Hoe delen jullie je tijd in? Paard / werk / gezin?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: Hoe delen jullie je tijd in? Paard / werk / gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:25

Ik hou ook van m'n werk! Ik werk veel, maar zou ook dat niet volhouden als het niet leuk was....

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:31

Goof schreef:
Kendra schreef:
Ik vind het echt bijzonder dat sommige mensen het hebben over volhouden/doorgaan/afknappen |o - en er toch niet over na willen denken waar ze mee bezig zijn.
Waarvoor doe je het allemaal, het is toch hobby :) !!??

Nou dat verbaast mij dus ook.
Volhouden kan heus een tijdje, maar ik vraag me nog steeds af of de mensen die in dit tempo leven echt gelukkig zijn en er plezier uithalen?

Precies dit. Ik zou er diep ongelukkig van worden om te leven volgens de schema's die ik voorbij zie komen. Hebben jullie nog tijd om naar de wc te gaan, adem te halen en inderdaad even stil te staan bij het hier en nu? Het ligt misschien ook aan de persoon.... Ik merk dat ik veel behoefte heb aan vrije tijd en de spontane keuze iets te gaan doen of niet.

Dit neemt overigens niet weg dat ik er altijd wel respect voor heb dat mensen dit vol kunnen houden en het allemaal rondbreien, zeker met kids erbij.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:50

Misschien hebben die mensen daar geen last van en zouden die ongelukkig worden van jullie 'rustigere' leventje. Het is zo makkelijk om voor anderen in te vullen dat het teveel is.

Ik zou niet blij worden van 350 pm per paard te betalen of dat ik geen paard zou hebben. Ik vind het juist fijn om buiten de verzorging te doen. Anderzijds in de winter is het ooit niet leuk maar ja zou hij ergens volpension staan dan wordt de grens naar beneden getrokken dat je al met kou geen zin hebt om te rijden.

Het is allemaal maar zo betrekkelijk.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:08

Ik vind het heerlijk... Ik haal echt mijn ontspanning uit de paarden en het mesten en rijden. Ik zou niet anders willen en ook niet kunnen.

Vind wel dat veel mensen hier voor anderen invullen wat te veel is en wat niet. Ik zou mijn leven niet kunnen vullen met lummelen en bank hangen. Zou er dood ongelukkig van worden.

En het is meer dan hobby... Het is naast mijn 'gewone' kantoorbaan ook nog een deel werk, maar vooral mijn leven...

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:14

Vroeger had ik veel minder tijd over dan nu. Met 40uur werken en 2x/wk les + wedstrijden hield ik maar weinig tijd over. Nu met 5 paarden aan huis en 3 kinderen zit er meer planning achter en rij ik wat minder dagen (maar wel meer km's).

Zoals women2 zegt... het is mijn leven :D

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:33

Dat bedoel ik - als het je keus is en je wordt er gelukkig van kun je altijd wel doorgaan. Zo gaat dat bij ons ook.

Maar een aantal mensen praat hier over volhouden tot je afknapt.
Het zal iedereen overkomen dat je soms uitgeteld bent als het druk is op je werk, het alleen maar slecht weer is en ook nog een paard niet op orde....Maar als je altijd moe bent, alleen maar aan het zwoegen en ploeteren zou de lol er voor mij snel af zijn.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:47

Zonnetje81 schreef:
Misschien hebben die mensen daar geen last van en zouden die ongelukkig worden van jullie 'rustigere' leventje. Het is zo makkelijk om voor anderen in te vullen dat het teveel is.

Ik zou niet blij worden van 350 pm per paard te betalen of dat ik geen paard zou hebben. Ik vind het juist fijn om buiten de verzorging te doen. Anderzijds in de winter is het ooit niet leuk maar ja zou hij ergens volpension staan dan wordt de grens naar beneden getrokken dat je al met kou geen zin hebt om te rijden.

Het is allemaal maar zo betrekkelijk.

Je hoort hier niemand zeggen dat het allemaal teveel is. Ik kan dat inderdaad niet invullen voor iemand anders. Daarom schrijf ik ook vanuit mezelf en geef ik aan dat het VOOR MIJ teveel zou zijn.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:58

Jeetje wat een schema's zie ik voorbij komen :o Ik zou gillend gek worden..

Ik werk thuis en de paarden staan ook thuis dus nu gaat het qua tijd heel goed.
Heb ook een periode gehad dat ik 36 uur buitenshuis werkte en nog niet bij de paarden woonde, nou toen
had echt geen energie meer om te rijden. Was alleen maar aan net racen, opschieten, poepscheppen, opruimen, voeren enz. Had er na een tijdje ook totaal geen plezier meer in en was alleen maar rotklussen aan het doen.

Ik heb voor het weekeind een meisje die ik betaal om uit te mesten, dat scheelt me al heel veel.

Nu rij ik 3x per week met de sulky en ga daarbij volgend voorjaar mijn pony beleren. Dat past er qua tijd makkelijk bij :j We hebben bewust geen kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:01

Ik had een jaar terug de keuze: ofwel meer werken maar paarden weg, ofwel paarden houden en minder werken. Anders was dat amper tot niet te combineren met mijn sociale leven en vooral met mijn partner.

Ik heb gekozen voor minder werken.

De paarden staan van maart tot september/oktober 24/7 op mijn eigen weiland, en dat ligt 16km van huis. Ik ga dus maar 1x/dag. Ik zorg dat ze op een stuk staan met genoeg gras, en anders ruim hooi en een deel ervan gaat in een slowfeeder. Badkuip van 150L met een handpomp. Mest schep ik niet weg waar ze nu staan, dit weiland wordt eind deze maand afgesloten voor onderhoud en opknapwerken zoals spuiten, herzaaien etc. De vogels en insecten zijn heel blij met de drollen :))
Daarnaast rij ik 3x/week training en 1x/wedstrijd. Voor een les moet ik op locatie, ik ben gemiddeld 4-5u kwijt aan verplaatsing, op- en afzadelen en les rijden. De rest zoals hooi klaarmaken en water voorzien duurt ongeveer een 40 minuten tot een uurtje. De dagen dat ik niet rij heb ik dus eigenlijk niet zoveel werk.

Vanaf september/oktober gaan er 2 op DHZ. Ook hier ga ik maar 1x/dag langs. Dat is dan voor les, onderhoud stallen, voeren en alles klaarzetten voor de dag nadien. Les kan daar ter plekke, dus ik win een hoop tijd.

Dat schema gaat er zo uit zien:

Op lesdagen:
voormiddag werken, om 13u thuis eten. Rond 15u naar stal. Paarden losgooien in de paddock, intussen drollen scheppen, hooinetten bijvullen, voer in de bak. Hooinet en voerbak voor ochtend nadien klaarzetten. Lespaard uit de paddock plukken, klaarmaken, les. Is stalbaas al geweest? Dan paarden op stal zetten. Moet hij nog komen? Terug de paddock op, hij zet ze dan binnen.

Op gewone dagen:
voormiddag werken, 13u thuis eten. Rond 14u naar stal. Paarden losgooien in de paddock, uitmesten, voer klaarzetten en naar huis. Stalbaas zet ze dan weer binnen.

Op woensdag werk ik in de namiddag, dus daar ga ik ze dan 's ochtends al buiten zetten en alle taken doen. Rond 12u ten laatste naar huis, snel eten, klaarmaken en naar werk. Stalbaas zet ze ook weer binnen.

Op zich komen ze dan best weinig buiten. Het kan echter dat ik met een stalgenoot afspreek dat hij ze 's ochtends in het land zet en dat ik ze 's namiddags of 's avonds zelf binnen zet. De stalbaas heeft hier 's ochtends geen tijd voor, enkel om te voeren.

In ieder geval heb ik meestal les van 17u tot 18u. Als ik alles ervoor al doe, dan ben ik zo rond 19u gewoon thuis. Vorige jaren ging ik veel later op les, maar dan kwamen ze dus enkel even buiten als stalbaas er 's avonds was.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:10

Ik werk zelf nu 3,5 dag en heb twee jonge kinderen (3 en 5) en ben per deze maand van volpension naar doe het zelf gegaan. De pensioneigenaar heeft zelf niet zoveel met paarden dus durft ze niet binnen/buiten te zetten. Zij voert wel in de avond / ochtend maar we moeten zelf het land en de stallen mesten en dus twee keer daags paarden binnen/buiten zetten.
Er staan maar 3 paarden incl. die van mij dus het is gelukkig niet zoveel werk.
De stallen zijn heel groot (dubbele zonder tussenwand) waardoor ze heel schoon blijven, dus dagelijks even mest eruit en de natte plekken maar zou niet eens dagelijks hoeven als het niet uitkomt.
Met alleen buiten zetten ben ik 10min bezig en incl mesten als ik heel snel ben een half uur.
We verweiden ze iedere dag (ene dag in meer gras dan de andere dag, er zijn 3 stukken land) dus veel mest ligt er niet in. 2x per week land mesten is prima te doen.

Tot nu toe bevalt het goed, al moet ik voor mijn werk aan wel vroeg (ben dan om 7 uur op stal).
Ik heb het geluk dat mijn man niet werkt en dus de grootste zorg voor de kids kan doen (van/naar school).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:38

felicity schreef:
Even wat algemene vragen beantwoorden.

Ik ben 3 jaar geleden dit plekje gaan huren samen met een vriendin die ook een paardje had.
We verdeelde toen het werk. En dat ging prima.
Helaas vond ze het allemaal wat te ver weg van haar huis (i.v.m kids) en heeft ze der paardje verhuisd naar dichter bij huis.
Ik sta er nu 2 jaar alleen en doe nu alles zelf. Verhuizen lijkt voor nu geen oplossing. Ik heb twee paarden met een 'gebruiksaanwijzing'. En kan geen stal vinden die voor beide geschikt is.

En eerlijk durf ik ze ook niet goed meer te verhuizen. Ze zijn zoveel veranderd in positieve zin nu ze hier staan. Mijn merrie is een heel stuk relaxter en staat niet meer te hoesten of benauwd te zijn. En dat is ook me ook wel wat waard.

Ik heb nu nog een box vrij en staat regelmatig een advertentie op marktplaats. Maar daar komt ook niemand op af. Begrijpelijk want de huur is behoorlijk hoog en dan kun je net zo goed op een stal half pension gaan staan.

Verzorgster / bijrijdster heb ik ook overwogen. Maar het niet gedaan. Enige waar ik ze op durf te laten rijden is mijn merrie. Maar die is nogal blessure gevoelig waar door ik bang ben dat ze te veel van haar gaan vragen en ze weer gaat kreupelen.
Mooiste zou zijn als ik iemand tref die het rijden niet belangrijk vind. En het ook leuk vind om lekker met haar te wandelen, vrijheidsdressuur, aan de hand werken en op goede dagen een buitenritje of wat basis in de bak.

In de winter sta ik de ene week om 7.00 uur op stal. Krijgen ze brokken. En in de tussentijd gooi ik buiten de hooibakken vol. En gaan ze naar buiten. Rij ik om half 8 weer naar het werk.
17.15 ben ik thuis dan is het eten omkleden en tussen half 7 en 7 weer op stal. Ben ik vaak 3 kwartier bezig met de stallen uitmesten en hooinetten vullen (misschien dat daar tijd valt te behalen door ze niet dagelijks goed uit te mesten). Ik probeer er om 20.00 op te zitten en dan gemiddeld 3 kwartier te rijden.
Dan de paarden op stal. Met een vreselijke lamp op mijn kop de wei door om de mest eruit te halen. Voeren en gauw weer naar huis. Ben ik vaak om 21.30 thuis nog wat drinken en naar bed.

De andere week sta ik om 8 uur op stal. En moet ik uiterlijk om 11.00 uur weg. Soms redt ik het niet om ook nog de stallen te doen. En moet ik dat sávonds nog doen. Ik ben dan om 22.15 weer op stal om de paarden te voeren (eventueel te mesten) en binnen te halen.

Ik ga nog even jullie berichten door lezen. Ben zo benieuwd hoe andere het doen. Of ik nog ergens tijd kan behalen. Of handiger kan aanpakken.

Ik heb ook al zitten denken om sóchtends als ik dagdienst heb een uurtje eerder naar stal te rijden. Dat ik ze om 6 uur buiten zet en dan al doe mesten zodat ik sávonds alleen nog hoef te rijden.

Maar auw om 5 uur mijn bed uit doet zo zeer.

Wow wat heb ik veel bewondering voor jou zeg! Wat knap dat je dit allemaal tot nu toe zelf nog heb gered. Snap dat je het nu allemaal wat veel vindt. Heb ook niet echt een oplossing die niet al is gemeld.. of een leuke dhz stal opzoeken met meer stal genoten?

Ik zelf sta op een all in stal. Maar daar moet je wel zelf binnen en buiten zetten. Vaak lukte dat niet voor school/stage/werk waardoor ze heel weinig buiten kwam. Dat vind ik niet fijn. Dus besloten om voor het werk aan paard buiten te zetten. Dus 6 uur bed uit, omkleden, ontbijten, naar stal (20 min auto), paard voeren (anders gaat ze met een lege maag naar buiten/10 min) en buiten doen (10/15min) en daarna door naar werk. Werk op dit moment in de huishoudelijke hulp en een aantal uur adm. Ondersteuning. Meestal van 08:30/09:00 tm 15:30/17:00. Ligt aan aantal uur. Soms zet ik paarden zelf binnen (anders stal genoot) en/of ga ik nog rijden.
Ook probeer ik nog hard te lopen soms. Rijd dan ook niet alle avonden. Vind dat ook niet erg. Verzorging vind ik net zo leuk. Dit is mijn 2e dag dat ik voor werk aan naar stal ga. Ik vind het heerlijk en opstaan valt mee. Maar merk wel dat ik vooral vandaag meer gaap en wat vermoeid ben. Dit is wel een puntje, omdat ik wel mijn concentratie en energie bij het werk wil houden. Wil niet daardoor mijn baan verliezen. Ik denk dat het wennen is, maar merken jullie dit ook? Wat doen jullie daar aan?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:51

Amoor, ik denk dat dit een kwestie van wennen is, volgens mij ben je in totaal ca 40 tot 60 minuten extra kwijt. Hou er dan evt rekening mee om ook eerder te gaan slapen.

Je paard kan hierdoor wel veel met naar buiten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:46

FrNo schreef:
Amoor, ik denk dat dit een kwestie van wennen is, volgens mij ben je in totaal ca 40 tot 60 minuten extra kwijt. Hou er dan evt rekening mee om ook eerder te gaan slapen.

Je paard kan hierdoor wel veel met naar buiten!

Ja dat klopt ook! Ongeveer een uurtje/ander half. Nu staat ze lekker hele dagen buiten. Vandaag wel een dagje in de regen..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:05

Kun je niet buiten voeren Amoor? Scheelt je weer wat tijd in de ochtend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:14

opisop_shop schreef:
Kun je niet buiten voeren Amoor? Scheelt je weer wat tijd in de ochtend.

Dat is best een goed idee. Maar ik deel de weides (verschillende weides) (iedereen mag een willekeurige weide kiezen als deze vrij is) met nog een hele boel andere stalgenoten, dus kan niet zeggen die wei is van mij en daar plaats ik mijn emmers bijv. Maar het is wel iets om over na te denken idd!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:45

Toen ik nog studeerde had ik ook zulke schema's.. toen ik fulltime ging werken wist ik dat mijn paard hierdoor in de winter minder buiten zou komen en heb toen de overstap naar den all in stal gemaakt.

Van 3 x per dag naar stal, naar 5 x per week naar stal.

En het was ontzettend wennen, maar je krijgt er veel quality tijd met je paard voor terug. Je hoeft alleen nog maar je paard aandacht te geven ipv mesten etc. Heel fijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 20:51

Selka schreef:
Eerst mijn schema maar even neergooien:

Winter
05:00 wekker - aankleden, honden uitlaten, voeren, kattenbak doen
06:00 naar paarden (25 km rijden)
06:30 paarden brok voeren, ondertussen slowfeeders buiten vullen, paarden naar buiten
07:00 naar huis (25 km rijden)
07:30 douchen, eten, naar werk
.

OMG, respect!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:02

Thanks :o Al kan ik niet wachten tot ze in de achtertuin staan!

Stomme huizenzoektocht die maar niet opschiet..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:41

Niet alle reactie's gelezen, dus ik reageer puur uit eigen situatie en op de OP.

"Vroegah" stond ik op een doe-het-zelf stal. Er werd in de winter enkel gevoerd. Binnen/buitenzetten, mesten etc allemaal zelf doen. Als je niet kwam, kwamen ze er ook niet uit. Voorheen was ik student (nam het ook niet zo nauw met alle schooldagen), dus toen kon dat allemaal nog. Als ik zelf niet kon dan moest ik onderling iets regelen, gelukkig stond ik toen wat grootschaliger maar soms wel gigantische stress erdoor als ik geen vervanging kon vinden..

Op een gegeven moment fulltime gaan werken na de studie, en ik brak. Op. Doodmoe. -O-

40 uur per week werken, daarnaast IEDERE dag naar je paard moeten en op een gegeven moment stond ik 7 dagen te mesten, met hooi te slepen, prakje klaar te maken, binnen halen, om vervolgens de volgende dag in mijn mantelpakje en tippelend op mijn hakken haar weer buiten te zetten.

Doodongelukkig was ik toen, want ik was voor mijn gevoel keihard aan het werk (onder andere om mijn hobby te bekostigen), maar wat was ik nou echt met mijn paard bezig? Niet, njenta, nada. Alles snel, snel, snel. Ik werd er ook heel erg kribbig van.

Toen heb ik de knoop doorgehakt om op een all-in stal te gaan staan, het idee vond ik eerst eng want ik hou de touwtjes graag het liefst zelf in handen en ben soms nogal een pietlut (vooral met mesten). Was ook bang dat ik geen waar voor mijn geld zou krijgen, maar dit ging niet en ik wilde geen bijrijders of verzorgers.

Dit had ik echt 10 jaar eerder moeten doen en ik wil nooit meer anders! *\o/*

Alles wordt door stal gedaan, mesten, voeren (voer naar keuze), paddocks mesten, weiland mesten, binnen & buitenzetten.. kortom; ideaal! Ik kom om lekker te tutten, poetsen, rijden & rommelen. Kan ik niet? Sla ik een dagje over.

Ik vind het echt heerlijk. Kan veel meer tijd echt in mijn paard stoppen en daar heb ik haar tenslotte voor. Ik ga gemiddeld nu 5/6 keer per week en dan ook echt iets met haar doen. Op woensdag heeft ze vaak vrij zodat ik na werk een keertje kan bankhangen en dat is wel lekker, zo'n break in de week. Ga ik een keer uit eten? Kan dat tegenwoordig gewoon, en dat voelt top. Mijn paard is een belangrijk onderdeel in mijn leven, maar ook alles daarbuiten en nu kan ik dat prima combineren. :)

Mijn mening: als jij verandering wilt, zul je moeten kiezen of delen. Een optie is een paard weg doen. Een verzorger/bijrijder nemen. Verhuizen van stalling.

Je kunt niet blijven roepen dat je het niet trekt maar aan de andere kant is je paard te lastig, kan het niet verandert worden, wil je geen bijrijder en ook niet verhuizen. Dit is niet aanvallend beodelt, maar overweeg alle opties, leg ze naast elkaar, bekijk het kostenplaatje (we zijn immers niet allemaal miljonair) en maak een weloverwogen keuze. Geen nee roepen terwijl je dingen nog niet geprobeerd hebt. Mijn merrie is ook niet de makkelijkste en stress gevoelig, verhuizing is stress, maar nu ze geland is, staat ze hier beter dan ooit tevoren. Blijf je situatie kritisch bekijken want ergens zit het dus nog niet goed, en denk ook aan jezelf. Paarden blijven hobby zolang je je huur er niet van betaalt.

Succes! :(:)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:58

Madison schreef:
Goof schreef:
Nou dat verbaast mij dus ook.
Volhouden kan heus een tijdje, maar ik vraag me nog steeds af of de mensen die in dit tempo leven echt gelukkig zijn en er plezier uithalen?

Precies dit. Ik zou er diep ongelukkig van worden om te leven volgens de schema's die ik voorbij zie komen. Hebben jullie nog tijd om naar de wc te gaan, adem te halen en inderdaad even stil te staan bij het hier en nu? Het ligt misschien ook aan de persoon.... Ik merk dat ik veel behoefte heb aan vrije tijd en de spontane keuze iets te gaan doen of niet.

Dit neemt overigens niet weg dat ik er altijd wel respect voor heb dat mensen dit vol kunnen houden en het allemaal rondbreien, zeker met kids erbij.

& dit. Amen. _/-\o_

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:11

Hier ook moeite met een planning.

Straks fulltime naar school en ook in het weekend en wat avondjes aan het werk om toch aan t einde van de maand rond te kunnen komen.

In de avond vaak ook geen fut meer om naar stal te gaan. Een verzorgster bevalt me niet( al 2 verschillende gehad) dus paard staat vaker stil dan dat ik rij of ik kies voor makkelijk en knal er een longeertouw aan met touwtjes..

Mijn moeder wilt gelukkig mijn stalletje zo nu en dan doen dus dan is er wat Tijd over om te rijden

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:16

Cheminee schreef:

Straks fulltime naar school en ook in het weekend en wat avondjes aan het werk om toch aan t einde van de maand rond te kunnen komen.

In de avond vaak ook geen fut meer om naar stal te gaan. Een verzorgster bevalt me niet( al 2 verschillende gehad) dus paard staat vaker stil dan dat ik rij of ik kies voor makkelijk en knal er een longeertouw aan met touwtjes..

Mijn moeder wilt gelukkig mijn stalletje zo nu en dan doen dus dan is er wat Tijd over om te rijden

Andere stal is geen optie?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:19

Ik heb een gezin met twee tieners, een echtgenoot en een paard. Ik heb net een deeltijd HBO opleiding binnen vier jaar afgerond. Dat betekende dat ik naast mijn studie ook moest werken en het aantal uren liep op naarmate de studie vorderde. In mijn afstudeerjaar was het wel echt heel zwaar en was ik blij dat mijn paard in volpension staat en dat mijn dochter van inmiddels 14 haar ook is gaan rijden. Ik reed 5 a 6 keer per week en wilde dit ook voortzetten. Met behulp van mijn dochter is dit ook gelukt. Mijn dochter rijdt niet op dezelfde manier en ik ben er altijd bij omdat ik het ook moeilijk los kan laten, maar het gewoon even kijken en niets doen was dan wel erg lekker.

Inmiddels ben ik op zoek naar een baan voor max 32 uur en afhankelijk van het aantal te werken uren zal ik meer of minder rijden en mijn dochter ook.

Zomerdag staat mijn paard 24/7 buiten. Als het slecht weer is of heel heet wordt, dan zet ik haar binnen. Ik vind het dan veel tijd en energie kosten om twee maal daags langs te komen om de stal te doen en haar binnen/buiten te zetten en eventueel te rijden. Heerlijk om bij haar te zijn, maar het geregel er omheen met een gezin/werk vind ik op den duur wel vermoeiend. Gelukkig zijn we met een groepje van 4 die ook voor elkaars paarden zorgt, maar dat betekent ook dat ik vaak 4 stallen sta uit te mesten zodat ze 's morgens makkelijk naar binnen kunnen. Afijn, ik geniet van een heel fijne volpensionstal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:41

Akke_sSpring schreef:
Ik heb een gezin met twee tieners, een echtgenoot en een paard. Ik heb net een deeltijd HBO opleiding binnen vier jaar afgerond. Dat betekende dat ik naast mijn studie ook moest werken en het aantal uren liep op naarmate de studie vorderde. In mijn afstudeerjaar was het wel echt heel zwaar en was ik blij dat mijn paard in volpension staat en dat mijn dochter van inmiddels 14 haar ook is gaan rijden. Ik reed 5 a 6 keer per week en wilde dit ook voortzetten. Met behulp van mijn dochter is dit ook gelukt. Mijn dochter rijdt niet op dezelfde manier en ik ben er altijd bij omdat ik het ook moeilijk los kan laten, maar het gewoon even kijken en niets doen was dan wel erg lekker.

Inmiddels ben ik op zoek naar een baan voor max 32 uur en afhankelijk van het aantal te werken uren zal ik meer of minder rijden en mijn dochter ook.

Zomerdag staat mijn paard 24/7 buiten. Als het slecht weer is of heel heet wordt, dan zet ik haar binnen. Ik vind het dan veel tijd en energie kosten om twee maal daags langs te komen om de stal te doen en haar binnen/buiten te zetten en eventueel te rijden. Heerlijk om bij haar te zijn, maar het geregel er omheen met een gezin/werk vind ik op den duur wel vermoeiend. Gelukkig zijn we met een groepje van 4 die ook voor elkaars paarden zorgt, maar dat betekent ook dat ik vaak 4 stallen sta uit te mesten zodat ze 's morgens makkelijk naar binnen kunnen. Afijn, ik geniet van een heel fijne volpensionstal.

Als het vol pension is waarom mest je dan? Klinkt wel pittig dat school werk en gezin schema. Ga je dan voor je werk of school naar stal? En in de avond?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:57

Wiwabalia schreef:
Cheminee schreef:

Andere stal is geen optie?

Alleen een manege waar ikzelf en mijn paard dood ongelukkig zijn.