Een 'ehh' op dreigende toon is al genoeg
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

CalipsoLover schreef:Oh eindelijk een topic waar ik dit bij kan vragen.
Mijn paard kan af en toe gewoon een enorme etter zijn onder het zadel en we waren (bijvoorbeeld) op cross geweest, was lang geleden... Had me er al op voorbereid dat ik m'n handen vol ging hebben en dan krijg je opmerkingen van 'geen probleem die van ons is ook nog jong' Ja hij is eigenlijk 13 en ging vroeger regelmatig op cross en jumping, verplaatsing is niks nieuws. Meneer haalt daar opeens dus enorme bok en stijger-toeren uit. Dit is niet uit pijn of iets anders, echt gewoon puur vervelend doen. In de piste doet hij dit bijvoorbeeld nooit, bij het wandelen kan hij zich opeens ook omdraaien en zeggen 'nope ik wil naar huis'. Maar stel nu, mijn paard begint enorm te bokken, straf ik hem af ja of nee? Ik doe dit normaal niet omdat ik niet weet of dit enig nut gaat hebben maar ik heb er ook totaal geen plezier aan, laatste keer ook gewoon het terrein moeten verlaten omdat het te gevaarlijk werd...
_black_rose_ schreef:Dit is toch wel zo'n beetje het honderdste topic over dit onderwerp. Heb (niet heel grondig gelezen en) nog niets in dit topic gevonden dat nog niet in een ander topic over dit onderwerp beschreven staat.
connie64 schreef:calipsolover, heb je je wel eens afgevraagd waarom je paard een etter is?? wow wat een belediging zeg naar je eigen dier..... een paard IS geen etter maar gedraagt zich naar hoe hij zich voelt.....bah wat een negatieve eigenaar ben jij
) aan halster hoeven we maar met touw te schudden dan stopt ze me eten.
connie64 schreef:sarcastisch hoor wenkelover, misschien beter eerst eens nagaan waarom je paard zo n vreselijk etter is??
een paard kent het woord etter niet, kent niet de gevoelens van IK zal vandaag jou het leven eens zuur maken...maar ach...doe vooral zo door
bulck, absoluut eens met wat jij schrijft...maar als ik een 18 jarig meisje zie schrijven, mijn paard is zo n etter op wedstrijd....dan zou je misschien eens na moeten gaan wat er niet leuk is voor zo n dier...hij bokt echt niet voor niets....maargoed ... de reakties van zo n wenkelover zegt alweer genoeg....
connie64 schreef:puppy het gedrag van jouw paard was hengstengedrag....dat is heel wat anders dan een paard dat een cross moet lopen en dat, om wat voor reden niet wil of kan...aangezien paarden niet kunnen praten en dat dan uiten in voor sommige etterend gedrag (?) vind ik, maar dat is MIJN mening, dat je moet uitzoeken wat er aan de hand is. Ik geloof er 100% niet in dat een paard ettergedrag vertoont zonder reden, en jij als eigenaar bent verantwoordelijk voor het welzijn van jouw dier.
Ik vind niet dat je een paard dan dus moet gaan slaan...
)
Dat blijft meestal bij een "HALLO IK BEN ER OOK NOG" of iets dergelijks.
connie64 schreef:calipsolover, heb je je wel eens afgevraagd waarom je paard een etter is?? wow wat een belediging zeg naar je eigen dier..... een paard IS geen etter maar gedraagt zich naar hoe hij zich voelt.....bah wat een negatieve eigenaar ben jij