Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
noompje901 schreef:Euhh, nee ze bestaan al wel een tijdje, de manege was volgens mij bijna falliet, ze hebben nu een geheel nieuw bestuur wat volgens ons, en nog een paar anderen, niets over paarden weet of nouja een gedeelte van het bestuur, degene die over de nieuwe paarden gaat is te snel met kopen, dit is de eerste pony die zij voor de manege hebben ingeruild/gekocht, voor een haflinger.
Ze hebben er ponys lopen waarvan sommigen er al 15 jaar rondlopen, die hen eindelijk een goed tehuis bieden, na veel gezeur van de wedstrijdruiters, instructrices, waar ze niet iedere dag weer hetzelfde rondje laten lopen.
Gooiske schreef:Sorry hoor, overdrijven is ook een vak, heb even je pony nagezien op de site van KNHS dit is wat ze er van zeggen.
ALGEMENE INFORMATIE
Stamboeknaam Liars Corner's Yumo
Sportnaam L.C. Yumo
Geslacht Ruin
Geboortedatum 2-6-2010
Stamboek NEW FOREST PONY
Kleur Zweetvos
Stokmaat 1,400m (22-2-2015)
Categorie Pony
Klasseringen
Subdiscipline
Hoogste stand
Datum
Huidige stand
Datum
Dressuur B+9 12-4-2015 B+9 12-4-2015
Springen B B 6-7-2014
Of te wel, je hebt in de B niet eens een wp kunnen halen met springen, is op zich helemaal niet erg, maar ga dan niet lopen roep dat je z ruiter bent, tenzij je bedoeld een Z(and)ruiter!
kimberly1995 schreef:Gooiske schreef:Sorry hoor, overdrijven is ook een vak, heb even je pony nagezien op de site van KNHS dit is wat ze er van zeggen.
ALGEMENE INFORMATIE
Sportnaam L.C. Yumo
Geslacht Ruin
Geboortedatum 2-6-2010
Stamboek NEW FOREST PONY
Kleur Zweetvos
Categorie Pony
Klasseringen
Subdiscipline
Hoogste stand
Datum
Huidige stand
Datum
Springen B B 6-7-2014
Of te wel, je hebt in de B niet eens een wp kunnen halen met springen, is op zich helemaal niet erg, maar ga dan niet lopen roep dat je z ruiter bent, tenzij je bedoeld een Z(and)ruiter!
Jij hebt nogal lef....
Wie zegt dat ze met deze pony Z gesprongen heeft?
TS hoeft aan jou geen verantwoording af te leggen. Ga je nu alsjeblieft even als een volwassene gedragen.
kimberly1995 schreef:@ Gooiske: je laat je niet voorliegen, want wat heb jij persoonlijk in dit verhaal dan?
En wat dan nog als het niet waar is? Ik kan me er niet druk over maken hoor. TS haar probleem en leven..
Lienek schreef:@arashah
Je hebt ook gelijk hoor. Maar in jouw situatie heb je dus een jaar de tijd? Ik denk dat een manege niet elke week 50,- (2x pw en 25 per keer) wil gaan betalen om vervolgens pas na een jaar een manege pony te hebben.
Vandaar dat wellicht een ervaren stal dan beter van dienst kan zijn. Die hebben het binnen een maand 'gefixed' en ts geeft zelf aan dat zij denkt dat het een jaar duurt. Dat gaat geen manege doen natuurlijk vanuit winstoogmerk.
Gooiske schreef:kimberly1995 schreef:@ Gooiske: je laat je niet voorliegen, want wat heb jij persoonlijk in dit verhaal dan?
En wat dan nog als het niet waar is? Ik kan me er niet druk over maken hoor. TS haar probleem en leven..
Wat ik persoonlijk heb in dit verhaal? Ze vraagt wat ze moet vragen om een pony te beleren, ik volg want ben zelf in het bezit van jonge pony's die beleerd moeten worden en zit in haar regio en ben dus zoekende naar iemand die straks met ze aan de gang kan gaan, dus dacht misschien is het tegen die tijd wel wat om haar te contacteren.
Wel raar dat ik jou nu wel verantwoording af moet leggen.........
kimberly1995 schreef:Ik vraag jou niet bij mij op het matje te komen.. ik vraag oprecht geinteresseerd wat jij persoonlijk in dit verhaal hebt, aangezien je je zo persoonlijk inlaat in het verhaal.. Dat is het verschil. Verder maakt het toch niet uit, meningen blijven hetzelfde en heel verschillend. TS liegt jou persoonlijk niet voor.
Gooiske schreef:Sorry hoor, overdrijven is ook een vak, heb even je pony nagezien op de site van KNHS dit is wat ze er van zeggen.
ALGEMENE INFORMATIE
Sportnaam L.C. Yumo
Geslacht Ruin
Geboortedatum 2-6-2010
Stamboek NEW FOREST PONY
Kleur Zweetvos
Categorie Pony
Klasseringen
Subdiscipline
Hoogste stand
Datum
Huidige stand
Datum
Springen B B 6-7-2014
cobiie schreef:Hier suggereer je het toch wel
noompje901 schreef:ik beleer paarden en ponys eigenlijk al vanaf jonge leeftijd en breng ze allemaal in de sport uit, ik heb Z gesprongen bij de ponys
On topic, heb je de manege al gesproken of ze idd de intentie hebben om je te betalen?
BrechtCarlos schreef:Maar het gaat toch niet om of ze nou wel of geen Z heeft gereden met een pony van 6 of 25?
TS merkt dat het werken met de pony leuk gaat en zou hier in verder willen. Ik zou het zelf voor niets doen omdat het ook heel leerzaam is. Maar mocht je er iets voor willen vragen zou ik niet meer vragen dan 10 euro per keer.
Nachocheese schreef:BrechtCarlos schreef:Maar het gaat toch niet om of ze nou wel of geen Z heeft gereden met een pony van 6 of 25?
TS merkt dat het werken met de pony leuk gaat en zou hier in verder willen. Ik zou het zelf voor niets doen omdat het ook heel leerzaam is. Maar mocht je er iets voor willen vragen zou ik niet meer vragen dan 10 euro per keer.
Daar gaat het wel degelijk om. Iemand die een paard officieel in de Z heeft uitgebracht , zou ik meer geld voor overhebben dan iemand die geen paard heeft uitgebracht. En ts haar vraag was hoeveel ze ervoor kon vragen.
Lienek schreef:Nachocheese schreef:
Daar gaat het wel degelijk om. Iemand die een paard officieel in de Z heeft uitgebracht , zou ik meer geld voor overhebben dan iemand die geen paard heeft uitgebracht. En ts haar vraag was hoeveel ze ervoor kon vragen.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Stel ts gaat dit paard beleren en geeft aan ponys in het z te hebben gereden.(dan mag je toch wel iets verwachten) en vervolgens blijkt dat ts niet aan de verwachtingen kan voldoen. Er gaat iets mis oid en vervolgens komen ze er achter dat ts hen over het niveau heeft voorgelogen. Ik zou dan echt als manege zijnde zacht gezegd nogal pissig zijn. Vooral als je dan 25,- per keer hebt uitgegeven oid.
Ik snap best dat bokkers hier over vallen.
Bonnelover schreef:Ja sorry, maar pony over 1 hindernis van 1.20 jagen of netjes een zwaar parcours van 1.20 rijden. Zit heel wat verschil in.
Gevalletje, leermeester houd je bij je leest.
noompje901 schreef:Ja, ik kreeg op app een bericht met dat diegene die de pony had gekocht, elke dag met haar bezig kon zijn.... Onze reactie was gelijk dat het nooit goed voor de pony is dat ze het nooit zo snel kan verwerken, maar goed ik hoef het niet meer te doen en ik wil het eigenlijk ook niet meer doen als het op deze manier gaat.. En hoe wil ze het in haar eentje doen. Er werd gezegd dat ze het alleen ging doen...