Mousmous schreef:Ach, als verkoper weet je ook maar niet wat je op je paard zet. Zat mensen die zeer overtuigd zijn van hun eigen kunnen en dat kan puntje bij paaltje heel goed tegenvallen.
xtessax83 , Een kennis van me is ook een keer op een z-paard van mij gegaan. Hij kwam van de manege en zou hem alleen even uitstappen. Maar ging toch maar even draven door fiks zijn hakken er in te duwen en ja hoor zelfde aktie als jij hierboven beschrijft. Hing aan de teugels, ging nog harder knijpen en geen stop meer op het paard. Liep goed af en achteraf was het echt hilarisch aangezien hij dacht nog steeds controle te hebben.
Paard kopen bijft altijd een risico en je kan nu eenmaal niet alles uitsluiten. Misschien is dit wel het juiste paard voor je TS, maar ja, 100% zeker weten doe je het niet. Dat zal jouw vader ook wel weten en als hij veel handel heeft gedaan moet hij toch ook wel ervaring genoeg hebben om jou hierin volledig te kunnen adviseren ipv dat je jezelf bijv moet gaan inlezen over trainingsstallen.
Ik heb ook zeker niet uitgesloten dat het aan mij zou liggen maar achteraf las ik recensies van die stal waar je niet vrolijk van wordt. Hierdoor was voor mij snel de conclusie getrokken dat het vrijwel niet aan mij kon liggen aangezien ik daarvoor al ruim 4 jaar op eigen paarden reed en dus ook weet dat deze anders te rijden zijn dan een manege paard.