Ingewikkelde paardennamen. Waarom????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:15

Ik kende nog zo'n leuke, gigantische manegeknol, die eigenlijk Hovenier de derde heette. Geen idee waarom je je paard een tuinman zou noemen, maar de manege heeft hem toen maar Bert gedoopt :')
Verder snap ik ook nooit zo goed wat iedereen wil met die ellenlange namen. De naam zal niet onthouden worden en er is ook niemand die het goed kan uitspreken. Doe mij dan maar een lekkere simpele naam.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:17

ChiVet schreef:
Ik kende nog zo'n leuke, gigantische manegeknol, die eigenlijk Hovenier de derde heette. Geen idee waarom je je paard een tuinman zou noemen, maar de manege heeft hem toen maar Bert gedoopt :')
Verder snap ik ook nooit zo goed wat iedereen wil met die ellenlange namen. De naam zal niet onthouden worden en er is ook niemand die het goed kan uitspreken. Doe mij dan maar een lekkere simpele naam.

Bert de Tuinman :')

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:18

Fabulous Axioma Z roepnaam Peppie.
Waarom? Omdat ze vernoemd is naar het paard van iemand, als eerbetoon aan dat paard(Axiom)
Fabulous ervoor, omdat haar naam moest beginnen met de eerste letter van vaders naam en Z moest er ook nog bij voor Zangersheide, :O . Had ik maar een stamboekloze gefokt, dan was het gewoon blacky geweest 8-)

rien10

Re: Ingewikkelde paardennamen. Waarom????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:21

Wat dacht je van honden. Ik ken een hond, houd je vast:

Love Forever Black Spidel Dancer.

Dat Spidel is een fantasie stukje, en zijn roepnaam. Officieel was het Love forever Black Dancer, maar de fokker heeft er toch maar Spidel tussen geplakt, anders hadden ze geen roepnaam.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:25

Koper schreef:
Aleeneh schreef:
Tsja die van mij valt wel een beetje onder het noemertje ingewikkeld, met haar volledige naam S.A. Mishkaljiyah. Krijg je met van die arabieren he, ingewikkelde namen :') Het betekent "troublemaker" en we korten het af tot Mish.

Geeft alsnog wel leuke blikken wanneer mensen haar naambordje op haar stal lezen :=

Zet 't er gewoon in het Arabisch op, en dan eronder in kleine lettertjes Mish :P

Er staat ook Mishkaljiyah op :') Altijd leuk, die mensen die dan proberen om het uit te spreken :+

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:27

Ik houd heel erg van aparte namen of betekenissen. In t verleden een merrie bijvoorbeeld Orlaith (spreek je uit als Orlee) genoemd, betekent 'golden lady' (merrie was een wildkleur).

Mijn jonge merrie nu heet Baileigh. Ik houd van de naam Bailey maar vond dat te saai en heb het wat meer Engels gemaakt (is een tinker). Mijn laatste aanwinst heb ik Sanya genoemd, wat 'to dream' betekent.

Mijn ruin heette al Bart. Eigenlijk n vreselijke naam maar t past bij m :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 20:31

Aleeneh schreef:
Er staat ook Mishkaljiyah op :') Altijd leuk, die mensen die dan proberen om het uit te spreken :+

Okee, daar heb je me te pakken. Ik bedoelde in Arabisch schrift.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:37

Heb dat met die Spaanse Namen :')

Mijn paard heet officieel Jangadero (uitgesproken als gghaaangadero) en omgedoopt tot gewoon lekker Django :))

De hengst die hier nu staat heet voluit Fondonero III, roepnaam Nero

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 20:37

VisibreTeam schreef:
Heb dat met die Spaanse Namen :')

Mijn paard heet officieel Jangadero (uitgesproken als gghaaangadero) en omgedoopt tot gewoon lekker Django :))

De hengst die hier nu staat heet voluit Fondonero III, roepnaam Nero

Ja. Dat is dus geen Spaans.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:39

melody7 schreef:
Ik vraag me ook wel eens af waarom dat nodig is, ik vind er echt niks aan. Doe mij maar een naam waar je ze ook echt mee kunt roepen..

Zelfs bij knaagdieren zie ik het wel eens langskomen, daar zie ik het nu al helemaal niet van in :+

Je hebt het misschien over die van mij? O:) Ik vind het leuk gewoon omdat het er mooi uit ziet op een stamboom, vind ik! Maar inderdaad ik noem ze nooit bij hun volledige naam, mijn cavia's heten:

A Thousand Miles - Miley
A Gentleman's Touch
One step in the Jungle
Figure it Out - Fio
A million Gently kisses

Maar zoals ik al zei; Ik vind het mooi. Dus anderen hoeven die mening niet te delen. Ook bij paarden houd ik wel van lange namen. Ook al is een paard maar een kruising het geeft net een beetje extra zo'n lange naam :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:43

Ik heb mijn caafs vrij "normale" knagers namen gegeven. Een rode vuilnisbak heet Joey (en dat was de goden verzoeken bleek achteraf want "Joey doesn't share food" :') ) en de rex (met stamboom) heb ik gewoon Gizmo genoemd. Ik hou niet van die ingewikkelde namen, nu hoeven die van mij enkel te fungeren als pluizig gezelschap en ze worden niet naar shows gesleurd.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:46

Je paard zal maar Cambalache heten. :') Het is altijd, Cam, Cammie of Bambi. :Y)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:50

Koper schreef:
, of een appie genaamd Spotted Dick?
Ik heb het voor je opgezocht in de ApHC namesearch, maar nee :+ wel een Spotted Dink :P

Er zijn meer regels aan de namen van amerikaanse rassen, dat het niet aanstootgevend mag zijn is er een van :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:57

De mooiste Quarternaam vind ik nog altijd Expensive Hobby. :D

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:58

LindyH schreef:
De mooiste Quarternaam vind ik nog altijd Expensive Hobby. :D

Bigchextocash vond ik ook altijd wel leuk :P

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:08

De mijne kwam als Hungaro del duero, en gaat nu door het leven als Hugo.
Een echte Spanjaard met een lekkere Hollandse naam :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:08

Van mijn merrie wisten ze op springconcoursen de naam finaal te verhaspelen, terwijl je Lowara toch niet heel moeilijk hoeft uit te spreken := Lowerde,Lowanda ioawara, je wilt niet weten wat ze ervan maakten :=

Dus toen paardlief een veulen kreeg, besloten voor een naam die idd totaal niet uit te spreken was of waar men op zijn minst twee keer overheen moesten lezen :+
Arwen-quenya van de Veerte was een feit toen :j

Nieuw dier Maeve ( meeejvvvvvvvvv) is bij de meesten trouwens maaaaa....evvvvvvuh die het trachten uit te spreken. Gaat ook nog leuk worden straks op concours :=

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:10

Maar andersom kan het dus ook hè.. Die van mij z'n roepnaam is Cees.
Blijkbaar denken veel mensen bij zo'n naam meteen aan een heel ander soort paard. Een deel van de mensen vindt het heel leuk, andere mensen willen er rare opmerkingen over maken.. :')

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:11

Bedenk me nu dat onze fjord eigenlijk olieke heet, maar voor ons Ollie of Boellie.
Mijn Shetlander heet officieel Garda, god, die heet nu Mila.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:12

HorseRituals schreef:
elenaMM77 schreef:

ok, het eerste veulen dat ik fok gaat dus heten: Vond jij het net zo lekker als ik gisterenavond?

en na de verkoop zal ik op de voorste rij zitten bij al z'n wedstrijden :')
dat wil ik horen.

_O- _O- _O- :')

jaren terug zat ik op volleybal en daar had je altijd het Ameland toernooi. De helft van de teams ging voor een schunige of lange naam zodat de voorlezers helemaal stukgingen..

* Nee en ik was het niet (vond jij het ook zo fijn gisteren x Wie liet er een waaien), Van de Lange Namen

* O ja, Nog een keer (vond jij het ook zo fijn gisteren x ik was vroeger het pispaaltje van de klas), Van de Lange Namen

* springgefokte talentvolle 5-jarige: Ik kan er niets aan doen, ik keek tegen de zon in (Eigenlijk had ik een dressuurhengst willen zijn x dekhengst gezocht), Van de Lange Namen.

Ik denk dat ik maar een fokkerij ga beginnen want ik bruis ineens van inspiratie voor paarden namen.. stalnaam heb ik al, nu nog sponsoren gezocht

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:13

Mijn huidige heet Gentleman en zelfs dat is eigenlijk te lang om te roepen. Dus werd het Gentle (of als hij stout/lomp is Pannenkoek :') )
Maar vind wel dat de naam ook wel bij het paard moet passen.
Zo vind ik Henkie voor die dressuurhengst toch eigenlijk wel een naam waarom ik moet grinniken. :')

Hier trouwens nog zo leuke
AAARRRRR :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 21:25

__Suzanne__ schreef:
Er zijn meer regels aan de namen van amerikaanse rassen, dat het niet aanstootgevend mag zijn is er een van :+

Spotted Dick is een soort pudding.

Lowara schreef:
Nieuw dier Maeve ( meeejvvvvvvvvv) is bij de meesten trouwens maaaaa....evvvvvvuh die het trachten uit te spreken. Gaat ook nog leuk worden straks op concours :=

Je had 'r Maebh moeten noemen. Da's Maeve maar dan in de Ierse spelling.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:26

Ag die van mij heeft niet 1 maar gewoon 3 namen! En dan zijn het gewoon 3 losse woorden/namen. Gelukkig heeft ze bij mij maar 1 naam en zullen die andere 2 niet geroepen worden!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:26

Koper schreef:
__Suzanne__ schreef:

Spotted Dick is een soort pudding.

Klopt, maar amerikanen vinden alles met Dick aanstootgevend :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 21:28

Spotted D :P

En dan natuurlijk ook een Bread and Butter, Sticky Toffee en uiteraard een Blacky.