Anoniem schreef:Dankjewel spatter. Zo'n ongeluk hakt er echt in inderdaad. Zeker omdat ik nog maar 15 was.
wat jij vertelt vind ik ook heftig. Flauwvallen en 3 kwartier later wakker worden... moet ook een flikke klapper geweest zijn. Jammer dat je er een hersenschudding aan over hield. Maar gelukkig hadden jullie niks gebroken.
Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt over de dingen die spelen op zo'n manege en wat voor invloed de lieverdjes hebben op anderen. De eigenaresse van de manege kwam wel naar me toe, was duidelijk geschrokken en gaf me wat advies.
Die automobilist was een engel. Wat een goed hart heeft die man. Hij bleef heel kalm en wilde me echt alleen maar helpen. Hij begreep mijn paniek en mijn wil om mijn paard te vinden. Ik ben hartstikke blij dat hij geen ambulance heeft gebeld maar gewoon met mij mijn paard is gaan zoeken.
moet je voorstellen, je paard rent weg na zo'n ongeluk, overal auto's en fietsers die hem aan kunnen rijden, en jij mag er niet achteraan, terwijl je prima kan lopen.
Of het paard klapt op een auto met een jong gezin erin of boven op een vrouw op de fiets met haar kleine voorop. Dat wil je nog minder dan dat iemand je paard aanrijd.
Ook DAT had kunnen gebeuren.
Meestal denken mensen eerst aan hun paard...begrijpelijk maar men vergeet ook wel eens dat het voor mensen wel eens heel slecht ka aflopen als er een paard bovenop de auto knalt. En dan is het heel cru maar een paard is vervangbaar een moeder, kind, vader niet.
Veder heb je echt een engeltje op je schouder gehad...geen ambu na bewusteloos van je paard vallen...mmm Sluit mij aan bij Maximuss.
Ik hoop dat je dit soort dingen inmiddels wel kunt relativeren.