Thea_Ste schreef:Ik zou wel opletten met de man te negeren en "er klaar mee te zijn". Meneer weet duidelijk wat actie ondernemen is (spreekt iedereen aan, gaat zelf naar de dierenkliniek,...). Hij is heilig overtuigd van zijn gelijk en zo'n mensen kunnen -zeker als ze het gevoel hebben niet gehoord te worden- het heft in eigen handen nemen.
Het zou mij niet verbazen als TS dan plots ineens haar eczeemdeken helemaal vernield terug vindt in de weide...
De foto's kan je proberen, maar ik gok ook op weinig slaagkans, ik vermoed dat meneer zo in zijn eigen beleving vast zit dat hij niet voor rede vatbaar is.
Ik zou contact opnemen met de wijkagent, samen met de staleigenaar/andere mensen die zich niet op hun gemak voelen. Eventueel dat de agent de man kan aanspreken. Op deze rustige manier is de politie ook ingeschakeld. Wat handig is voor als de boel zou escaleren..
Onzin. Iemand aanspreken en zelf naar de dierenkliniek gaan betekend niet dat hij TS de volgende keer in elkaar mept als ze hem negeert
Niks deken vernield op de wei terug vinden: staleigenaar is op de hoogte, meneer staat aan de buitenkant van de poort. Mag toch aannemen dat niet jan en alleman zomaar op de weide kan komen. Natuurlijk kun je altijd even de wijkagent inlichten, maar verder is negeren gewoon het beste. Geef hem geen materiaal om mee te werken. Oftewel koren op zijn molen, zoals al door Koper gezegd is. Gewoon negeren en doorfietsen, of hoe je ook naar/van stal gaat.