Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:29

GamblersCup schreef:
Ik zou er na 1 keer al klaar mee zijn. Gewoon negeren die kerel. Of zoals iemand al zei, een standaard zin dat je niet in discussie gaat. En vervolgens weglopen. Praten, uitleg, dingen uitprinten... echt waar, wil je al die moeite doen voor een wildvreemde? Het gaat toch niet veranderen.

Dit.

Het laatste wat je moet doen is inhoudelijk ingaan op wat deze meneer zegt. Dat is alleen maar koren op zijn molen.

Anoniem

Re: Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 00:01

Ik zou zeker niet overgaan tot een emotionele uitwisseling met iemand waarvan je niet weet hoe goed die zijn emoties onder controle heeft.
Sowieso is intense emoties uiten bij geagiteerde vreemden überhaupt altijd al een risico. Bijvoorbeeld in het geval van mensen die boos worden omdat je een kalf in een kruiwagen legt: wat als je jouw frustratie/wanhoop uit en dit wordt door de ander opgevat als agressie? Dat jij weet hoe iets bedoeld is betekent niet dat dit ook op de ander zo overkomt.

@ TS: kun je niet op Bokt/google ernstige/bloederige zomereczeemfoto's vinden van een paardje met ongeveer dezelfde kleur als de jouwe? Dat wordt namelijk eerder begrepen dan foto's van een manenkam waar wat haar weg is. Zeker in dit geval kan overdrijven volgens mij geen kwaad dus als je op het www heftige foto's kunt vinden dan zou ik die gewoon uitprinten en laten zien alsof het jouw paardje was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 00:10

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:46

Ik zou wel opletten met de man te negeren en "er klaar mee te zijn". Meneer weet duidelijk wat actie ondernemen is (spreekt iedereen aan, gaat zelf naar de dierenkliniek,...). Hij is heilig overtuigd van zijn gelijk en zo'n mensen kunnen -zeker als ze het gevoel hebben niet gehoord te worden- het heft in eigen handen nemen.

Het zou mij niet verbazen als TS dan plots ineens haar eczeemdeken helemaal vernield terug vindt in de weide...

De foto's kan je proberen, maar ik gok ook op weinig slaagkans, ik vermoed dat meneer zo in zijn eigen beleving vast zit dat hij niet voor rede vatbaar is.

Ik zou contact opnemen met de wijkagent, samen met de staleigenaar/andere mensen die zich niet op hun gemak voelen. Eventueel dat de agent de man kan aanspreken. Op deze rustige manier is de politie ook ingeschakeld. Wat handig is voor als de boel zou escaleren..

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:52

Jeetje wat een heftig verhaal en wat een bemoeierige man zeg! Ik zou echt niet meer op mijn gemak zijn..
Wellicht de politie om raad vragen/zelf een aangifte doen dat hij je lastig valt?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:54

Mensen, maar nu zijn we allemaal maar aan het speculeren. Of die man nu wel of niet helemaal helder is, dat weten we niet. Mss is het juist gewoon een licht autistische mens ofzo. Doorheen de pagina's lijkt het bijna een seriemoordenaar te worden.
Gewoon ff bespreken met politie/wijkagent, stalhouder. Ik vermoed dat als de man naar een dierenkliniek gaat (als dat echt zo is) dat hij daar een gelijkaardig verhaal zal te horen krijgen als dat van TS.

Niet te veel drama maken. Gewoon de nodige voorzorgen nemen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:54

Ik zou het ook negeren. Wel oplettend blijven, dus bijvoorbeeld ergens noteren op welke datum de man je aangesproken heeft. Je weet maar nooit of je het ooit moet gebruiken. "Hij heeft me vaak aangesproken" klinkt minder overtuigend dan "Hij heeft me 34 keer aangepsroken, kijk, hier heb ik een lijstje met de datums dat hij dat gedaan heeft". Zeker niet inhoudelijk reageren. Dat brengt je niets bij deze man. Hij heerft namelijk gelijk volgens zichzelf

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:04

Jeetje wat een verhaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je je niet veilig voelt.
Daarom zou ik beslist niet meer met meneer in gesprek gaan. Je hebt je zegje al gedaan! Zeg inderdaad dat je niet met hem in discussie gaat en verzoek hem hiermee op te houden. Doe dit elke keer en noteer inderdaad datum en tijd.
Spoor stalhouder en kliniek aan om ook een melding te doen van deze man! Des te eenvoudiger kan er straks een aangifte op tafel liggen.

Ga niet beginnen met het uitprinten van artikelen, iemand die bijna huilend jou verzoekt om je paard die deken af te doen en met hem mee te geven, die gaat de ernst van de situatie en de nood van de deken never nooit in zien!!!

En zorg dat er altijd iemand in de buurt is als jij op stal bent. Is het niet zodat jij je veiliger/sterker (twee kunnen meer dan 1) voelt, dan is het wel omdat je dan een getuige hebt!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:49

bulck schreef:
Mensen, maar nu zijn we allemaal maar aan het speculeren. Of die man nu wel of niet helemaal helder is, dat weten we niet.

TS had aangegeven dat de man haar had verteld dat hij met haar paard had gepraat, en dat haar paard hem gezegd heeft geen deken te willen.

Dat getuigt niet van ze alle 7 op een rijtje hebben?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:50

Thea_Ste schreef:
Ik zou wel opletten met de man te negeren en "er klaar mee te zijn". Meneer weet duidelijk wat actie ondernemen is (spreekt iedereen aan, gaat zelf naar de dierenkliniek,...). Hij is heilig overtuigd van zijn gelijk en zo'n mensen kunnen -zeker als ze het gevoel hebben niet gehoord te worden- het heft in eigen handen nemen.

Het zou mij niet verbazen als TS dan plots ineens haar eczeemdeken helemaal vernield terug vindt in de weide...

De foto's kan je proberen, maar ik gok ook op weinig slaagkans, ik vermoed dat meneer zo in zijn eigen beleving vast zit dat hij niet voor rede vatbaar is.

Ik zou contact opnemen met de wijkagent, samen met de staleigenaar/andere mensen die zich niet op hun gemak voelen. Eventueel dat de agent de man kan aanspreken. Op deze rustige manier is de politie ook ingeschakeld. Wat handig is voor als de boel zou escaleren..

Onzin. Iemand aanspreken en zelf naar de dierenkliniek gaan betekend niet dat hij TS de volgende keer in elkaar mept als ze hem negeert :') Niks deken vernield op de wei terug vinden: staleigenaar is op de hoogte, meneer staat aan de buitenkant van de poort. Mag toch aannemen dat niet jan en alleman zomaar op de weide kan komen. Natuurlijk kun je altijd even de wijkagent inlichten, maar verder is negeren gewoon het beste. Geef hem geen materiaal om mee te werken. Oftewel koren op zijn molen, zoals al door Koper gezegd is. Gewoon negeren en doorfietsen, of hoe je ook naar/van stal gaat.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:51

khirshanta schreef:
bulck schreef:
Mensen, maar nu zijn we allemaal maar aan het speculeren. Of die man nu wel of niet helemaal helder is, dat weten we niet.

TS had aangegeven dat de man haar had verteld dat hij met haar paard had gepraat, en dat haar paard hem gezegd heeft geen deken te willen.

Dan heeft 30% van bokt ze niet op een rijtje, met al die zogenaamde "fotolezers" en "paardenfluisteraars" en "hooggevoelig naar dieren zijnde mensen". Al ben ik het eigenlijk wel met deze stelling eens _O-

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:56

het klopt natuurlijk- wij weten niet hoe het er tot nu toe aan toe gaat. Ik vind het echter wel belangrijk dat het niet ónderschat wordt. Mensen die een geestelijke stoornis hebben kunnen wij, en TS niet goed inschatten. Het kán goed zijn dat hij het heft in eigen handen neemt. Moet niet, kan wel, dan zie ik liever iemand het zekere voor het onzekere nemen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:57

Paarden schijnen aan te kunnen geven of ze wel of niet een deken op willen, met behulp van symbolen. Daar is een onderzoek naar gedaan. Die wens kunnen ze dus hebben en het is niet helemaal ondenkbaar dat iemand die wens zou kunnen aanvoelen.

Ik denk alleen niet dat een paard zo slim is dat het ook kan bedenken dat deken af verschrikkelijke jeuk tot gevolg gaat hebben. Die connectie kunnen ze niet maken.

Dat zou nog een insteek voor een gesprek kunnen zijn.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:01

Jeetje ts wat vervelend voor je.
Enige wat bij mijn pony hielp is een heel direct geplastificeerd bordje ophangen net foto hoe hij met deken was en hoe hij zonder deken (dus helemaal open)was.
Maar je geeft al aan geen foto's te hebben en denk als deze man niet 100% is dat niet veel zal werken.
Misschien een gesprek aan gaan net de wijkagent en de beste man zelf maar of dat doordringt??
Nogal vervelend dat je je niet op je gemak voelt bij je eigen paardje,sterkte!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:02

LindyH, trainen op symbolen is éven wat anders dan "paard heeft het me zelf verteld" aan een kerel die buiten de poort staat... :') Ik zou alleen geen gesprek aangaan. Dat gaat toch niet werken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:03

LindyH schreef:
Paarden schijnen aan te kunnen geven of ze wel of niet een deken op willen, met behulp van symbolen. Daar is een onderzoek naar gedaan. Die wens kunnen ze dus hebben en het is niet helemaal ondenkbaar dat iemand die wens zou kunnen aanvoelen.

Ik denk alleen niet dat een paard zo slim is dat het ook kan bedenken dat deken af verschrikkelijke jeuk tot gevolg gaat hebben. Die connectie kunnen ze niet maken.

Al zijn er paarden die maar wat graag hun hoofd in de hals van een eczeemdeken stoppen omdat ze weten dat er dan minder overlast is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:06

LindyH schreef:

Alleen ging dat wel om een onderzoek met winterdekens (paarden op een warme zomerdag een dikke deken op leggen en ze dan het symbool voor "deken af" laten leren kennen). Dus met directe oorzaak-gevolg. Die bij een eczeemdeken er niet direct is (paard ligt niet open zodra de deken er af gaat).

Appels met peren dus :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:15

Koper schreef:
LindyH schreef:

Alleen ging dat wel om een onderzoek met winterdekens (paarden op een warme zomerdag een dikke deken op leggen en ze dan het symbool voor "deken af" laten leren kennen). Dus met directe oorzaak-gevolg. Die bij een eczeemdeken er niet direct is (paard ligt niet open zodra de deken er af gaat).

Appels met peren dus :)

Dat kunnen ze zeker wel. Mijn paard wordt vreselijk kwaad als ik zijn eczeemdeken af wil halen en rent weg. Als ik m te vaak af doe niet te vangen. Gaat er voor staan als die weer om mag. Winterdekens geen problemen. Maar oke, off topic.

Wat een vervelend probleem ts. Ik zou niet met allemaal info naar de man gaan, hij zit zo in zijn eigen wereld. Die krijg je er ook niet uit. Wel wijkagent oid op de hoogte stellen, en bij gaan houden wanneer hij je opwacht/aanspreekt, eventueel opnemen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:21

Ik verplaats je topic van md naar paardenpraat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:29

khirshanta schreef:
bulck schreef:

Joh. Er zijn zat mensen die andere mensen betalen om met hun dier te 'praten'. De zogenaamde (foto)readings.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:44

Die hebben ook een tik vd malle molen gehad _O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:55

Nou, dat is ook weer een beetje overdreven. Maar mensen blazen graag hoog van de toren en overdrijven het vaak :P

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:12

oomens schreef:
lieveli schreef:
Deze meneer denkt dat hij met paarden kan praten.

Je moet ze eens de kost geven (ook op bokt) die dat denken. Er zijn er zelfs die denken dat ze met foto's van paarden kunnen praten en die beschouwen zichzelf desondanks als minstens helemaal 100.

Ja, maar die zijn tenminste nog zo slim er geld voor te vragen en zeggen daarbij altijd iets liefs over de eigenaar. :')

Mensen met waanideeën zoals de meneer die TS en haar stalhouder lastigvalt zijn niet heel lief en kunnen agressief worden zoals TS al merkte... en zo'n waanidee klets je er ook niet zomaar uit, ook niet met goede argumenten, ook dat heeft TS al gemerkt.

Wat je in zo'n geval kunt doen: de politie waarschuwen. Want één stapje verder en meneer kan echt agressief worden en dan mag zo iemand worden opgenomen in een inrichting met de reden dat hij een gevaar is voor zijn omgeving.
In dit geval doet de politie misschien niet meteen iets, maar iedere melding kan helpen een dossier op te bouwen... hoe meer mensen dat doen hoe beter. Aangezien niet alleen TS maar ook haar stalhouder lastiggevallen worden zijn dat al 2 meldingen, vooral als die meneer agressief overkomt en stalkt.

Het kan ook aanleiding zijn voor de politie om de wijkagent eropaf te sturen en een praatje te maken met die meneer.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:05

Thea_Ste schreef:

TS wat een nare situatie. Ik kan me voorstellen dat het je hoog zit.
Sowieso contact opnemen en blijven opnemen met de wijkagent. Elke keer als deze man buiten bij de poort staat hem ongemerkt op de foto zetten waar de datum in staat. Ook van andere dingen zoveel mogelijk alles vastleggen.

Stel dat deze meneer inderdaad niet helemaal 100% is dan wil het nog niet zeggen dat er verder niets gebeurd behalve af en toe vervelend mondeling contact over de deken.
Ik wil je niet bang maken maar het kan zelfs tot hele rare dingen escaleren.

Ik spreek helaas uit ervaring en wordt al 10 jaar gestalkt. Ook door iemand die volgens meerdere deskundigen niet 100% is. Het begon eerst redelijk "onschuldig" maar is zodanig geëscaleerd dat hij 6 jaar terug onze paarden vergiftigd heeft. Zodat er nu 3 van de 4 chronisch beschadigd zijn met ernstige leverschade.

De politie heeft ons jarenlang voorgehouden dat we hem vooral moesten negeren. De grootste fout die ze ons geadviseerd hebben. Hij kreeg daardoor kennelijk het idee dat ik bang voor hem was.
Sinds een jaar ben ik het anders gaan doen en heb de rollen omgedraaid. Zodra ik hem zie groet ik hem zéér vriendelijk en ga door met mijn werkzaamheden. Hij weet sindsdien niet waar hij kijken moet en neemt vrij snel de kuierlatten.

Echter ... hij bedreigd me al jaren via andere mensen met de dood. Zijn haat voor mij is inmiddels mega. Sommige deskundigen waarschuwen me dat het inderdaad nog verder kan escaleren. De politie heeft ons geadviseerd de achterste helft van onze wei niet meer te gebruiken voor de veiligheid van onze paarden en ons zelf. Maar fatsoenlijk doorpakken heeft de politie in al die jaren nog nooit gedaan.
Maar ik laat mijn leven niet meer door die malloot verpesten.

Als ik jou was zou ik de politie en/of de dierenbescherming even wat foto's en info doorgeven over zomereczeem. Laten zij deze man maar benaderen daarover en hem te verstaan geven per direct te stoppen met zijn hinderlijk gedrag in jouw richting.
Zie jij hem weer bij de poort, gewoon vriendelijk groeten en direct doorlopen. Vooral zelf geen gesprek meer met hem aangaan.

Heel veel sterkte gewenst.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:08

GamblersCup schreef:
Thea_Ste schreef:

Onzin. Iemand aanspreken en zelf naar de dierenkliniek gaan betekend niet dat hij TS de volgende keer in elkaar mept als ze hem negeert :') Niks deken vernield op de wei terug vinden: staleigenaar is op de hoogte, meneer staat aan de buitenkant van de poort. Mag toch aannemen dat niet jan en alleman zomaar op de weide kan komen. Natuurlijk kun je altijd even de wijkagent inlichten, maar verder is negeren gewoon het beste. Geef hem geen materiaal om mee te werken. Oftewel koren op zijn molen, zoals al door Koper gezegd is. Gewoon negeren en doorfietsen, of hoe je ook naar/van stal gaat.

Ik heb het dan ook niet over dat hij de TS fysiek zou aanvallen als hij genegeerd wordt, maar wel dat hij gewoon zelf de weide op zou gaan, en het bewuste deken er zelf zou afnemen omdat hij dan het gevoel heeft dat er dan tenminste iemand is die naar het paard "luistert" het paard "red" (namelijk hijzelf).
De meeste weides kan je gewoon ook op door onder de draad door te kruipen, want ze staan meestal aan de grenzen van iemand zijn domein. kwestie van het juiste moment af te wachten en hup, je bent ongemerkt een weide op helaas...

Brrr Henny, ik krijg de kriebels van jouw situatie, wat moet jij je onveilig voelen :(:)