Seltje schreef:Ik ga geen namen noemen, maar via pb zijn er toch wat mensen eerlijker, met eerlijke verhalen, die dus wel degelijk geleend hebben om een paard te kopen, en als je hun verhaal hoort, dan snap je de rede ook.
Iedereen doet met zijn geld wat hij/zij wilt, maar ik vind dat sommige bokkers best veroordelend overkomen.
Ik kan jullie in ieder geval zeggen: bij een bank kan je (met een niet al te kleine rente) een best wel groot bedrag lenen zonder dat je moet zeggen wat je ermee wilt kopen. Bij een familielid lenen kan renteloos, maar ook daar zijn er familie's waar wel degelijk met rente wordt terugbetaald.
Er zijn mensen die lenen voor een nieuwe tv, voor een nieuwe gsm, voor een leuke laptop, alles betalen met de kredietkaart zonder goed krediet te hebben, dus waarom zou je het voor een paard niet doen.
Ik probeer alleen de discussie open en beleefd te houden, ik vind dit onderwerp best wel interessant!
Het verbaasd mij als eerste dat jij vind dat veel bokkers blijkbaar " niet eerlijk" zijn.
Ik ben dat wel en ik denk toch de meesten die hier gereageerd hebben ook.
Het overgrote deel van bokt heeft namelijk geen 25.000 euro of meer voor een paard, máár zoekt ook lang niet in die prijsklasse.
Tot 8.000 euro ben je imo gek als je leent bij de bank, daarboven kan ik het mij voorstellen.