mvdende schreef:Ik heb één keer een brutale penny gehad die zonder toestemming m'n flinke E heeft opgezadeld en is gaan rijden. Ze had toestemming om te poetsen en te wandelen. Toen er door het manege personeel aangegeven werd dat dat de bedoeling niet kon zijn en ze hem heel snel op stal moest zetten, is ze het erf afgelopen en het bos in gegaan. Andere mensen hebben haar terug zien komen, pony totaal over de zeik. Ze had er een bijzet teugel aan gedaan, die dikke rubber ring was gebroken! Wij hebben snel het slot van de kast vervangen en zijn heeeeeel erg boos op haar geweest. Haar redenatie: andere meisjes mogen er wel op rijden. Ja als ik erbij ben en hij goed voelt, of in een situatie waarin ik beter even van pony kan wisselen om iedereen veilig thuis te laten komen. Reed als pensionklant met een manege les mee naar het strand, een van de manege pony's maakte het iets te bont door het ruitertje er meerdere malen af te gooien. Op de vraag van de instructrice wie er even wilde ruilen..... niemand en dat meisje in tranen. Ga maar op mijn Luuk, rijd ik Mr eigenwijs wel naar huis.
Omg dat is wel heel brutaal.
Het is er helaas alleen nooit van gekomen, ben altijd al bang geweest om iets verkeerd te doen dus ik durfde het niet zo goed.
Vroeg het niet eens. Wat bezielt dat soort mensen? Stel het was een onbeleerde fokmerrie? Of een te jonge merrie? Ik was net met iemand in gesprek en dan verwacht je niet dat de andere persoon (volwassen man nota bene) achter mijn rug zomaar even zo'n stunt uithaalt.
Foei hoor!