FatCat schreef:Riel schreef:Die garantie krijg je er toch helemaal niet bij? Als het later allemaal niet zo mooi is als beschreven kan je ook niet meer ingrijpen. Zelf zou ik als verkoper heel veeleisend zijn en gaan voor iemand die en een goede thuis kan bieden (al kan je dit nooit voor de volle 100% weten) en die ook de middelen heeft om het dier te kopen aan de normale prijs voor het dier.
Je paard voor 2000 euro verkopen geeft die garantie ook niet. En ik zeg ook enkel dat ik het zou overwegen....en niet gelijk zou doenNatuurlijk zou ik veeleisend zijn, ongeacht de vraagprijs....
Als je gewoon een redelijke prijs voor je paard vraagt is het risico dat iemand het paard koopt met de intentie om het zelf te houden en niet zo'n mooi huis bied als beloofd natuurlijk niet perse kleiner. Maar de kans dat iemand je paard enkel koopt met de intentie om hem direct door de handel in te schuiven is imo wel echt een stuk kleiner als je enkel gezonde paarden tegen een marktconforme prijs verkoopt. Dan valt er namelijk veel minder makkelijk te cashen. Imo is de kans dat je paard goed terecht komt over het algemeen gewoon groter als je er wel een redelijke prijs voor vraagt. En met redelijk bedoel ik dus naar waarde, dat kan dus ook een heel laag bedrag zijn als je toevallig een bejaarde tinker verkoopt oid maar gewoon zo'n prijs dat het niet heel makkelijk is voor de koper om zich om te draaien en een paard duizend euro op te strijken over de rug van jouw paard met dank aan jouw naiviteit.
@ZoZenn Eigenlijk zijn een heleboel dingen natuurlijk gewoon niets waard. De meeste dingen zijn niets meer waard als er morgen een oorlog uitbreekt en je ineens weer in het bos naar je eten zou moeten zoeken. Dingen zijn alleen wat waard omdat een hele grote groep mensen besluit dat ze hun geld aan iets willen besteden natuurlijk. Zo ook met paarden, kan jij wel leuk vinden dat het niet zo is, maar als die verkopers wel iemand kunnen vinden die hun vraagprijs betaald kunnen ze jouw prima negeren.