Of een dagje weg. Dat probleem heb je op pension weer niet.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wendy schreef:Chasey schreef:Thuis ben je veel tijd kwijt aan klusjes voor de paarden. Voeren, mesten, gewoon de hele verzorging. Als je hem op volpension hebt een eind uit de buurt, dan heft dat qua tijd wel weer op. Een paard kost gewoon tijd en geld.![]()
Klopt.... maar het leuke vind ik dat ik de tijd nu daadwerkelijk besteed aan de paarden (ook al is het maar de verzorging) in plaats van autorijden
ik zie het autorijden dan ook als iets leuks, lekker muziekje bij aan en genieten maar van de vrije tijd. Nu de bak bevroren is telkens is het soms jammer om bij elkaar 50 minuten in de auto te zitten voor 15 minuten uitmesten en paarden binnen zetten, maar er komen vanzelf weer leukere tijden
Kirsten77 schreef:Hoi!
Mijn ervaring is dat het flink onhandig is... Ik had mijn paard op 25 minuten rijden staan, maar baalde er op een gegeven moment stevig van. Nu ben ik iemand die graag elke dag bij mijn paard te vinden is, maar om het e.e.a. uiteindelijk te combineren vond ik flink lastig. Ik werk parttime, ga uit mijn werk direct met mijn 2 herdershonden wandelen zo'n twee uur lang en moest daarna nog mijn huishouden doen, eten koken, boodschappen halen en naar mijn paard. Op een gegeven moment ging dat me op breken, hoe fijn dat stal daar ook was. Nu staat ze gelukkig weer op 5 minuten en merk ik dat ik daar echt blij van word!
Ik moet wel zeggen dat het in de zomer altijd weer anders is als in de winter... Maar goed, de donkere maanden duren ook 6 maanden
Nikass schreef:Het probleem is, de pensionstallen waar ik mijn paard met een gerust hart achter laat zijn op één hand te tellen. Dat wil zeggen dat ze onherroepelijk ver weg komen te staan en je er niet dagelijks heen kunt. Ik vind dat erg jammer.
Daarbij wordt het als je meerdere paarden hebt meestal al gauw te duur. Onder andere omdat je, doordat je niet dagelijks kunt komen, niet teveel dhz kunt gaan staan.
gekvanfleur schreef:Nikass schreef:Het probleem is, de pensionstallen waar ik mijn paard met een gerust hart achter laat zijn op één hand te tellen. Dat wil zeggen dat ze onherroepelijk ver weg komen te staan en je er niet dagelijks heen kunt. Ik vind dat erg jammer.
Daarbij wordt het als je meerdere paarden hebt meestal al gauw te duur. Onder andere omdat je, doordat je niet dagelijks kunt komen, niet teveel dhz kunt gaan staan.
Ik heb het andersom. Heb op genoeg stallen gestaan om te weten dat het vinden van een goede stal dramatisch is. En waar ik nu sta is het perfect. Dus durf ze eigenlijk niet mee te nemen, ookal betekent dit, dat ik een eind zal moeten rijden. Overigens ga ik nooit 7 dagen per week naar stal. Fulltime werken, een huis, hobby's en paarden. Ik hou het bij 5 en als het echt druk is 4 keer per week.