Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_PatriciaH schreef:Werken jullie ook 5 dagen in de week of minder?
Azmay schreef:Mijn paarden zijn mijn alles, ik ben juist onwijs dankbaar dat mijn vriend ze wil en kan betalen.
Nee, mijn dromen zonder paarden zijn nachtmerries

Ze horen er gewoon bij. canisia schreef:Wel grappig, iedereen die de nadelen noemt van de paarden aan huis, heb ik als een verademing ervaren na op 2 vol pensionstallen gestaan te hebben..
Bij mij staan ze niet aan huis, maar op prive stal waar ik met mijn zus samen alles zelf doe. Dus ja ook lampje vervangen, schrikdraad weer eens nalopen als het eruit ligt, strooien bij vriezen, sneeuwvrij maken, wekelijks bak slepen, wekelijks onze mestkar zelf leegscheppen, wei bosmaaieren, wei bemesten, voeren, hooi bestellen, stro bestellen, dagelijks 2 stallen, een paddock en wei mesten, etc. etc. en me paard 6dagen pweek trainen.
Maar ik zou het nooit meer inruilen voor een pensionstal, waar hier in de omgeving je paard 22u pdag swinters op stal staat, je moet smeken om 3x per dag hooi .. Als ik zie wat voor paarden ik heb terug gekregen met 24/7 uitloop. En voor mij zelf ook .. alles in eigen handen, nergens verantwoording voor geven.. het heeft me zoveel rust gebracht in me hoofd. Als ik nu naar huis ga denk ik niet maar of ze goed staan, of ze wel eten hebben, of ze wel buiten staan, nee ze staan gewoon goed.
Dus ja, aan huis zou hier wel verlichting geven. Geef de kans om te investeren in net wat tactischere manieren van paarden houden die tijd en geld bespaard. En alle 'nare' klusjes ben ik al gewend en vind ze zeker niet naar