald met mijn eigen halster en touw.Kon ik meteen zien dat hij braaf meeliep.Bij een particulier krijg je er vaak wel wat bij wat bij het dier hoort en bij hun volgende paard toch niet meer past. Bij zakelijke verkopers moet je betalen voor alles wat je er bij wilt,in het algemeen.Meestal koop ik dan het hoofdstel erbij waar het paard aan gewend was.Overigens,wat hoort dat is halster en touw erbij.Al is het alleen al om praktische reden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:12

Morpheus81 schreef:
Ik verkoop nog wel eens wat en ze krijgen altijd een nieuw halster met hun naam erop mee, bijbehorend touw, paspoort en een tientje voor het geluk (in het paspoort). Als de verkoop in de winter is, krijgen ze de deken ook mee. Moet ik wel zeggen dat mijn paarden doorgaans niet voor een 'paar' duizend verkocht worden....en vind ik dat je het paard dan wel op een fatsoenlijke manier mag afleveren. Die paar tientjes doen het dan niet en de nieuwe eigenaar kan het halster met naam vaak goed waarderen!

Dat tientje voor geluk heb ik maar 1 keer gekregen. Een leuk gebruik.Het werkte trouwens,was een fijne pony,tot zijn dood op 31-jarige leeftijd bij mij gebleven.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:46

Ik kreeg bij mijn eerste (10 maand oud veulen) een halster (waren mij 3 totaal beloofd, maar 2 waren er blijkbaar zoek geraakt?), 1 halstertouw, 4 borstels of zo en een zomerdeken dat hem op het moment van kopen veel te groot was en toen hij uitgegroeid was te klein :') En het halster dat meneer om had, heb ik zo snel als mogelijk aan de kant gegooid (uiteindelijk weggegeven aan de manege waar ik vaker kwam/kom), want door al het bont dat er om heen zat zag je geen hoofd meer :)) Het paspoort kwam met kleine vertraging ook mee. En ik kon hem nog een ontwormingskuurtje gaan geven.

Bij de tweede pony die ik kocht, of eigenlijk gratis kon ophalen, kreeg ik alleen halster mee, twijfel even of er wel of niet een touw bij zat. Geen paspoort, geen entingsboekje, dus heb hem zelf nog mogen chippen en paspoortje aanvragen. Achteraf bleek hij uitgeleend te hebben gestaan bij de mensen waar ik hem vandaan gehaald heb en na een half jaartje contact heb ik de pony gratis aan de 'echte oude' eigenaar teruggegeven en enkel voor de spullen een klein bedrag gevraagd (zadel, hoofdstel, dekens, cushing-medicatie, voerbak, halsters, etc.)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:50

ik heb bij alle aankopen het halster en touw erbij gekregen. Dat lijkt mij persoonlijk ook niet meer dan logisch. Bij de eerste heb ik nog wat handgeld gekregen, en veel geluk ermee. Helaas is dat geluk niet echt van toepassing geweest, maar het is wel een leuk gebaar.
Als ik zelf verkocht heb, kregen de kopers ook altijd het halster en een touw erbij. en bij eentje ook het hoofdstel en bit.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:56

Bij mijn shet twee halsters maar cob ofzo _/-\o_
Bij mijn fries, halster met touw, hoofdstel en een oude jute zakken deken en vliegendeken waar dr dikke kont niet in past O:) . Kon wel het zadel er bij kopen maar deze lag niet echt top dus hebben we zelf maar een zadel gekocht.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:04

Zadel en hoofdstel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:23

5 euro voor het geluk :)

mariskakok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:31

Bij mijn pony kreeg ik een niet passend zadel en oud hoofdstel en zijn halster met een touw.

Als ik een pony verkoop gaat er altijd zijn halster en touw mee.
Mensen kunnen dan bij mijn webshop tegen korting bij de aanschaf van en pony spullen kopen.
soms gaat er tegen meerprijs wat 2de hands mee

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:34

Alleen halster bij allebei :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:36

Wormen :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:37

Een lelijk paars halster met touw & pig oil voor de sokken te verzorgen bij de eerste

Een lelijk grijs halster met touw bij de tweede. En bij die tweede inderdaad ook wormen

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:43

Halster, touw,hoofdstel, 2 zadels, borstelspullen, voer, dekje, bit

Michellejump

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:03

Wij zelf vinden het altijd wel netjes om een deken mee te geven en een halster! Tenzij je een pony bij een fokker koopt, die heeft dat meestal niet bij de verkoop. Ik merk wel dat de laatste jaren er steeds minder mee wordt gegeven! :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:05

Alleen een halster bij beiden. Maar dat zijn dan ook Shetlanders aangeschaft als veulens. En bij de tweede ook luizen helaas.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 22-11-17 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:06

Toen ik mn tweede haflinger kocht kwamen ze hem brengen...hij had alleen een halster om gemaakt van strotouwtjes :o

Toen ik hem voor een vriendenprijs overdeed aan een superbaasje zat er heel wat meer bij
Van zadel tot dekjes tot halsters.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:06

Een te groot halster en een kapot touw :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:09

1 paard vliegdeken 2 winterdekens zweetdeken halster touw hoofdstel en bit
1 paard niet eens een halster (maar goed dat we zelf wat bij hadden met ophalen)
shet: halster en handelstouwtje (zelf gedraaid ding zonder clip)

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:18

Hier letterlijk alles mee gekregen. Twee zadels, hoofdstel, dekjes, dekens, halsters, longeerlijnen, poetsdoos inclusief borstels in meervoud en volgens mij kan ik zo nog wel ff doorgaan. Kwam er op neer dat ik niets heb hoeven kopen eigenlijk. Nu scheelt het ook dat deze vrouw als een oma voor mij was en paarden de hobby van haar man was die plotseling was overleden, dus ik mocht alles meenemen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:21

Mijn ene pony heb ik gekregen toen die met de VUT mocht op de manege om hem nog een goede oude dag te bezorgen.
Hij had een halster om en ik kreeg z'n zadel erbij en een ton met voer en enkele dekens.

De andere heb ik 2 jaar geleden gekocht en daar zat een nieuw halster met touw bij.

En uiteraard de paspoorten van allebei, zonder dat mag een paard niet eens vervoerd worden.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:25

Bij de Welsh een halster en touw, bij de haflinger niks.
Toen ik mijn paard had verkocht ging hij met halster en touw en een oude fleecedeken.
Maar hij was ook geschoren en is in de winter verkocht.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:29

Een halster en een touw, die had ze om toen ze gebracht werd. :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:35

Bij mijn Mini Appaloosa niets. Halster heb ik mee teruggegeven aan de oude eigenaresse. :)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:47

eerste: niks (was ook ruim voor de paspoort-tijd)
tweede: niks, maar ik had zelf al bijna alles omdat ik hem eerst een tijd geleasd had
derde: deken (veel te warm en een beetje te klein, maar arabier in de winter dus zo gelaten), halster (teruggegeven), paspoort
vierde: halster (geen paspoort)
Nou is de vierde de enige die ik niet van bekenden heb gekocht, of al minstens een half jaar kende, dat zal vast een verschil maken