Wat is het ergste waarvoor jouw paard 'uitgescholden' is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:46

Neuroot, autist, idioot, psychiatrisch geval... En die kwamen allemaal van mij zelf :+ vrienden noemen hem sociaal uitgedaagd en 'niet zo slim' _O-
Eigenlijk worden mijn paarden zelden 'uit gescholden' door iemand anders dan ik. Sam wordt wel eens boere-bier genoemd gezien hij ietwat volslank is... :') mijn man noemt hem standaard 'die dikke' ... := laatste wedstrijd vroeg persoon 1 of ie hengst was en vijf min later een andere persoon of ie merrie was... := vooral die laatste zal niet goed geweest zijn voor zijn ego.

Terror heet eigenlijk Rêve D'or maar wordt ook bulldozer en JCB genoemd ... En mijn man zegt nogal vaak dat we haar beter terug geduwd hadden :=

Maar ze komen geen van allen wat te kort hoor... _O- de merrie die ik gehad heb had volgens mijn man een 'lange kop' en werd toen ze vol in de spieren stond wel eens aan gezien voor hengst. Maar of dat echt een belediging is?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:52

troi schreef:
Kroket of salami, zo noem ik hem als ik pissig op hem ben :P

Gebeurt niet zo bijster vaak :D

Mijn moeder noemt mijn paard altijd bifi worstje als hij vervelend is. Mijn beste vriend noemt hrm echter biefstukje.... kroket en salami heb ik bij beide ook wel voorbij horen komen.

Ik noem ook alles wat ik lief vind pony.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:59

Haflinger... het is een IJslander -O-

Ik zeg trouwens heel vaak pony, mijn prinsessenpony <3
Dat is ze trouwens helemaal niet, want ze meer van " doe toch normaal dan doe je al gek genoeg :D "

Kuggur

Re: Wat is het ergste waarvoor jouw paard 'uitgescholden' is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 00:10

Niet mijn eigen paard, maar ik hoorde een trainer een paard "kjötstykki" noemen, dit tegen de eigenaar die erop zat. Het ontviel hem duidelijk, en hij schrok er zelf van. Het is overigens ijslands, en betekent zoiets als "homp vlees"....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 00:28

_O- _O- zo Was een vriendin haar (erg eigenzinnige) paard aant filmen die gecorrigeerd werd. Die bleef echt smerig bokken. Hoor je ineens 'wat een kl*te-bok... Oei... Sorry" _O- hoor je haar antwoorden 'hoeft niet, tis een rotbok' :')
Het kon ook een rotbok zijn. Het werd wat beter maar helemaal fair werd ie nooit.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 01:00

'He kijk! Een cavia op 4 pootjes!'

Waar dat cavia vandaan komt, geen idee. Maar uhhh ik geloof dat een cavia sowieso over het algemeen 4 pootjes heeft :')

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 01:03

Je kunt me oprapen hier _O-

Hier vaak andersom, onze honden worden voor kleine pony's uitgemaakt. 'Zadel er op en rijden maar!' hoor ik ook vaak.. Wij hebben overigens Riesenschnauzers.

En qua paarden.. ben ik het meestal die ze uitscheldt als ze lastig zijn :') k*tknol of verrekte k*t of 'je gaat de frikandellen in als je niet normaal doet (k*t)!' Zulke dingen :') mijn huidige bijrijdpaard valt nog wel mee. Die kon ik laatst alleen wel dr nek omdraaien toen ik eraf viel in het bos en zij er keihard vandoor ging.. _-:( oh en Muts komt ook vaak voorbij! Maar zo noem ik vriendinnen ook vaak :D

Ja bij mij komt er nogal eens wat uit :o

En Pownie gebruik ik ook vaak maar dat is dan weer liefkozend :-)

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 01:33

"Die is dik zeg!" " dan komt er meer vlees af!'
ze was 10 maanden zwanger :')

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 02:26

Slow bastard!

Laten we het er maar gewoon op houden dat de trainer lichtelijk jaloers was op mijn paard zijn succesvolle internationale carrière in Australië en Hong Kong :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 02:28

Mijn merrie heeft de 18e een hengstveulen gekregen en ik had het er met de dierenarts over dat ik hem in de opfok wou zetten voor de hengstenkeuring. Toen vroeg ze, maar bij welk stamboek kun je met hem terecht dan voor de hengstenkeuring? Toen ik zei bij het New Forest, vroeg ze of je daar wel met kruisingen terecht kon... Bleek dat ze al die tijd dacht dat mijn merrie een wat donker uitgevallen haflinger was, haha :Y) Die hoor ik zó vaak. Stond eens op een rassenshow, ze had een deken op met ''New forest pony'' er op en nog kwam er iemand bij me en vroeg; Is dit een haflinger?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 03:33

Onlangs sprak een oude Italiaan me aan over mijn paarden en vroeg me hoe oud mijn veulen was. Ik zeg trots: bijna 2 meneer. Waarop hij me zegt: oh, op die leeftijd gingen de paarden in mijn geboorte dorp naar de slacht, heerlijk vlees was dat, helemaal anders dan wat je hier te eten krijgt. :x >;) Ik heb me toch maar even tussen die man en mijn paard gezet en heb de paarden niet meer alleen gelaten zo lang hij in de buurt was.

Paardjes_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 05:46

Afbeelding
Mn shetland veulen een ezel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 06:26

__Amber__ schreef:
Nouuuuu :D
De derde keer dat mijn zwager bij ons thuis kwam zat hij in ons land te kijken. Vraagt hij ineens: "goh, sinds wanneer hebben jullie een koe?"
Ik: "dat is mijn pony" -O-

Hij schaamt zich nog steeds en we zijn zo'n zes jaar verder :')

:oo _/-\o_

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 06:27

Ik hoor standaard: hij is wel licht gebouwd voor een tinker he?
Of: wat zit er nog meer in behalve tinker?

Nu vind ik tinkers overigens hartstikke leuk dus zo erg is het niet :D maar mijn pony is een kruising van veel, maar 0% tinker. :D
Wel bont, dat wel. :+

Een ander uiterste: jouw paard is een paint toch?
Dat mocht ik willen _O-

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 06:39

Ik scheld mijn paard altijd uit voor pony of giraffe

Hij is 176 en best wel lang _/-\o_

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 06:59

Nou Leo, ik heb een zwart-witte paint maar de enige die ik hoor te krijg zijn: kijk dat is een koe/tinker! :+

Raarste wat ik ooit heb gehoord: reed ik buiten en kwam een groepje jongens tegen van rond de 14. Roept er 1tje heel hard: kijk een frikandel!! Het was wel origineel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:04

Smurf :Y)
Hij is klein oké, maar hij is niet blauw (wit :j )

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:05

Tegen mij is weleens gezegd dat ik een " mooie fries " had :')
het was een Formateur x Dornenkönig .. hij was wel zwart met een dikke staart :+
Afbeelding

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:06

Mijn (ouderwets gebouwde) IJslander wordt heel vaak uitgescholden voor ontplofte shetlander :Y)

Zowel door stalgenoten die het zeggen om te pesten als mensen in het bos die het echt menen...Van de week nog, een man zegde: dat is echt de grootste shetlander die ik gezien heb. Hoe komt hij zo groot?' :roll:
Ook kinderen roepen vaak 'kijk een grote shetlander!'

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:13

Ha, die van ons is ook al een paar keer Fries genoemd maar het is toch echt een Belg (dan kijken ze ook wat raar als je dat zegt maar heeft toch echt een BWP-paspoort :D )

Afbeelding

Persoonlijk ga ik ook voor giraffe als hij op buitenrit weer eens wat ziet en die lange nek uitsteekt om eens goed te kijken.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:21

Tijdens een springclinic tussen allerlei mooie spring gefokte paarden door een gerenommeerde springruiter, omdat mijn draver het anders deed (behoorlijk opgefokt door de om hem heen rijdende ruiters) Een slachtpaard.... ik was hierdoor behoorlijk beledigd! Want normaal breng je zulke paarden naar de slacht ;( Ben dan ook uit de bak gestapt en heb de 3 x daarna niet meer meegedaan.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:23

Hey mamma, dat is echt gemeen..dat meisje rijdt op Paula de koe.
En vervolgens zong ze het hele liedje...moeders was knalrood, mijn vriend en ik lagen in deuk.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:28

Ik noem de mijne wel eens pipo als hij door blijft drammen.
Wat mijn stalgenootje echter verstond was heel iets anders :))

Die ook regelmatig voorbij komen ( appaloosa met bijbehorend karakter :D ) :

T is wel een aparte hè ?

Die van jou is echt niet goed snik.

Hij doet zijn naam eer aan ( Jolly Joker)

Het is net een varkentje ( doelend op de roze neus en ogen.... qua smerigheid kan het ook aardig kloppen)

Mafklapper

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:32

Heerlijk dit! :')

Bij mij deed de beschrijving "die enorm brave, waar je alles mee kan" toch het meest pijn. 'Tuurlijk, ze is een schatje. Het heeft alleen wel ruim een jaar geduurd voordat ik ontspannen een rondje met haar door de bak kon draven. Beetje jammer als je geen credit krijgt voor al dat werk... :P

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:36

Eigenlijk is dat het grootste compliment, dat het vanzelf lijkt te gaan. Net als met de hulpen als je rijdt, duurt ook lang voordat het er uit ziet of je niks doet :P