Volg je paard, 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:16

xxdomiixx schreef:
YES!! Nieuw topic, nieuw jaar vol nieuwe avonturen (hoop ik ^^)

Zorro is een 22 jarige ruin (bijna 23 dus - die ouwe bok := ). Ik heb hem in 2015 gekocht van een manege/vereniging die stopte. Hij was behoorlijk mager dus 2015 stond in het teken van hem bij laten komen en aan onze band werken. We hebben dus ook heel lang niet gereden, alleen grondwerk. 2016 was hij inmiddels te vet. Dit was natuurlijk ook niet de bedoeling, het was een beetje uit de hand gelopen (ga ik verder niet op in want er zit een heel verhaal achter). Dus toen moest hij afvallen. Nou dat duurde even door omstandigheden maar uiteindelijk begint hij nu weer normale vormen aan te nemen. We rijden de laatste tijd heel veel en het gaat ook echt beter, maar het blijft lastig om dat gevoel wat we op de grond hebben ook te creëren als ik er op zit.

Nou ik ga mijn paard helpen zijn goede voornemens waar te maken :p
-Mooie bespiering kweken
-Conditie opkrikken
-Souplesse verbeteren
-Proberen vaker naar het vrouwtje te luisteren (als hij luistert doet hij het ook goed, nu alleen vaker :o )
Jaja mijn paard houd van werken :+ Ik vind het in ieder geval hele goede voornemens +:)+ .

Oke even serieus.
Aan het eind van 2017:
- Kan ik met Zorro spelen/dansen vanuit het zadel zoals we dat nu op de grond doen (niet dat het altijd super gaat, maar hij vind het leuk en daar gaat het om - dat wil ik ook in het zadel)

Nou dat vind ik wel een mooi uitdagend doel voor ons (of eigenlijk vooral voor mij).
En hoe ik dit wil gaan bereiken door in ieder geval:
- Lessen
- Veel rijden
- Veel afwisseling in het rijden (bak, bos - of misschien zelf weer naar het strand)
- Een boomzadel kopen (Weet nog niet of het een dressuur of VZH wordt - dat zie ik dan wel)
- Verdiepen in andere natural horsemanship methoden die gefocust zijn op de relatie met het paard

Hier een filmpje van een rij sessie: https://www.youtube.com/watch?v=QpMukk5SuS0

Januari doelen:
    - 15km rijden totaal met buitenritten. STATUS: 11/15
    - 2x met balkjes rijden. STATUS: 0/2
    - Langer draven en galopperen. STATUS: so far so good
    - Iedere week 1x grondwerken (los of aan een lijn). STATUS: 2/4
    - 2x Les en werken aan het huiswerk. STATUS: 1/2
    - Zadelpasser laten komen. STATUS: DONE!

Huiswerk les 1 (3 januari):
    - Werken aan buiging op de cirkels en in de hoeken eerst in stap gaat dit goed dan draf erbij
    - Zijwaarts weer oppakken > uitbouwen naar wijken in stap
    - Denken aan buitenteugel
    - Overgangen
    - Achterwaarts
    - Tempowisselingen
    - Ik vergeet vast nog wat maar dat is niet erg :o

Week 1:
Maandag - Rijden - CHECK
Dinsdag - Les - CHECK
Woensdag - Buitenrit - CHECK (7km)
Donderdag - Werken aan mijn vlogs, paard heeft vrij - CHECK
Vrijdag - Grondwerk, ik denk in vrijheid - Bak was te bevroren
Zaterdag - Misschien vrij of rijden even kijken - Nog steeds een bevoren bak
Zondag - Zadelpasser - CHECK en ook grondwerk gedaan (dus toch nog aan mijn week doel gekomen ^^

Week 2:
Ma. - Grondwerk en winactie online - CHECK
Di. - Balkjes rijden en huiswerk van de les - FAIL
Wo. - Rijden (huiswerk en misschien een nieuw patroon) - In vrijheid gespeeld, Zorro voelde zich niet zo goed waarschijnlijk door de wormen: wormenkuur ook die dag gehad.
Do. - Paard vrij ivm prive dingen
Vr. - Paard vrij ivm prive dingen
Za. - Grondwerk - FAIL
Zo. - Buitenrit - FAIL (was wel gepland kwam alleen wat tussen)

Week 3: AFPSRAAK MAKEN VOOR EEN LES!!
Ma. - Buitenrit - CHECK
Di. - Grondwerk
Wo. - Paard vrij
Do. - Rijden
Vr. -Rijden
Za. - Paard vrij?
Zo. - Rijden

xxdomiixx

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:25

Ik heb echt geen idee meer wat ik nou allemaal gedaan heb afgelopen week. Het was echt een chaos. Bak is ontzettend bevroren en ook waar ik anders zou buitenrijden was te glad. Ik ben dus maar achterwaarts gaan oefenen want daar zijn nog wel wat verbeteringen in te krijgen. Ik hoop echt dat het snel begint te dooien.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:40

Poppy hoest nog steeds... Ene dag beter, ene dag meer hoesten... als ze woensdag niet oké is, moeten we helaas naar de kliniek.

De meisjes zien er verder top uit, Fflur wat vet :=
Afbeelding

Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:03

Afbeelding

Trailerritje werd meervoud, twee trailerritjes (helaas).
Tanden zijn gedaan. Viel allemaal reuze mee. Helaas is er een zaadstrengfistel in de balzak. Dit moet geopereerd worden op de tafel.
Mijn doelen lukken dus niet deze maand. Hij moet een maand op rust hierna.

Gister wel geopereerd. Helaas nog niet langs kunnen gaan. Operatie was wel geslaagd, zit nu een drain in.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:06

suikermeisje schreef:
Voor januari met m'n jonkie als doel:
Beide kanten eroverheen kunnen hangen zonder dat ie bang wordt. niet behaald, zie hierboven
Verder dat ie niet meer bijt behaalden
leert meedraven aan het halster en touw. behaald

Voor Dakar (9 jarige) is het appuyeren in galop naar rechts verbeteren en dus de buiging in z'n lijf nog soepeler krijgen.
done. Vandaag op cc nette cijfers behaald.
Hopelijk 1 winstpunt rijden op cc (21-01) en liefst 2 natuurlijk.
1 winstpunt behaald vandaag. Mooie 7-ens en ook 2x 4 en een 3.
Daarnaast verder oefenen met de vliegende wissels. Hij moet leren wachten op mijn hulpen dat gaat nu al 9 Vd 10x goed en dat ik hem schoudervoor kan laten galopperen en dan buitenbeen eraan drukken en zo de wissel mooi springt. nog niet behaald.Gaat soms al goed. Niet alle keren.

Voor later dit jaar dat hij meerdere op 1 rechte lijn kan springen en dus niet meer slingert.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:15

roosjenat schreef:
roosjenat schreef:
Ik doe dit jaar ook weer mee! Vorig jaar halve wege gestopt. Ik doet met 2 van de 6 paarden mee omdat ik daar het meest mee doe.

Voorstellen :
Miley } 5 jaar , 148 cm en we starten nu dressuur en oefencrossen.

[ [url=m/VJmv7K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wodan } 13 jaar , 169 cm en we gaan vanaf maart dressuur starten en hopelijk ook een oefencross mee pakken.

[ [url=m/uLGx48.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn doelen voor januari :

# met wodan naar andere terrein gaan
# met wodan aan de galop werken
# met miley de hulpen voor schouderbinnenwaarts te verbeteren

Verder heb ik in januari geen wedstrijden.

Doelen 2017 :
- l1 dressuur zijn met miley
- bb gestart met wodan
- leuken oefencrossen rijden
- op vakantie met miley en misty ( al geboekt )

Doelen voor januari gewijzigd :
- bb wedstrijd meepakken (22-01)
- miley beter aan de hulpen voor schouderbinnenwaarts
- wodan galop beheersen.

BB wedstrijd niet door gegaan
Ook helaas amper kunnen rijden door het weer
Wodan galop is ook niet gelukt

Helaas niet mijn doelen kunnen voltooien

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:21

Laurievc schreef:
Oh ik doe ook mee :D

Julie is een 7-jarige merrie van Darco x Elanville. Na een geweldig zomerseizoen zijn we een beetje in een dipje geraakt en daar klimmen we nu samen stilaan weer uit :j

Mijn doelen voor januari:
- Weer 1.10m starten
- Die verdomde galopwissel rustig krijgen
- Buiten gaan genieten in het bos!

Doelen voor 2017:
- Terug het 1m20 in
- Internationaal debuut!

[ [url=m/U2Bw7V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Genesis is een 5-jarige merrie van Mylord Carthago x Cash. Zij is nu 4 maanden bij mij en wat een geweldige dingen hebben we al beleefd!

- 1m15 bevestigen
- Veel lol maken en genieten van elkaar!

Doelen voor 2017:
- 1m25 eindigen
- Internationaal debuut!

[ [url=m/L6l2WL.jpg]Afbeelding[/url] ]

N-Twenty is een 3-jarige merrie van Billy Congo x Mr. Blue. Ook haar heb ik nog maar 5 maanden op stal staan. Ik heb haar zelf in die tijd rustig zadelmak gemaakt en ook haar eerste wedstrijdje liep ze al met succes!

- Rust
- Rust
- Rust :D

Doelen voor 2017:
- Dressuur rustig aan verfijnen
- Eindigen op +- 1m

[ [url=m/t0pcH7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar vooral genieten van mijn toppers <3

Julie loopt binnen 2 weken weer 1.10. Nu niet ivm examens, dus doel half gehaald :P Buitenrijden 1x gelukt, nu niet ivm weer... Galopwissel gelukt!

Genesis heeft bevestigd op 1m15 en we kennen elkaar een stukje beter nu!

Twenty mag woensdag weer wat grondwerk beginnen doen. Over met de rust :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:38

goed zo die gaat Laurievc!

Eddie_L_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:48

Hier gaat het helaas niet zo goed met onze doelen....
De eerste twee dagen zijn we heel fanatiek ermee aan de slag gegaan, maar helaas is het de afgelopen dagen door de vorst onmogelijk om te rijden in de bak....
Vorig weekend wel naar buiten geweest, maar Endo was veeel te fris (achteraf was het ook niet zo heel slim, want hij had al + week niks gedaan....) En dat resulteerde tot een ontploffing toen er een hardloper met kinderwagen vanachteren kwam.... (oke dat is ook heel erg eng, maar goed XD)
Hij was al wat energieker en toen ik m dus probeerde in te houden ging ie bokken..... Maar goed, gelukkig blijven zitten en rustig naar huis kunnen rijden.
Afgelopen week weer lange dagen stage gehad dus ook geen tijd gehad... Vandaag dacht ik dat ik wel even zonder zadel rondjes over het erf kon stappen met Endo.... Ook geen succes.... Want meneer dacht alweer dat ie een rodeo paard was... Gelukkig vandaag ook (op de een of andere manier) blijven zitten, tot hij stil stond en ik eraf kon springen XD

Dus ik heb alle plannen maar uitgesteld totdat de bakken weer ontdooit zijn en meneer eerst z'n energie weer kwijt kan in de bak (zonder mij erop :D)

Waar we wel aan hebben kunnen werken vandaag was wat schriktraining met een bal :D
Maar verder zal het de komende weken rondom ons erg rustig zijn.... Helaas. Maar goed het is en blijft Nederland wie weet is het volgende week weer 15 graden XD

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:58

puppy1128 schreef:
Deze maand:
Hij moet even beter worden, maar hij is al goed op weg. Hij is nu blijkbaar aan het wisselen. Als ie beter is wil ik zijn super coole halster passen. Heb een leren halster besteld en geverfd. Maar moet even kijken of hij hem past, ben bang dat ie nog te groot is.. Voor mezelf als verjaardagscadeau (24 jan jarig) gegeven. :D
En naar een snackbar of iets om een patatje te halen. Voor mij, niet voor hem natuurlijk. Of iets anders lekkers, leert hij ook wachten tijdens het wandelen en je kan ze niet mak genoeg krijgen. En als we er toch langs lopen, waarom niet? :))

Nou de patatje tijdens het wandelen is gehaald. :9
En halster is gepast, hij moet er eventjes in groeien, halster is een 'beetje' groot. :=
En het belangrijkste, hij is weer beter. *\o/*
Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:58

xxdomiixx schreef:

Zorro is een 22 jarige ruin (bijna 23 dus - die ouwe bok := ). Ik heb hem in 2015 gekocht van een manege/vereniging die stopte. Hij was behoorlijk mager dus 2015 stond in het teken van hem bij laten komen en aan onze band werken. We hebben dus ook heel lang niet gereden, alleen grondwerk. 2016 was hij inmiddels te vet. Dit was natuurlijk ook niet de bedoeling, het was een beetje uit de hand gelopen (ga ik verder niet op in want er zit een heel verhaal achter). Dus toen moest hij afvallen. Nou dat duurde even door omstandigheden maar uiteindelijk begint hij nu weer normale vormen aan te nemen. We rijden de laatste tijd heel veel en het gaat ook echt beter, maar het blijft lastig om dat gevoel wat we op de grond hebben ook te creëren als ik er op zit.

-Mooie bespiering kweken
-Conditie opkrikken
-Souplesse verbeteren
-Proberen vaker naar het vrouwtje te luisteren (als hij luistert doet hij het ook goed, nu alleen vaker :o )
Jaja mijn paard houd van werken :+ Ik vind het in ieder geval hele goede voornemens +:)+ .

Oke even serieus.
Aan het eind van 2017:
- Kan ik met Zorro spelen/dansen vanuit het zadel zoals we dat nu op de grond doen (niet dat het altijd super gaat, maar hij vind het leuk en daar gaat het om - dat wil ik ook in het zadel)

Nou dat vind ik wel een mooi uitdagend doel voor ons (of eigenlijk vooral voor mij).
- Lessen
- Veel rijden
- Veel afwisseling in het rijden (bak, bos - of misschien zelf weer naar het strand)
- Een boomzadel kopen (Weet nog niet of het een dressuur of VZH wordt - dat zie ik dan wel)
- Verdiepen in andere natural horsemanship methoden die gefocust zijn op de relatie met het paard

Hier een filmpje van een rij sessie: https://www.youtube.com/watch?v=QpMukk5SuS0

Januari doelen:
    - 15km rijden totaal met buitenritten. STATUS: 15/15 DONE!
    - Langer draven en galopperen. STATUS: so far so good - nu met bevroren bak lukt dit niet
    - Iedere week 1x grondwerken (los of aan een lijn). STATUS: 3/4
    - 2x Les en werken aan het huiswerk. STATUS: 2/2 DONE!

- Werken aan buiging op de cirkels en in de hoeken eerst in stap gaat dit goed dan draf erbij
    - Overgangen
    - Achterwaarts
    - Tempowisselingen

Week 1:
Maandag - Rijden - CHECK
Dinsdag - Les - CHECK
Zondag - Zadelpasser - CHECK en ook grondwerk gedaan (dus toch nog aan mijn week doel gekomen ^^

Week 2:
Wo. - Rijden (huiswerk en misschien een nieuw patroon) - In vrijheid gespeeld, Zorro voelde zich niet zo goed waarschijnlijk door de wormen: wormenkuur ook die dag gehad.
Za. - Grondwerk - FAIL

Week 3: AFPSRAAK MAKEN VOOR EEN LES!! - kon niet doorgaan ivm bevroren bak
Ma. - Buitenrit - CHECK
Di. - Grondwerk - Nee
Wo. - Paard vrij - Achterwaarts en zijwaarts geoefend (grondwerk en rijden)
Do. - Rijden - Nee
Vr. - Rijden - Nee
Za. - Paard vrij? - Paard vrij
Zo. - Rijden - CHECK Buitenritje (3,5 km)

Week 4:
Ma. - Rijden - CHECK buitenritje met nieuw zadel
Di. - Grondwerk - Gereden in de bak, gewerkt aan het huiswerk van de les (bevroren dus niet echt veel gedaan)
Wo. - Rijden
Do. - Vrij
Vr. - Rijden (balkjes?)
Za. - Vrij?
Zo. - Buitenrit

Week 5:
Ma. - Grondwerk
Di. - Balkjes rijden?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:30

Leuk, ik doe ook mee!
Ben nog een bokt-groentje dus het vorige topic is voor mijn tijd geweest haha.
Even voorstellen:

Ik ben Anoek, 23 jaar, uit Belgisch Limburg. Ik heb 2 Clydesdales.
Dexter is 8 jaar, 1m78 en is bij mij sinds 14 december 2014.
Hij was net zadelmak toen ik hem kocht.
Ondertussen gaat hij heel goed onder zadel, kent hij de basis van dressuur, hebben we enkele optredens gedaan en zijn we naar de keuring geweest. Hij is geleerd voor de koets en heeft al 1x in dubbelspan gestaan.
Dit is Dexter:

Afbeelding

En dan is er Duke. Hij is nu bijna 8 maanden oud, 1m48 en hij is bij mij sinds 4 december 2016, dus nu bijna 2 maanden.
Hij kan euh... heel mooi kijken op foto's en knuffelen :)
Dit is Duke:

Afbeelding

Doelen voor dit jaar zijn:

- Dubbelspan met Dexter
- Duke uit de hand kunnen kappen, dus braaf voetjes geven
- De grote weide thuis afmaken en Dexter naar huis halen
- Dexter en Duke samen in de wei laten (voorlopig kan Dexter hem nog niet rúiken)
- Eindelijk eens werken maken van een fotoshoot te plannen

Doelen op lange termijn zijn:
- Dexter en Duke in dubbelspan!
- Een kür op muziek rijden met Duke als 'intacte' hengst op de Shire show
- Een pas de deux rijden op dezelfde shire show
- Genieten :)

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:34

Vandaag met sim wezen fietsen.
In het begin was ie superbraaf, bij het viaduct een beetje nerveus maar wel braaf. Daarna zette ie t gas erop en wou vooral galloperen :Y)
Langs een wei gereden, wel kijken maar verder niks. Andere paars in de wei wel druk aan t doen. Daarna omgedraaid en teruggegaan, en een flink stuk gegalopeerd. Heerlijk <3

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:03

xxdomiixx schreef:
xxdomiixx schreef:

-Mooie bespiering kweken
-Conditie opkrikken
-Souplesse verbeteren

Oke even serieus.
Aan het eind van 2017:

- Lessen
- Veel rijden

Januari doelen:
    - 15km rijden totaal met buitenritten. STATUS: 15/15 DONE!
    - Langer draven en galopperen. STATUS: so far so good - nu met bevroren bak lukt dit niet
    - Iedere week 1x grondwerken (los of aan een lijn). STATUS: 3/4
    - 2x Les en werken aan het huiswerk. STATUS: 2/2 DONE!

- Overgangen
    - Achterwaarts
    - Tempowisselingen

Week 1:
Maandag - Rijden - CHECK
Dinsdag - Les - CHECK

Week 2:
Za. - Grondwerk - FAIL

Week 3: AFPSRAAK MAKEN VOOR EEN LES!! - kon niet doorgaan ivm bevroren bak
Ma. - Buitenrit - CHECK
Di. - Grondwerk - Nee
Wo. - Paard vrij - Achterwaarts en zijwaarts geoefend (grondwerk en rijden)
Do. - Rijden - Nee
Vr. - Rijden - Nee
Za. - Paard vrij? - Paard vrij
Zo. - Rijden - CHECK Buitenritje (3,5 km)

Week 4:
Ma. - Rijden - CHECK buitenritje met nieuw zadel
Di. - Grondwerk - Gereden in de bak, gewerkt aan het huiswerk van de les (bevroren dus niet echt veel gedaan)
Wo. - Rijden
Do. - Vrij
Vr. - Rijden (balkjes?)
Za. - Vrij?
Zo. - Buitenrit

Week 5:
Ma. - Grondwerk
Di. - Balkjes rijden?

Oeeeeh wat voor zadel :D??
Hopelijk werkt Zorro en het weer wat beter mee komende week ;)

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:13

~Doelen januari
-Eerste sprongetje na 3/4 jaar weer maken (30 cm)
-Trailer oefenen
-Meer aan de galop werken ipv draf

Nou deze maand ging echt voor geen meter :+
Aangezien de bak nu al zo ongeveer 2 weken bevroren en besneeuwd is kan ik niks anders dan wandelen en poetsen. Het aan de galop werken, waar ik aan de longe mee begonnen was, is dan ook volkomen mislukt. Maar dat duwen we allemaal lekker door naar volgende maand. :) Hopelijk wordt februari dan iets effectiever. Of de sneeuw en het ijs moet nu plots smelten dan kan ik weer gaan rijden/longeren :') En ook die trailer moet ik maar eens gaan proberen :')

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:33

Even een update, ook voor mezelf ;)

Lillian__ schreef:
Doelen voor januari - februari - maart

- 2,5 km aan de fiets (stap draf)
- 2,5 km aan de fiets (stap draf galop)
- 5 km aan de fiets (stap draf)
- 5 km aan de fiets stap draf galop)
- 6,5 km aan de fiets stap draf
- lange lijnen weer opgepakken
- beide handen zonder problemen op het goede been aangaloperen
- 19 januari dierenarts en gebit na laten kijken
- op het blok staan
- op het blok jambette
- touw halster kopen en begin maken met Agility
- nieuwe binnenband voor de sulky halen'
- haken kopen om een zweng te maken voor de slee en de sleep
- floor de paddock laten slepen

Volgende week
Ma - longeren aan de dubele longe
Di - mee aan de fiets
Woe - lange lijnen
Do - dierenarts dus vrij
Vrij - vrij
Za - wat grondwerk of wandelen maar niet te hard werken, hangt ook af van zijn ent reacties
Zo - evt aan halstertje longeren

Inmiddels kan floor op het commando up op het blok staan, dit heb ik gevraagd dmv zijn been aantikken en dat snapte hij binnen no time! Hij kan er netjes op en af verder heb ik het er bij gelaten

19 januari is floor bij DAP krommerijnstreek geweest voor zijn gebit, hij is niet een speciaal geval dat we naar hun toe moesten maar dat spaarde mij voorrijkosten uit we zitten er toch op 20 min vandaan.
Het was toch goed nodig, zijn kiezen lagen niet in een rechte lijn maar golfde echt, zijn voortanden waren scheef, van zijn rechter peltandje was een stukje glazuur afgebroken en hier en daar wat loze ruimtes waar voer tussen is gaan zitten.
De dierenarts heeft het weer netjes kunnen maken! Hij heeft gelijk zijn enting gehad.

Van zijn enting is hij echt even beroerd geweest, donderdag avond hem slobber voorgezet zo dat hij toch iets binnen kreeg
- 200 gr psylium slobber, omdat hij op de paddock staat en dus zand zou kunnen binnen krijgen,
- 50 gr metazoa ik stem de hoeveelheid brok altijd af op de hoeveelheid slobber, krijgt hij wel slobber en heeft hij niet gewerkt krijgt hij 50 gr, krijgt hij geen slobber en heeft hij wel gewerkt dan krijgt hij 100 gr
- schepje fenergriek
- scheutje olijfolie
3/4 bak heeft hij zelf naar binnen gewerk het laatste beetje wou hij echt niet meer terwijl hij normaal gesproken zijn bak uitlikt... volgende dag ging het al beter toen at hij met smaak zijn slobber maar wou hij nog niet echt hooi alleen kleine fliebertjes wel was hij weer actiever en heeft hij samen met de rest een paar uurtjes op het land gestaan. Zondag ging het weer goed nog wel vrij gehad om bij te komen maar hij at weer hooi niet met mega happen maar het mocht weer een naam hebben.
Gister wat aan de hand gedaan, gerekt en gestrekt en over balkjes en door poortjes gespeeld en wat vrijheidsdressuur, hij tilt nu op aanraking van het zweep zijn achterbenen op.

Vandaag serieuzer gelongeerd met de concord,
hij wou echt keihard werken, super gefocust op mij en met heel veel power ging de kroket op zn korte pootjes de baan door, daarna beloond met 100 gr normale slobber en 100 gr metazoa (wat hij trouwens nu heerlijk vind) zn poeder, olie en een lekkere wortel.

Ma - grondwerk
Di - longeren met concord
Woe - lange lijnen en aan de hand naar buiten
Do - aan de fiets naar buiten
Vrij - vrij
Za - komt mijn verzorgster
Zo - longeren met touwtje

Volgende week nog geen werk rooster dus kan ook niks plannen helaas, helaas.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:51

esmee1233 schreef:
~Doelen januari
-Trailer oefenen

Aangezien de bak nu al zo ongeveer 2 weken bevroren en besneeuwd is kan ik niks anders dan wandelen en poetsen. Het aan de galop werken, waar ik aan de longe mee begonnen was, is dan ook volkomen mislukt. Maar dat duwen we allemaal lekker door naar volgende maand. :) Hopelijk wordt februari dan iets effectiever. Of de sneeuw en het ijs moet nu plots smelten dan kan ik weer gaan rijden/longeren :') En ook die trailer moet ik maar eens gaan proberen :')

Op naar Februari dus haha :D!
Trailer kan nog deze maand, daar heb ne geen bevroren bak voor nodig toch 8-) ?

Succes!!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:54

woepsie90 schreef:
Ik doe ook mee! Heb ook een volg topic maar dit motiveert me denk ik meer :+

Dit is ons afgelopen lastige jaar:
[EJL-ITP] Een (half) jaar Harvey & Me!

Harvey is een 7 jarige engels volbloed die veel eigenaren heeft gehad. Sinds afgelopen zomer is hij bij mij en daar blijft hij tot het einde :). Ik had het gevoel dat we beide veel baat zouden hebben bij een paard natuurlijk leven en dat is in 2016 al aardig gelukt: geen krachtvoer en geen hoefijzers.

- Mijn 2017 doelen: bitloos en boomloos netjes alle gangen in de bak kunnen rijden, ons eerste echte buitenrit maken, nekspieren opbouwen, vrijheidsdressuur en leren werken met lange lijnen
- Mijn januari doel: beginnen met ons eerste vrijheidsdressuur truukje en settelen op onze nieuwe stal (inloopstal met 24/7 weidegang)

[ [url=m/bBExkl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Settelen gaat tot nu toe prima! Had graag al de bak willen ontdekken maar de weg er naartoe bleek lastig genoeg dus wandelen we veel op en neer. Begonnen met enkele meters weg bij de wei en deze week zijn we eindelijk bij de bak aangekomen! Morgen eerste rondje in de bak wandelen, als het goed aanvoelt.

VD wil ik donderdag mee beginnen, heb vandaag het boek vrijheidsdressuur van aporteren tot zitten binnen gekregeb :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:47

woepsie90 schreef:
Settelen gaat tot nu toe prima! Had graag al de bak willen ontdekken maar de weg er naartoe bleek lastig genoeg dus wandelen we veel op en neer. Begonnen met enkele meters weg bij de wei en deze week zijn we eindelijk bij de bak aangekomen! Morgen eerste rondje in de bak wandelen, als het goed aanvoelt.

VD wil ik donderdag mee beginnen, heb vandaag het boek vrijheidsdressuur van aporteren tot zitten binnen gekregeb :)

Goed bezig!

esmee1233 schreef:
~Doelen januari
-Trailer oefenen

Je hebt nog 6 dagen, Nederland is onvoorspelbaar :')

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:51

woepsie90 schreef:
Oeeeeh wat voor zadel :D??
Hopelijk werkt Zorro en het weer wat beter mee komende week ;)

Het is een dressuurzadel. Ik wil echt serieuzer aan de slag met dressuur en met mijn boomloos westernzadel kan ik dat gewoon niet (tempo is voor mij dan niet zo goed op te vangen met die fork voorop haha).

Het is wel nog echt wennen. Hij zit veel harder dan mijn boomloosje dus ik heb nu last van mijn zitbeenknobbels maar we gaan gewoon door - ze wennen er maar aan ~~}> Zorro heeft er trouwens geen last van, van de overstap. Zou ook wel raar zijn want een boomzadel moet gewoon lekker liggen. Ik rijd met buitenritten nog wel met mijn westernzadel, die kan wel tegen een stootje - of eigenlijk wil ik mijn dressuurzadel heel houden en met Zorro weet je het nooit in het bos _O-

Het nieuwe zadel laat ik binnnenkort in een vlog zien, hopelijk heb ik dan ook stukje met rijden :)

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:34

Gekopieerd uit een ander topic :D
Ging dus over het fietsen met sim
Ligt heel erg aan zn humeur hoe snel we gaan.
Zondag was hij echt heel druk, dus naar het viaduct gefietst, regelmatig op de rem gegaan omdat ie zo hard ging en op de terugweg vooral galopperen.

Gister begon het braaf en rustig, tot we langs de 'hei' gingen en sim doorhad dat we iets leuks gingen doen. Oren erop en gaan. Onder het viaduct door met de fiets, voor t eerst *\o/* en door. Was een paard enorm aan t kloten, sim keek alleen maar. Op de terugweg super rustig onder het viaduct door, maar langs het fietspad wel graag willen galopperen. Al met al best wel trots op hem, <3

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:07

Ook maar even een update voor mezelf.
Deze maand voor het eerst buiten gewandeld en dat ging prima! Dus heb ik vertrouwen in dat die buitenritten uiteindelijk wel gaan komen. Lessen is niet aldoor doorgegaan i.v.m. het weer.
Qua rijden wel bezig geweest met huiswerk, schakelen gaat al veel beter en zijn basistempo is nu ook een stuk beter.
En de tandarts is geweest en meneer heeft de eerste keer zonder verdoving super opgepakt!

CarolienR schreef:
Doelen 2017
- ontspannen de trailer op
- op buitenrit kunnen
- regelmatig lessen (1x per 2/3 week)
- klaar voor de B zijn
- wedstrijd in de B meepakken
- sprongetje maken
- paar kilo’s eraf
- conditie en spieren opbouwen
- fotoshoot
- begin vrijheidsdressuur

Januari:
- gangen bevestigen
- wat meer kunnen schakelen binnen de gangen
- veel oefenen met huiswerk van de lessen!

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:46

Wij zijn gisteren eindelijk weer een rondje gaan mennen! Het was alweer 2 maanden geleden dat we hebben gemend, maar +/- 10km ging hem heel makkelijk af in 1,5 uur. Volgende week gaan we hetzelfde rondje nog eens doen en misschien maken we daarna het rondje nog wat groter.
Afbeelding

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:21

kimberlyve schreef:
Wij doen ook weer mee!
Ik ben kimberly bijna 21 jaar en heb bijna 2 jaar een New forest pony van nu 5 jaar!

Doelen voor januari:
- meer aan het been krijgen in galop.
- dubbele lijnen weer oppakken.
- sprongetje proberen.

[ [url=m/RyYzkF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaardoelen:
- starten dressuur.
- starten oefen springen.
- op vakantie met poown!
- genieten

Nou met het aan het been krijgen in galop ben ik bezig maar gaat met kleine stapjes.
Sprongetje heb ik nog niet gedaan...
Ook de dubbele lijnen zijn nog niet aan te pas gekomen. Wel weer nieuwe gekocht want vorige waren kapot.

Doelen februari:

- sprongetje proberen
- dubbele lijnen oppakken.
- veel aan de hand naar buiten. Sinds hij is aangereden vind hij het verkeer heel spannend.

Verder moet de osteopaat nog komen voor een vervolg behandeling en de Zadelmaker is ook weer bijna aan de beurt.
En 4 februari hebben wij een mini Black foto shoot op stal!

Nog een oortjes foto van van de week rondje buiten
Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:48

Ik ga ook meedoen :D

Mijn paardje heet Dutch Dynamite. We noemen hem Ducky en hij wordt op 8 maart 7 jaar. Het is een draver en zijn ouders zijn Strausie en Uriana Dijkhoeve. Hij is zadelmak maar kent nog niet heel veel met rijden. Het is een super lief ruintje die soms heel erg vervelend is en altijd de clown uithangt. Hij is zwartbruin en heeft een dipdye neusje.

Afbeelding

Ducky zit heel erg in zijn staak-fase waardoor hij totaal niet luistert met rijden en nu zelfs wegspringt als ik wil opstijgen.

Onze doelen voor februari (aangezien januari bijna afgelopen is):

- opstijgen zonder dat hij wegspringt (hiervoor komt iemand mij helpen)
- normaal stappen en draven wanneer ik dat wil
- tandarts en toiletteren
- verhuizen van stal
- heel veel grondwerk

Hoofddoel: opstijgen.