Waarom heb jij uiteindelijk voor jou paard gekozen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Waarom heb jij uiteindelijk voor jou paard gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:52

Omdat hij de eerste was die precies in mijn eisenpakket viel :+
En mijn Wish list was aardig uitgebreid:
- Vol Clydesdale
- 1m80
- Bay
- 4 witte sokken
- Zwarte manen en staart
- Witte bles
- Ruin
- 6-10 jaar
- AUB ook puppy ogen :D

En maar zoeken en maar zoeken, nergens te vinden.
Bijna voor een Belgisch trekpaard gaan tekenen op mijn verjaardag, tot ik 2 dagen ervoor een mailtje krijg:
kennissen van ons in Engeland hebben een ruin te koop, wil je foto's?

Het enige wat ik me daarna nog herinner is dat ik van mijn stoel viel en een ticket naar Engeland boekte :+
Daar was ie dan.. En hij was perfect!
Afbeelding

Nu bijna 3 jaar later kan ik eigenlijk zeggen dat hij nog 100000 x beter meevalt dan ik ooit had kunnen dromen, want dit Engelse avontuur had gigantisch mis kunnen gaan. Ik had hem overigens maar 2x gezien daar en dat waren 2 dagen na elkaar, toen ging de vlieger terug naar België.

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 21:58

Zo leuk al die verschillende verhalen! Als de keuring goed verloopt heb ik vrijdag mijn nieuwe maatje! *\o/*

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:25

Kunga schreef:
Zo leuk al die verschillende verhalen! Als de keuring goed verloopt heb ik vrijdag mijn nieuwe maatje! *\o/*

Wat een ontzettend heerlijk topic. Ik heb geen eigen paard, maar geniet zo van de verhalen hier!

En wat goed!! Ben heeel benieuwd!! Succes met de keuring! :j

Kirst000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:27

Wat een geweldige verhalen allemaal!
Bij mij was het heel simpel, liefde op het eerste gezicht!
Dit moest en zou hem worden en het voelt nu nog als een droom! :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:28

Omdat ze precies voldoen aan wat ik graag wilde hebben. <3

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:40

Omdat ik gelijk een klik met haar had zoals mensen altijd beschrijven. Ze leek me echt een eerlijk paard en dat is ook zo. Bovendien was ik op zoek naar een jong paard die springgefokt was, en ook hier voldeed ze aan :D

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:10

Bij mij heeft het 2 jaar geduurd voordat ik mijn paard had. Ik heb in principe alleen een eicel en een zaadcel gekocht. Wist dus nog niet wat het precies ging worden
Eigenlijk was het de bedoeling dat mijn vorige paard gedekt zou worden. Ik had een hengst gevonden waar ik meteen een goed gevoel bij had. Fijn karakter, goede bloedlijnen en gewoon een gaaf paard om te zien. Helaas toch mijn merrie niet laten dekken, ze werd heel snel te oud.
Toen heb ik een aanbod gekregen van de eigenaar van de hengst. Zij liet een van haar fokmerrie's dekken door die hengst en dan had ik alsnog een veulen. Dat jaar is ze helaas niet drachtig geworden dus nog een jaar moeten wachten. Toen gelukkig wel meteen raak! Maar dus nog 11 maanden geduld moeten hebben voordat hij er eindelijk was. En hij is alles wat ik maar kon wensen en nu een knappe jaarling met een fijn karakter.
Ik was met hem wel al heel vroeg begonnen met grondwerk. Ik hield zijn moeder vast toen hij gemaakt werd :o :D

Afbeelding

Afbeelding

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:23

Mijn moeder was de bijrijder van Wilco zijn moeder. Ze was bij Wilco zijn geboorte en het was liefde op het eerste gezicht. Daarna kwam ik mee op stal en dat was ook liefde op het eerste gezicht. Toen kwam hij te koop en heeft mijn moeder hem zonder twijfelen overgekocht. En elke keer als ik zijn lieve hoofd weer zie ben ik weer verliefd <3 Zijn hele doen en laten is gewoon geweldig, dat is al aan zijn lieve hoofd te zien. We hebben ook nooit een moment spijt van hem gehad. <3 <3

Afbeelding

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:40

Kunga schreef:

En hoe is het gegaan?

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 17:15

Hij is goedgekeurd! Bij deze, mijn nieuwe vriend <3 :
Afbeelding
Ik ga vanavond een soort voorsteltopic maken met meer informatie!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:10

Gefeliciteerd!!

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 18:20

Selka schreef:
Gefeliciteerd!!

Dankjewel! :D
Het voorsteltopic is aangemaakt!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:31

Wat leuk! Gefeliciteerd!

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:35

Zeker en vast door mijn onderbuikgevoel. :j
Ik was op zoek naar een paard koel in het hoofd, heel rustig, aanhankelijk (knuffeltje) en eentje die ook leuk was om buiten te rijden/wandelen. Uiteindelijk op mijn Aartje uitgekomen. Eerste bezichtiging was hij nog maar 4 dagen bij de verkoper (hij had 'm al eens verkocht maar wegens rare redenen hebben ze hem na 1 maand terug gedaan, gek verhaal er ook aan vast) en hij was best nerveus/bang, maar toch wel erg dapper en lief. Mijn vriend was er niet bij en omdat ik hem toch wel leuk vond tijdens het rijden heb ik vriendlief verteld over hem en zijn we 3 dagen later terug gegaan. Een heel ander paard!
Na een weekje bij de verkoper staan was hij helemaal op zijn gemak en veel rustiger en aanhankelijk. Stilstaan kon hij de eerste keer niet en nu lekker stilstaan en knuffelen en en en.. :D
Ik vond het een beetje een risisco maar ben er toen toch voor gegaan. Ik ben nog steeds hartstikke verliefd en blij met hem. Hij was de eerste maand onrustig op stal maar het gaat steeds beter nu we het juiste voerschema hebben en hij genoeg beweging etc krijgt. Knuffelpaardje is hij ook nog altijd en onder het zadel/tijdens het werk doet hij ook alles prima.
Heerlijk wanneer je onderbuikgevoel juist zit. :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:50

Wauw Kunga, mooie aanwinst!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:51

Liefde op het eerste gezicht en hij koos mij zelf uit, kwam dus van 2 kanten.

Hij een mooie jaarlinghengst arabische volbloed arabier, moest helemaal niks hebben van de mensen. En ik was er op de koffie bij de eigenaars en vroeg of het een arabier was? Ja, zeiden ze. En vroegen gelijk of ik hem eens van dichtbij wilde bekijken? Ik van ja, leuk!

En daar was hij, hij liep niet weg en bleef bij mij staan, normaal gesproken liep hij direct weg als er iemand dichtbij kwam. En het was een hele lastige moeilijke hengstje.

1 week later vroeg de eigenaar aan een vriendin van mij of ik interesse had in hem, hij was eventueel voor mij te koop. Ik direct: Yes.

Ik wist gewoon....hij is het!

En ging er direct heen met mijn ouders om hem te gaan laten zien aan mijn ouders en de koop te bespreken en het leuke was..........mijn ouders en ik stonden almaar te wachten en te wachten....want de eigenaar was met zijn dochter bezig hem te vangen achter de binnenbak op het land. Dus ik ging kijken.......hij was stout aan het doen: wegrennen en de eigenaar te pesten, ze konden hem niet te pakken krijgen en ik ging gewoon in de wei staan en hij stond gelijk stil en keek naar me en kwam naar mij toe en ik kon hem zo meenemen naar mijn ouders toe zonder halster.........om ze aan elkaar te voor te stellen.

Mijn paard mocht er blijven staan, lekker op het land en stal met zijn paardenvrienden. Prachtig, ik kwam er elke dag.........en hij kwam altijd heel hard naar mij toe gegaloppeerd, alleen al als hij mij zag of hoorde.

Prachtig <3 <3 <3 <3

En soms kwam ik wat later en dan zag ik de ex eigenaars achter hem aan en proberen te vangen om hem op stal te zetten voor de nacht......maar nee, hij wilde hoe dan ook niet.......ze waren al 1 uur bezig......... :D . Ik kwam aangefietst en riep hem en ja hoor, hij kwam heel hard naar me toe gerend........:D :D :D :D .

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:01

Hero stond in het weiland van de vogelopvang waar ik kwam toen in vrijwilliger was op de dierenambulance. Hele leuke pony om te zien maar geen idee wat voor ras het was. Hij is gewoon een shetlander maar in beslag genomen door de dierenbescherming dus mager, onderbespierd en een rare dot manen.

Nickey stond aangeboden als kinderpony. Ik was op zoek naar een spangenoot voor Hero dus zocht ik een zwarte grote maats. De eigenaresse wou hem zelf niet uit de box halen en ik begreep meteen waarom want hij ging er meteen vandoor en trok het touw door mijn handen. Vervolgens beet hij ook nog in mijn duim. Toen besloten dat dit geen kinderpony was en hem gekocht. Zat dolgelukkig s avonds op mijn werk met een brandblaar en bijtwond aan mijn hand. Eigenlijk dus gekocht omdat het een klootzakje is en dat is hij nog steeds

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:10

Omdat mijn instructrice zei dat het een goed paard was en dat als ik hem niet kocht, de haar zelf zou kopen. Ik vond er in het begin niks aan :+

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:21

Liefde op het eerste gezicht. En na de eerste bezichtiging werd hij alleen maar leuker!
- Hij is mooi en stoer
- Goede leeftijd
- Goede maat
- Veelzijdig

In eerste instantie liefde op het eerste gezicht, dus toen ging het om de looks. Later bleek hij ook al deze kwaliteiten te hebben en ik (hij dus eigenlijk) was verkocht!
Afbeelding

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 23:53

Snollygoster schreef:
Wauw Kunga, mooie aanwinst!

Dankjewel! :D

We staan ook in uitgelicht *\o/*

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 00:43

Was opzoek naar een kwpner met knoppen er op. Stal eigenaar had een Fries gekocht en die hadden nog een merrie staan. Onder het mom van kijken kan geen kwaad er heen gegaan.
Een Friese merrie, totaal onbeleerd. Daar ging mijn plaatje van een kwpn ruin.

De eigenaar liet hem los in de bak rennen en toen reed er een ambulance langs, ze schrok zich te pletter maar in plaats van naar haar eigenaar te gaan ging ze achter mij staan. Toen was ik om.
Heb haar zelf ingereden, wat ik nog nooit gedaan had en met een week reed ik alleen met haar door de bak. Dit paard is precies wie ik ben, zo apart. Was echt een penny momentje als ik er aan terug denk
:')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 05:22

Gefeliciteerd TS!

Bij mijn eerste zag ik zijn foto en kon daarna niet meer slapen. Hopeloos verliefd. :D

Mijn tweede was precies wat ik zocht, dus ook over hem niet lang getwijfeld!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:20

Van harte met je nieuwe aanwinst TS!

Ik vond het lastig om bewust naar een pony te zoeken. Mijn vorige paard was m'n bijrijdpaard, ik was door de eigenaar benaderd om hem te gaan rijden, ik kende hem dus al toen ie te koop werd aangeboden.

Nu wilde ik een pony, maar had geen voorkeur voor ras of kleur. Geen hete sportpony, maar een brave allemansvriend, een echte familiepony.

Ben oa in Deurne gaan kijken bij een fokker van Welsh A'tjes die het een en ander te koop had staan. Stond ik daar in de wei, in een groep van een stuk of 6 pony's.
Ze kregen er een stukje gras bij dus de meesten waren daar op gefocust, maar Jula bleef mij steeds uit zichzelf opzoeken en aandacht vragen, keer op keer kwam ze naar me terug om te knuffelen <3 Ze was net een puppy, als ze had gekund ging ze in m'n binnenzak mee naar huis <3

Nouja toen wist ik het al. Ik val als een blok voor open paarden die behoefte hebben aan contact met mensen. Die je terugkriebelen bij het poetsen en met je meelopen als je de wei uitmest.
Als ik nou heel erg Penny was zou ik zeggen dat Jula mij heeft uitgekozen ipv andersom :D

Haar maatje Jet (Gladys) was ook te koop, ik vond Jet een hele knappe pony en ze kon erg goed bewegen. Ik kon niet zo goed hoogte van haar krijgen, ze is tamelijk dominant en gesloten, eigenlijk totaal niet het type waar ik voor zou gaan. Maar ik zag het ook wel weer als een uitdaging om een band met haar te krijgen en met haar aan het werk te gaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:33

dushishoeve schreef:
Mijn paard koos mij... was helemaal niet opzoek naar zo 1, maar viavia toch op mn pad gekomen. En ze gaat nooit meer weg :o

Mijn paard koos ook mij,hij kwam ineens en ging niet meer weg,alhoewel ik het in het begin best moeilijk vond met hem,wegens sterk en eigenwijs.Maar nu zijn we samen gegroeid en ik kan niet meer zonder hem.Door alles wat je samen meemaakt,goede en slechte tijden.

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:46

Mijn fries heeft mij ook uitgekozen, in plaats van ik haar!

Op dat moment liep ik stage bij de fokker. Prachtig veulen, maar ik had er simpelweg het geld niet voor en was eigenlijk opzoek naar een brave wat oudere kwpn achtige ruin. Aangezien ik helemaal niet zo'n held ben.

Toch stond ik iedere ochtend bij haar te knuffelen, de klik was er gewoon en dit moest het worden. Uiteindelijk met dank aan mijn mams haar mogen kopen. En nog nooit spijt gehad. Het is me er 1 maar onze klik is er en ze gaat voor geen goud weg.

Afbeelding

Tja en dan komt mijn mini kudde in beeld :=

Chicky en Macho verzorgde ik altijd als klein meisje. Helaas werd de eigenaar ziek en slechts een week voor zijn overlijden, belde hij. Hij wou graag dat ik de paardjes hield aangezien ik er zo goed voor zorgde. Natuurlijk heb ik geen nee gezegd. Inmiddels is macho 17 en chicky 10 jaar waarvan 7 jaar in mijn eigendom. Deze waren gewoon voor mij bedoeld en nog steeds geen spijt van.

De 3e mini werd Flor. Ik wou graag me verder verdiepen in de fokkerij. En flor sprak mij meteen aan, moest snel weg en kon hem ophalen. Mijn mams is toen heen gereden de volgende dag. Uiteindelijk is hij een vreselijke miskoop geweest. Hij heeft last van patella fixatie aan beide knieën dus voor de fok was het een no go. waarom ik hem koos? zijn looks. en ondanks dat ik hem niet voor de fok kan gebruiken staat hij nog steeds bij me. We zijn verliefd geworden op zijn karakter en is enorm lief naar de jonkies.

toen kwam charly. Tja ik had toch een hengst nodig dus ging de zoektocht verder. Slechts enkele kilometers verderop stonden er 3 hengstenveulens te koop. Ik viel meteen voor charly met zijn blauwe kijkers. Ik ben wezen kijken en niet veel later heb ik hem opgehaald. Hij is de clown van de stal . inmiddels alweer 2 jaar oud.
Afbeelding

Jack ben ik eigenlijk per toeval tegengekomen, hier via bokt. de reden dat hij me aantrok was zijn karakter. Hij was een echte macho een lastpak en echt geen lievertje. dat werd hem! uitdaging in de pocket. we hebben er 3 uur voor in de auto moeten zitten maar toen ik hem zag wist ik het, deze nemen we mee. Ik wou helemaal geen appie, maar hij had gewoon wat, en ik denk dat zijn karakter het uiteindelijk gedaan heeft. Wat een draak! draden kon hij met gemak slopen, nam rustig een duik in de sloot om bij de merrie's te komen en speelde graag een spelletje met je. Ik heb me handen aan hem vol gehad. Het is nog steeds een stoere macho man maar al wel een stukje rustiger. Hij is nog steeds die macho waar ik verliefd op werd, en inmiddels een dikke verdiende 1e premie behaald op de keuring!
Afbeelding

Bo is de laatst aangekochte van het stel. Ik wou er graag een merrie bij. Maar absoluut geen vos want die had ik al. En waar kom ik mee thuis? juist een vos! uiteindelijk ben ik op de foto al voor haar gevallen. Ze had gewoon van die lieve kijkers en daar past haar karakter ook helemaal bij. ze is een schat van een merrie en een super moeder, maar toch ook een beetje pit waar ik wel van hou bij die kleintjes. Al met al ook geen seconde spijt van deze merrie.

bij ieder paardje dus eigenlijk wel op een andere manier voor gevallen! en nog steeds geen spijt! :)