Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kimmie1974 schreef:De betreffende eigenaren zorgen wel dat dat niet gebeurt, hun andere paarden hebben ook een mooi huis of pensioen gekregen, dat zal met dit paard niet anders zijn, of TS hem nou neemt of niet. Zoals je begrijpt uit mijn reacties ken ik hem goed en zoals vraagteken al zegt is het een zeer dankbaar paard wat verder kerngezond is en nog jaren mee kan als rijpaard. Bij zoveel twijfel van TS zou ik zeggen niet doen, hij vindt echt wel een fijne plek, maar zo'n royaal gebaar zie je toch niet vaak...
Rizette schreef:Ik zou nou juist wel twijfelen. Heb een paard uit het niets in een clubles dood zien gaan aan een longbloeding. Had het nooit eerder gehad. Hoog in de sport. Lag zomaar aan de grond in een dressuurles , bloed gutste eruit. Was zo klaar geen houden aan. Het is een draver dus er zit meer werk in dan in het gemiddelde rijpaard. En ik neem aan dat ze van je verwachten dat je dan het paard ook houdt tot ik weet niet hoeveel jaren? En stel dat het goed gaat en jij er na een paar jaar achter komt dat je toch liever een dressuur of springpaard of wat voor paard dan ook wilt , wat dan? Wens je een fijn paard en heel veel wijsheid. Als het precies is wat je zoekt kan ik je alleen maar veel geluk met het paard wensen dan is het te mooi om waar te zijn.
nouky12 schreef:Alvaron schreef:Wat ik mij afvraag, op welk moment heeft het paard die longbloeding gekregen? Tijdens, of direct na de koers/training, of in rust? En waarom nog 3 maanden hersteltijd? Kost het zoveel tijd om van een longbloeding te herstellen (geen verstand van, vandaar de vraag)?
Dat het paard niet meer kan koersen snap ik wel, maar de opmerking geen endurance, daar zet ik dan toch weer mijn vraagtekens bij. Geen klasse 3 en 4 wedstrijden, OK. Maar hoe zit het met een klasse 1 wedstrijd? Zou dat er ook niet meer inzitten? Dan lijkt me dat je nl. ook geen flinke buitenrit meer ermee kan maken of bijvoorbeeld een parcoursje springen.
Deze vragen zo ik eerst een (onafhankelijk) antwoord op willen voordat ik zou beslissen.
Hij werd snel getraind op het strand toen hij die longbloeding kreeg, dat is wel zware arbeid.
Ik heb zelf geen verstand van endurance, dus ik denk dat ze bedoelen dat je niet 5uur achter elkaar moet gaan draven, maar dit zal ik nog wel gaan opzoeken. Af en toe springen zou gewoon moeten kunnen. Maar alles natuurlijk met grenzen.
Die drie maanden hersteltijd is ook deels om even bij te komen van het koersseizoen dat dit paard achter de rug heeft.
Rizette schreef:Ik zou nou juist wel twijfelen. Heb een paard uit het niets in een clubles dood zien gaan aan een longbloeding. Had het nooit eerder gehad. Hoog in de sport. Lag zomaar aan de grond in een dressuurles , bloed gutste eruit. Was zo klaar geen houden aan. Het is een draver dus er zit meer werk in dan in het gemiddelde rijpaard. En ik neem aan dat ze van je verwachten dat je dan het paard ook houdt tot ik weet niet hoeveel jaren? En stel dat het goed gaat en jij er na een paar jaar achter komt dat je toch liever een dressuur of springpaard of wat voor paard dan ook wilt , wat dan? Wens je een fijn paard en heel veel wijsheid. Als het precies is wat je zoekt kan ik je alleen maar veel geluk met het paard wensen dan is het te mooi om waar te zijn.