mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:20

FatCat schreef:
Riel schreef:
Die garantie krijg je er toch helemaal niet bij? Als het later allemaal niet zo mooi is als beschreven kan je ook niet meer ingrijpen. Zelf zou ik als verkoper heel veeleisend zijn en gaan voor iemand die en een goede thuis kan bieden (al kan je dit nooit voor de volle 100% weten) en die ook de middelen heeft om het dier te kopen aan de normale prijs voor het dier.

Je paard voor 2000 euro verkopen geeft die garantie ook niet. En ik zeg ook enkel dat ik het zou overwegen....en niet gelijk zou doen :) Natuurlijk zou ik veeleisend zijn, ongeacht de vraagprijs....

Als je gewoon een redelijke prijs voor je paard vraagt is het risico dat iemand het paard koopt met de intentie om het zelf te houden en niet zo'n mooi huis bied als beloofd natuurlijk niet perse kleiner. Maar de kans dat iemand je paard enkel koopt met de intentie om hem direct door de handel in te schuiven is imo wel echt een stuk kleiner als je enkel gezonde paarden tegen een marktconforme prijs verkoopt. Dan valt er namelijk veel minder makkelijk te cashen. Imo is de kans dat je paard goed terecht komt over het algemeen gewoon groter als je er wel een redelijke prijs voor vraagt. En met redelijk bedoel ik dus naar waarde, dat kan dus ook een heel laag bedrag zijn als je toevallig een bejaarde tinker verkoopt oid maar gewoon zo'n prijs dat het niet heel makkelijk is voor de koper om zich om te draaien en een paard duizend euro op te strijken over de rug van jouw paard met dank aan jouw naiviteit.

@ZoZenn Eigenlijk zijn een heleboel dingen natuurlijk gewoon niets waard. De meeste dingen zijn niets meer waard als er morgen een oorlog uitbreekt en je ineens weer in het bos naar je eten zou moeten zoeken. Dingen zijn alleen wat waard omdat een hele grote groep mensen besluit dat ze hun geld aan iets willen besteden natuurlijk. Zo ook met paarden, kan jij wel leuk vinden dat het niet zo is, maar als die verkopers wel iemand kunnen vinden die hun vraagprijs betaald kunnen ze jouw prima negeren.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:21

Riel schreef:
Als je de waarde van het dier niet kunt betalen dan moet je er maar voor sparen. Wat is daar zo moeilijk aan?

Leg elke maand 500 euro opzij (300 euro voor de aanschaf + 200 euro voor onverwachte kosten) en na een tweetal jaar kan je het dier naar wens kopen. Tevens kan je dan goed onderzoeken of je de financiële draagkracht echt hebt. In de tussentijd kan je 1 x per week lessen.

Een paard te duur verkopen = not done. Maar verwachten dat je een kwaliteitsvol en goed paard zonder gebreken goedkoop kunt krijgen = ook not done.

Hier gaat het absoluut niet over. Het is niet dat mensen niet kunnen sparen en het is niet dat mensen het niet kunnen betalen, het is dat het niet betaald zou moeten hóeven worden. Dat de bedragen belachelijk zijn.

Riel

Re: mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:23

Dat zeg ik toch ook? De bedragen moeten redelijk zijn...

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:24

liedje89 schreef:
@ZoZenn Eigenlijk zijn een heleboel dingen natuurlijk gewoon niets waard. De meeste dingen zijn niets meer waard als er morgen een oorlog uitbreekt en je ineens weer in het bos naar je eten zou moeten zoeken. Dingen zijn alleen wat waard omdat een hele grote groep mensen besluit dat ze hun geld aan iets willen besteden natuurlijk. Zo ook met paarden, kan jij wel leuk vinden dat het niet zo is, maar als die verkopers wel iemand kunnen vinden die hun vraagprijs betaald kunnen ze jouw prima negeren.

Dit klopt helemaal. De wereld is wat de gekken er van maken, maar dat betekent niet dat ik het er dan maar mee eens moet zijn en me er naar moet schikken. Net zoals de KNHS nu de 'gewichtregel' heeft toegevoegd, omdat heel veel mensen besloten zich niet te schikken naar het feit dat er veel te zware mensen op kleine paarden rondreden. Met jouw houding verandert er nooit wat.

Er zijn best verkopers die meer hechten aan eerlijkheid dan aan cashen en dat zijn ook de enige mensen waarvan ik een paard zou willen kopen.

@Riel: Ik heb jou niet zien zeggen dat de bedragen redelijk moeten zijn. Zowel, dan ben ik dat inderdaad met je eens.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:31

Bij de quarters is het zo dat mensen weten wat de vanaf prijzen zijn voor een ''gezonde'' quarter. Zelfs in die prijsklasse valt dat nog enorm tegen en neemt men soms een kleine afwijking voor lief.

Als je dan per se een quarter wilt en eentje onder de ''normale'' prijs gaat kopen, weet je dat er vaak toch al iets mis is. Dan heb je het over paarden rond de 3000 euro. Als je een gezonde quarter hebt weet je gewoon dat je vrpr ruim daarboven kan liggen.

Is hij goed getraind, kom je op prijzen boven de 10.000 euro die mensen ook echt neerleggen, omdat je weet wat zo een paard kost. Die mensen kijken niet naar paarden van 3000 euro, want daar is bekend wat ze mankeren.

Neemt niet weg dat paarden van bijv 3000-7500 euro mensen versteld hebben doen staan en prima presteerde op wedstrijden.

Elk paard kan stuk gaan, maar in eerste instantie koop je een paard bij je wensen. Laten keuren van klinisch tot rondom rontgen is gewoon verstandig.
Ook een paard dat elke dag 2 uur in bos moet lopen met iemand op zijn rug, moet gezond, sterk en fit zijn. Helemaal als hij verder lichamelijk niet echt getraind wordt qua bijv ruggebruik etc.

Veel goede paarden gaan via via. Als je ergens traint, weten mensen vaak de goeie paarden wel te koop.
Moet je zelf op pad en heb je er verder weinig kijk op, neem je sowieso al risico's. Er gaan heel veel mensen de mist bij het kopen van een 1e paard.

Dat een paard niks waard is, is echt onzin. Als ik mn merrie liet dekken, waren de dekkosten al 1000-10.000 euro, afhankelijk van de prestaties van de hengst. Dan heb ik de veearts kosten, ze eet door, terwijl ze niet volledig gebruikt kan worden een lange periode. Bijv voor rijden, trainen, showen. ( afhankelijk waar je je paard voor hebt ) Ze eet wel door en moet ook ergens staan. Als het veulen zonder complicaties ter wereld komt is dat super. Maar die heeft ook zijn kosten. Heb je wel complicaties, kunnen de kosten enorm oplopen.
Daarna moet je het veulen laten opgroeien, wat je maandelijks kost. Op een bepaalde leeftijd, ga je het inrijden of laat je dit doen. Dan worden meestal de stallingskosten ook hoger.

Als ik een veulen fok, kan het mijn keuze zijn. Maar als niemand fokt, kun je nooit een paard kopen. Als het allemaal netjes gebeurt, zou elk paard al een basis prijs hebben van om en nabij de 5000 euro.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:38

Op een gegeven moment gaat er echt wel een "afschrijving" lopen op de "basis waarde", dit kan door "mankementen", ouderdom of karakter zijn en kan zijn dat de waarde juist eerst stijgt door het karakter of prestatie/potentie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:42

Heb zelf al paar keer de vraag gekregen of we een oudere merens (eentje zelfs die pas 12 jaar was!) erbij konden hebben. De paardjes waren hartstikke gezond, super braaf en ook de 12 jarige mocht ik voor een weggeefprijsje hebben.
Dit omdat die mensen weten hoe we hier wonen en hun paardjes die ze wegens omstandigheden zelf niet kunnen houden, zo graag een goed huis willen geven.
Omdat we twee paarden hebben, dus geweigerd (met pijn in het hart de 12 jarige, want kende ik en was echt een toppertje). Maar als hier dus een paardje dood gaat, dan ga ik zeker eerst eens rond bellen en kijken en/of via de vereniging proberen om een leuk paardje hier een oude dag te geven. Paardje moet wel gezond zijn (anders is het hier te zwaar om 24 uur buiten te leven) en 2x per week een buitenritje kunnen maken (uurtje is zat).
Dus ik vind het niet zo raar hoor, dat mensen voor een ouder paard gaan onder die voorwaarde zoals jij ze hierboven in je openingspost neerzet. Voor mij zou ook een goed adres belangrijker zijn dan een prijs krijgen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:44

Ja, op een gegeven moment. Maar niet als iemand met een lijstje vol wensen komt, waar het paard nog aan voldoet.

Mensen willen ook maar elk paard boven de 15 als oud bestempelen en dat is echt onzin. Met een paard van 15, kun je zeker nog 10 jaar door en dat is best lang.
Zouden we zuiniger zijn en beter omgaan met onze paarden, kun je daar ook wel 15jr of meer van maken.

De 2e zoon van onze 24jr merrie is nu 17 en heeft een paar weken terug nog flink wat titels gewonnen. Dat heeft hij al eerder gedaan, maar hij en zijn vaste baasje vonden het weer leuk om te doen en waren topfit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:48

En tegelijk kan een dier van 14 ook al helemaal kapot zijn van binnen, of van 8. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:49

Ik snap de hockeystick vergelijking niet helemaal; als je een dure hockeystick koopt en na twee jaar ga je op voetbal, dan probeer je toch ook nog een normale prijs te krijgen voor die hockeystick op Marktplaats? Waarom mag een paard dat je twee jaar 'gebruikt' hebt en dat verkeersmak, mensvriendelijk, netjes in/doorgereden en nog onder de 20 is dan opeens geen geld meer kosten als je hem verkoopt? :?

Los daarvan gaat dit topic over advertenties waarin mensen met heel veel eisen een gratis paard vragen met als argument 1 een zielig verhaal en argument 2 dat het paard een goed huisje krijgt.

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom mensen niet gewoon voor zo'n goed paard gaan sparen, of anders gewoon hun eisen bijstellen en een normaal bedrag neerleggen voor een minder getalenteerd paard/goedkoper ras. Dan kun je alsnog geluk hebben dat iemand door omstandigheden zijn paard snel kwijt moet en daar dus veel minder voor hoeft te hebben, maar om nou meteen met dat bedelen te beginnen zodat je goedkoop je hobby kunt bekostigen voelt voor mij niet helemaal lekker.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:51

xyzutu2 schreef:
Lees ik dit nou goed, je wilt een IJslander zonder gebreken die je nog gewoon als rijpaard wilt kunnen gebruiken en daar vind je € 2000 al teveel voor? :wow:
Als je nou op zoek was naar een rasloos paard met maar 3 gangen dat te klein is gebleven, nooit is uitgebracht op wedstrijden en simpel is qua uiterlijk en inzetbaarheid dan snap ik dat je niet boven de € 2000 wilt kijken, maar je weet toch dat als je een IJslander, Lusitano, Quarter, Peruaanse Paso enz koopt, je een ras koopt wat in Nederland schaars is, waarvan alleen de dekkosten al hoog zijn en waarvan de training in het geval van de IJslander ook nog eens duurder want ingewikkelder is dan die van een drieganger?

Dat zie je best vaak. Op Facebook komen er met regelmaat gezocht advertenties voorbij van mensen die op zoek zijn naar een IJslander die niet meer dan 2500,- mag kosten maar uiteraard wel makkelijk te tolten moet zijn, braver dan braaf, bomproef, geen eczeem, niet te klein en niet te oud. Ik heb zelf vorig jaar een netjes doorgereden super brave ruin verkocht met vijf makkelijk te rijden gangen en echt veel mensen haken af op de prijs.

Ik vind het altijd bijzonder dat er best veel mensen zijn die maar heel weinig uit willen geven aan 'maar' een recreatie paard. Recreatie paarden hebben ook gewoon training nodig om fijne recreatie paarden te zijn. De meeste mensen verwachten van hun recreatie paard dat ze net aan de hulpen staan en vooral braaf zijn en goed in het verkeer, als het dan om IJslander gaat moeten het vaak ook nog makkelijke tolters zijn. Een paard net aan de hulpen krijgen en opleiden tot fijn recreatie paard kost net als een wedstrijd paard tijd en geld.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:55

xyzutu2 schreef:
Ik snap de hockeystick vergelijking niet helemaal; als je een dure hockeystick koopt en na twee jaar ga je op voetbal, dan probeer je toch ook nog een normale prijs te krijgen voor die hockeystick op Marktplaats? Waarom mag een paard dat je twee jaar 'gebruikt' hebt en dat verkeersmak, mensvriendelijk, netjes in/doorgereden en nog onder de 20 is dan opeens geen geld meer kosten als je hem verkoopt? :?

Los daarvan gaat dit topic over advertenties waarin mensen met heel veel eisen een gratis paard vragen met als argument 1 een zielig verhaal en argument 2 dat het paard een goed huisje krijgt.

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom mensen niet gewoon voor zo'n goed paard gaan sparen, of anders gewoon hun eisen bijstellen en een normaal bedrag neerleggen voor een minder getalenteerd paard/goedkoper ras. Dan kun je alsnog geluk hebben dat iemand door omstandigheden zijn paard snel kwijt moet en daar dus veel minder voor hoeft te hebben, maar om nou meteen met dat bedelen te beginnen zodat je goedkoop je hobby kunt bekostigen voelt voor mij niet helemaal lekker.

Nou inderdaad, als je veulen koopt of groene 3 jarige lijkt het mij dat die minder waard is dan netjes beleerd paard waar je al van alles mee kunt, die heeft waardevermeerdering gekregen.

Je kan tegenwoordig omdat ze wat schaarser zijn geworden ook weer normalere prijs voor je fjord vragen, was gewoon belachelijk daar moest altijd geld bij, dan stop je van zelf met fokken :+ .

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:16

Ik heb mijn ideale paard gratis gevonden. Dit was echter geen reactie op een door mij geplaatste advertentie, maar ik heb gereageerd op haar advertentie en ze bleek te vinden dat wij zo een geweldige match zouden kunnen zijn, dat ze een keuringscommissie heeft gestuurd om mij en mijn stal te keuren, waarna ze heeft gezegd; 'Ja! Jij bent de nieuwe eigenaresse van mijn paard!'. En daar ben ik heeeeeel erg blij mee!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:21

Ik snap die advertentie wel. Zo zag ik ook een paard te koop staan. Niet heel knap maar wel alles wat ik zou willen wensen. Nu is mijn tijd niet om een paard aan te schaffen (in 2018 staat het wel op de planning). Maar mocht het wel zo zijn dan was ik absoluut naar dat paard wezen kijken. Sterker nog ik baalde als een stekker dat ik pas over een jaar de mogelijkheid zal hebben :'). Een mooi groot paard, 2500 euro geen papier. Maar dat is ook niet wat ik zoek. Ik hoef geen paard met papieren. ik wil over een jaar een paard kopen waar ik van kan genieten. Lekker buiten rijden af en toe een onderlinge wedstrijd misschien maar vooral voor de recreatie. Maar daar en tegen kan ik wel een 5 sterrenhuisje te bieden.

Interessant topic trouwens!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:27

KoudbloedKim schreef:
En tegelijk kan een dier van 14 ook al helemaal kapot zijn van binnen, of van 8. :)

Ja, natuurlijk. Hebben er 2x eentje van 4 gekocht en die zijn op 7jr en 8jr ingeslapen. Waar de rest rondhobbelt 18, 19, 19 en 24 nu.

Een paard moet bij je wensen passen, maar alles boven de 12 of 15 oud vinden, terwijl je een braaf bos paard zoeken is echt niet nodig. Je kan er met gemakt nog 10-15jr mee rijden als het goed gaat.

Wil ik morgen wedstrijden rijden, zal ik naar iets jonger kijken.

Veulens, jaarlingen en 2 en 3 jarigen nog niks waard als ze niet gereden zijn? Dat is bij quarters behoorlijk anders. Meestal gebasseerd op ouders en uiterlijk, bouw etc.

Wat me wel erg tegen staat is dat kleur een waarde vermeerdering is. Ik betaal echt 0,0 meer voor kleur, maar het is helaas nog heel normaal om voor bijv een palomino meer te vragen dan voor een vos. Er zijn zelfs fokkers die op kleur fokken en daar ook goed door verkopen. Dat vind ik echt een no go, maar goed, dat ben ik. Als iemand anders er veel voor over heeft om een palomino te hebben bijvoorbeeld, of buckskin, dan is dat prima wat mij betreft, als het paard gezond en braaf is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:32

tengeltje11 schreef:
hoeveel verhalen lees je niet over mensen die hun paard gratis ter adoptie weggaven aan een mooi 5*-huisje en het x-aantal tijd later verkocht tegenkwamen of het paard verdween gewoon.

Is dat niet "gewoon" omdat enkel deze verhalen verteld worden. Iemand die zijn paard gratis weggeeft en verder gaat met zijn leven en niet iedere handeling van de nieuwe eigenaar controleert, die is gewoon tevreden en voelt dus geen behoefte om dit te delen.
Als ik iets online bestel en het pakje komt de dag nadien netjes aan en het product is helemaal naar wens, dan ben ik blij en that's it. Maar o wee als het product kapot is en de customer service mij rotslecht behandelt, dan voel ik opeens veel meer de behoefte om mijn gal te spuien. ;)
Ik denk dat dat bij het gratis/goedkoop weggeven van paarden ook zo is.

En heel eerlijk? Een paard verkopen is geen misdaad. Dus ook als je een paard gratis krijgt, ben je niets verplicht aan de oude eigenaar en mag je dat dier gewoon verkopen. Ik snap niet waarom men zelf van een paard af wil, maar dan wel aan de nieuwe eigenaar regeltjes wilt opleggen dat het paard nooit meer weg mag.

Buiten dat zijn er natuurlijk genoeg echte negatieve verhalen, dat ga ik niet ontkennen!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:17

pluklief schreef:
Ik vind het altijd bijzonder dat er best veel mensen zijn die maar heel weinig uit willen geven aan 'maar' een recreatie paard. Recreatie paarden hebben ook gewoon training nodig om fijne recreatie paarden te zijn. De meeste mensen verwachten van hun recreatie paard dat ze net aan de hulpen staan en vooral braaf zijn en goed in het verkeer, als het dan om IJslander gaat moeten het vaak ook nog makkelijke tolters zijn. Een paard net aan de hulpen krijgen en opleiden tot fijn recreatie paard kost net als een wedstrijd paard tijd en geld.

Ik denk ook wel dat dat komt doordat veel afdankers (bejaard, stuk, gebrek etc) waar je nog op kan zitten dan te koop komen te staan als zijnde "recreatie paard". Voor veel mensen is recreatie paard een paard wat niet goed genoeg is om "echt wat mee te doen" volgens mij.
Wij hebben als recreatie paard gewoon een jong, fit goed opgeleid paard gekocht met een heel makkelijk karakter (ook daarop gefokt). En dat was dus gewoon een "duur" paard. Maar als je daar dan (met wat geluk) nog jaren lol van gaat hebben omdat je een echt prettig en gezond paard aan hebt geschaft is dat volgens mij uiteindelijk financieel verstandiger dan een afdanker waarbij je vaak uiteindelijk toch tegen zijn beperkingen aanloopt of die niet lang mee gaan.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:53

Pandora2 schreef:
Dat de brutalen de halve wereld hebben, is natuurlijk een feit :D
Maar waar ik mij in elk geval dan vragen bij stel, is dat zogenaamde '' 5 * huisje '' ....
Wat sommigen 5* vinden, vind ik vaak nog geen 1* waard vanuit het standpunt paard bekeken :+

ja dat is net als smaak, daar valt over te twisten.....daar heb ik ook wel eens een heftige discussie over gehad. Maar ook dat is verschil van standpunt , ik had een plekje op de boerderij ....dat was te min, het paard ging naar een ander € 350,- euro per maand ging er heenop een 5* huisje en het paard was doodongelukkig. Ik heb hem toen als nog gekocht en het beest in kwestie leefde helemaal op op een weiland tussen de koeien en een vriendje.....heb toch die mevrouw nog eens een bericht gestuurd.
Haar antwoord was echt niet positief, zelfs de dieren politie op mijn nek gehad....en dan zijn het weer boeren die de dieren geen goede verzorgin gunnen! 8)7
die politieman was sympathieker en zij het volgende" een sportpaard is niet gelukkiger tussen de tralies, het is en blijft een paard wat ook gewoon paard wilt zijn". +:)+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:02

Slimme politieman!

Grap is vaak dat die sportpaarden ook gewoon in de opfok staan, maar als ze zadelmak zijn kunnen ze volgens veel eigenaren niet meer tegen regen, kou en buitenstaan.... Snap ik nooit zo goed.... Konden ze jaar ervoor wel en jaar later ineens niet meer? :+

(geef toe dat toen ik het vannacht hoorde hozen en me realiseerde dat ik vanochtend vroeg wedstrijd had, wel dacht Q%REQ$#% verzopen paard en met wat pech een beblubbert paard....)

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:40

Hier iemand die nu 2 x gegaan is voor een paard dat een lieve eigenaar zocht en een mooie pensioen..
Beide manege paarden , beide met mankementen maar met absoluut de klik ..
( en had ze ook zeker niet voor een koopje )
Het eerste paard heb ik 4 jaar gehad , het 2e is nog steeds bij mij en ondanks dat ze volledig afgekeurd is om te berijden , is elke dag een feestje en hou ik er zielsveel van..
Mocht er ooit nog een volgende komen , dan graag absoluut weer zoiets *\o/*
Laatst bijgewerkt door N4N4 op 01-07-17 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 21:43

maar veel voorbeelden hier zijn ook geen mensen die gezonde,perfect te rijden,geen oude paarden zoeken of vonden voor zo goed als niets.

alle begrip en heel veel respect voor zo'n mensen
(heb hier vorig jaar ook een paardje gekocht voor 500 euro,da gokt dat ze tegen de 30 aan zit,heeft nu al maanden diarree met ups en downs die we nog niet helemaal onder controle hebben,als ze in haar hoofd niet meer zo goed was,had ik ze al laten inslapen,maar zij geeft de strijd nog niet op,dus doen we verder,ook al kost ze me momenteel handenvol medicatie)

maar dat kan je toch niet vergelijken met een gezond paarden die in de fleur van zijn leven zit,gratis willen krijgen?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:12

Zo vind ik de shetten en welshjes van tegenwoordig stervensduur.

Ik zoek een weidemaatje voor mijn welshruin. Ik ben gewoon 400 euro voor een bruine shet met zwarte manen kwijt en 80 cm hoog!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:06

En daarnaast nogmaals hebben echt niet alle paarden die als recreatie paard worden aangeboden mankementen. Laatst had een vriendin van mij haar paard (uit keuring helemaal gezond gebleken) als recreatie paard aan, omdat ze er domweg nooit wedstrijden mee gereden had.. en die deed ze weg voor minder omdat ze een goed te huis gewoon veel belangrijker vond.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:15

GabberGill schreef:

Ik zoek een weidemaatje voor mijn welshruin. Ik ben gewoon 400 euro voor een bruine shet met zwarte manen kwijt en 80 cm hoog!

Waarom koop je geen hengstveulentje? Kosten haast niets en fokkers zijn blij met een goed tehuis.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:29

GabberGill schreef:

Ik vraag voor mijn shet toch een heel stuk minder hoor :=

Ik heb ook heel lang geleden een paard voor niks over genomen.
Destijds een jaarling.
Hij had een lichte vorm van ataxi.
Heb hem tot 3.5 jaar gehad.
Helaas bleef hij te klein en ging ik studeren.
Durfde hem niet gratis aan te bieden dus hem voor een symbolisch bedrag verkocht.
Dit meisje heeft hem tot z'n dood gehad dus het kan wel goed gaan.

Nu heb ik mijn beide ponys te koop staan.
Krijg ook de meest idiote reacties dat ze ze komen ophalen voor weinig, want ze hebben het perfecte huis voor ze.
Ja doei :evaw: , bieden mag maar hou het redelijk.
Gewoon gezonde leuke lieve ponys zonder gebreken.
Ik kan daar zo niet tegen -:(-