Kocht jij jouw paard particulier of bij een handelaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kocht jij via een handelaar of particulier

Particulier, paard is zoals voorgespiegeld
194 (47%)
Particulier, paard is anders dan verteld
63 (15%)
Handelaar, paard is zoals voorgespiegeld
112 (27%)
Handelaar, paard is anders dan verteld
40 (9%)

Totaal aantal stemmen: 409

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:08

Ik heb die van ons van een handelaar gehaald, op de foto zag alles goed uit en de bezichtig daar ging ook prima, goed gevoel erbij en paard gekocht die dag. Wel hebben we haar langer laten staan om gedekt te laten worden door hun hengst.

Eenmaal thuis bleek de merrie wel flink wat lichamelijke en mentale begagge te hebben waar we een.half jaar aan gewerkt hebben om dit enigsinds goed te krijgen.

Ze sloeg en liep zo over je heen, ook voernijd tot en met, tandarts zou geweest zijn volgens hun terwijl ze enorme haken bleek te hebben. Ook zat ze lichamelijk compleet vast waardoor normaal rijden pijnlijk voor haar was, zadel dat "op maat gemaakt was" voor haar paste ook absoluut niet. Daardoor dus ruim een half jaar niet gereden.

Zeker dus niet het fijne stabiele paardje waar ze voor te koop stond maar ik heb er geen spijt van, dit was allemaal wel op te lossen met genoeg tijd, geld en aandacht.

Volgende keer zou ik persoonlijk wel liever niet meer bij een handelaar kopen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:41

Particulier gekocht: 4x, zowel jaarlingen als volwassen paard.
Allen waren precies wat ze leken, alleen het volwassen paard bleek nekartrose te hebben maar dit kwam helaas toen in de keuring niet naar voren. (was alleen klinisch toen gedaan).
Handelaar: 1x op de markt, was een geweldige pony maar wel met geestelijk veel issues. Is met veel tijd goedgekomen totdat we een ongeluk kregen en ze helemaal flipte met rijden.
Dan nog een jaarling rechtstreeks van de fokker, geweldig ding en aangezien de fokkers de buren zijn zie ik ook al zijn halfbroers, zussen e.d. geboren worden en opgroeien.
Eentje van de manege gekocht, eigenaar van die pony betaalde de stalling niet meer en kwam ook niet meer opdagen. Die heb ik toen gekocht om op te knappen en te verkopen.
En 2x een pony gehad.
Met allemaal op die ene na met artrose geen echte problemen gehad.
Nog medisch, nog in de omgang.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:53

zo ver ik weet sins ik beetje bewust ben van alles komen ons paarden bij handelen vandaan. Nooit problemen gehad en nog steeds mega blij met me paard. We hebben altijd paarden gehad me moeder zit ok al bijna 50 jaar in de paarden. En ik rij al 17 jaar en zit al 21 jaar in de paarden ofzo. En nog nooit een mis koop gehad kwa paarden bij handelaar. En die nu heb was 150 telicht en was bij die handelaar al super veel aan gekomen. Maar ze heeft daat niet lang gestaan want toen ging ze al naar mijn toe. Maar ik heb der niet van advertensie die nu heb. Ik heb deze via me les geefer en deze heeft ook niet op internet gestaan. Maar zij voldeed aan mijn eisen. En ze hebben zich niet anders voor gedaan dan het paard is. Ze zijn heel eerlijk over het paard geweest van wat ze der van wisten. Want het is paard met verleden maar dat heeft niets met handelaar temaken. Want dat was voor dat ze bij die handelaar kwam. Maar zou daar zo weer een paard kopen.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:20

1e paard: particulier: niet zoals verteld.
2e paard: bij fokker, zoals verteld

Valdesh

Re: Kocht jij jouw paard particulier of bij een handelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:45

Wij hebben over de jaren 3 paarden bij de particulier gekocht. Twee daarvan waren zoals verteld. Eentje dat was een merrie was niet zoals voorspeld. Ze bleek lichamelijke klachten te hebben waar de vorige eigenaren ons niks over hadden verteld. Ook hebben wij twee paarden bij een handelaar gehaald. Eentje was zoals ons verteld was. De andere was een hele lastige en pittige merrie pony. Ze bleek een erge trauma te hebben waar ons niks over verteld was.

nessinator

Re: Kocht jij jouw paard particulier of bij een handelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:50

4 van de 5 paarden die ik heb (gehad) kende, reed en verzorgde ik al zeker een jaar voor aanschaf, dus particulier en zoals verteld ;-) De vijfde was een beetje overhaast, maar ook particulier en zoals verteld (en met particulier bedoel ik in alle 5 gevallen 'manege', wel 3 verschillende)